Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö olla huolissaan. Kaupalla tänään ihan tutun näköinen nainen tervehti ja alkoi juttelemaan, kysyi mm. olenko vielä töissä?

Vierailija
10.06.2026 |

sanoin sitten että jään eläkkeelle noin vuoden kuluttua. Juteltiin niitä näitä. En muista hänen nimeään enkä sitä että missä olemme tutustuneet. 

Onko tämä merkki alkavasta muistisairaudesta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuon perusteella jos pitäisi päätellä, minulla olisi ollut muistisairaus jo parikymppisestä.

Mulla vaan on huono kasvomuisti ja nimimuisti, ja kun nämä yhdistää, niin tulee tollaisia tilanteita.

Vierailija
2/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoaw suoraa: - Anteeksi mutta nyt en juuri muista, mistä tunnemme. . . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla huolissaan. 

Vierailija
4/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kenties omavirkailija työvoimahallinnosta?

Vierailija
5/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän luuli sinua joksikin toiseksi.

Vierailija
6/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah mä niin tiedän tuon tunteen kun ei millään muista kuka joku on ja mistä tunnetaan! Muutaman kerran olen paennut kaupasta vauhdilla kun tunnistan jonkun naaman mutta en millään muista mistä yhteydestä. Pelkona ollut, että se toinen tunnistaa minut ja tulee juttelemaan.

Noin käy kun on ollut useammassa eri työpaikassa ja harrastanut jotain jossa kohtaa paljon ihmisiä. Myös entisiin opiskelututtuihin törmää.

Vierailija
7/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se luuli sinua kaupan myyjäksi.

Vierailija
8/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy noin jatkuvasti. Jotkut ihmiset taas jäävät helposti mieleen. Tulee tutun näköinen naama vastaan kaupungilla niin hoksaan heti, että tuohan oli virkailijana, kun kävin vuonna 2010 peräkylän lamppumuseossa, pekkahan sen nimi oli. Sitten joitain ihmisiä en muista ollenkaan, vaikka oltaisiin oltu paljonkin tekemisissä. 

Vierailija
9/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy noin jatkuvasti. Jotkut ihmiset taas jäävät helposti mieleen. Tulee tutun näköinen naama vastaan kaupungilla niin hoksaan heti, että tuohan oli virkailijana, kun kävin vuonna 2010 peräkylän lamppumuseossa, pekkahan sen nimi oli. Sitten joitain ihmisiä en muista ollenkaan, vaikka oltaisiin oltu paljonkin tekemisissä. 

Kuulostaa tutulle 🤣😂..valitettavasti 

Vierailija
10/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että muistisairaus onkin tuolla naisella. 

Vierailija
11/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyisin muitta mutkitta, "kukas sä olitkaan?", ennen kuin alan tilittämään asioitani. Jos sittenkään. Mut mä olenkin mä. 💪🏻

Vierailija
12/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä kenties omavirkailija työvoimahallinnosta?

Nyt muistin. Psyk. Sh.

Ap

Vierailija
13/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimeno  hopeaketulle ku  typyt tunkee juttusille kauppareissuillaki.

Vierailija
14/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella tulee vielä lisähaastetta kun toisella on pipo syvällä päässä ja huivi suun edessä. Yritä siinä sitten tunnistaa.

Vierailija
15/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo vuosia ajan kaupungissa tullut vastaan mies. Tuijottaa suoraan silmiin ja koitan vaihtaa katselua, eikös ne simmut poraa suoraan minun ögään. Kertoo meidän olevan tuttuja ja samassa työpaikassa ollaan oltu... Olen kysellyt missä? Niin vastaus on Lepola? Kukkatukku on lepola ainakin.... Mutta minä en ole ollut siellä.

Vierailija
16/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uimahallin saunassa, kun eräs nainen puhutteli minua nimellä ja kyseli myös lapsestani. Oli todella vaivaannuttavaa vastata, kun en muistanut henkilöä ollenkaan. Lopulta selvisi, että olimme noin 7 vuotta sitten olleet samalla askartelukurssilla työväenopistossa. Kauan piti vastailla ennen kun selvisi mistä tunnen hänet. Kuumotti todella sen saunan lisäksi. Kauhea tilanne kaikenkaikkiaan. Eikä sekään auttanut, että olimme tilanteessa ilkosillamme.

Vierailija
17/17 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin muitta mutkitta, "kukas sä olitkaan?", ennen kuin alan tilittämään asioitani. Jos sittenkään. Mut mä olenkin mä. 💪🏻

Minusta oli nolo kun suoraan kysyin että kuka on, no sanoi nimensäkin eikä yhtään sytyttänyt vieläkään, toki tiesin että on sukua mummoni hautajaisissa, mutta jaksoi sitten kertoa että on nähty joskus 20 vuotta aiemmin. Pitäisikö muistaa ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän