En ole saanut 6 vuoteen palkankorotusta, pomo sanoi syyksi..
..sen että en ole pyytänyt. Kenen asia on pitää huoli siitä, että palkkaus on reilua ja kunnossa? Tuli sellainen tunne, että pitäisi käydä kiltisti silmät itkussa anelemassa lisää palkkaa, jotta narsisti-pomo saa kiksejä alistamisesta.
Kommentit (13)
Jos ei pyydä korotusta, on tyytyväinen palkkatasoon. Ei se pomo ole selvännäkijä. Jos vetää minimipanoksella eikä työsuoritus erotu mitenkään muista on palkkakin minimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pyydä korotusta, on tyytyväinen palkkatasoon. Ei se pomo ole selvännäkijä. Jos vetää minimipanoksella eikä työsuoritus erotu mitenkään muista on palkkakin minimi.
Tämä on aika huono ajattelutapa. Tässä systeemissä ne, jotka huutavat koviten, saavat myös ne palkankorotukset ja muut hyvät, mutta hiljaiset työntekijät jäävät ilman. On myös kulttuureita, joissa palkankorotusten pyytäminen itse nähdään häpeällisenä.
Yksityisellä sektorilla asia on juuri noin.
Yliekorotukset, jos alallasi sellaisia on ollut, pitää tulla pyytämättäkin.
Kuinka usein te sitten pyydätte palkankorotusta?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein te sitten pyydätte palkankorotusta?
En koskaan, koska meillä on palkkaluokat, joista ei pääse yli eikä ympäri. Meille tulee 1,1 prosentin korotus kerran vuodessa.
Yleensä tietääkseni kannattaa pyytää noin kahden vuoden, kun pystyy osoittamaan, että on hyvä työntekijä tai vähintään palkankorotuksen tulisi olla sidottu indeksiin.
Meillä on palkkaneuvottelu joka maaliskuu
Siis kerran vuodessa.
Uusi palkka lähtee juoksemaan heti samalta kuukaudelta👍
Eli palkkasi voi olla alle TESsin. Otapa nyt selvää kuuden vuoden korotuksista ja vaadi palkkasi.
Vierailija kirjoitti:
Yliekorotukset, jos alallasi sellaisia on ollut, pitää tulla pyytämättäkin.
Meillä ei tule, ellei muistuta. Itse pitää erikseen netistä etsiä tieto, että paljonko nousee ja milloin. Ja ei kannata muistuttaa palkanlaskijaa liian aikaisin, muuten se unohtaa ja joutuu huomauttamaan.
Olen myös neuvotellut henkilökohtaisia korotuksia.
Mulla isossa saksalaisessa firmassa homma toimii ja palkankorotukset tulee pyytämättä kuin manulle illallinen