Kaveri syö meidän ruokia huoletta
Tyhmä juttu ehkä mutta on alkanut kiristämään sekä mun että erityisesti avokkini hermoja. Aikuinen ja muuten ihan normaalisti käyttäytyvä kaveri kävelee kylään tullessaan melkein suoraan jääkaapille vähän sori mä vaan kattelen tyyliin ja sitten muitten juttujen lomassa kysyy kuin ohimennen, et onhan ok jos teen yhen leivän? Ollaan tunnettu kauan ja ennen kun kaveri oli huonossa taloudellisessa tilanteessa sanoin että totta kai voit mun luona aina tulla käymään jotain haukkaamassa mut nyt tää tapa on jäänyt päälle, vaikka hänel menee jo hyvin ja voi ruokkia itsensä. Avokki oli aluks ja no on vieläkin ihan pöyristyny kun muutti mun luo ja huomas tän. Lisäks jättää astiat pöytään ja voit pöydälle ja niin edelleen ku joku lapsi. Oon huomauttanu. Mut tarvitaan järeempiä aseita. Vaikeeta vaan ku tiiän et loukkaantuu verisesti ku on vähän herkkistyyppiä.
Kommentit (247)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:08"]
Tiedoksi, ap, että kaverisi ei ole tippaakaan herkkis vaan todella vahva ja kova. Tietää tasan tarkkaan mistä narusta vetää että saa sinut tanssimaan. Ajaa häikäilemättä omia etujaan, manipuloi sinua ja miestäsi, vie sinua ja tunteitasi kuin pässiä narussa. Hänellä on 'ystävyydessänne' kaikki valta. Ette ole tasa-arvoisia. Ja siksi kyseessä ei ole oikea ystävyys eikä ehkä koskaan ole ollutkaan.
[/quote]
En haluis ees tavallaan lukea tätä ketjua kun tajuun et näin se on. Mä oon nössö vässykkä mutta kun oon ollu sitä aina tässä meidän kaveruudessa! Tajunnu nyt et oon kamalan läheisriippuvainen kun mieheltä kysyn vinkkejä et voin vastata teidän kysymyksiin ja koen vaan pahaa oloo ja syyllisyyttä vaikka mies raivona kun joku käyttäytyy meitä kohtaan kai väärin.
AP
Anna miehesi purkaa kiukkua/turhautumistaan siellä oksien parissa, tottakai häntäkin varmaan rassaa koko tilanne, mikä soppa tostakin syntyi. Kyllä hänkin rauhoittuu, jahka itsekkin myös rauhoitut ja totea että niin naurettavaa touhua ystävältäsi :) älä anna kaverisi vaikuttaa teidän parisuhteeseen enempää!
Sun kaveri koittaa syyllistää sua ja dö vielä meet tohon lankaan.. Tietää tasan miten sua pompotellaan. Kaveri koittaa tehdä kärpäsestä härkäsen.
Mitäpä jos et nyt altistuisi, ihan asiasta sanoit ja teillähän ei ole varaa ruokkia häntä??
Sinun ja miehesi väleistä en tiedä sitten, mutta seiso nyt edes kuitenkin sanojesi takana. Kyllä se kaveri vielä joskus ymmärtää. Ja jos OIKEASTI tän takia ystävyys loppuu niin jopa on..
No joo. Nyt mä tsemppaan ja teen itestäni naisen, vihdoin! Siis hävettää lukea kuin raukkisviestejä oon laittanu tännekin. Ja alotuskin ihan huuhaata, mä se tässä tosiaan huonol mielellä aiheesta oon eikä mies, paitsi et on mieskin nyt. Se ei jaksa jauhaa enää tästä vaan riehuu muissa hommis.
Ongelmaa ongelman perään ku nyt jos oikeesti tää mun kaveri oiskin sitä mitä ootte puhunu ja mies puhunu ni vitsi mua harmittaa kuin tyhmä ja sokea oon sit ollu. Meitä tyhmiä kai sitten on vaa nii helppo käyttää hyväks tai jotain.
AP
Vastaa kaverille, että joka tapauksessa ystävyys säilyy, vaikka jääkaapin ovi pysyykin kiinni.
Ap: ei sinun tarvitse tuntea itseäsi tyhmäksi sen takia, että tää tilanne stressaa sinua ja aiheuttaa sulle mielipahaa. Ystävyyssuhteet on tärkeitä ja koska ystävyyssuhteissa isommat riidat on yleensä harvinaisia, ei ole mikään ihme, että sinusta tuntuu pahalta. Itse asiassa se kertoo vain siitä, että olet empaattinen ihminen ja ystäväsi on (ollut) sinulle tärkeä. Tietenkin tärkeän ihmisen vihanpito sattuu!
Joka tapauksessa asia on todellakin nyt niin, että kaverisi on ollut täysi törppö ja teki itsestään entistä isomman törpön nyt tällä, miten hän reagoi tähän jupakkaan. Ensireaktiona nolostuminen, kieltäminen ja jopa syyttely on varmasti ihan ymmärrettäviä, joskin melko lapsellisia tapoja ottaa asia vastaan. Tuo trkstiviesti oli kuitenkin jo täysin moukkamainen: siinä vaiheessa hänellä oli ollut jo aikaa miettiä asiaa ja silti hän ei myöntänyt omaa ajattelemattomuuttaan, vaan manipuloi sinua ja koitti tehdä sinusta ja miehestä syyllisen. Älä nöyrry, älä pyytele anteeksi. Sinä et tehnyt mitään väärää ja kaverisikin tajuaa sen ehkä joskus. Siinä vaiheessa hän pyytää anteeksi ja ottaa askeleen sinua vastaan, jos haluaa säilyttää ystävyytenne. Siihen saattaa mennä aikaa, mutta jossain vaiheessa asiaa pohdittuaan ja ehkä asiasta muiden kanssa puhuttuaan kaverisi saattaa tajuta, mitä hän on tehnyt. Jos nyt nöyristelet hänelle, hän luulee olevansa oikeassa, eikä varmasti ajattele ja pohdi tekoaan.
Isompi moka kuin ruokien syöminen on mielestäni nyt tämä kaverisi käyttäytyminen asiasta sanomisen jälkeen. Ajattele, ystäväsi olisi voinut vain todeta, että hän ei ollut ajatellut asiaa näin ja olistte voinut sopia, että kaikki on nyt hyvin. Ystäväsi ei kuitenkaan kyennyt tähän. Edelleen siis: sinä et tehnyt mitään väärää, vaan hoidit asian niin hyvin, kuin se oli mahdollista tehdä.
No on kyllä aikamoinen kusipää se sun "kaveri". Haukkua nyt sulle rakkainta ihmistä ja toivoa teidän eroa sen vuoksi, ettet halua enää ruokkia häntä puolet viikosta vastoin tahtoasi. Mitä hittoa? Eiköhän se mies ole aika pitkämielinen tapaus, kun on jaksanut sun kaverin jarkuvaa läsnäoloa ja jääkaapin tyhjennystä näinkin kauan. Kaverin reaktio vain osoittaa, ettei hänellä ollut aikomustakaan luopua tuosta tavastaan oma-aloitteisesti. Mikä on ihan törkeää hyväksikäyttöä! Pakkohan sun oli sille stoppi pistää. Älä vaan ala pyytelemään anteeksi! Jos kaveri ei itse ota enää yhteyttä, niin anti olla. Itse miettisin tarkkaan, haluanko olla enää missään tekemisissä.
Miehelle en enää edes puhu tästä ja tää on mennyt munkin mielestä naurettavuuksiin koko draama. Kaikki viestit luen ajatuksella ja nii. En pyytele kyllä enää anteeks. Luen näitä viestejä ja kuuntelen miestä kun huutaa, että miks annat ihmisten olla noin paskamaisia sulle. Onneks sanoit ja oon ylpee kun sanoit ja koita nyt kunnioittaa itseäs.
Mä niin vaan en kestä tätä kun tiiän et sillä kaverilla on joko paha olo tai se on suuttunu (jos on se narsisti jokska mies sitä luulee) ku mä en saa mielenrauhaa jos jollain paha mieli. :(
Mutta mä yritän kyllä nyt todellakin tsempata kun onha tää herättävää et kaikki kommentit siihen suuntaan et jotain pitäs tehdä! Siis ku mä otan kyllä kaiken kritiikin (paitsi meni yli toi et se antaa mulle anteeks!) vastaan, mut tulee välillä myös kauhee olo ja läheisten ihmisten kanssa en kestä samalla tavalla.
AP
Sä nyt et vaan voi sille mitään, jos sillä kaverilla on paha mieli. Et sä ole vastuussa toisten tunteista. Sinä et sanonut sanottavaasi kaveria loukataksesi ja teit sen jo selväksi, joten jos hän siitä on loukkaantunut, niin se on hänen ongelmansa. Sinulla on varmasti sata kertaa pahempi mieli kuin kaverillasi, ja luuletko, että hän sitä murehtii? Ei ainakaan siltä kuulosta. Kasvata nyt nainen selkäranka! Sun tässä pitäis olla suuttunut, kun kaverisi on noin törkeä miehellesi! Minä en kuuntelis hetkeäkään mieheni haukkumista tai jotain eroehdotuksia.
Tämä koko juttu on aivan selkeä provo! Ja niin kuin joku jo muutama sivu sitten mainitsi, kirjoituksesta tulee mieleen eräs tietty henkilö, joka harrastaa juuri tällaisia huijauksia. Uskon, että sekä ap:n että aika monen vastaajan takana on tämä sama henkilö. Varsinkin ap:n teksti kuulostaa todella epäaidolta.
terv. eräs työkseen tekstejä analysoiva
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 23:36"]
Tämä koko juttu on aivan selkeä provo! Ja niin kuin joku jo muutama sivu sitten mainitsi, kirjoituksesta tulee mieleen eräs tietty henkilö, joka harrastaa juuri tällaisia huijauksia. Uskon, että sekä ap:n että aika monen vastaajan takana on tämä sama henkilö. Varsinkin ap:n teksti kuulostaa todella epäaidolta.
terv. eräs työkseen tekstejä analysoiva
[/quote]
Älä viitsi.
Onko kaverista kuulunut enää mitään?
Pyyhi sen "kaverin" viesti ja ala elämään omaa elämääsi. Manipuloivia, ilkeitä ihmisiä ei meistä kukaan kaipaa elämäänsä, ja kuten täällä todettiinkin, todellinen hyvä ystävä olisi osannut ottaa palautteen vadtaan ja muuttaa käytöstään koska haluaisi osaltaan arvokkaan ihmissuhteen säilyvän. Tämä kuvailemasi tyyppihän ei sellaista osaa tehdä vaan yrittää loppuun asti sua manipuloida ja syyllistää omaksi edukseen. Onneksi miehesi näkee hänen lävitseen (joskin on suutuspäissään liian kova ja arvosteleva sinua kohteen).
Komppaan edellisiä, älä vastaa vaan jatka omaa olemistasi normimalliin. Normaalilla järjellä varustettu ihminen, joka kykenisi oikeaan ystävyyssuhteeseen, tylisi kyllä pyytämään sinulta anteeksi ja ystävyys jatkuisi.
Luulenpa kuitenkin, ettei sinun kohdallasi näin käy. Et kuitenkaan ole menettänyt siinä mitään.
En nyt vastannut ja jäi huono olo kunnes laitto toisen viestin. Ja pyys anteeksi kun oli niin hankalaa ja viestistä. Tosi vaikeeta toimii jotenki 'oikein'. Mä näistä teiän viesteistä vaan alkanu enemmän miettiin, että pitäisköhän pientä taukoa pitää. On edelleen mykkäkoulu täällä kotona..
AP
Pidä taukoa ja anna sen miettiä lapsellista käytöstään. Sotki typeryydellään kuitenkin teidän ystävyyssuhteen lisäksi myös sun ja miehesi välejä.
Minä en ymmärrä, mistä sun mies oikein on vihainen. Kun sait vaikean asian hoidettua ja syömispulman pois päiväjärjestyksestä. Sullakin on oikeus sun tunteisiin, totta kai tuollainen järkyttää, vaikka ja ehkä juuri siksi, että kyse on ollut manipulaatiota sisältävästä muuten ok-ystävyyssuhteesta.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:37"]Ja ikä oli?
[/quote]
Ootte oikeassa ja voi kiitos teille kun saan tukea tälle ajatukselle, et mä en ole se paha nyt! Siis kun mun mies suutuksissaan katkoo jotain pensasaidanoksia tuolla kun ei jaksa enää tätä mun stressiä tästä eikä myöskään mun kaveria. Kyllä mun nyt pitää päästä yli. Luen ja luen tota tekstaria ja mietn vaan et enpä mä kyllä näin koskaan kellekään kehtais kirjottaa ku pyysin ihan tavallista asiaa et voisko aikuinen pyytää lupaa kun haluaa leipää tai muuta tehdä.
Mies suuttu niin paljon et yhessä vaiheessa sano et oon maailman huonoimalla itsetunnolla varustettu tyyppi ja ei tiiä miten sais mut parannettua. Siis niin tyhmästä asiasta tämmönen soppa, voi hemmetti. Aivan super kamala olo :( Kiitti viesteistä!
AP