Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua käyttää rahaa mihinkään, oikeasti ärsyttää!

Vierailija
20.05.2021 |

Mies ei halua harrastaa tai tehdä mitään (maksullista). Me ei käydä ravintoloissa, konserteissa (koronaa ennen siis jo), ei matkoilla. Ja kyse ei ole siitä, että olisin loinen loinen, voisin itse oman osuuteni matkasta maksaa. Mua vähän ihmetyttää sekin, että asun miehen omistamassa kämpässä ja maksan hänelle 500€/kk vuokraa siitä. Okei, jos asuisin itsekseni täällä Helsingissä, niin saisin maksaa lähes tuplat tuohon nähden. Mutta kuka oikeasti kumppaniltaan vaatii vuokraa? Varsinkin kun asunto on lähes velaton. Kun kysyn mieheltä, että mihin sinä rahaa sitten haluat käyttää, niin selitys on aina: sijoitukset ja pahan päivän varalle. Ymmärrän osittain, mutta kun elämä menee ihan ohi. Ei tämä ole mitään elämää, että töissä käydään ja muuten istutaan kotona kaikki lomat ja viikonloput! Pitääkö tässä eroa harkita?

Kommentit (430)

Vierailija
241/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitäs saada asua ilmaiseksi toisen asunnossa? Oletteko naimisissa, onko teillä lapsia?

Avoliitossa olemme, ei lapsia. Mä ajattelen tuon silleen, että jos mä omistaisin asunnon, niin en rakkaalta elämänkumppaniltani vuokraa perisi, varsinkin jos asunto on lähes tai kokonaan velaton. Ap

Tää on kuin mun parisuhteesta. Miehellä on varallisuutta ja sijoituksia ja maksan pienemmistä tuloista sähkölaskut, vesilaskut ja rahaa joka kuukausi. Mun mielestä on kohtuutonta että mies se vaan kartuttaa omaisuutta mun kustannuksella joka kuukausi ja mulla ei jää rahaa mihinkään. Sitten vielä valittaa joka kuukausi että miksi en maksa enemmän. Mulla on mitta nyt täynnä kaiken hankkinut vuokra-asunnon. Hankkikoot jonkun muun maksamaan laskunsa.[/quot

Siis sama vastaus. Osta oma asunto👍

Vierailija
242/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitäs saada asua ilmaiseksi toisen asunnossa? Oletteko naimisissa, onko teillä lapsia?

Avoliitossa olemme, ei lapsia. Mä ajattelen tuon silleen, että jos mä omistaisin asunnon, niin en rakkaalta elämänkumppaniltani vuokraa perisi, varsinkin jos asunto on lähes tai kokonaan velaton. Ap

Tää on kuin mun parisuhteesta. Miehellä on varallisuutta ja sijoituksia ja maksan pienemmistä tuloista sähkölaskut, vesilaskut ja rahaa joka kuukausi. Mun mielestä on kohtuutonta että mies se vaan kartuttaa omaisuutta mun kustannuksella joka kuukausi ja mulla ei jää rahaa mihinkään. Sitten vielä valittaa joka kuukausi että miksi en maksa enemmän. Mulla on mitta nyt täynnä kaiken hankkinut vuokra-asunnon. Hankkikoot jonkun muun maksamaan laskunsa.[/quot

Siis sama vastaus. Osta oma asunto👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin jo eronnut sillä perusteella, että haluatte selvästi eri asioita. Ei omas elämäänsä voi tuhlata ja odotella toisen mielen muuttumista. Ja en minäkään vuokraa perisi mieheltäni, jos asuntomme omistaisin, kuulostaa aika kylmältä ja laskelmoivalta. Useimmat rakastuneet haluavat rakkaalleen hyvää eivätkä yritä hyötyä taloudellisesti. Eli kyllä, sinuna jättäisin tuon miehen ja alkaisin elää elämääni.

No sittenhän se toinen hyötyy taloudellisesti, jos ei tarvitse asumisesta maksaa ja voi vain säästellä sijoituksiin? Pitäisi löytää sopiva kompromissi, jossa kumpikin hyötyisi. Minä maksoin aikoinaan vastikkeen kokonaan sekä puolet juoksevista kuluista. Molemmat olimme tyytyväisiä tähän ratkaisuun. 

Vierailija
244/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävällä oli hyvä mies. Ei juonut ei polttanut, hyvä isä lapselle, he eivät koskaan riidelleet ja kun hän ilmoitti, että haluaa eron olin aika ihmeissään että miksi.

No se ongelma oli äärimmäinen tylsyys hänen kanssa. Hän ei halunnut mennä mihinkään eikä tehdä mitään. Joulu kerran vuodessa oli jotain tekemistä hänen kanssa, niin kaverini ei jaksanut sitä enään ja otti eron. Sen jälkeen sanoi että tuntuu siltä että on vihdoin helppo hengittää. Tommoset ihmiset ovat hyvin vaikeita heidän kanssa pelkkä eläminen on vaikea.

Niinpä. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin. Kyllä sitten kun siitä "jännittävästä" miehestä paljastuu se renttu naistenhakkaaja, niin olisi varmaan ollut parempi valita se tylsä ja turvallinen vaihtoehto.

Rakastuin mieheen, joka nauttii live-musiikista, matkailusta, kahviloista ja ravintoloista jne. Ei todellakaan ole renttu enkä usko, että pystyt millään vetämään yhtäläisyyksiä näiden asioiden välille.

Mutta eipä hän myöskään kuluta iltojaan tällä palstalla. Minä olen täällä, koska alunperin tämä oli naisten palsta ja vanhasta tottumuksesta taas klikkasin auki samalla kun teen tietokoneella muita töitä...

Tuollainen mies pettää herkemmin verratuna mieheen, joka pääsääntöisesti viihtyy kotona.

Eli naisen kannattaa valita mies, joka pääsääntöisesti viihtyy kotona, jotta ei tulisi petetyksi? Samalla varmaan kannattaisi valita mahdollisimman ruma ja ujo, niin olisi entistä turvallisempi olo? :-DDDDDDDDDDDD

Vierailija
245/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen asunto se on? Paljon vastike ja kulut yhteensä? Maksaisin puolet kuluista sekä jotain kulukorvausta asunnon käytöstä siihen päälle. En kehtaisi pelkästään puolet kuluja maksamalla asua. Suosittelen kyllä eroa, kun teillä on muuten niin erilaiset elämät. Kadut vielä kuinka vuodet menivätkin hukkaan. 

Vierailija
246/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta kun et omista, niin et voi tietää miltä se siinä tilanteessa tuntuisi antaa toisen elää ilmaiseksi. Oletko työtön vai mikä tuossa n. puolet vuokratasosta maksettavassa summassa tökkii? Toki mikäs siinä jos kehtaa loisia toisen maksamassa asunnossa ilmaiseksi... minä en kehtaisi. 

Vierailija
247/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi miehen asunnosta vuokraa jos se on omistusasunto. Se on nyt selvä. Mulla oli entinensuhde, mutta oli omat rahat silti. Haluan olla itsenäinen. Mutta se raha mitä mies maksoi ruuista ja muusta mitä yhdessä käytettiin (mä en käyttänyt rahaa koska en juuri tienaa kuten ex) niin ei se koskaan motkottoanut.

Minun kaverilla samantyyppinen tilanne ja mies motkottaa joka pennistä.

Vierailija
248/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näitä helmiä löydätte? Onko parisuhteessa itsessään jotain vikaa kuitenkin, kun mies ei halua hemmotella, viettää aikaa tai tuhlata aikaa ja rahaa sinuun?

Oma mieheni vie minua ulos syömään, matkoille, hotelliin. Ulkomaanmatkat suunnitellaan yhdessä, mutta muuten järjestää yllätyksenä tai oma-aloitteisesti näitä. Säästöön ei varmasti jää, mutta onpa tapahtumarikas ja ihana elämä :) Kuolisin pystyyn, jos elämä olisi tasapaksua ja rutiininomaista.

Vierailija
249/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin minä, paitsi että ei ole akkaa vaivoina. Arvopapereissa 120000 € ja tilillä 48000€. Haluan elää säästeliäästi, vertaan aina elintarvikkeiden kilohintoja ja ajan vanhalla autolla. kiva tunne kunnon massia jemmassa.

Aivan. Arvonsa silläkin on, että tietää pärjäävänsä vaikka lähtisi työt alta jne. Mielenrauha on kova juttu. 

Minulla on parin vuoden turva "puskurina". Samaan aikaan haluan elää niin, että vaikka sairastuisin vakavasti niin tietäisin eläneeni. Pandemia rajoittaa nykyisin mahdollisuuksia, mutta sen rajoissa elän niin täysillä kuin pystyn. Ei tulisi mieleenikään jättää tekemättä esimerkiksi kesälomareissuja alkavana kesänä sen takia, että olisi kuusinumeroinen summa tilillä. Reissut pitää tehdä nyt, kun on vielä terveyttä ja toimintakykyä.

Juuri tuommoinen keskitie on parasta. Kannattaa olla säästössä työttömyyden tai jonkun ison kulun varalta mutta elämästä pitää voida nauttia vielä kun on nuori ja terve. Toki joku voi nauttia mahdollisimman pihistä elämisestä. Mikäpä minä olen tuomitsemaan. 

Valtaosin samaa mieltä ainoastaan sillä huomautukselle että "nuori ja terve" tarkoittaa nykypäivänä vielä vaikkapa kuusikymppisiäkin. Moni nykypäivän kuusikymppinen nauttii nyt siitä mitä valintoja teki kolmekymppisenä. Vaikka konsensusajattelu tässä varmaan on se, että nuorena pitää kuluttaa niin samat ihmiset eivät välttämättä ole sen kanssa sinuja että muut poistuvat esimerkiksi työelämästä vapaaherroiksi paljon ennen yhdessä sovittua eläkeikää.

Vältetään siis kaksinaismoralismia. Jos kulutus on se juttu ei voi samaan aikaan toivoa lyhyitä työuria. Silloin pitää ihan omavalintaisesti työskennellä (liki) hautaan asti. Ja ottaa markkinoiden työehdot annettuina.

Vierailija
250/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies todennäköisesti saa ap:ltä seksiä ja muuta hellyyttä. Pitää sillekin joku arvo laskea.

Vierailija
251/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies todennäköisesti saa ap:ltä seksiä ja muuta hellyyttä. Pitää sillekin joku arvo laskea.

Ja ap saa myös samalla seksiä ja hellyyttä. Tasapeli. 

Vierailija
252/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te näitä helmiä löydätte? Onko parisuhteessa itsessään jotain vikaa kuitenkin, kun mies ei halua hemmotella, viettää aikaa tai tuhlata aikaa ja rahaa sinuun?

Oma mieheni vie minua ulos syömään, matkoille, hotelliin. Ulkomaanmatkat suunnitellaan yhdessä, mutta muuten järjestää yllätyksenä tai oma-aloitteisesti näitä. Säästöön ei varmasti jää, mutta onpa tapahtumarikas ja ihana elämä :) Kuolisin pystyyn, jos elämä olisi tasapaksua ja rutiininomaista.

Hemmotteletko, vietätkö aikaa ja tuhlaatko rahaa mieheesi? Miksi hänen pitää tehdä sinulle sellaista, mitä sinä et tee hänelle? 

Vierailija
253/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmotteletko, vietätkö aikaa ja tuhlaatko rahaa mieheesi? Miksi hänen pitää tehdä sinulle sellaista, mitä sinä et tee hänelle? 

Palstatontut voikin lakata haaveilemasta ostovaimoista. Ne meinaa vaativat kaikkea tuota.

Vierailija
254/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstatontut voikin lakata haaveilemasta ostovaimoista. Ne meinaa vaativat kaikkea tuota.

Eikö tässä ketjussa haaveilu ole toisinpäin? Avaa oma ketju sille mitä taloudellisia vaatimuksia miehillä on naisille.

Vierailija
255/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä ketjussa haaveilu ole toisinpäin? Avaa oma ketju sille mitä taloudellisia vaatimuksia miehillä on naisille.

Koko ketju on osoitus siitä ettei yhteenmuutosta koidu mitään hyvää. Onneksi nykyajan trendinä tulee olemaan erillään asuminen.

Vierailija
256/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ap saa myös samalla seksiä ja hellyyttä. Tasapeli. 

Kumpi tässä on se maksullinen osapuoli?

Vierailija
257/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli loisit haluaisit loisia ilmaiseksi toisen maksamassa ja omistamassa kämpässä? Haet pankista lainaa ja ostat puolet asunnostasi, nii homma on hoidettu.

Itse miehenä käyn nopeasti naisen kanssa sen keskustelun, että tulemme elämää yhdessä sen heikompi tuloisen ehdoilla ja budjetilla. Jos nainen haluaa, että meidän kulutustottumukset kasvaa, niin hän etsii kiltisti parempi palkkaisen duunin. Sitä ennen elellään esimerkiksi naisen 1800 nettobudjetin mukaisesti. Ei kylpyläiltola kuukausittain tai lomamatkoja 2x vuodessa.

Vierailija
258/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli loisit haluaisit loisia ilmaiseksi toisen maksamassa ja omistamassa kämpässä? Haet pankista lainaa ja ostat puolet asunnostasi, nii homma on hoidettu.

Itse miehenä käyn nopeasti naisen kanssa sen keskustelun, että tulemme elämää yhdessä sen heikompi tuloisen ehdoilla ja budjetilla. Jos nainen haluaa, että meidän kulutustottumukset kasvaa, niin hän etsii kiltisti parempi palkkaisen duunin. Sitä ennen elellään esimerkiksi naisen 1800 nettobudjetin mukaisesti. Ei kylpyläiltola kuukausittain tai lomamatkoja 2x vuodessa.

Aloittajalle on sanottu tuosta 500e vuokraosuudesta. Sillä saa vuokrattua oman huoneiston eikä hänen tarvitse erikseen 'maksaa' siitä tekemällä tähän päälle vielä kotitöitä ja antamalla seksiä.

Vierailija
259/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävällä oli hyvä mies. Ei juonut ei polttanut, hyvä isä lapselle, he eivät koskaan riidelleet ja kun hän ilmoitti, että haluaa eron olin aika ihmeissään että miksi.

No se ongelma oli äärimmäinen tylsyys hänen kanssa. Hän ei halunnut mennä mihinkään eikä tehdä mitään. Joulu kerran vuodessa oli jotain tekemistä hänen kanssa, niin kaverini ei jaksanut sitä enään ja otti eron. Sen jälkeen sanoi että tuntuu siltä että on vihdoin helppo hengittää. Tommoset ihmiset ovat hyvin vaikeita heidän kanssa pelkkä eläminen on vaikea.

Niinpä. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin. Kyllä sitten kun siitä "jännittävästä" miehestä paljastuu se renttu naistenhakkaaja, niin olisi varmaan ollut parempi valita se tylsä ja turvallinen vaihtoehto.

Rakastuin mieheen, joka nauttii live-musiikista, matkailusta, kahviloista ja ravintoloista jne. Ei todellakaan ole renttu enkä usko, että pystyt millään vetämään yhtäläisyyksiä näiden asioiden välille.

Mutta eipä hän myöskään kuluta iltojaan tällä palstalla. Minä olen täällä, koska alunperin tämä oli naisten palsta ja vanhasta tottumuksesta taas klikkasin auki samalla kun teen tietokoneella muita töitä...

Tuollainen mies pettää herkemmin verratuna mieheen, joka pääsääntöisesti viihtyy kotona.

Eli naisen kannattaa valita mies, joka pääsääntöisesti viihtyy kotona, jotta ei tulisi petetyksi? Samalla varmaan kannattaisi valita mahdollisimman ruma ja ujo, niin olisi entistä turvallisempi olo? :-DDDDDDDDDDDD

Naiset rakastuvat usein narsistiin, mutta kuitenkin valittavat miehen pettävän ja hakkaavan. Eivät halua erota miehestä.

Vierailija
260/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa, niin normaalikäytäntö ainakin meidän maassa on se, että palkkapäivänä mies tuo koko palkkansa vaimolle ja vaimo hoitaa raha-asiat; osa ruokaan, osa asumiseen, joskus osa jopa miehen harrastuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän