Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?
Leipominen ja emännöinti ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Käytän sen ajan mieluummin muuten.
Vituttaa, jos kutsun kavereita oluelle niin eivät oikein innostu, vaan mieluummin pitäisi kotisohvalla kahvitella pullaa mussutellen. Muttakun minua ei kiinnosta leipoa sitä pullaa... argh.
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko enää säälittävämpää uhriutujaa olla? Toivottavasti kukaan ei erehdy kanssasi parisuhteeseen. Voin vaan kuvitella, mitä "odotuksia" koko ajan on vastassasi... Voi elämä, jotkut osaa olla hankalia draamailijoita :'D
Mies ei ole kyllä minulle tällaisia odotuksia laittanut, vaan muut naiset. Miehistä kyllä oma isäni. Ihan hyvin meillä menee, kiitos huolenpidosta. Aika tunteisiin vaikuttaa sinulla menneen, kun jo parisuhteesta huolehditaan. Olisiko paikallaan pieni tauko interneetin maailmasta? Ap
Joo, mut mies joutuu kuuntelee ja kärsimään siitä, kun sinä vastentahtoisesti täytät näitä "odotuksia". Kyllä mies saa kuulla kunniansa ja pitää olla valmis auttamaan
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi naista joka ei leipoa osaa.
Sama kuin auto ilman penkkejä. Kyllähän sillä ajamaan pystyy muttei se mikään nautinto pidemmän päälle ole.
-Härskimies69
En ottaisi miestä joka ei autoa osaa korjata tai taloa rakentaa.
Sama kuin hevosella ratsastaisi ilman satulaa. Kyllähän sillä ratsastamaan pystyy muttei se mikään nautinto pidemmän päälle ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruikutusketju, jossa pitää olla samaa mieltä AP:n kanssa.
Noh, "Muita naisia, joita v*tuttaa oletus, että olet joku ehtoinen leipuriemäntä?" vähän niinkuin viittaa sellaiseen vertaistukikeskusteluun. En ymmärrä miksi ihmiset tulevat tänne pätemään "kokemuksesi ovat vääriä!!!1!", kai se on se kova pätemisen tarve. Ap
Moni nainen tässä ketjussa on sanonut, ettei mitään mainitsemaasi ongelmaa heillä ole, mutta itse olet tehnyt aika selväksi, että heidän kokemuksensa on ”vääriä”. Alkaa selvästi vaikuttaa siltä, että vika on oikeasti korviesi välissä. Rakentavan palautteen vastaanottamisen sijasta ryvet kuin sika kurjuudessasi. Jos uhriudut ihmissuhteissasi, kuin tässä keskustelussa, niin ihmettelen, että sinulla on ystäviä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän "en ole kuin muut naiset" aloitus.
En kyllä usko olevani ainoa v*ttuuntunut. Oletkos itse innokas leipuri vai et ole törmännyt koko ilmiöön? Se kiinnostaisi enemmän, olisiko siis jotain annettavaa keskusteluun? Ap
Annettavani tähän keskuteluun oli alleviivata se, kuinka sinä ylennät itsesi oluen juonnilla ja alennat "muut" naiset sohvalla pullan mussuttajiksi. Tuo, että miehisiksi mielletyt stereotypiat naisissa ovat siistejä ja naisellisiksi mielletyt piirteet noloja, eivät ole tätä päivää, vaan noloja ja junttimaisia.
Pointtini välittyi onneksi valtaosalle tätä keskustelua lukeville. Tervetuloa sinullekin naiseksi nykyaikaan. On ihan yhtä ok olla omepeleva pullan mussuttaja tai sitten autoja rassaava oluen litkijä.
ä
Olet ymmärtänyt minut väärin. Ei ole ongelma, jos joku tykkää kahvitella kotisohvalla pullan kanssa, mutta koen paineita siitä että sitten minultakin odotetaan sitä että vuorostani hoidan emännöinnin. Kun mieluummin istuisin oluella, mutten löydä sopivaa seuraa. En pidä oluella istumista mitenkään hienona, lähinnä en keksi muuta vaihtoehtoa jossa voisin välttyä emännöinniltä.
Minä inhoan emännöintiä. Inhoan sitä tilannetta, oli emännöinnin syy mikä tahansa. Minulla ei ole mitään paineita leipomisesta, vaikka en mikään leipurimestari olekaan, mutta emännöinti ei minulta vain suju. Tunnen oloni epämukavaksi ja luultavasti se välittyy muillekin. Niinpä olen ratkaissut ongelman sillä, että en yksinkertaisesti emännöi. Leivon kyllä useinkin, mutta vain kotiväelle ja useimmiten leipää, sitä tarvitaan aina arjessa.
Ihanaa vihdoinkin joku keskustelee aiheesta! Ja ymmärtää mistä tässä on kysymys, emännöinti on nimanomaan se ongelma. Miten näet kavereitasi, oletteko aina kaverin luona, näettekö jossain "ulkona" vai etkö näe ollenkaan, jos saa kysyä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuossa aiemmin sitä, että miten jotkut sitten tykkäävät leipomisesta. Olenko ymmärtänyt oikein että heissä on jotain "nörttimäistä"? Vai onko olemassa meneviä tai kuumannäköisiä naisia joille se leipominen tai kaakkujen esillepano ei ole niinkään pakonomainen oletus tai velvollisuus, vaan ihan lämmöllä ja osaamisella valmistettu herkku?
Oletetaanko aina, että naisen taito ja halu tehdä ruokaa ja leipoa, on pakonomaista? Voihan se joillekin jossakin elämänvaiheessa tuntua pakonomaiselta, kun omat lapset pitää jotenkin ruokkia.
Ehkä näytät siltä, että on aina pulla uunissa.
Miehet, varmaan näin mm-kisojen aikaan on hirveet paineet mennä juomaan olutta ja katsoo matseja, olenko oikeassa? Voisiko nyt joku vertaistukiketju olla paikallaan? Ku ei millään jaksais, mut hirvee sosiaalinen paine. Toivottavasti moni vaimo ymmärtää millaisista paineista ja ahdistuksesta on kyse ja tukee parhaansa mukaan miestään.
Teen nyt nämä asiat selväksi ja sen jälkeen vastaan vain aiheeseen tuleviin kommentteihin:
- En vihaa naisia, vaikka en pidä emännöinnistä. En myöskään halveksi naisia, jotka pitävät emännöinnistä.
- Pointti oli se, etten tykkää emännöidä vaan haluaisin mielummin nähdä "ulkona". Tykkään käydä mm. oluella, mutta vaikka olemme Suomessa niin se EI tarkoita juopottelua, vaan ihan yhdellä oluella käymistä. Jos kaveri ei tykkää käydä oluella, niin esim. ravintolassa syöminen käy myös ja voin mielelläni tarjota.
- Ihmettelen miksi niin moni tulee tähän keskusteluun puhumaan aiheen vierestä, eikä esim perusta omaansa. Tässä keskustelussa on tarkoitus antaa vertaistukea niiden kesken, joita vituttaa sama asia.
Mua myös ahdistaa emännöinti, en oikein osaa edes kuvailla mikä siinä on niin epämukavaa. Jotenkin se että ihmiset tulee sun omaan kotiin on liian henkilökohtaista ja sitten tulisi jotenkin pitää keskustelua yllä ja olla vastuussa siitä koko tilanteesta. Onneksi kaverit on samaa sorttia ja nähdään yleensä vaikka kahvilassa, missä on rennompaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa onnistuu leivonta ja oluen juominen, mutta mä olenkin erityinen.
Leivonta onnistuu, mutta ei kuulu suosikkiharrastuksiin. Miksi, oi miksi se on joku sosiaalinen pääsylippu naisten väliseen ystävyyteen?
Tunnet hyvin erikoisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mua myös ahdistaa emännöinti, en oikein osaa edes kuvailla mikä siinä on niin epämukavaa. Jotenkin se että ihmiset tulee sun omaan kotiin on liian henkilökohtaista ja sitten tulisi jotenkin pitää keskustelua yllä ja olla vastuussa siitä koko tilanteesta. Onneksi kaverit on samaa sorttia ja nähdään yleensä vaikka kahvilassa, missä on rennompaa olla.
Mulla ehkä lapsuudenkokemusten takia tilanteesta tulee kamalan jäykkä. Meillä oli kotona hirveät paineet siitä että tulee vieraita ja vanhemmista oikein näki että heitä vähän jännitti. Jotenkin se sama on tarttunut. Kamalat paineet, että viihtyykö vieraat, onko heillä nyt tylsää jne. Jotenkin vaikka joku kahvila tuo heti rennomman ympäristön. Harmi, että täällä kahvila menee niin aikaisin kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan hommaat kaupasta tarjottavat. Se riittää. Sinä riität.
Tämä kyllä on hyvä idea, mutta jotenkin se omaan kotiin kutsuminen ja emännöinti on myös osa ongelmaa. Toki siihen pystyn, jos on pakko ja muuten minua hyljeksitään. Mutta olen vähän kateellinen miehille, joilta ei tällaista odoteta. Olen ihan valmis tarjoamaankin ulkona sen oluen, tai vaikka lounaan, mutta emännöinti ahdistaa. Ap
Sinun täytyy asua jossain pikkupaikkakunnalla tai tosi rajoittuneissa piireissä. Olen keski-ikäinen eikä ole kyllä mitään paineita leipoa kenellekään. Voidaan myös ihan hyvin nähdä kahvilla. Tai kaljalla. Joskus myös leivon jos huvittaa.
Kuulostaa perin oudolta kyllä kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun ainakin tekee mieli antaa huomiota ja gutaa naisille, joilta onnistuu ruoanlaitto alusta loppuun ja etenkin jälkiruoat ja leivokset, pullat yms. Se on jotenkin niin perustavanlaatuista naista joka vetoaa miehisiin miehiin.
Se on jalo taito naisella iästä riippumatta. Vielä jos osaa neuloa villasukat maakuntaväreillä niin she's a keeper this one! Naisen tulisi olla ylpeä jostain perinteisestä osaamisesta, aivan kuten miestenkin jossain omassa jutussaan...
Oletko nähnyt niitä villasukkamalleja, joissa on esim. joistain tutuista karkkipusseista otettu mallia? Tytär neuloi minulle sellaiset Kettukarkkien väriset villasukat. Todella söpöt.
Mulla on emännöintiin sellainen viha-rakkaussuhde. Tavallaan tykkään järjestää kutsuja ja nimenomaan tehdä maittavia tarjoiluja ja kestitä vieraita. Toisaalta olen ujo ihminen ja se emännän rooli on jotenkin kauhean pelottava.
( Minä myös ihmettelen, mikä into ihmisillä on tulla raivoamaan tähän keskusteluun ja tulla syyttelemään AP:ta uhriutujaksi, itsekkääksi ja ties miksi. Ihan niinkuin kyseessä ei olisi ihan todellinen ilmiö. Toisia se harmittaa, jos ei satu sopimaan odotuksiin. Kaupunkilaiset ei välttämättä ymmärrä, miten suuret jossain maaseudulla ne odotukset voi olla. Ja maaseudulla ne, jotka sulahtaa mukavasti niihin odotuksiin, eivät ymmärrä että kaikille ne eivät sovi yhtä hyvin. Tai välttämättä edes näe, että ne odotukset ovat olemassa. )
Vierailija kirjoitti:
Teen nyt nämä asiat selväksi ja sen jälkeen vastaan vain aiheeseen tuleviin kommentteihin:
- En vihaa naisia, vaikka en pidä emännöinnistä. En myöskään halveksi naisia, jotka pitävät emännöinnistä.
- Pointti oli se, etten tykkää emännöidä vaan haluaisin mielummin nähdä "ulkona". Tykkään käydä mm. oluella, mutta vaikka olemme Suomessa niin se EI tarkoita juopottelua, vaan ihan yhdellä oluella käymistä. Jos kaveri ei tykkää käydä oluella, niin esim. ravintolassa syöminen käy myös ja voin mielelläni tarjota.
- Ihmettelen miksi niin moni tulee tähän keskusteluun puhumaan aiheen vierestä, eikä esim perusta omaansa. Tässä keskustelussa on tarkoitus antaa vertaistukea niiden kesken, joita vituttaa sama asia.
Etkö yhtään osaa itsekriittisesti pohtia mistä se johtuu, että joudut vänkäämään muiden kanssa? Voisko kuitenkin myös omassa ajattelussa ja asenteessa jotain pielessä?
Täällä moni on sanonut, että voisit vaan lopettaa. Se on totta. Mutta kuten joku mainitsi, haluat oikein rypeä tuossa vitutuksessa, etkä ratkaista tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on emännöintiin sellainen viha-rakkaussuhde. Tavallaan tykkään järjestää kutsuja ja nimenomaan tehdä maittavia tarjoiluja ja kestitä vieraita. Toisaalta olen ujo ihminen ja se emännän rooli on jotenkin kauhean pelottava.
( Minä myös ihmettelen, mikä into ihmisillä on tulla raivoamaan tähän keskusteluun ja tulla syyttelemään AP:ta uhriutujaksi, itsekkääksi ja ties miksi. Ihan niinkuin kyseessä ei olisi ihan todellinen ilmiö. Toisia se harmittaa, jos ei satu sopimaan odotuksiin. Kaupunkilaiset ei välttämättä ymmärrä, miten suuret jossain maaseudulla ne odotukset voi olla. Ja maaseudulla ne, jotka sulahtaa mukavasti niihin odotuksiin, eivät ymmärrä että kaikille ne eivät sovi yhtä hyvin. Tai välttämättä edes näe, että ne odotukset ovat olemassa. )
Miten olet ratkaissut asiat? Järjestätkö silti juhlia? AP
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni on sanonut, että voisit vaan lopettaa. Se on totta. Mutta kuten joku mainitsi, haluat oikein rypeä tuossa vitutuksessa, etkä ratkaista tilannetta.
Antakaa rypeä, jos ryvettää... Mikä vimma AV:lla on aina mennä neuvomaan muiden elämään pyytämättä? Tässähän ei ole pyydetty neuvoja, vaan nimenomaan haluttu purkaa vitutusta. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet ratkaissut asiat? Järjestätkö silti juhlia? AP
Järjestän juhlia, joissa piiloudun vierailta esimerkiksi keittiöön. :D
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuossa aiemmin sitä, että miten jotkut sitten tykkäävät leipomisesta. Olenko ymmärtänyt oikein että heissä on jotain "nörttimäistä"? Vai onko olemassa meneviä tai kuumannäköisiä naisia joille se leipominen tai kaakkujen esillepano ei ole niinkään pakonomainen oletus tai velvollisuus, vaan ihan lämmöllä ja osaamisella valmistettu herkku?
Ei leipominen liity mitenkään nörttiyteen. Taitaa olla eri "geeni". Sisareni esim. on ollut muutamaan otteeseen naistenlehdessä alusvaatteita esittelemässä, eli on hyvin kaunis nainen ja on työkseen esimies keittiöhommissa. Kaikki haluavat kutsun hänen luokseen syömään ja ihaninta on, kun hän laittaa meille läheisilleen ja sanoo, että nyt on tehty rakkaudella.
Siis kotona. Yksi kaveri tykkää kutsua illalliselle ja itse taas laitan mieluusti sunnuntailounaan.