Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua käyttää rahaa mihinkään, oikeasti ärsyttää!

Vierailija
20.05.2021 |

Mies ei halua harrastaa tai tehdä mitään (maksullista). Me ei käydä ravintoloissa, konserteissa (koronaa ennen siis jo), ei matkoilla. Ja kyse ei ole siitä, että olisin loinen loinen, voisin itse oman osuuteni matkasta maksaa. Mua vähän ihmetyttää sekin, että asun miehen omistamassa kämpässä ja maksan hänelle 500€/kk vuokraa siitä. Okei, jos asuisin itsekseni täällä Helsingissä, niin saisin maksaa lähes tuplat tuohon nähden. Mutta kuka oikeasti kumppaniltaan vaatii vuokraa? Varsinkin kun asunto on lähes velaton. Kun kysyn mieheltä, että mihin sinä rahaa sitten haluat käyttää, niin selitys on aina: sijoitukset ja pahan päivän varalle. Ymmärrän osittain, mutta kun elämä menee ihan ohi. Ei tämä ole mitään elämää, että töissä käydään ja muuten istutaan kotona kaikki lomat ja viikonloput! Pitääkö tässä eroa harkita?

Kommentit (430)

Vierailija
221/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä uskomatonta miten paljon jotkut rakastuvat tuohon rahaan, kaikki jää sen varjoon omasta perheestä lähtien. Sitten kuolinvuoteella ihmetellään, että mitä minä niillä rahoilla enää teen.

Kyllä se ylimääräinen raha tuo vakautta ja turvallisuuden tunnetta. Tuskin ketään harmittaa kuolinvuoteella pankkitilin tilanne. Siinä taitaa olla muutakin murehdittavaa. Itse ainakin olisin iloinen että jotain jäi yli lapsillekin perinnöksi.

Lapsettomilla ei niin ole väliä perinnöillä vaan ideaalitilanne olisi se, että rahaa on saatu myös käytettyä elämän aikana. 

Vierailija
222/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävällä oli hyvä mies. Ei juonut ei polttanut, hyvä isä lapselle, he eivät koskaan riidelleet ja kun hän ilmoitti, että haluaa eron olin aika ihmeissään että miksi.

No se ongelma oli äärimmäinen tylsyys hänen kanssa. Hän ei halunnut mennä mihinkään eikä tehdä mitään. Joulu kerran vuodessa oli jotain tekemistä hänen kanssa, niin kaverini ei jaksanut sitä enään ja otti eron. Sen jälkeen sanoi että tuntuu siltä että on vihdoin helppo hengittää. Tommoset ihmiset ovat hyvin vaikeita heidän kanssa pelkkä eläminen on vaikea.

Niinpä. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin. Kyllä sitten kun siitä "jännittävästä" miehestä paljastuu se renttu naistenhakkaaja, niin olisi varmaan ollut parempi valita se tylsä ja turvallinen vaihtoehto.

Rakastuin mieheen, joka nauttii live-musiikista, matkailusta, kahviloista ja ravintoloista jne. Ei todellakaan ole renttu enkä usko, että pystyt millään vetämään yhtäläisyyksiä näiden asioiden välille.

Mutta eipä hän myöskään kuluta iltojaan tällä palstalla. Minä olen täällä, koska alunperin tämä oli naisten palsta ja vanhasta tottumuksesta taas klikkasin auki samalla kun teen tietokoneella muita töitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä uskomatonta miten paljon jotkut rakastuvat tuohon rahaan, kaikki jää sen varjoon omasta perheestä lähtien. Sitten kuolinvuoteella ihmetellään, että mitä minä niillä rahoilla enää teen.

Kyllä se ylimääräinen raha tuo vakautta ja turvallisuuden tunnetta. Tuskin ketään harmittaa kuolinvuoteella pankkitilin tilanne. Siinä taitaa olla muutakin murehdittavaa. Itse ainakin olisin iloinen että jotain jäi yli lapsillekin perinnöksi.

Lapset voi miettiä, että voi kun se äiti olisi käyttänyt itseensä rahaa ja ostanut kunnon ruokaa, hoiva- ja siivouspalveluja ja tilannut remppamiehen korjaamaan kotia eikä olisi vaatinut lapsia viikonloppuisin paikalle tekemään kaikkea.

Vierailija
224/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomilla ei niin ole väliä perinnöillä vaan ideaalitilanne olisi se, että rahaa on saatu myös käytettyä elämän aikana. 

Ei lauantaimakkara ilmaista ole. Kaikki kuluttaa rahaa.

Vierailija
225/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset voi miettiä, että voi kun se äiti olisi käyttänyt itseensä rahaa ja ostanut kunnon ruokaa, hoiva- ja siivouspalveluja ja tilannut remppamiehen korjaamaan kotia eikä olisi vaatinut lapsia viikonloppuisin paikalle tekemään kaikkea.

Tai iskä. Keskustelun perusteelle enemmän miehet säästäneet. Eli voisi tosiaan kannustaa irrottelemaan sitten ajoissa. Käyttäisi edes itseensä. Ovat sen ansainneet.

Vierailija
226/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin minä, paitsi että ei ole akkaa vaivoina. Arvopapereissa 120000 € ja tilillä 48000€. Haluan elää säästeliäästi, vertaan aina elintarvikkeiden kilohintoja ja ajan vanhalla autolla. kiva tunne kunnon massia jemmassa.

227/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko ap siis todella sitä mieltä, että hänen ei kuuluisi osallistua asumiskustannuksiin missään muodossa? Toinen on maksanut kämpän melkein velattomaksi ja sitten ap tulee lokkeilemaan ja nurisemaan kun saa "vain" 50% alennuksen :D ei hyvää päivää

228/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin minä, paitsi että ei ole akkaa vaivoina. Arvopapereissa 120000 € ja tilillä 48000€. Haluan elää säästeliäästi, vertaan aina elintarvikkeiden kilohintoja ja ajan vanhalla autolla. kiva tunne kunnon massia jemmassa.

Aivan. Arvonsa silläkin on, että tietää pärjäävänsä vaikka lähtisi työt alta jne. Mielenrauha on kova juttu. 

Vierailija
229/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Arvonsa silläkin on, että tietää pärjäävänsä vaikka lähtisi työt alta jne. Mielenrauha on kova juttu. 

Minulla on parin vuoden turva "puskurina". Samaan aikaan haluan elää niin, että vaikka sairastuisin vakavasti niin tietäisin eläneeni. Pandemia rajoittaa nykyisin mahdollisuuksia, mutta sen rajoissa elän niin täysillä kuin pystyn. Ei tulisi mieleenikään jättää tekemättä esimerkiksi kesälomareissuja alkavana kesänä sen takia, että olisi kuusinumeroinen summa tilillä. Reissut pitää tehdä nyt, kun on vielä terveyttä ja toimintakykyä.

Vierailija
230/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ihan mahtava tunne, kun on massia jemmassa. Oletko jotenkin oravan tasolla tunne-elämäsi kanssa?

Vierailija
231/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko ap siis todella sitä mieltä, että hänen ei kuuluisi osallistua asumiskustannuksiin missään muodossa? Toinen on maksanut kämpän melkein velattomaksi ja sitten ap tulee lokkeilemaan ja nurisemaan kun saa "vain" 50% alennuksen :D ei hyvää päivää

Mistä sä niin luot. Kannattaa lukea uudestaan ihan ajatuksella. Ja ei, en ole ap.

Vierailija
232/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla vaikka viisi vuotta ilman duunia ja työkkäriä, eihän sitä yrittäjälle juuri työkkärikorvauksia maksetakaan. Sitten pitäisi alkaa miettiä kulutustottumuksia uusiksi, jotten kirstu tyhjenisi kokonaan, mutta säästeliäästi eläen riittäisi vaikka loppuelämäksi sitten loput rahat. En näe mitään lisäarvoa sillä, että haalin enemmän ja enemmän rahaa ja samalla jää kokemukset kokematta. 

Vierailija
233/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ukon piheys on aika rasittavaa. Mutta oletko sitä mieltä, että sinun pitäisi saada asua ilmaiseksi miehen asunnossa, josta hän ilmeisesti maksaa vielä velkaa pois?

Eikös naiset vihaa yli kaiken esim. vanhempien talossa peräkammarissa loisivaa miestä, joka ei maksa omaa elämistä? Miksi sinun pitää saada asua ilmaiseksi?

Vierailija
234/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on parin vuoden turva "puskurina". Samaan aikaan haluan elää niin, että vaikka sairastuisin vakavasti niin tietäisin eläneeni. Pandemia rajoittaa nykyisin mahdollisuuksia, mutta sen rajoissa elän niin täysillä kuin pystyn. Ei tulisi mieleenikään jättää tekemättä esimerkiksi kesälomareissuja alkavana kesänä sen takia, että olisi kuusinumeroinen summa tilillä. Reissut pitää tehdä nyt, kun on vielä terveyttä ja toimintakykyä.

Juuri tuommoinen keskitie on parasta. Kannattaa olla säästössä työttömyyden tai jonkun ison kulun varalta mutta elämästä pitää voida nauttia vielä kun on nuori ja terve. Toki joku voi nauttia mahdollisimman pihistä elämisestä. Mikäpä minä olen tuomitsemaan. 

Vierailija
235/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ukon piheys on aika rasittavaa. Mutta oletko sitä mieltä, että sinun pitäisi saada asua ilmaiseksi miehen asunnossa, josta hän ilmeisesti maksaa vielä velkaa pois?

Eikös naiset vihaa yli kaiken esim. vanhempien talossa peräkammarissa loisivaa miestä, joka ei maksa omaa elämistä? Miksi sinun pitää saada asua ilmaiseksi?

Minulle tuli mielikuva, että aluksi asia oli ap:lle ok, koska kuvittteli, että mies kuitenkin käyttäisi rahaa heidän yhteisiin tekemisiin, mutta nyt kun on osoittautunut, että eivät tee asioita yhdessä ja mies vaan säästää, ap:tä on alkanut sapettaa. Jos niin, ymmärrän ap:n tuntemukset. Muuten toki en ymmärrä vaadetta saada asua erityisen halvasti. 

Alun perin ymmärsin ap:n ongelman olevan juuri erilaiset rahankäyttö- ja vapaa-ajanviettotavat, ei pääongelma se vuokra. Mutta voi olla, että ymmärsin väärin tai ketju lähti taas kerran laukalle. 

Vierailija
236/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Mie taas kannatan tasa-arvoo ja uskon, et naiset ei tarvii miesten rahoja. Todella vanhanaikaista, et naisen täytyisi pyytää mieheltään rahaa! Naiset voi mennä töihin ja tehdä omilla rahoillaan mitä lystää. Onnee AP:lle työjahtiin! :)

Mieshän se tässä sitä rahaa pyytääkiin eikä nainen. 

Vierailija
237/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pihi silloin kun vähän rahaa, mutta kun rahaa alkaa tulee tilille tarpeeksi ja säännöllisesti tai sitä on kertynyt säästöön niin alan kuluttaa huomattavasti enemmän.

Vierailija
238/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää. Haluatko viettää jonkun kanssa hänen näköistään elämää vai jonkun toisen kanssa teidän näköistä elämää?

Ja mies säästää oman pahan päivänsä varalle, ei tule tukemaan sinua, jos sairastut tai jäät työttömäksi. 

Just meinasin sanoa samaa. Mulla on kokemusta tuollaisesta miehestä. Sanoi säästävänsä pahan päivän varalle ja jopa eritteli, että on vaikka jomman kumman sairastuessa varaa elää, maksaa lääkkeitä ja sairaalakuluja, työttömyyden aikana voi edelleen maksaa asuntolainaa yms. ja minä olin asian kanssa aivan ok, koska en itsekään juuri välitä käydä missään ja kun muutettiin yhteen ja alettiin puhua perheestä ja naimisiin menosta yms. aloin myös siirtää sinne samalle säästötilille rahaa, koska sen oli miehen puheissa määrä olla se perheen puskuri, jos tulee jotakin ja halusin osallistua, koska se on _meidän_ perhe, jolle me säästetään.

Sitten kun se paha päivä tuli (minun syöpä) niin mikään ei muuttunut. Mies laski paljonko minä olen siirtänyt tilille ja piti kirjaa, että käytän sieltä vain sen minkä olen itse sinne siirtänyt, koska mies ei halua tuhlata rahojaan. Ymmärsin siinä kohtaa että mies säästää hautaan asti eikä oikeasti niillä aio tukea perhettään. Minä tipahdin sairauspäivärahalle ja maksoin edelleen samat kodin ja lasten kulut kuin palkasta ja lisäksi omat lääkekulut, sairaalapäivät yms ja mies istui rahojensa päällä vaikka kaiken ollessa hyvin puhui aivan toista. Sairastaessani mies oli myös tosi äksynä siitä, että en säästä sinne tilille vaan otan sieltä rahaa, vaikkakin vain siitä osuudesta, mitä itse sinne olin siirtänyt.

Kuvottavaa. Toivottavasti voit nyt jo fyysisesti hyvin ja nautit vapaudestasi.

Vierailija
239/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävällä oli hyvä mies. Ei juonut ei polttanut, hyvä isä lapselle, he eivät koskaan riidelleet ja kun hän ilmoitti, että haluaa eron olin aika ihmeissään että miksi.

No se ongelma oli äärimmäinen tylsyys hänen kanssa. Hän ei halunnut mennä mihinkään eikä tehdä mitään. Joulu kerran vuodessa oli jotain tekemistä hänen kanssa, niin kaverini ei jaksanut sitä enään ja otti eron. Sen jälkeen sanoi että tuntuu siltä että on vihdoin helppo hengittää. Tommoset ihmiset ovat hyvin vaikeita heidän kanssa pelkkä eläminen on vaikea.

Niinpä. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin. Kyllä sitten kun siitä "jännittävästä" miehestä paljastuu se renttu naistenhakkaaja, niin olisi varmaan ollut parempi valita se tylsä ja turvallinen vaihtoehto.

Rakastuin mieheen, joka nauttii live-musiikista, matkailusta, kahviloista ja ravintoloista jne. Ei todellakaan ole renttu enkä usko, että pystyt millään vetämään yhtäläisyyksiä näiden asioiden välille.

Mutta eipä hän myöskään kuluta iltojaan tällä palstalla. Minä olen täällä, koska alunperin tämä oli naisten palsta ja vanhasta tottumuksesta taas klikkasin auki samalla kun teen tietokoneella muita töitä...

Tuollainen mies pettää herkemmin verratuna mieheen, joka pääsääntöisesti viihtyy kotona.

Vierailija
240/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aihe toistuu kokoajan. Provo. Jos ei, osta oma asunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi