Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos muuttaa lumon, saton tms. kämppään niin onko häirikkönaapureita?

Vierailija
30.09.2026 |

Todennäköisemmin kuin silloin jos vuokraisi yksityiseltä talosta missä paljon omistusasuntoja?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu talosta, itse asuin Lumon talossa jossa halvimpien yksiöiden vuokra oli yli 1000€/kk, siellä ei sosiaalitapauksia näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei vastaa kysymykseesi suoraan, mutta olen vuokralla omistustalossa jossa lähes kaikki asunnot ovat vuokralla. 

Vierailija
4/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset vaatii yleensä luottotiedot ja vakuudet.

Vierailija
5/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu talosta, itse asuin Lumon talossa jossa halvimpien yksiöiden vuokra oli yli 1000€/kk, siellä ei sosiaalitapauksia näkynyt.

Kyllähän sossu näille vuokria makselee

Vierailija
6/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin on kyllä. Itse välttäisin sellaisia vuokrataloja joissa ei ole vuokravakuutta käytössä ja jotka eivät ole tarkkoja luottotiedoista.

Vierailija
7/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään käsketään muuttaa halvempaan.

Vierailija
8/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisemmin on kyllä. Itse välttäisin sellaisia vuokrataloja joissa ei ole vuokravakuutta käytössä ja jotka eivät ole tarkkoja luottotiedoista.

Ilmarinen taitaa olla ainoita vuokranantajia joilla on vähintään kuukauden vuokraa vastaava vakuus ja vaatimus kunnossa olevista luottotiedoista

Vierailija
9/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei vastaa kysymykseesi suoraan, mutta olen vuokralla omistustalossa jossa lähes kaikki asunnot ovat vuokralla. 

Meillä rivitalossa neljässä kymmenestä vuokralaiset, ei ole harmia eikä häiriöitä ollut.  Yhdessä oli nuori pariskunta joka nukkui päivät ja rymisteli yöt.  Kävin sanomassa niin metelöinti loppui kerralla.  Muuttivat kyllä jonkunajan kuluttua kerrostaloon.

Vierailija
10/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumon talot on törkyisiä jo pihoiltaan kun ohi menee, sopii miettiä sitten mitä siellä seinien sisällä tapahtuu. Kalliita ovat 

Vierailija
11/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se omistustalo valitettavasti takaa mitään.

Vierailija
12/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa mitään tonnin vuokria, esim Helsingissä toimeentulotuessa vuokraraja on 715€/kk.

Vierailija
13/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta yksityiset juuri ei ikinä kysy edes luottotietoja, jos näyttää suht fiksulta ja osaa puhua.

Vierailija
14/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraslajien kakarat ainakin häiriköivät rappukäytävässä. Eihän niillä ole mitään velvollisuuksia, niillä on vaan oikeuksia omasta mielestään!

Vierailija
15/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumo on profiloitumassa eliittivuokranantajaksi. Luottotiedot vaaditaan ja tupakointi kielletään.

Vierailija
16/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaativat vakuudet. 

Vierailija
17/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun päkaupunkiseudulla omistustalossa, jossa on paljon sijoituskämppiä ja ei täällä mitenkään erityisen rauhallista ole. Porukka vaihtuu tiuhaan tahtiin ja nyt useampaan kämppään on muuttanut maahan muuttajataustaisia, jotka tuo oman kulttuurinsa ja metelinsä mukanaan.

Vierailija
18/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Lumon kämpässä viisi vuotta. Olin ainoa työssäkäyvä koko rapussa. Kiva oli maksella helvetin kallista vuokraa jokavuotisine korotuksineen ja olla ainoa joka aamulla lähti tarpomaan pakkaseen pimeässä kun kaikki muut nukkuivat makoisasti.

Vierailija
19/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon sijainti ja kunto ainoastaan ratkaisee onko siinä häirikköjä. Tosin mummohäirikköjä voi olla hyvistäkin taloissa. 

Vierailija
20/39 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Lumon kämpässä viisi vuotta. Olin ainoa työssäkäyvä koko rapussa. Kiva oli maksella helvetin kallista vuokraa jokavuotisine korotuksineen ja olla ainoa joka aamulla lähti tarpomaan pakkaseen pimeässä kun kaikki muut nukkuivat makoisasti.

Irtisanoutuminen töistä liian vaikeaa sinulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä