Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttareihin osallistumisen kulut karanneet ihan käsistä

Vierailija
14.05.2021 |

Nykyään tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että itsessään jo polttareihin uppoaa vähintään 100€ pelkkään osallistumismaksuun.

Lisäksi tähän päälle kustannat itse matkustamisen polttaripaikkakunnalle. Asun Itä-Suomessa, kun taas morsio asuu Espoossa ja yöpymisen edellisenä iltana jossain, koska samana aamuna ei enää ehdi paikalle, sillä polttarit alkavat klo 9 hänen luonaan, ja muuten saisi lähteä ajamaan aamukolmelta, jotta olisi paikalla. Lisäksi tietysti myöhemmin sama matka itse häihin ja majoitus siihen jälleen päälle.

Vaikka itse olen ihan keskituloinen, tuntuu kyllä vähän pahalta maksaa näin paljon vain yhdestä päivästä, jotta kaasot saavat järkättyä morsiamelle laskuvarjohypyn (onpa kiva muiden sitten töllistellä sitä vaan maasta käsin) ja ties mitä muuta erikoisempaa aktiviteettia aamusta iltaan asti. Kyseessä on kuitenkin sen verran läheinen henkilö, että harmittaisi jättää kokonaan välistä, mutta joutuu kyllä harkitsemaan vakavasti, haluaako hassata toisen ilmalentoon lopulta kaikkine kuluineen sen 200€ ja myöhemmin saman verran vielä häihin osallistumisesta päälle.

En kuulu kaasoihin, mutta jotenkin hullua olettaa, että kaikki voivat pulittaa näin paljon rahaa vain polttareista ihan tuosta noin vain. Eikö enää riitä vain hyvä ruoka ja sauna ja yhdessäolo, vaan pitää olla 3-5 maksullista (kallista) aktiviteettia päivän aikana.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenkäyttö on sallittua kun järjestellään polttareita. Kamalin tilanne on se kun höveli lapseton (ehkä sinkku) on päässyt häsäämään oikein kunnolla ja osallistujina on useampi perheleellinen joita älytön (kallis) örveltäminen ei enää kiinnosta, eikä sen vuoksi halua tuhlata hölmöilyyn rahaakaan. Kyse ei ole piheudestä tai persaukisuudesta vaan siitä että rahoille on oikeasti parempaa käyttöä. Tämä "pidetään oikein kunnolla hauskaa" on vähän outo käsitys, se mikä on toiselle hauskaa, niin ei välttämättä ole muille. Itse olen aina ilmoittanut jonkun summan (n. 100e) minkä yli en mene ja jos polttarit menevät sen yli niin en osallistu. Tämä ihan senkin vuoksi että laajassa kaveripiirissä tuppaa olemaan muutama tyyppi keskeneen parempia kavereita toisilleen ja siksi he ovat ristiin kaason(besmanin) ominaisuudessa toisilleen ja haluavat järjestää omalle bestikselleen kunnon polttarit, siinä toivossa että tämä järjestää osien vaihtuessa vastaavanlaiset. Sitten on muu seurue joka jää ikäänkuin ulkopuolelle toiminnasta mutta joutuu silti osallistumaan kustannuksiin. Kaiken reiluuden nimissä kaveripiirissä kaikkien tasapuolinen kohtelu on hyvä tapa toimia. Valitettavasti kaveripiirissäni on ollut yksi riman totaallinen alitus sekä polttarit joiden kustannukset karkasivat täysin(en osallistunut). Toisilla tuntuu olevan kummalinen käsitys siitä etteivät ne kaveripiirin hiljaiset tarvitse saman hintaisia (komeita) polttareita kuin nämä aina esillä olevat touhuajat. Surkeintahan  on se että nämä hiljaiset ovat valmiita maksamaan mutta nämä esillä olevat touhuajat eivät halua suoda toiselle sitä mitä ovat itse saaneet.

Tiedän jo nyt, että kesällä tulee polttarit, jotka tulevat maksamaan niin paljon, etten osallistu. Ne ovat siis vastapalvelus mainitsemastani ökypolttareista. Tilanteen tekee vaikeaksi se että kaveripiirissä moni pahoittimielensä aikanaan mielensä siihen mitä yhdelle järjestettiin, enkä usko ette ovat toista kertaa valmiita maksamaan kun itse ei samassa porukassa ole saanut samaa. Minun puolestani jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo mutta itse tuhlaan nämä muutamat sadat eurot omaan perheeseeni ja lapsiini. Esimerkiksi siten että vien perheeni kylpylään tai laivalle kun maksan ja katson toisten örveltämisestä.

Vierailija
102/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselle tulisi tuollainen kutsu, ilmoittaisin että tuli flunssan oireita joten pitää pysyä kotona.  Ei tarvi kenenkään pahoittaa mieltään ja säästyy turhalta rahanmenolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene yöksi jonkun polttariseurueen jäsenen luoksi? Meillä ainakin varmistetaan, että kauempaa tulevat voivat halutessaan yöpyä jonkun luona.

Vierailija
104/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät osaa avata suutaan ja sano suoraan, että kustannukset karkaavat budjetista ja joutuu jättämään välistä?

Vierailija
105/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo reilut 20 vuotta sitten kun oma ystäväpiiri vietti häitään. Ensimmäisiä häitään.

Ei niihin viitsinyt oikein edes osallistua kun aina joutui maksamaan paitsi oman osuutensa myös niitten, jtka perui härskisti viime hetkillä. Aloinkin vaatia, että jokainen mukaan ilmottautuva maksaa osuutensa ennen minkän aktiviteetin tai ravintolan varauksen vahvistusta. Osa kavereista/ tuttavista kiitti, osa pitää mua edelleen huumorintajuttomana nipona. So what.

Vierailija
106/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjenkäyttö on sallittua kun järjestellään polttareita. Kamalin tilanne on se kun höveli lapseton (ehkä sinkku) on päässyt häsäämään oikein kunnolla ja osallistujina on useampi perheleellinen joita älytön (kallis) örveltäminen ei enää kiinnosta, eikä sen vuoksi halua tuhlata hölmöilyyn rahaakaan. Kyse ei ole piheudestä tai persaukisuudesta vaan siitä että rahoille on oikeasti parempaa käyttöä. Tämä "pidetään oikein kunnolla hauskaa" on vähän outo käsitys, se mikä on toiselle hauskaa, niin ei välttämättä ole muille. Itse olen aina ilmoittanut jonkun summan (n. 100e) minkä yli en mene ja jos polttarit menevät sen yli niin en osallistu. Tämä ihan senkin vuoksi että laajassa kaveripiirissä tuppaa olemaan muutama tyyppi keskeneen parempia kavereita toisilleen ja siksi he ovat ristiin kaason(besmanin) ominaisuudessa toisilleen ja haluavat järjestää omalle bestikselleen kunnon polttarit, siinä toivossa että tämä järjestää osien vaihtuessa vastaavanlaiset. Sitten on muu seurue joka jää ikäänkuin ulkopuolelle toiminnasta mutta joutuu silti osallistumaan kustannuksiin. Kaiken reiluuden nimissä kaveripiirissä kaikkien tasapuolinen kohtelu on hyvä tapa toimia. Valitettavasti kaveripiirissäni on ollut yksi riman totaallinen alitus sekä polttarit joiden kustannukset karkasivat täysin(en osallistunut). Toisilla tuntuu olevan kummalinen käsitys siitä etteivät ne kaveripiirin hiljaiset tarvitse saman hintaisia (komeita) polttareita kuin nämä aina esillä olevat touhuajat. Surkeintahan  on se että nämä hiljaiset ovat valmiita maksamaan mutta nämä esillä olevat touhuajat eivät halua suoda toiselle sitä mitä ovat itse saaneet.

Tiedän jo nyt, että kesällä tulee polttarit, jotka tulevat maksamaan niin paljon, etten osallistu. Ne ovat siis vastapalvelus mainitsemastani ökypolttareista. Tilanteen tekee vaikeaksi se että kaveripiirissä moni pahoittimielensä aikanaan mielensä siihen mitä yhdelle järjestettiin, enkä usko ette ovat toista kertaa valmiita maksamaan kun itse ei samassa porukassa ole saanut samaa. Minun puolestani jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo mutta itse tuhlaan nämä muutamat sadat eurot omaan perheeseeni ja lapsiini. Esimerkiksi siten että vien perheeni kylpylään tai laivalle kun maksan ja katson toisten örveltämisestä.

Tässä on paljon samaa kuin omissa kokemuksissa. Kannattaa olla todella tarkka, kun ystäväporukan ensimmäisiä polttareita järjestetään. Se asettaa odotukset kaikille muillekin. Tai siis muiden kohdalla pitäisi olla jotain saamaa, mutta kuitenkin erilaista ja ehkä vähän kalliimpaa. 

Omassa ystäväpiirissä on juhlittiin reilu kymmenen vuotta sitten pääasiassa aika perinteisesti: jotain hauskaa tekemistä morsiameen liittyen, saunailta ja sen jälkeen syömään. Ei sekään ihan ilmaista ole, usein esim. vielä opiskelevia sponsoroitiin pyytämällä heiltä pienempi summa. 

Vierailija
107/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa olla sen verran huonoja kokemuksia polttareista, että tekisi mieli ilmoittaa kaasolleni, ettei minulle tarvitse mitään polttareita edes pitää. Olen siis menossa ensi vuonna naimisiin. Itse haluaisin vain viettää laatuaikaa kavereiden kanssa, mutta pelkään jo nyt, että kaikille jää päivästä huono fiilis.

Niin, niitä omia kokemuksia:

1. Kaasot olivat toki jaloja ja järjestivät äänestyksen siitä, kuinka paljon polttarit saivat maksaa. Pienin summa äänestyksessä oli 100 euroa. Olin tuolloin ilman kesätöitä jäänyt opiskelija, joten elin jo muutenkin säästöillä, ja itse häihinkin oli menossa jonkin verran rahaa. Saimme lopulta kompromissiksi 50 euroa, mutta jouduin jättämään tämän vuoksi osan polttareista väliin.

2. Olen kerran ollut kaasona järjestämässä polttarit. Osallistujia oli kuusi, ja maksimibudjetiksi per henkilö sovittiin 50 euroa. Yritäpä sitten 300 eurolla järjestää koko päivän kestävät polttarit ruokineen Helsingissä. Oli vielä talvi, joten ulkona ei voinut tehdä juuri mitään, eikä kenelläkään ollut mökkiä, riittävän isoa kämppää yhteiseen oleskeluun tai edes omaa autoa. Samaan aikaan morsian pyysi ilmoittamaan, jos olemme lähdössä ulkomaille, jotta hän ehtii uusia passinsa ajoissa. Ei ihan odotukset vastanneet toteutusta, mutta saatiinpa päivä lopulta kunnialla päätökseen.

3. Osallistuin polttareihin, joissa leijonanosa budjetista käytettiin morsiamen hemmotteluhoitoihin ja meikkaukseen. Kaasot eivät myöskään olleet suunnitelleet mitään ohjelmaa meille muille noiden hoitojen ajaksi, vaan porukan piti keksiä omaa ohjelmaa useammaksi tunniksi. Lähdettiin sitten parin kaverin kanssa puistokaljalle. Olipa ratkiriemukkaat polttarit, kun pääsin vaihtamaan morsiamen kanssa ehkä yhteensä muutaman sanan.

Vierailija
108/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa olla sen verran huonoja kokemuksia polttareista, että tekisi mieli ilmoittaa kaasolleni, ettei minulle tarvitse mitään polttareita edes pitää. Olen siis menossa ensi vuonna naimisiin. Itse haluaisin vain viettää laatuaikaa kavereiden kanssa, mutta pelkään jo nyt, että kaikille jää päivästä huono fiilis.

1. Kaasot olivat toki jaloja ja järjestivät äänestyksen siitä, kuinka paljon polttarit saivat maksaa. Pienin summa äänestyksessä oli 100 euroa. Olin tuolloin ilman kesätöitä jäänyt opiskelija, joten elin jo muutenkin säästöillä, ja itse häihinkin oli menossa jonkin verran rahaa. Saimme lopulta kompromissiksi 50 euroa, mutta jouduin jättämään tämän vuoksi osan polttareista väliin.

2. Olen kerran ollut kaasona järjestämässä polttarit. Osallistujia oli kuusi, ja maksimibudjetiksi per henkilö sovittiin 50 euroa. Yritäpä sitten 300 eurolla järjestää koko päivän kestävät polttarit ruokineen Helsingissä. Oli vielä talvi, joten ulkona ei voinut tehdä juuri mitään, eikä kenelläkään ollut mökkiä, riittävän isoa kämppää yhteiseen oleskeluun tai edes omaa autoa. Samaan aikaan morsian pyysi ilmoittamaan, jos olemme lähdössä ulkomaille, jotta hän ehtii uusia passinsa ajoissa. Ei ihan odotukset vastanneet toteutusta, mutta saatiinpa päivä lopulta kunnialla päätökseen.

3. Osallistuin polttareihin, joissa leijonanosa budjetista käytettiin morsiamen hemmotteluhoitoihin ja meikkaukseen. Kaasot eivät myöskään olleet suunnitelleet mitään ohjelmaa meille muille noiden hoitojen ajaksi, vaan porukan piti keksiä omaa ohjelmaa useammaksi tunniksi. Lähdettiin sitten parin kaverin kanssa puistokaljalle. Olipa ratkiriemukkaat polttarit, kun pääsin vaihtamaan morsiamen kanssa ehkä yhteensä muutaman sanan.

Auts, eihän tuolla rahalla saa kuin ravintolaruokailun ilman juomia, miten kukaan edes odotti, että polttareissa pääsee noin halvalla? 50 € morsiamen kuluihin ja yhteisiin menoihin saattaisi riittääkin. Siihen päälle omasta pussista ruuat ja juomat. 

Mitä teitte, uimahalliin saunomaan ja uimaan, ruokailu Pizza Raxissa? 

Vierailija
109/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten polttareiden suhteen muuten yleisesti on; kertooko morsian mitä haluaa omilta polttareiltaan ja keitä sinne tulisi kutsua? Vai miten muuten toisilleen tuntemattomat ihmiset tietävät kutsua ne itselle tuntemattomat morsiamen kaverit.

Polttareidenhan pitäisi olla yllätys, joten eikö se yllätys hieman vesity siinä, jos kysellään kaikki toiveet etukäteen?

Yleensä morsian kyllä tietää olevansa menossa naimisiin ettei ne polttarit nyt ihan puskista tule :D

Vierailija
110/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten polttareiden suhteen muuten yleisesti on; kertooko morsian mitä haluaa omilta polttareiltaan ja keitä sinne tulisi kutsua? Vai miten muuten toisilleen tuntemattomat ihmiset tietävät kutsua ne itselle tuntemattomat morsiamen kaverit.

Polttareidenhan pitäisi olla yllätys, joten eikö se yllätys hieman vesity siinä, jos kysellään kaikki toiveet etukäteen?

Ainakin Helsingissä päin on tapana, että morsian kertoo kaasolle ketä kutsutaan. Tietyn ohjelman toivominen sen sijaan on hyvin epäkohteliasta ja etikettimoka. 

Mä olen ollut kaksissa polttareissa Helsingissä ja niissä molemmissa on morsian sanonut, mitä ehdottomasti ei halua, ja kumpikaan ei halunnut mitään naamiaispukuja ja Espalla hillumista. toinen morsian halusi kylpylään ja se toteutettiin, olivat Flamingossa muutaman tunnin. Itse liityin seuraan vasta myöhemmin. Ihan mukavia juhlia oli. Kaikki lähti yöllä baarista koteihinsa, eli mitään yöpymisiä ei ollut. 

Ei tainnut edes maksaa paljoa kun en muista pöyristyneeni hintaa, olin aika vähävarainen tuolloin. 

Vierailija
111/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, eihän tuolla rahalla saa kuin ravintolaruokailun ilman juomia, miten kukaan edes odotti, että polttareissa pääsee noin halvalla? 50 € morsiamen kuluihin ja yhteisiin menoihin saattaisi riittääkin. Siihen päälle omasta pussista ruuat ja juomat. 

Olin onnekseni vielä kirjoilla yliopistolla, joten sain ainejärjestön kautta varattua edullisen kerhotilan saunalla. Kuljetuksiin sain lainattua poikaystäväni ja vanhempieni autoja. Ruoaksi oli kaikenlaista itse tehtyä ja illalla pizzat. Juomina oli pari laatikkoviiniä. Ohjelmana oli pääasiassa lautapelejä ja yhteistä oleskelua, saunomista ja sitten illalla baariin, jossa jokainen sai maksaa juomansa itse. Yksi osallistuja laittoi minulle vielä jälkikäteen viestiä, että minun pitäisi maksaa yhteisestä potista hänen bussilippunsa baariin (4 e), kun hän oletti sen kuuluvan tuohon 50 euroon. Maksoin sitten sen omasta pussista, kun polttaribudjetista oli mennyt jok'ikinen sentti.

Minua kyllä jää ikuisesti harmittamaan morsiamen pettynyt ilme, kun kurvasimme kerhotilan pihaan. En kyllä edelleenkään tiedä, mitä muuta olisin voinut tuolla budjetilla tehdä.

Vierailija
112/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko polttaritouhu on minusta naurettavaa. Onneksi olen sen verran vanha, että itse jouduin vain yksiin polttareihin. Jouduin, koska en ymmärtänyt edes, mitä polttarit on. Ei ollut ennen tullut vastaan. En osannut kieltäytyä, kun morsmaikku tokaisi, että tulet sitten polttareihin.

Sitä morsiamen naurettavaa riekkumista puolialastomana ja humalassa ja äijien kopeloitavana, kun myi pimpsiä (heh heh, kun oli hauskaa). Luikahdin porukasta pois aika alkuvaiheessa ja niin taisi tehdä moni muukin.

Muilla ei mitään polttareita ollut siihen aikaan. Naimisiin päästiin ilman päissään riehumista kavereiden kanssa ja homman maksattamista kavereille.

Koko naimisiinmenosta on tehty nykyään ihmeellinen teatteriesitys ja vaatimusjuhla, mikä muiden pitää järjestää sille elämänsä prinsessalle yhtenä päivänä

Morsian myi pimpsiä polttareissaan?? Siis oikeastiko vai onko tää joku ohjelmanumero, josta en ole tietoinen?

Vierailija
113/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä menen naimisiin haluan tällaiset polttarit:

- Aamulla helikopterilento Tallinnaan. Kopterissa skumppa-aamiainen

- Tallinnassa kolmen lajin lounas tarpeeksi hyvässä paikassa

- Paluu Hgiin autolautalla mistä varattu saunaosasto minulle/meille

- Yllätyksenä minulle uusi kolttu

- Hgissä päivällinen, sitten teatteriin ja lopuksi yökerhoilua.

Vierailija
114/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan ainoa morsian, joka toivoisi nimenomaan YHTEISTÄ tekemistä, eikä jotain minkä vain morsian tekee? 

Etkö pysty menemään naimisiin ilman, että stressaat kavereitasi ja lapsuudenystäviäsi ja työkavereitasi ja kaikkia muita matkaan haalittuja lisätressillä typeristä polttareista. Oikeasti ketään ne ei kiinnosta ja kaikille ne on pakkopullaa. Kuten hääketjuista lukee, niin häätkin nykyään.

En kyllä tätäkään allekirjoita. Vuosien varrella on ollut unohtumattomia polttaripäiviä ihanien ystävien kanssa. Omista polttareistani olen edelleen niin kiitollinen kavereille, ihan sydäntä lämmittää. Ei todellakaan ole niin, että ystävien tärkeät elämäntapahtumat olisivat muille pakkopullaa.

Joku tolkku on kuitenkin oltava, ja polttarit pitää suunnitella mukaviksi ja mahdollisiksi kaikille osallistujille, ei vain päivänsankarille. Ja osallistumisen pitää olla vapaaehtoista tietysti.

Vierailija
115/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin onnekseni vielä kirjoilla yliopistolla, joten sain ainejärjestön kautta varattua edullisen kerhotilan saunalla. Kuljetuksiin sain lainattua poikaystäväni ja vanhempieni autoja. Ruoaksi oli kaikenlaista itse tehtyä ja illalla pizzat. Juomina oli pari laatikkoviiniä. Ohjelmana oli pääasiassa lautapelejä ja yhteistä oleskelua, saunomista ja sitten illalla baariin, jossa jokainen sai maksaa juomansa itse. Yksi osallistuja laittoi minulle vielä jälkikäteen viestiä, että minun pitäisi maksaa yhteisestä potista hänen bussilippunsa baariin (4 e), kun hän oletti sen kuuluvan tuohon 50 euroon. Maksoin sitten sen omasta pussista, kun polttaribudjetista oli mennyt jok'ikinen sentti.

Minua kyllä jää ikuisesti harmittamaan morsiamen pettynyt ilme, kun kurvasimme kerhotilan pihaan. En kyllä edelleenkään tiedä, mitä muuta olisin voinut tuolla budjetilla tehdä.

Ihan voi morsian sitten itse laittaa rahaa polttareihinsa, jos haluaa jotain ulkomaanmatkaa. Ihan käsittämätöntä, että pitäisi satasia maksaa yhden ihmisen viihdyttämisestä, sen takia vaan, että se on menossa naimisiin. Musta jo 50€ on iso summa ja morsiamen tulisi olla kiitollinen jo ajatuksesta.

Vierailija
116/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä yhdet polttarit edessä. 150€ per osallistuja plus omat juomat ja ruoat ravintolassa. Lisäksi vielä mökille omat juomat mukaan.

Kaasot ilmoittivat ohjelman, menun ja hinnan. Lähtökohtaisesti kaiken pitää olla morsiamelle tajunnanräjäyttävää aktiviteettia.

Helvetin kallis huvila on vuokrattava yhdeksi yöksi, tuolla mökillä kuitenkin ollaan vain se ilta ja yö. Luovutus klo 12 seuraavana aamuna...

Kun hinta polttareille keväällä ilmoitettiin, ilmoitettiin myös että tässä on vielä aikaa säästää tuo summa.

Päivä on toki morsianta varten mutta noin puolet porukasta ei osallistu 2/3 aktiviteeteista ja koko paletti nojaa siihen että kesäkuun alussa on +25 ja aurinko paistaa koko päivän...

Näihin en osallistuisi, jos ei saataisi yhdessä päivän ohjelmaa, aikataulua ja budjettia järkevämmäksi. Jos vuokrataan kallis tila, niin ollaan sitten siellä ja nautitaan hienosta paikasta. Tai jos pointti on muut tekemiset, ei vuokratilaa tarvita vaan yöksi kotiin.

Vierailija
117/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiität kohteliaasti kutsusta ja sanot, että et pitkän matkan takia pääse, mutta häihin tulet ja odotat niitä jo kovasti.

Tämä, mutta lisäksi on kohteliasta antaa polttarikassaan rahaa vaikkei osallistukaan.

Täh? 

Mistä siinä sitten maksaa, jos ei ole itse paikalla? Niistä rouista ja juomista, joita ei ole ostanut? 

Jos kaaso haluaa tehdä hirveän kalliit polttarit, minusta hänen tulisi maksaa suurin osa, tai ainakin ottaa selvää että kaikilla on riittävästi rahaa järjestää se yhdessä. 

Vierailija
118/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, että polttariasiakin saadaan vedettyä lapsettomat/perheelliset väliseksi keskusteluksi...

Vierailija
119/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareiden järjestäminen on kyllä yksi ärsyttävimmistä asioista. yhdelle 50e on aivan liian paljon ja toisen mielestä itse tehden ja kavereiden avulla järjestetty on ihan huonoa. Koita siinä sitten pitää kymmenen osallistujaa ja vielä morsian tyytyväisenä, kun jokainen vielä ilmoittaa tulemisistaan edellisenä päivänä.. 

Vierailija
120/179 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli jo reilut 20 vuotta sitten kun oma ystäväpiiri vietti häitään. Ensimmäisiä häitään.

Ei niihin viitsinyt oikein edes osallistua kun aina joutui maksamaan paitsi oman osuutensa myös niitten, jtka perui härskisti viime hetkillä. Aloinkin vaatia, että jokainen mukaan ilmottautuva maksaa osuutensa ennen minkän aktiviteetin tai ravintolan varauksen vahvistusta. Osa kavereista/ tuttavista kiitti, osa pitää mua edelleen huumorintajuttomana nipona. So what.

"Perui härskisti viime hetkellä". Mikä siinä on härskiä? Jos niille tuli vaikka ylitöitä, sairastui tms? Ei kai se ole kenestäkään kivaa, jos yksi oksentaa koko ajan tai on kuumeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän