Mies ei halua käyttää rahaa mihinkään, oikeasti ärsyttää!
Mies ei halua harrastaa tai tehdä mitään (maksullista). Me ei käydä ravintoloissa, konserteissa (koronaa ennen siis jo), ei matkoilla. Ja kyse ei ole siitä, että olisin loinen loinen, voisin itse oman osuuteni matkasta maksaa. Mua vähän ihmetyttää sekin, että asun miehen omistamassa kämpässä ja maksan hänelle 500€/kk vuokraa siitä. Okei, jos asuisin itsekseni täällä Helsingissä, niin saisin maksaa lähes tuplat tuohon nähden. Mutta kuka oikeasti kumppaniltaan vaatii vuokraa? Varsinkin kun asunto on lähes velaton. Kun kysyn mieheltä, että mihin sinä rahaa sitten haluat käyttää, niin selitys on aina: sijoitukset ja pahan päivän varalle. Ymmärrän osittain, mutta kun elämä menee ihan ohi. Ei tämä ole mitään elämää, että töissä käydään ja muuten istutaan kotona kaikki lomat ja viikonloput! Pitääkö tässä eroa harkita?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli periaatteessa olet miehelle vuokralainen, jolta saa bonuksena vielä ilmeisesti seksiä.
No tuossahan on selkeästi ratkaisu: alat perimään mieheltä maksun "henkilökohtaisista palveluista". Katsopa kumpi vetää pidemmän korren, panetus vai pihiys. Olisi mielenkiintoista seurata miehen ilmeitä kun laskeskelee tulisiko halvemmaksi jos nyt tällä kertaa käyttäisi vaan nyrkkikyllikkiä.
En varmaan koskaan opi ymmärtämään tätä ohjetta. Kenen kanssa ap sitten omat tarpeensa hoitelisi? Vai pitäisikö hänen itsensäkin kärsiä puutteesta?
Noiden koko suhde perustuu hyötyyn, joten?
Se on niin sääli kun kaikille naisille ei yksinkertaisesti riitä Stefuja joka maksaa viulut ja ostaa laskettelusukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen samankaltainen kuin miehesi. Ei kiinnosta matkustelu ja ravintoloistakin vain halvimmat. Omat menoni on aika pienet, koska olen mieluiten kotona. Rahaa on säästössä ihan hyvin kuluihin nähden, mutta jos alkaisin kovin aktiivisesti rellestämään, äkkiä ne loppuvatkin. Ei ne isot tulot vaan pienet menot :P
Okei, käytän mielummin rahani esim. laadukkaisiin tavaroihin tai harrastusvälineisiin. Koen, että niistä on pidempään iloa kuin matkailusta tai ravintoloista (ei sillä, että täällä kehä kolmoselta katsottuna Lapissa asuessani kovin fiinejä ravintolavaihtoehtoja olisi).
Mihis sä sitä rahaa panttaat? Aika kurjaa, jos ei halua nauttia elämstä tässä ja nyt. Odotatko eläkeikää vai mikä pointti? En valitettavasti ymmärrä, mihin sitä rahaa pitää pantata. Voitko selittää?
Oikein piti ilmoittaa ettet ole loinen. Hohhoijaa.. Sinuna alkaisin elää omaa elämääni ja miehestä tulisi nopeasti entinen. Säästäminen on tärkeää mutta niin on kokemukset ja eläminenkin. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samankaltainen kuin miehesi. Ei kiinnosta matkustelu ja ravintoloistakin vain halvimmat. Omat menoni on aika pienet, koska olen mieluiten kotona. Rahaa on säästössä ihan hyvin kuluihin nähden, mutta jos alkaisin kovin aktiivisesti rellestämään, äkkiä ne loppuvatkin. Ei ne isot tulot vaan pienet menot :P
Okei, käytän mielummin rahani esim. laadukkaisiin tavaroihin tai harrastusvälineisiin. Koen, että niistä on pidempään iloa kuin matkailusta tai ravintoloista (ei sillä, että täällä kehä kolmoselta katsottuna Lapissa asuessani kovin fiinejä ravintolavaihtoehtoja olisi).
Mihis sä sitä rahaa panttaat? Aika kurjaa, jos ei halua nauttia elämstä tässä ja nyt. Odotatko eläkeikää vai mikä pointti? En valitettavasti ymmärrä, mihin sitä rahaa pitää pantata. Voitko selittää?
Jokainen käyttää rahansa siihen mikä hänelle on tärkeintä. Aloittajan ongelma on se että hänellä ja miehellä on aivan eri kiinnostuksen kohteet ja haluavat käyttää rahansa eri asioihin.
En usko että tuo suhde pidemmän päälle kantaa. Aloittajan kannattaa laittaa rahaa säästöön ja ostaa oma kämppä. Kohta sitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Ei, vaan jätä se pihisika!
Vierailija kirjoitti:
Se on niin sääli kun kaikille naisille ei yksinkertaisesti riitä Stefuja joka maksaa viulut ja ostaa laskettelusukset.
Myyntimorsiameksi ryhtyminen kävisi ainakin mun osalta käden käänteessä. Mielummin asun itekseen enkä näin ollen rasita kenenkään taloutta.
Aloittajan kannattaa harkita lähtemistä. Parin mukulan jälkeen olet valmis kaivertamaan yllesi orjatappuran ja tulemaan aaveelle hakemaan sääliä.
Sitten vielä ihmetellään, kun rahat ei riitä mihinkään ja ollaan persaukisia, ostetaan luottokortilla, kun ei vaan osata käyttää rahaa. On sinulla hyvä mies, joka osaa pitää talouden kunnossa.
Ei muuta kuin eroa, jos toisen säästäväisyys noin harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä ihmetellään, kun rahat ei riitä mihinkään ja ollaan persaukisia, ostetaan luottokortilla, kun ei vaan osata käyttää rahaa. On sinulla hyvä mies, joka osaa pitää talouden kunnossa.
Eli yksin pysyminen kannattaa. Jostain syystä sitä rahaa alkaa palaamaan juurikin yhteenmuuton jälkeen.
Mies on avo mies ja hoitaa niin että saa joka kk 500€ mistä maksaa vastikkeet sähkön vesi. Mutta kun eroatte jää hänen omaisuus hänelle. Oikein kun miettii voitte ostaa yhdessä puoliksi asunnon ja jättää tuon vuokralle. Tai sitten ostat itsellesi oman asunnon sillä 500€ kk maksat oman yhtiövastikkeen jne tosin asuntolaina sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tyypilliseltä kädestä suuhun lokilta. Miksi se raha pitäisi saman tien tuhlata, jos osaa nauttia elämästä ilman rahankäyttöä?
Hyvä perussääntö on että pariskunnan rahankäytön on hyvä olla samanlaista. Muuten tulee aina riitaa rahasta kun toinen haluaa säästää ja toinen käyttää kaikki rahat saman tien.
Haluat tehdä miehen kanssa juttuja. Rahoita hänenkin osuus jos haluat mukaan
Mitä ilmasta te sitten teette. Aloittaisin siitä. Kuten kerrot ette tee sitten mitään kun maksullisten palveluiden kuluttaminen ei sovi molemmille. Kannattaisiko joustaa ja katsoa onko se yhteinen tekeminen -ylipäätään- teidän juttu. Nyt jää sellainen kuva, että aloittajakaan ei ole mikään kovin luova ihminen vaan haluaa kuluttaa sitä samaa kuin muutkin. Tekee asiat hankalammaksi koska taloudellisen puolen lisäksi ymmärrän hyvin sellaisia jotka eivät halua tehdä sellaista mitä kuuluu muka tehdä.
"Varsinkin kun asunto on lähes velaton."
Minua kiinnostaa tietää, kuinka paljon velkaa on, jos on lähes velaton. Mielestäni on hyvinkin kohtuullista, että maksat miehelle ainakin sen aikaa, kun hänellä on velkaa kämpästä.
Niin no ihmiset muuttuu... ettei olis velkaongelmia,joita koittaa tolla vuokrajutulla peitellä... tiedän kokemuksesta. Ei ole ikinä rahaa kun haluaa säästää. Ei ole kuitenkaan säästöjä kun joku hankinta olisi edessä jne...
Vierailija kirjoitti:
"Varsinkin kun asunto on lähes velaton."
Minua kiinnostaa tietää, kuinka paljon velkaa on, jos on lähes velaton. Mielestäni on hyvinkin kohtuullista, että maksat miehelle ainakin sen aikaa, kun hänellä on velkaa kämpästä.
No tää on reilua, jos nainen sitten saa nimiinsä sitten osan talon arvosta. Jos esim viiden vuoden aikana laittaa 30 000 'vuokraan', niin 30 000 osuus talosta sitten myös naisen nimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen käyttää rahansa siihen mikä hänelle on tärkeintä. Aloittajan ongelma on se että hänellä ja miehellä on aivan eri kiinnostuksen kohteet ja haluavat käyttää rahansa eri asioihin.
En usko että tuo suhde pidemmän päälle kantaa. Aloittajan kannattaa laittaa rahaa säästöön ja ostaa oma kämppä. Kohta sitä tarvitaan.
Niin käyttää, mutta tässähän sitä ei käytetä =D vaan istutaan niiden päällä. Säästää kitutetaan , eikä nautita elämästä. Se tässä oli kysymys, miksi sitä pitää pantata? Että voi ihailla välillä kuinka paljon on rahaa =D ? ja oottaa kuolemaa, jotta joku muu voi sitten käyttää ne? Vai mikä?
No millaisen asunnon tuolla hintaa yleensä saisit samalta alueelta? Minä en saisi edes yhtä huonetta vuokrattua tuolla rahalla.
"Mitä hän sanoi silloin, kun keskustelitte yhteen muuttamisesta ja ehdotit, että maksaisitte puoliksi juoksevat kulut (hoitovastike, sähkö, netti, vakuutukset ja mahdolliset muut kulut)?"
- - -
"Kun puhuimme yhteenmuutosta, niin mies sanoi vain, että tasaamme kulut tuolla vuokranmaksulla. Ap"
- - -
" Olisit kuitannut kysymällä että se on kai sitten ok että haet Kelalta asumistukea kun vuokralla nyt sitten asut?"