Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri syö meidän ruokia huoletta

Vierailija
13.06.2014 |

Tyhmä juttu ehkä mutta on alkanut kiristämään sekä mun että erityisesti avokkini hermoja. Aikuinen ja muuten ihan normaalisti käyttäytyvä kaveri kävelee kylään tullessaan melkein suoraan jääkaapille vähän sori mä vaan kattelen tyyliin ja sitten muitten juttujen lomassa kysyy kuin ohimennen, et onhan ok jos teen yhen leivän? Ollaan tunnettu kauan ja ennen kun kaveri oli huonossa taloudellisessa tilanteessa sanoin että totta kai voit mun luona aina tulla käymään jotain haukkaamassa mut nyt tää tapa on jäänyt päälle, vaikka hänel menee jo hyvin ja voi ruokkia itsensä. Avokki oli aluks ja no on vieläkin ihan pöyristyny kun muutti mun luo ja huomas tän. Lisäks jättää astiat pöytään ja voit pöydälle ja niin edelleen ku joku lapsi. Oon huomauttanu. Mut tarvitaan järeempiä aseita. Vaikeeta vaan ku tiiän et loukkaantuu verisesti ku on vähän herkkistyyppiä.

Kommentit (247)

Vierailija
101/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään näistä kolmesta ei pitäisi olla tekemisissä keskenään. Siksi kaikki ovat niin poissa tolaltaan.

Vierailija
102/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:46"]Toi lokkeilu on niin ärsyttävää.

Miehen kaverit... istutaan yhdessä meillä iltaa todella usein, ja tosi useasti on käynyt niin, että mun valmistama ruoka vain katoaa jääkaapista/hellalta, vaikka sitä ei todellakaan ole laitettu tarjolle. Viimeksi mulla oli ruoka uunissa kun tulivat, kun oli valmis niin siirsin muualle jäähtymään ja peitin koko vuoan. Silti kun ruokaa menin hakemaan niin siellä ei ollut enää MITÄÄN. Siis vaikka olisivatkin luulleet, että ruoka on heille tarjolla, niin kuka silti syö KAIKEN niin, ettei meille jäänyt enää mitään syötäväksi? Kyseessä kuitenkin meidän päiväruoka, eikä mitään pieniä bileisiin sopivia tarjottavia...

Olen sanonut miehelle että opastaa kavereitaan tuomaan/tilaamaan omat ruokansa, ja on toiminut ihan hyvin sen jälkeen. Että kannattaa vaan sanoa suoraan. Saa sanoa niin, että toinen vähän nolostuukin, se ainakin toimii.

[/quote]

On kyllä aika sikoja olleet, eivätkö edes mieheltäsi ole kysyneet?

[/quote]

Ei :D Ollaan molemmat oltu vähän kummissaan. Näitä juttuja on siis tapahtunut useamminkin, kerran miehet istui kavereidensa kanssa grillaamassa, mä päätin tehdä itselleni omat ruoat kun en syö makkaraa. Oli käyneet vielä grilliruokien jälkeen syömässä mun ruoan, oli siis yksi annos ranskalaisia ja lihapullia. :D

Ja mun ultimate-inhokkitapaus, mihin tämä pelleily loppuikin: tein ruokaa, ja eräs näistä arjen sankareista tuli närppimään SUORAAN WOKKIPANNUSTA vaikka mulla oli siis ruoanlaitto siinä kesken?! Silloin keitti kyllä yli. Näissä tapauksissa ei siis kyse siitä, että meillä pitäisi nähdä nälkää eikä mitään saisi ottaa, mutta tosiaan kysymättä tyhjenee kaapit vaikka vieraille olisi omatkin tarjottavat.

Yritin ottaa kohteliaisuutena, he nimittäin aina kehui kovasti ruokia... :D Mutta ei.

Kerro ap miten tässä kävi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että asiaa raivostuttaa sinua ja miestäsi. Luulen kuitenkin, että kaveri ei oikeasti ehkä tajua, että hänen tapansa häiritsee teitä. Ehkä ajattelee, että teillä on kiva käydä kun olette niin mukavia ja vieraanvaraisia ja välittömiä, ja saa olla kuin kotonaan. Hän ei varmaankaan käyttäydy samoin kaikissa paikoissa, vaan uskaltaa tehdä niin, koska ystävyytenne on ilmeisesti jatkunut pitkään sekä huonoina että hyvinä aikoina, ettekä ole aiemmin puuttunut asiaan. Minä en kyllä alkaisi yhtäkkiä raivoamaan tai ilkeästi vihjailemaan ystävälle tai laittamaan lappuja, ainakaan, jos ystävä on muuten tärkeä itselleni. eri asian on, jos koet itsesi hyväksikäytetyksi ystävyyssuhteessanne. Sanoisin itse jotain siihen tyyliin kuin joku ehdotti "hei kuules, sovittaisko niin, että mä tästä lähtien otan ne tarjoilut sieltä jääkaapista esille"  ja hymyilet päälle. Tai ohjaat ystävän ystävällisesti pöytään ja jos yrittää mennä jääkaapille, ohjaat vaan (valmiiksi katettuun) kahvipöytään. Uskoisin, että näin viesti menee perille. Jos ei, niin sitten voit(te) jo ottaa järeämmät keinot käyttöön. Ehkä viestini tulee myöhässä, joka tapauksessa  tsemppiä, vaikutat kivalle, herkälle ja välittävälle tyypille joka ei oikeasti halua loukata kaveria :o) 

Vierailija
104/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap? Mammat täällä odottavat kärsimättömänä tilanteen ratkaisua! 

Vierailija
105/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mäkin haluan tietää miten kävi?

Vierailija
106/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais käydä niin, että tyyppi tyhjensi taas jääkaapin eikä ap saanut sanaa suustaan.

Vierailija
107/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä? :)

Vierailija
108/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
109/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
110/247 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä kävi?

Vierailija
111/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin näin: Olemme mieheni kanssa sopineet, että koska vieraiden kanssa on ollut ongelmia, kukaan ei tästä lähtien mene meillä yhdellekään kaapille eikä ota omin luvin ruokaa eikä tavaroita käyttöönsä. Ja käytäntö koskee kaikkia. 

Laajentaisin ongelmaa, vaikka se ei iahn tosi olisikaan. Silloin välit säilyisivät mutta viesti menisi perille. 

Vierailija
113/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ehdin kirjoittaa vihdoin ku kotiuduttiin. Siis no ensinnäkin mies autto sillä tavalla heti alkuun, et kun tämä kaveri tuli ni sano reippaasti (ja mun mielestä siis vittumaisella äänellä mut ei toi kaveri lue mitään rivien välistä) että 'istukaas te naiset vaan ni mä laitan tarjottavat ja pikkasen kahvii tosta'. Ni ei voinu mennä ainakaan mitään ruokaa ottaan tää kaveri sitten.

Vaihdettiin kuulumiset ja mul vaan sydän hakkas ku ärsytti ku olin luvannu sanoa vihdoin ja kamala paine ku mies vieressä oottaa koska sanon ja oikeasti olisin halunnu unohtaa koko asian ja antaa olla kun vihaan konflikteja. Mut sit änkytin jotain tosi vammasta ja hävettää kuin oudolta se varmaan kuulosti. Siis tyyliin 'kuule nyt on pakko sanoo vaikka tuntuu vähän pahalta. Siis kun nyt toivottais kun asutaan molemmat tässä ni yhteisesti ettet enää kysymättä söis noita meidän ruokia. Ku kyllä tarjotaan sitten mielellään mut ei tunnu kauheen kivalta että kysymättä ja kun eikös nyt olla aika samoissa tilanteissa taloudellisestikin? En kuitenkaa ite ehkä viitsis kenenkään luona kävellä jääkaapille ottaan oikein mitään ni siks vähän kummalliselta tuntuu ja halusin nyt sanoo. Ja tiiän et lupasin aina auttaa mut enemmänkin kun on aihetta, jos tää sopis sulle?'

Kaveri naurahti että just joo. Mä kuulemma oon oikein kannustanu sitä syömään meillä?? Jaa just, en muistaakseni. Tyhmintä et se suuttu mulle ku 'häpäsin' sen noin törkeesti. Niinku kenen silmissä, mun miehen vai? Tuli kaikkee ryöpytystä et on siinä ystävä ja mikset voi suoraan sanoa jos ärsyttää. Mitäs sanoit et voi olla ku kotonaan. Ja sit alko miehen syyttely et se on saanu sut manipuloitua tommoseks, ei ennen ollu tällasii ongelmia. Haukku kauheesti miestä ja mies tuli välillä ku mä olin vähän itku kurkussa kun kaveri oli ihan pöyristyny ja ravas vessassa huokaillen oikeen kasaamassa jotenki itteensä tai jotain?

Mies sano kaverille et jos suututtaa ni voi suuttua myös sille. Siis miehelle. Sano vaan suoremmin, et tarjotaan ku tarjotaan ja muuten on normaalia et syöt kotonasi tai muualla tai vähintään kysyt. Kaveri vaan puisteli päätään et jaa ootpa oudon miehen valinnut kun mies siitä lähti ulos ärsyyntyneenä.

Äh en tiiä miten kertoa kaikkea. Oli aika pitkään nimittäin meillä ja mulle jäi tosi paska olo ku lähti. Mies tavallaan lohduttaa mutta tavallaan tuntuu olevan vittuuntunu kun oon surullinen ees. Periaatteessa ymmärrän. Sen mielestä mun kaveri on narsisti ja tosi itsekäs eikä hyvää seuraa, mutku ollaan tunnettu lapsesta asti ni vaikeaa ajatella etten näkis enää sitä.

AP

Vierailija
114/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vähän nyt ryhtiä ja itsekunnioitusta. Mitä sä matelet kuin joku maan matonen. Kyllä jokaisella on oikeus kotonaan laittaa rajat mitä siellä tehdään tai ei tehdä. Ihan mautonta käytöstä, joka jokaisen aikuisen luulisi ymmärtävän sanomattakin.

Vierailija
115/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti sinä pärjäsit! Ja kyllä se kiukku laantuu

Vierailija
116/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:57"]

Ap vähän nyt ryhtiä ja itsekunnioitusta. Mitä sä matelet kuin joku maan matonen. Kyllä jokaisella on oikeus kotonaan laittaa rajat mitä siellä tehdään tai ei tehdä. Ihan mautonta käytöstä, joka jokaisen aikuisen luulisi ymmärtävän sanomattakin.

[/quote]

Mautonta käytöstä siis kaveriltasi! Sinä teit ihan oikein. Ja jos tuosta syystä laittaa ystävyyden katkolle, ette ole oikeita ystäviä olleetkaan. Kai kaverisi tajuaa, että ruoka maksaakin ihan helvetisti tänäpäivänäl. Tai niin, tajuu varmasti ja siksi lokkeileekin.

Vierailija
117/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä sinä nyt ota asiaa omalletunnollesi. Ihan oikein teit ja hoidit asian mielestäni hienosti. Tuntuu, ettei kaverillasi ole ihan kaikki kotona, ensinnäkin koska alun perinkin on käyttäytynyt noin typerästi, ja toisekseen kun tuolla lailla asiaan reagoi. Sinä teit oman osuutesi, nyt on kaverisi asia kasvaa ihmisenä. Oletko jotenkin riippuvainen juuri tuosta kaveristasi? Haittaako se nyt niin kauheasti jos ottaakin vähän etäisyyttä? 

Vierailija
118/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kukaan mies hyväksyis tommosta toimintaa että marssitaan toisen jääkaapille ja syödään toisten ruoat.

Kun teitäkin on nyt kaksi.

Vierailija
119/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kukaan mies hyväksyis tommosta toimintaa että marssitaan toisen jääkaapille ja syödään toisten ruoat.

Kun teitäkin on nyt kaksi.

Vierailija
120/247 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Kun on tunnettu lapsesta saakka, on molemmille muodostuneet omat roolit, joissa pitäisi sitten jäkittää loppuun saakka. Omille lapsuuskavereille otti koville se, että en olekaan enää se lihava alisuoriutuja ja pelle hermanni, joka olin parikymppiseksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän