Jos asuu yksityisellä, tuleeko se vuokranantaja ite korjaamaan jos tulee joku vika?
Kommentit (18)
sähkövika kuuluu yleensä taloyhtiölle eli riippuu viasta
Vuokranantaja hoitaa, joko ite jos saa tai hommaamalla ammattilaisen jos ei omat lisenssit riitä.
Sähköjä ei ja siihen vaaditaan sähkäri. Sama putkijutuissa.
Jos joku pienempi vika, meillä sovittu niin että minä ostan mieleisen osan tai korvikkeen, asennan, ja vuokranantaja korvaa tililleni tai ensi vuokrasta. Toiminut hyvin kymmenisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
sähkövika kuuluu yleensä taloyhtiölle eli riippuu viasta
Voi olla ettei ole taloyhtiötä
Aika laiskasti ne otta hommat haltuun.
Josvuokranantaja ei ole sähköalalla, niin ei tule itse korjaamaan. Mutta sähköfirman tilaa kyllä paikalle, jos vika on asuntoon kuuluva.
Se kytkinkin olisi jo selvä kun olisit soittanut vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Josvuokranantaja ei ole sähköalalla, niin ei tule itse korjaamaan. Mutta sähköfirman tilaa kyllä paikalle, jos vika on asuntoon kuuluva.
Mistä voit tietää? Voihan se tullakkin.
Riippuu mistä viasta on kyse. Jos kerrostalossa esim. hana vuotaa, se on huoltomiesten homma korjata eikä kuulu vuokranantajalle mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, jos haluaa asuntoonsa laittomia virityksiä, joiden aiheuttamia vahinkoja ei mikään vakuutus korvaa.
Joo, minullakin vuokranantaja matkustaa jokaisen pikkuvian takia Espanjasta Suomeen :D Tai sitten ei.
Siskoni on käynyt tekemässä pienemmät jutut itse. Usein menee jokin keittiökone (jääkaappi, mikro jne rikki), ja sisko on käynyt viemässä uuden tilalle. Toisaalta kodinkoneliikkeistä saattaa saada kotiinkuljetuksen.
Vuokralaisten vaihtuessa sisko on tehnyt pientä remonttia. Maalannut pintoja jne. Tai kunnostanut välioven, jonka koira olo raapinut. Vaikka vuokralainen oli ilmoittanut etukäteen, että koira ei asu hänen kanssaan (vaan vie koiransa äidilleen tms.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, jos haluaa asuntoonsa laittomia virityksiä, joiden aiheuttamia vahinkoja ei mikään vakuutus korvaa.
Ne ovat muuten yllättävän suosittuja.
Vuokralaisen kotivakuutuksesta menee astianpesukoneet ja jääkaapit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin sitä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisen kotivakuutuksesta menee astianpesukoneet ja jääkaapit.
Miksi menisi, kun eiväthän ne ole vuokralaisen omaisuutta.
Riippuu vuokranantajasta, miten toimii. Osa puuttuu vikoihin heti ja toimii ripeästi, osa ei edes pyydettäessä.
Osa vioista kuuluu huoltoyhtiölle ja hoituu sitä kautta.
Saattaa tulla jos on sähkömies itse.