Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttareihin osallistumisen kulut karanneet ihan käsistä

Vierailija
14.05.2021 |

Nykyään tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että itsessään jo polttareihin uppoaa vähintään 100€ pelkkään osallistumismaksuun.

Lisäksi tähän päälle kustannat itse matkustamisen polttaripaikkakunnalle. Asun Itä-Suomessa, kun taas morsio asuu Espoossa ja yöpymisen edellisenä iltana jossain, koska samana aamuna ei enää ehdi paikalle, sillä polttarit alkavat klo 9 hänen luonaan, ja muuten saisi lähteä ajamaan aamukolmelta, jotta olisi paikalla. Lisäksi tietysti myöhemmin sama matka itse häihin ja majoitus siihen jälleen päälle.

Vaikka itse olen ihan keskituloinen, tuntuu kyllä vähän pahalta maksaa näin paljon vain yhdestä päivästä, jotta kaasot saavat järkättyä morsiamelle laskuvarjohypyn (onpa kiva muiden sitten töllistellä sitä vaan maasta käsin) ja ties mitä muuta erikoisempaa aktiviteettia aamusta iltaan asti. Kyseessä on kuitenkin sen verran läheinen henkilö, että harmittaisi jättää kokonaan välistä, mutta joutuu kyllä harkitsemaan vakavasti, haluaako hassata toisen ilmalentoon lopulta kaikkine kuluineen sen 200€ ja myöhemmin saman verran vielä häihin osallistumisesta päälle.

En kuulu kaasoihin, mutta jotenkin hullua olettaa, että kaikki voivat pulittaa näin paljon rahaa vain polttareista ihan tuosta noin vain. Eikö enää riitä vain hyvä ruoka ja sauna ja yhdessäolo, vaan pitää olla 3-5 maksullista (kallista) aktiviteettia päivän aikana.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misu Angelique kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Misu Angelique kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä menen naimisiin haluan tällaiset polttarit:

- Aamulla helikopterilento Tallinnaan. Kopterissa skumppa-aamiainen

- Tallinnassa kolmen lajin lounas tarpeeksi hyvässä paikassa

- Paluu Hgiin autolautalla mistä varattu saunaosasto minulle/meille

- Yllätyksenä minulle uusi kolttu

- Hgissä päivällinen, sitten teatteriin ja lopuksi yökerhoilua.

En osallistuisi näihin trollipolttareihin, meni överiksi kermaperseilyssään. Minulle saunaosasto ja uusi kolttu aiheutti väristyksiä. Mitenköhän helikopterissa tarjoillaan aamiainen?

Toteutukseen realistisempia ideoita

- Aamulla helikopterilennon tarjoaa tutun tuttu opiskelija, joka pyörittää helikopterin ihan omilla sukukalleuksillaan, joten voidaan skipata koko aamiainen (eipä maistu show’n jälkeen) ja keskittyä kahviin ja alkoholitarjoiluun.

- Tillintallin hönössä lounasaikaan keskitytään nestemäisen menun antimiin ja syödään joku kiva take away annos puistonpenkillä, jos on polttariporukassa 10 hlöä ja jokainen antaa euron niin morsian voi tilata itselleen max 10 € unelma-annoksen. Joku ottaa kotoa rosmariinin oksan tai herneen versoja niin saadaan Instaan nättejä kuvia

- Jokainen maksaa itsensä uimahalliin ja taas kerätään euro morsiamelle per polttaritar niin päästään uimahalliin morsiussaunaan. Jokainen voi tuoda vähän omia beauty-tuotteitaan niin tulee kaikille kivaa vaihtelua. Iltameikki ja kampaus syntyy siinä kuivatellessa ja ihan itsestään, laskuhumalan aikana.

- Morsmaikulle kotoa joku kolttu ja vähän glitteriä nassuun, lisää lämmintä kuoharia niin täydestä menee, kolttua voi tuunata tarroilla - tarroja voi sitten myydä kaikelle kansalle niin ei tarvitse saksia koltusta paloja. Ei kuitenkaan kannata uumoilla kaupustelusta ihan hirveetä sukseeta

- Ravintolaan ja kannattaa muistaa se pöytävaraus, kaikki laittaa 3 euroa kolehtiin niin morsian voi tilata haluamansa alkuruoan, pääruoan TAI jälkiruoan ja käydä vessassa tai tupakkapaikalla taskumattihömpsyillä

- Iprovisaatioteatteria ravintolan edessä jalkakäytävällä kuinka paskat polttarit nämä morsiamen mielestä olivatkaan, itkua ja jalan poljentaa mutta se olisi kuitenkin ollut illan ohjelmanumerona teki polttariporukka mitä tahansa...

- Yökerhoon mutta jos porukka on jo hajaantunut humalatilan, väsymyksen tai ketutuksen vuoksi niin ne jatkaa polttareita jotka vielä pääsee sisään ja joutuu sitten varmaan maksamaan morsiamen pääsylipun elleivät ole älynneet kinuta morsiamen vanhemmilta paria kymppiä jo etukäteen

Hah hah! :D Tuo helikopterin pyörittäjä kun olis joku tarpeeksi näyttävä kundi niin ohjelma katkeaisi siihen kun viettäisinkin koko päivän sen kanssa! Te peniskauhuiset vanhatpiiat voitte lampsia koteihinne märisemään. Säästyypä rahanne.

No vähintään sun logiikka tökkii ellei polttarinumeron esittäjä sitä tee ;) minkähän vuoksi niitä polttareita nyt sitten vietettiinkään, penis- tai vaginakauhun vuoksiko..? Maksapa vosu itse pottarikopterisi.

Vai vosu? :D Kyllä huomaa mikä itseäsi polttareissa niin risoo. Ilmeinen seksikielteisyys ja mies viha pitävät huolen ettet itse niitä ikinä vietä. Happamia, happamia! 🦊

No et kyllä huomaa mitään osuvaa. Miss Angeliquella taitaa olla karvainen ahteri. Ja logiikkasi on edelleen pitkin peltoja. Polttareissa kaihdan epärealistisia ja itsekeskeisiä odotuksia kuten morsian odottaa hänelle kustannettavan helikopterilennon, samppanjan, matkan, ravintolat, teatterit, yökerhot, saunaosaston ja uuden koltun. Huhhuh.

Olen naimisissa ah lopultakin, heitin kutrini alas parvekkeelta salskean ylläni kiivetä ja kohtelen miestäni hyvin, niin hänkin minua. Onneksi asuin ensimmäisessä kerroksessa, olisin muuten vanhapiika. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Seksissäkin. Ehkä sinä taasen olet luonteeltasi enemmän ottaja kuin antaja, itsekeskeinen hedonisti, vauvapalstan sumutorvi, provot kutittelee pientä sielua. Ei se minua haittaa, kukin tyylillään.

Vierailija
142/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä muistoja mullakin polttareista, oma kaveripiiri kun oli siinä vaiheessa, että joka kesä oli yhdet tai kahdet polttarit, tehtiin säännöt:

1. Morsianta ei saa nolata missään vaiheessa, ei mitään pikkarit päällä pimpsin myyntiä

2. Morsiamella pitää olla koko ajan kivaa = tekeminen suunnitellaan sen mukaan

3. Kaikesta ollaan avoimia, kuluista ja tekemisestä päätetään yhdessä

4. Polttarit pidetään hyvissä ajoin ennen häitä = ei mitään vkoa ennen kuin kiire on kovimmillaan

5. Morsian aikataulu selvitetään ja kerrotaan muutamaa päivää ennen, ei yllätetä, koska hermot voi olla jo aika pinnassa

Näillä kun mentiin, niin hyvät tuli kaikista, hauskaa oli ja muisteltiin vuosia jälkeen päin.  Toisaalta meitä oli aika vähän, mun polttarit taisi olla isoimmat, joissa meitä oli 7. Näin oli helppo tietysti järjestääkin. Morsian päätti, ketä kutsutaan, mutta ei kukaan halunnut kutsua joka kummin kaimaa.

Yksissä polttareissa osallistuin vain puoleen ohjelmista, koska mulle olisi ollut aivan liikaa mennä 10 juttua läpi minuuttiaikataululla ja porukkakin oli vieraampaa, ei siis näitä nuoruudenystäviä, vaan aikuisiällä morsiameen tutustunut. Maksoin kyllä silloin kaikesta, satuin olemaan (silloin) isopalkkaisessa duunissa.

Olen ollut kyllä töissä järjestämässä yllätyksiä työkavereille, kun heidän piirissään se on ollut tapana ja ilmeisesti tykätty, mun kavereista vaan kaikki sanoi, että pliis ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjenkäyttö on sallittua kun järjestellään polttareita. Kamalin tilanne on se kun höveli lapseton (ehkä sinkku) on päässyt häsäämään oikein kunnolla ja osallistujina on useampi perheleellinen joita älytön (kallis) örveltäminen ei enää kiinnosta, eikä sen vuoksi halua tuhlata hölmöilyyn rahaakaan. Kyse ei ole piheudestä tai persaukisuudesta vaan siitä että rahoille on oikeasti parempaa käyttöä. Tämä "pidetään oikein kunnolla hauskaa" on vähän outo käsitys, se mikä on toiselle hauskaa, niin ei välttämättä ole muille. Itse olen aina ilmoittanut jonkun summan (n. 100e) minkä yli en mene ja jos polttarit menevät sen yli niin en osallistu. Tämä ihan senkin vuoksi että laajassa kaveripiirissä tuppaa olemaan muutama tyyppi keskeneen parempia kavereita toisilleen ja siksi he ovat ristiin kaason(besmanin) ominaisuudessa toisilleen ja haluavat järjestää omalle bestikselleen kunnon polttarit, siinä toivossa että tämä järjestää osien vaihtuessa vastaavanlaiset. Sitten on muu seurue joka jää ikäänkuin ulkopuolelle toiminnasta mutta joutuu silti osallistumaan kustannuksiin. Kaiken reiluuden nimissä kaveripiirissä kaikkien tasapuolinen kohtelu on hyvä tapa toimia. Valitettavasti kaveripiirissäni on ollut yksi riman totaallinen alitus sekä polttarit joiden kustannukset karkasivat täysin(en osallistunut). Toisilla tuntuu olevan kummalinen käsitys siitä etteivät ne kaveripiirin hiljaiset tarvitse saman hintaisia (komeita) polttareita kuin nämä aina esillä olevat touhuajat. Surkeintahan  on se että nämä hiljaiset ovat valmiita maksamaan mutta nämä esillä olevat touhuajat eivät halua suoda toiselle sitä mitä ovat itse saaneet.

Tiedän jo nyt, että kesällä tulee polttarit, jotka tulevat maksamaan niin paljon, etten osallistu. Ne ovat siis vastapalvelus mainitsemastani ökypolttareista. Tilanteen tekee vaikeaksi se että kaveripiirissä moni pahoittimielensä aikanaan mielensä siihen mitä yhdelle järjestettiin, enkä usko ette ovat toista kertaa valmiita maksamaan kun itse ei samassa porukassa ole saanut samaa. Minun puolestani jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo mutta itse tuhlaan nämä muutamat sadat eurot omaan perheeseeni ja lapsiini. Esimerkiksi siten että vien perheeni kylpylään tai laivalle kun maksan ja katson toisten örveltämisestä.

Hämmentävää, että polttariasiakin saadaan vedettyä lapsettomat/perheelliset väliseksi keskusteluksi...

Moniko perheellinen on oikeasti yhtä vapaa menemään kuin lapseton tai sinkku? ja olisiko rahankäytössäkin tapahtunut muutoksia? ja voisiko elämän tärkeysjärjestys muuttua lasten/perheen myötä? onhan niitäkin joille kaverit merkkaa enemmän kuin oma puoliso tai lapset mutta näitä taitaa olla enemmän miehissä...

Vierailija
144/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit, eihän ne ole kuin juoppojen rellestystä.

Vierailija
145/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole polttareihin osallistunut mutta nähnyt kyllä kaikenlaista. Käyttäisin sen 100 euroa siihen että porukalla mentäis syömään jonnekin. En missään nimessä toisen henkilön hurvitteluun mitä seuraisin maasta. Itse voisin osallistua hyppyyn myös ja maksaa oman lentoni. 

Kun tilanteesi on se että asut kaukana, en osallistuisi. En minäkään osallistu kaiken maailman kissan ristiäisiin keskellä kesää kun oma loma ja aikan arvokkaampaa.

Vierailija
146/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin järjestäjästä/järjestäjistä kiinni. Avatkaa suunne ja sopikaa. Aina niitä kavereita on riittänyt, jotka osaisi tarjottimellisen paukkuja yhteisestä kassasta ”koska kerran nyt on nämä polttarit”.

Vierailija
147/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit oli yksi lisäsyy mennä naimisiin ”salaa”. Ovat olleet sen verran teennäisiä ja rasittavia päiviä, etten halunnut itselleni. Toinen syy oli överiksi menneet hääjuhlat, joihin juuri kukaan ei enää halua. En minäkään.

Häistä ja polttareista on tullut kilpavarustelua ja rahan kerjäämistä. Sitten prinsessamorsiamet vielä oma lukunsa.

Vierailija
148/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin kaverin polttarit väliin juuri tuosta syystä, kun kustannukset olivat ihan törkeät. Itse häihinkin kun piti olla varaa osallistua, niin mielummin sitten säästin tuossa ja selitin että oli muuta menoa.

Vierailija
149/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit pitää suunnitella siten, että ekana kaaso kysyy morsmaikulta, keitä polttareihin. Sitten tämä nimetty polttariporukka kokoontuu suunnittelemaan (vaikka etänä) ja eka palaverissa päätetään budjetti. Tässä vaiheessa jokainen, jolla jotain ajatuksia budjetista, avatkoon suunsa tai vaietkoon loppuiäksi ☺️ Se vaan pitää kehdata sanoa, että ”mulla on tähän iltaan laittaa 70€, eikä yhtään enempää”. Sitten jos budjetista on erimielisyyttä, niin kalliimpia juhlia haluavat voivat pohtia, haluavatko kustantaa itse suurempaa osaa vai eivät.

Yleisimmin homma ilmeisesti alkaa siten, että kaaso + pariparhainta kaveria kokoontuvat ja päättävät keskenään mitä tehdään ja millä budjetilla. Eli nämä morsiamen parhaiten tuntevat / läheisimmät haluavat tarjota morsiamelle parhaan mahdollisen polttaripäivän ja budjetti on iso, tyyliin satasia. Sitten tämä asia kerrotaan myöhemmin järjestelyiden ollessa jo osittain tehtynä muille (vähemmän läheisille) polttareihin osallistuville kavereille, jotka äimistelevät itsekseen, että ihanko oikeasti mun pitää maksaa Tuulin polttareista 180€ + omat hotelli- ja matkustuskulut.

Jos morsmaikku on fiksu, hän puuttuu itse asiaan ja pyytää katsoa toimimaan edellämainituista tavalla, koska kaason ymmärryksestä ei voi olla varma.

Vierailija
150/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää polttarikulut on sellainen juttu, että miehen tuntuu silmää räpäyttämättä maksavan vaikka 500€, jos sellainen summa heille annetaan maksettavaksi ja naiset on asiasta paljon tarkempia.

No ei kyllä mun mies maksaisi 500e toisen polttareista..

No 500€ on kyllä jo yli, mutta viimeksi kun oli polttareissa, niin lasku taisi olla 160€. Oli kyllä koko viikonlopun reissu ja paljon yhteistä tekemistä. 

Vierailija
151/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota halvempia polttareita

Minä ainakin tykkäisin olla vaikka yhden yön hienolla vuokramökillä, jossa kaikki voivat yöpyä ja jakaa kulut ja jossa grillataan ja kisaan ja saunotaan.

Vierailija
152/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttarit pitää suunnitella siten, että ekana kaaso kysyy morsmaikulta, keitä polttareihin. Sitten tämä nimetty polttariporukka kokoontuu suunnittelemaan (vaikka etänä) ja eka palaverissa päätetään budjetti. Tässä vaiheessa jokainen, jolla jotain ajatuksia budjetista, avatkoon suunsa tai vaietkoon loppuiäksi ☺️ Se vaan pitää kehdata sanoa, että ”mulla on tähän iltaan laittaa 70€, eikä yhtään enempää”. Sitten jos budjetista on erimielisyyttä, niin kalliimpia juhlia haluavat voivat pohtia, haluavatko kustantaa itse suurempaa osaa vai eivät.

Yleisimmin homma ilmeisesti alkaa siten, että kaaso + pariparhainta kaveria kokoontuvat ja päättävät keskenään mitä tehdään ja millä budjetilla. Eli nämä morsiamen parhaiten tuntevat / läheisimmät haluavat tarjota morsiamelle parhaan mahdollisen polttaripäivän ja budjetti on iso, tyyliin satasia. Sitten tämä asia kerrotaan myöhemmin järjestelyiden ollessa jo osittain tehtynä muille (vähemmän läheisille) polttareihin osallistuville kavereille, jotka äimistelevät itsekseen, että ihanko oikeasti mun pitää maksaa Tuulin polttareista 180€ + omat hotelli- ja matkustuskulut.

Jos morsmaikku on fiksu, hän puuttuu itse asiaan ja pyytää katsoa toimimaan edellämainituista tavalla, koska kaason ymmärryksestä ei voi olla varma.

Ideali tilanne on varmisti noin -> "päätetään yhdessä budjetti ja sillä mennään"

Todellisuudessa vaan taitaa olla niin että läheisempi on valmis maksamaan enemmän ja vieraampi empii. Varsinkin jos sankarille ollaan maksamassa jotain mistä hän nauttii yksin.

Oman kokemuksen mukaan riidat alkavat juuri siitä että alussa on vaikka 13+sankari, kokonaiskustannus 1300e (sisaltää kaiken) eli 100e/maksaja sitten 4 jää pois ja 2 ilmoittaa olevansa epävarmoja eli maksajia onkin enää 7-9 jolloin hinta nousi huomattavasti esimerkiksi 150euroon, Kokonaishinta toki laskee mutta ei samassa suhteessa kuin pois jääneitä on. Kustannusten uudelleen jakaminen tai ohjelman karsiminen on todella ikävää.

Tilanne on myös varsin hankala jos Mirkulle ollaan järjestämässä kalliimpaa kuin Petralle vuosi aiemmin. koska Mirkun kaaso on sitä mieltä että kyllähän Mirkku ansaitsee kivat polttarit. Ainakin oma oikeustajuni on sellainen että miksi minä maksan yhtään enempää kuin muut maksoivat minulle. Jos minulle järjestettiin picnic kuoharilla niin vastaava saa kelvata myös muille, ei todellakaan mitään kauneushoitoja tai benji-hyppyjä.

Toki on tilanteita toisinkinpäin vaikka silloin kun toisen polttarit(häät) oli vuosi sitten, tehtiin kaikkea kivaa ja nyt viime vuoden morsiammella on vastasyntynyt eikä todellakaan ole osallistumassa mihinkään eikä sen vuoksi osallistu kustannuksiin.

Lisäksi ongelma on se että harvoin polttari porukka on täysin sama vaan ihmisillä on kaveriporukan ulkopuolelta ihmisiä jotka ovat läheisiä ja heidän toivotaan osallistuvan polttareihin.

Teki niin tai näin niin sellaista reseptiä millä saisi kaikki tyytyväisiksi ei ole.

Ikävintä on se että ei olla yhdessä sovittu kuka maksaa sankarin menot esimerkiksi "poiketaan yksille tohon terassille"  tai "mennään mökille ja jokainen ottaa omat juomat".

Kuka maksaa ja hankkii sankarin juomat, on todella noloa jos juhlakalu joutuu kerjäämään.

Vierailija
153/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on se kun morsian itse esittää vaatimukset polttareistaan ja niiden pitopaikasta ja ohjelmasta. Ihan järkyttäviä kustannuksia oletetaan ystävien maksavan.

Ystäväni on aikamoinen drama queen ja tulevat häät tuntuvat olevan elämää suurempi juttu ja hän käy jo nyt niiden takia ylikierroksilla, vaikka juhlat on suunniteltu parin vuoden päähän, kun toivottavasti korona on hellittänyt.

Ei ymmärrä, kun sanon, että on tapana, että kaverit järjestävät polttarit ja niiden pitäisi olla yllätys. Lähin tyttökaveripiiri asuu vielä eri maissa, joten kustannuksia tulee jokaiselle ihan överisti muutenkin. Tuleva morsian on itse aika varakas, joten ei näe tilannetta yhtään

muiden kannalta.

Pari tiukkaa palaveria tämän bridezillan kanssa tulossa.

Muutenkin pitäisi ymmärtää, etteivät kaason tehtävät menisi ihan kokopäiväiseksi ilmaiseksi työksi, vaikka kuinka olisi paras ystävä päiväkodista lähtien, pitäisi kohtuus tajuta.

Vierailija
154/179 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjenkäyttö on sallittua kun järjestellään polttareita. Kamalin tilanne on se kun höveli lapseton (ehkä sinkku) on päässyt häsäämään oikein kunnolla ja osallistujina on useampi perheleellinen joita älytön (kallis) örveltäminen ei enää kiinnosta, eikä sen vuoksi halua tuhlata hölmöilyyn rahaakaan. Kyse ei ole piheudestä tai persaukisuudesta vaan siitä että rahoille on oikeasti parempaa käyttöä. Tämä "pidetään oikein kunnolla hauskaa" on vähän outo käsitys, se mikä on toiselle hauskaa, niin ei välttämättä ole muille. Itse olen aina ilmoittanut jonkun summan (n. 100e) minkä yli en mene ja jos polttarit menevät sen yli niin en osallistu. Tämä ihan senkin vuoksi että laajassa kaveripiirissä tuppaa olemaan muutama tyyppi keskeneen parempia kavereita toisilleen ja siksi he ovat ristiin kaason(besmanin) ominaisuudessa toisilleen ja haluavat järjestää omalle bestikselleen kunnon polttarit, siinä toivossa että tämä järjestää osien vaihtuessa vastaavanlaiset. Sitten on muu seurue joka jää ikäänkuin ulkopuolelle toiminnasta mutta joutuu silti osallistumaan kustannuksiin. Kaiken reiluuden nimissä kaveripiirissä kaikkien tasapuolinen kohtelu on hyvä tapa toimia. Valitettavasti kaveripiirissäni on ollut yksi riman totaallinen alitus sekä polttarit joiden kustannukset karkasivat täysin(en osallistunut). Toisilla tuntuu olevan kummalinen käsitys siitä etteivät ne kaveripiirin hiljaiset tarvitse saman hintaisia (komeita) polttareita kuin nämä aina esillä olevat touhuajat. Surkeintahan  on se että nämä hiljaiset ovat valmiita maksamaan mutta nämä esillä olevat touhuajat eivät halua suoda toiselle sitä mitä ovat itse saaneet.

Tiedän jo nyt, että kesällä tulee polttarit, jotka tulevat maksamaan niin paljon, etten osallistu. Ne ovat siis vastapalvelus mainitsemastani ökypolttareista. Tilanteen tekee vaikeaksi se että kaveripiirissä moni pahoittimielensä aikanaan mielensä siihen mitä yhdelle järjestettiin, enkä usko ette ovat toista kertaa valmiita maksamaan kun itse ei samassa porukassa ole saanut samaa. Minun puolestani jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo mutta itse tuhlaan nämä muutamat sadat eurot omaan perheeseeni ja lapsiini. Esimerkiksi siten että vien perheeni kylpylään tai laivalle kun maksan ja katson toisten örveltämisestä.

Hämmentävää, että polttariasiakin saadaan vedettyä lapsettomat/perheelliset väliseksi keskusteluksi...

Moniko perheellinen on oikeasti yhtä vapaa menemään kuin lapseton tai sinkku? ja olisiko rahankäytössäkin tapahtunut muutoksia? ja voisiko elämän tärkeysjärjestys muuttua lasten/perheen myötä? onhan niitäkin joille kaverit merkkaa enemmän kuin oma puoliso tai lapset mutta näitä taitaa olla enemmän miehissä...

Ja miten ihmeessä asia liittyy polttareiden ohjelmaan tai suunnitteluun, kun valtaosa polttareita on sen yhden yön. Rahankäytössä tapahtunut muutoksia, niinkun mitä? Sijoittavissa naisissa aika iso osa on perheettömiä. Tuntuu, että kirjoittaja kuvittelee lapsettomien jääneen sinne 25.v bailutasolle, vaikka samalla tapaa kaikki muuttuvat.

Vierailija
155/179 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ihmeessä asia liittyy polttareiden ohjelmaan tai suunnitteluun, kun valtaosa polttareita on sen yhden yön. Rahankäytössä tapahtunut muutoksia, niinkun mitä? Sijoittavissa naisissa aika iso osa on perheettömiä. Tuntuu, että kirjoittaja kuvittelee lapsettomien jääneen sinne 25.v bailutasolle, vaikka samalla tapaa kaikki muuttuvat.

Lapsi ei tarvitse hoitajaa? viikon tai kahden ikäisen voi jättää kenen hoitoon tahansa jos imettää? Lapsiin ei kulu yhtään rahaa ja tulot tunnetusti nousee kun on lapsen kanssa kotona?

Vierailija
156/179 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiität kohteliaasti kutsusta ja sanot, että et pitkän matkan takia pääse, mutta häihin tulet ja odotat niitä jo kovasti.

Tämä, mutta lisäksi on kohteliasta antaa polttarikassaan rahaa vaikkei osallistukaan.

Oletko ihan tosissasi?

Luuletko että ne morsiamen benjihypyt, helikopterilennot ja hemmotteluhoidot ovat ilmaisia?

Vierailija
157/179 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole laskuvarjohyppy tai vastaava joku elämän pitkäaikainen suuri unelma, en ihan tajua tuollaisia polttarimenoja. En omissa polttareissani olisi halunnutkaan sellaista tekemistä, jota kaikki ystävät olisi vaan töllistelleet kun olisin yksin tehnyt. Jos on sitten joku vähän hintavampikin juttu, niin yleensä mukavampi maksaakin jos sen saa myös itse kokea. Kaikki polttarit joissa olen ollut, mukaan lukien omani, on menneet noin 40-50€ kuluilla per pää, mukaan lukien ne "kalliimmat" aktiviteetit jonka jokainen kustantanut itse ja sitten yhdessä polttarisankarille (kiipeilykeskus, seikkailurata, kuplapallojen vuokra, kaikenlaisten vesipeli- ja leikkien välinevuokra, pakohuone, jne).

Itseä koskettaa enemmän sellainen, jonka toteutukseen on nähty aikaa ja vaivaa ja mietitty huolella, kuin kalleus. Toki kaveriporukassa on parillakin kaverilla käyttöön saatava perheen mökki paljuineen päivineen, jotka tuo kivan lisän, nehän vuokrat heti nostaisi hintaa huomattavasti jolloin ymmärtäisin myös korkeamman hintalapun.

Vierailija
158/179 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää polttarikulut on sellainen juttu, että miehen tuntuu silmää räpäyttämättä maksavan vaikka 500€, jos sellainen summa heille annetaan maksettavaksi ja naiset on asiasta paljon tarkempia.

naiset eivät maksaisi mitään toiselle. omaan kampaukseen voi kyllä laittaa 200e

Vierailija
159/179 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin ole kiinni siitä, millaisessa porukassa oikein liikutaan. Kun on fiksuja kavereita ja ystäviä, niin polttaritkin osataan järjestää fiksusti ja muut huomioiden. Kaikki esiintymis- ja kiusaamisjutut ovat menneisyyttä, ei kai kukaan niitä enää harrasta?

Mikäli polttarit ei kiinnosta, niin uskoisin että ystäville voi sen suoraan sanoa :) 

Olen ollut kolmissa polttareissa, kaikissa oli mukavaa. Etusijalla oli ajan viettäminen kaveriporukalla, kenenkään ei tarvinnut tehdä mitään ikävää.

Vierailija
160/179 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiität kohteliaasti kutsusta ja sanot, että et pitkän matkan takia pääse, mutta häihin tulet ja odotat niitä jo kovasti.

Tämä, mutta lisäksi on kohteliasta antaa polttarikassaan rahaa vaikkei osallistukaan.

Oletko ihan tosissasi?

Luuletko että ne morsiamen benjihypyt, helikopterilennot ja hemmotteluhoidot ovat ilmaisia?

Toivon, että jokainen hyppyjä ja lentoja vaativa vammautuu pysyvästi, siinä on kiva muistella kivoja polttareita.😂🥳🥳🥳🥳😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi