Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua käyttää rahaa mihinkään, oikeasti ärsyttää!

Vierailija
20.05.2021 |

Mies ei halua harrastaa tai tehdä mitään (maksullista). Me ei käydä ravintoloissa, konserteissa (koronaa ennen siis jo), ei matkoilla. Ja kyse ei ole siitä, että olisin loinen loinen, voisin itse oman osuuteni matkasta maksaa. Mua vähän ihmetyttää sekin, että asun miehen omistamassa kämpässä ja maksan hänelle 500€/kk vuokraa siitä. Okei, jos asuisin itsekseni täällä Helsingissä, niin saisin maksaa lähes tuplat tuohon nähden. Mutta kuka oikeasti kumppaniltaan vaatii vuokraa? Varsinkin kun asunto on lähes velaton. Kun kysyn mieheltä, että mihin sinä rahaa sitten haluat käyttää, niin selitys on aina: sijoitukset ja pahan päivän varalle. Ymmärrän osittain, mutta kun elämä menee ihan ohi. Ei tämä ole mitään elämää, että töissä käydään ja muuten istutaan kotona kaikki lomat ja viikonloput! Pitääkö tässä eroa harkita?

Kommentit (430)

Vierailija
261/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, niin normaalikäytäntö ainakin meidän maassa on se, että palkkapäivänä mies tuo koko palkkansa vaimolle ja vaimo hoitaa raha-asiat; osa ruokaan, osa asumiseen, joskus osa jopa miehen harrastuksiin.

Älä unta näe. Suomessa on tiettävästi muutamia pareja jotka pystyvät elämään noin. Suurimmalle osalle pitää löytyä maksukykyinen puoliso, muutoin alkaa märinä.

Vierailija
262/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, niin normaalikäytäntö ainakin meidän maassa on se, että palkkapäivänä mies tuo koko palkkansa vaimolle ja vaimo hoitaa raha-asiat; osa ruokaan, osa asumiseen, joskus osa jopa miehen harrastuksiin.

Venäjällä tuo on syrjäseuduilla arkipäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellanen tilanne, että mies maksaa elämisen lähes kokonaan, mä hoidan kodin (iso) ja lapset (monta). Käyn töissä. Mies tienaa 5x sen mitä minä, eli hän kuuluu tuloiltaan 1 % hyvätuloisimmista. Miehellä on harrastus, jossa on kiinni satoja tuhansia euroja ja koko ajan kuluu lisää rahaa. Kaikki vapaaaika kuluu miehellä harrastaessa.Minun harrastukseni on halpa liikuntaharrastus, kulut 50€ vuodessa.

Mies on koko ajan tyytymätön. Kuulemma minun pitäisi maksaa, vaikka asunto, jossa suuret menot on hankittu hänen halustaan. Alussa sanoin, ettei minulla ole varaa tällaisiin asuntoihin.

Mies myi yrityksensä, sai rahaa jättikasan. Mitään ei hankkinut lapsille tai minulle henkilökohtaista kivaa. Itselleen hankki 100ke:lla lisää harrastettavaa. Enkä todellakaan viitsinyt sanoa asiasta, koska olisin vain kuullut olevani ahne.

Eniten masentaa se, että jatkuva tunne siitä, ettei mies välitä pätkääkään. Ei osallistu perhe-elämään ja se vähä mitä osallistuu, tekee pitkin hampain, usein kiroillen ja huutaen.

Nimim. Varoissaan olevan miehen kanssa elävä, jolla lastensa kanssa aivan eri elintaso kuin miehellä itsellään

Vierailija
264/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, loinenhan sinä olet. Rusinat pullasta-nainen. Hanki itte asunto ja muut kilkeet niin tiedät minkä työn ja tuskan takana se useimmille on.Kun oot tän tehny ota mut loisimaan ilmaiseksi, mä sitten purnaan av:llä elämän kurjuutta.

Vierailija
265/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei, loinenhan sinä olet. Rusinat pullasta-nainen. Hanki itte asunto ja muut kilkeet niin tiedät minkä työn ja tuskan takana se useimmille on.Kun oot tän tehny ota mut loisimaan ilmaiseksi, mä sitten purnaan av:llä elämän kurjuutta.

Miesten loisiminen on aina sitä parempaa loisimista.

Vierailija
266/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä naiset saavat päättää mihin pistävät palkkansa. Ei liity pelkästään syrjäseutuihin vaan toi on normi.

Vierailija
267/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tykkäävät loisia naisten ajalla, ei aiheuta mitään tunnontuskia.

Vierailija
268/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama tilanne, ja tyhmyydestä sakotettiin rankasti. Kyllä sun kannattaa nyt ottaa niskasta kiinni ja lähteä. Tuommoinen vaan paheni.

Vierailija
269/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tykkäävät loisia naisten ajalla, ei aiheuta mitään tunnontuskia.

Ja miehet kehtaa ihmetellä miksi naiset haluaa mielummin kissan tai koiran? Seksiä voi nykyään saada super tehokkailta dildoilta.

Vierailija
270/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tarvitse matkailua, konsertteja, ym. keskiluokkaista pelleilyä. Mutta ihmisen ei tarvitse myöskään maksaa KUMPPANILLEEN vuokraa, vaan asumiskustannukset jaetaan muulla tavoin.

Vuokra on hänelle verollista tuloa.

Kuuluttaako hän ystävilleen, että sinä maksat vuokraa? Ette ehkä olekaan parisuhteeessa kuten olet kuvitellut.

Vierailija
271/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua !!! Jos asisit vuokralla, maksaisit vuokranantajalle vuokraa. Nyt saat asua edullisesti.

Mitä teet lopuilla rahoillasi ?

Sinulle jää joka kk rahaa.

Säästä käsiraha ja osta sijoitusasunto ja alat saamaan tuloja. Älä ostele osakkeita ilman tietoa.

Vierailija
272/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli sama tilanne, ja tyhmyydestä sakotettiin rankasti. Kyllä sun kannattaa nyt ottaa niskasta kiinni ja lähteä. Tuommoinen vaan paheni.

Tosta se kato lähtee. Ensin maksat asumisesta (kuten pitääkin) sekä muista juoksevista kuluista. Hiljalleen huomaat tinkiväsi omasta elämästä maksaaksesi miehelle kuuluvia kuluja. Meillä homma meni tosiaan siihen ettei mies maksanut muusta kuin asumisesta.

Vierailija
273/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua !!! Jos asisit vuokralla, maksaisit vuokranantajalle vuokraa. Nyt saat asua edullisesti.

Mitä teet lopuilla rahoillasi ?

Sinulle jää joka kk rahaa.

Säästä käsiraha ja osta sijoitusasunto ja alat saamaan tuloja. Älä ostele osakkeita ilman tietoa.

Suomi on täynnä myytäviä asuntoja. Pk-seudun ulkopuolelta pystyy ostamaan halvan kämpän. Jos asuntobisnes kiinnostaa noin muuten voi hän alkaa ostamaan rempattavia kohteita, jotka pistetään rempan jälkeen myyntiin/vuokralle.

Mies mäkeen.

Vierailija
274/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä naiset saavat päättää mihin pistävät palkkansa. Ei liity pelkästään syrjäseutuihin vaan toi on normi.

Se riippuu siitä paljonko nainen ansaitsee. Jos nainen ansaitsee vähän, niin silloin nainen haluaa yhteiset rahat miehen kanssa. Jos nainen ansaitsee paljon, niin silloin halutaan pitää omat rahat. Tiedän Pietarista, Permistä ja Orenburgista naisia, jotka haluvat pitää rahat erillään miehen kanssa. Sama se on täällä Suomessakin.

Vierailija
275/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli loisit haluaisit loisia ilmaiseksi toisen maksamassa ja omistamassa kämpässä? Haet pankista lainaa ja ostat puolet asunnostasi, nii homma on hoidettu.

Itse miehenä käyn nopeasti naisen kanssa sen keskustelun, että tulemme elämää yhdessä sen heikompi tuloisen ehdoilla ja budjetilla. Jos nainen haluaa, että meidän kulutustottumukset kasvaa, niin hän etsii kiltisti parempi palkkaisen duunin. Sitä ennen elellään esimerkiksi naisen 1800 nettobudjetin mukaisesti. Ei kylpyläiltola kuukausittain tai lomamatkoja 2x vuodessa.

Mielenkiintoinen näkemys. Oma nettoni on toki vähän tuota suurempi, mutta enpä kuuntelisi mieheltä määräyksiä siihen, montako lomamatkaa saan tehdä vuodessa. Maksan puolet elämisestä (asuminen, ruoka, yhteinen auto), asumistaso on yhdessä sovittu ja perustuu molempien aiempaan elintasoon, se mitä sen jälkeen rahoillani teen ei kuulu puolisolleni. Ja tietysti päinvastoin. Emme edes tiedä toistemme kuukausituloja.

Vierailija
276/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sellanen tilanne, että mies maksaa elämisen lähes kokonaan, mä hoidan kodin (iso) ja lapset (monta). Käyn töissä. Mies tienaa 5x sen mitä minä, eli hän kuuluu tuloiltaan 1 % hyvätuloisimmista. Miehellä on harrastus, jossa on kiinni satoja tuhansia euroja ja koko ajan kuluu lisää rahaa. Kaikki vapaaaika kuluu miehellä harrastaessa.Minun harrastukseni on halpa liikuntaharrastus, kulut 50€ vuodessa.

Mies on koko ajan tyytymätön. Kuulemma minun pitäisi maksaa, vaikka asunto, jossa suuret menot on hankittu hänen halustaan. Alussa sanoin, ettei minulla ole varaa tällaisiin asuntoihin.

Mies myi yrityksensä, sai rahaa jättikasan. Mitään ei hankkinut lapsille tai minulle henkilökohtaista kivaa. Itselleen hankki 100ke:lla lisää harrastettavaa. Enkä todellakaan viitsinyt sanoa asiasta, koska olisin vain kuullut olevani ahne.

Eniten masentaa se, että jatkuva tunne siitä, ettei mies välitä pätkääkään. Ei osallistu perhe-elämään ja se vähä mitä osallistuu, tekee pitkin hampain, usein kiroillen ja huutaen.

Nimim. Varoissaan olevan miehen kanssa elävä, jolla lastensa kanssa aivan eri elintaso kuin miehellä itsellään

Ja tuo paljastui vasta, kun niitä lapsia oli monta?

Vierailija
277/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta se kato lähtee. Ensin maksat asumisesta (kuten pitääkin) sekä muista juoksevista kuluista. Hiljalleen huomaat tinkiväsi omasta elämästä maksaaksesi miehelle kuuluvia kuluja. Meillä homma meni tosiaan siihen ettei mies maksanut muusta kuin asumisesta.

APn mies ennakoi korkojen nousua ja säästää siksi. Naiset vain haluavat törsätä rahat hömppään eivätkä ajattele yhtään korkojen nousua, joka tietää vaikeuksia asuntolainan maksuun.

Vierailija
278/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu siitä paljonko nainen ansaitsee. Jos nainen ansaitsee vähän, niin silloin nainen haluaa yhteiset rahat miehen kanssa. Jos nainen ansaitsee paljon, niin silloin halutaan pitää omat rahat. Tiedän Pietarista, Permistä ja Orenburgista naisia, jotka haluvat pitää rahat erillään miehen kanssa. Sama se on täällä Suomessakin.

Venäläisellä ja suomalaisella miehellä on yhtä paljon yhteistä mitä yöllä sekä päivällä. Venäjällä miehet eivät juurikaan puutu naisten tekemiin hankintoihin. Naista kohdellaan kuningattarena joka sanoo viimeisen sanan. Ikävä kyllä sielläkin esiintyy kotiväkivaltaa kuten meilläkin. Yleisesti ottaen mies puhuttelee puolisoaan matriarkkana.

Vierailija
279/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

APn mies ennakoi korkojen nousua ja säästää siksi. Naiset vain haluavat törsätä rahat hömppään eivätkä ajattele yhtään korkojen nousua, joka tietää vaikeuksia asuntolainan maksuun.

Vastako eläkkeellä nuo kaksi voisivat jopa käydä jossain?

Vierailija
280/430 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse matkailua, konsertteja, ym. keskiluokkaista pelleilyä. Mutta ihmisen ei tarvitse myöskään maksaa KUMPPANILLEEN vuokraa, vaan asumiskustannukset jaetaan muulla tavoin.

Vuokra on hänelle verollista tuloa.

Kuuluttaako hän ystävilleen, että sinä maksat vuokraa? Ette ehkä olekaan parisuhteeessa kuten olet kuvitellut.

Millähän muulla tavalla asumiskustannukset jaetaan?

Väännän sinulle rautalangasta:

Asunnon hankintaan on laitettava kiinni rahaa, ja paljon. Se raha on säästettävä. Se raha on pois matkustelusta ja muusta kivasta. (huom, tämä on syy miksi ap:lla ei ole omistusasuntoa, koska ei ole halunnut säästää) Se raha on pois myöskin musta sijoituksista ja keinoista saada lisätuloja.

Ainoa syy miksi se raha kannattaa laitaa asuntoon kiinni, on se että voi asua pelkillä juoksevilla kuluilla.

Miehen kannalta ei ole mitään järkeä siinä että hän on joutunut laittamaan kiinni 100% pääomasta (asunnon hankkiminen), mutta nainen saa 50% hyödystä (asuminen pelkillä juoksevilla kuluilla). Se ei yksinkertaisesti olisi reilua.

Mikä on siis ehdotuksesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan