Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitbullien, amstaffien yms. "taistelukoirien" omistajat

Vierailija
23.04.2021 |

Oletteko te kaikki oikeasti sitä mieltä, että sillä rodulla ei ole mitään tekemistä kaikkien tapaturmien suhteen? En ymmärrä tätä... Jos yhtään tutkii asiaa, niin millä selitetään se hassu yhteensattuma, että ne tapaukset jotka on päätynyt otsikoihin siitä syystä, että ovat purreet/raadelleet/tappaneet jonkun koiran ja/tai ihmisen, ovat juuri näitä ns. taistelukoiria? Näiden puolustajat syyttävät mediaa rotujen mustamaalaamisesta, mutta ehkä se asia vain on niin, ettei chihuahua, villakoira tai kultainennoutaja tms. ikinä aiheuttaisi niin pahaa tilannetta, että joku vammautuisi loppuelämäkseen tai kuolisi sen pureman takia? Mun mielestä kuuluu tuollaisen rodun omistajan ymmärtää, että kyseessä on koira, joka ei ole ihan sama asia kuin joku labradorinnoutaja... Just täälläkin päin yks taistelukoiramix tappoi vähän aikaa sit pienemmän koiran, kun ei ollut lainkaan omistajan kontrollissa. Mutta ei varmaan ollut sillä rodulla mitään tekemistä moisen onnettomuuden suhteen? Eipä! Ei kovin moni muu rotutyyppi noin kohtalokkaasti hyökkää kenekään päälle, miksi sitä ei jotkut ymmärrä? Omasta mielestä moisia koiria ei tarvitsisi olla kenelläkään tavallisella tallaajalla... Se, että teidän oma taistelukoira ei ole ikinä tehnyt mitään, ei tarkoita sitä, että kyseessä on normaali koirarotu, ja etteikö se joskus voisi tehdä. Kasvatuksella on iso rooli kyllä koiran kun koiran kanssa, mutta voi sattua kohtalokkaita tapaturmia osaavissakin käsissä, jos on tietty rotu kyseessä. Olisi kaikkien koirien ja ihmistenkin etu, jos Suomeen saataisiin se "koira-ajokortti", vähintään vaativille roduille! Jotkut ei edes ymmärrä, että kyseessä ei ole koirasosiaalinen rotu, vaikka kotisohvalla olisikin halinallemussukka, ja sit ne tulee koirapuistoihin näiden kanssa. Haloo..?

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan taakse koirineen. Sillä se korjaantuu.

No joko olet kohta tulossa viemään minua saunan taakse koirineni?

Vierailija
22/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä on bitbull. Olin eka kauhuissani, kun hän kertoo minkä rotuisen koiran ottaa. Olen tutustunut koiraan pennusta. Se on tosi ihmis ystävällinen. Toki vahtii kotia. Kotiin ei päästä heti vierasta ihmistä. Se on rakkaudella kasvatettu. Eikä ikinä fyysisesti kuritettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva siihen asti kun naksahtaa. Yksi joutui tappamaan leipäveitsellä pitbullin kun kävi päälle. Siihen asti oli rauhallinen.

Vierailija
24/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämän tiettyihin koirarotuihin kohdistuvan vihapuheen ja ra sis min lopettaa? Voisiko Yle vaikka ottaa tästä aiheesta kopin? Kiitos

Voisko ne tietyt koirarodut lopettaa muiden ihmisten ja koirien raatelemisen ja tappamisen? Voisiko Suomen Eläinsuojeluyhdstys ottaa tästä aiheesta kopin? Kiitos.

Vierailija
25/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tekee pitbullista aggressiivisen niin se omistaja pitäisi viedä piikille.

Ai eli niitä jalostaneet ihmiset? Miksi omistajaa pitäisi siitä rangaista? Jos ei ole ollut siis ihan kädetön koiran kasvatuksen suhteen ja aiheuttanut tahalleen esim. pelkoaggressiivisuutta.

Jos itsekin tiedät, että rotu on jalostettu pilalle, miksi hankit sellaisen koiran? Sillähän nimenomaan tuet sitä jalostustoimintaa. 

Vierailija
26/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasioiden sanominen julki ei ole ras ismia eikä myöskään vi ha puhetta missä tahansa kontekstissa. Tosiasioita pitää tuoda julki ilman että fakta hiljennetään vetoamalla edellämainittuihin. Jos omat korvat ja pää ei kestä tosiasioiden julkisanomista niinnsillloin kannattaa hakeutua lääkärin vastaanotolle. Toivottavasti sua helpottaa.

Vierailija
27/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen: Koiran. Käytös. On. Omistajan. Vika. Omistajan. Tulee. Hallita. JA. Kouluttaa. Koiransa.

Ei koulutus kumoa perittyjä ominaisuuksia tai estä niitä tulemasta esille. Kenenkään ei pitäisi ottaa koiria, joilla on ominaisuuksia mitkä ovat nykymaailmassa tarpeettomia tai vaarallisia.

Eli kaikki muut kuin poliisi/pelastus tai palvelukoirat vaan pois? Hyvähyvä, silloin lähtee ne vittumaiset rätkyttävät pikkukoiratkin.

Vierailija
28/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden sanominen julki ei ole ras ismia eikä myöskään vi ha puhetta missä tahansa kontekstissa. Tosiasioita pitää tuoda julki ilman että fakta hiljennetään vetoamalla edellämainittuihin. Jos omat korvat ja pää ei kestä tosiasioiden julkisanomista niinnsillloin kannattaa hakeutua lääkärin vastaanotolle. Toivottavasti sua helpottaa.

Sinä et ole tehnyt muuta kuin jauhanut paskaa.

Vierailija
29/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kiva siihen asti kun naksahtaa. Yksi joutui tappamaan leipäveitsellä pitbullin kun kävi päälle. Siihen asti oli rauhallinen.

Ihan varmasti joo. "Yksi joutui". Hohhohhoo! Yksi lensi yli käenpesän. Mammalla taitaa olla vähän turhan monta siideriä nyt alla?

Vierailija
30/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan taakse koirineen. Sillä se korjaantuu.

Toivoisin tähän keskutseluun asiallisia kommentteja, vaikken itsekään ole näiden rotujen fani ja vähän ihmetyttää jotkut koiraomistajat, vaikka niitä ihmeellisiä koiranomistajiakin tosin löytyy aina ihan rodusta riippumatta...

Vierailija
31/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttärellä on bitbull. Olin eka kauhuissani, kun hän kertoo minkä rotuisen koiran ottaa. Olen tutustunut koiraan pennusta. Se on tosi ihmis ystävällinen. Toki vahtii kotia. Kotiin ei päästä heti vierasta ihmistä. Se on rakkaudella kasvatettu. Eikä ikinä fyysisesti kuritettu.

Minun pitbullini ei tekisi varmaan murtovarkaallekaan mitään. Naapurin kissatkin saavat tulla sen lähelle kun se on pihalla aitauksessaan ja tykkää vaan kissakavereistaan. Mutta kai sekin kohta sitten naksahtaa ja joudun puolustautumaan sitä vastaan veitsellä kun siiderimammat kerran niin faktana kertoo.

Vierailija
32/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttumaisia koiravihaajia jotka eivät asiallisesti keskustele eikä asiasta mitään ilmeisesti tiedä ei myöskään kaivata tähän keskusteluun... 

Vierailija
33/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä pienten koirien omistajien käytöstä. Annetaan fleksin päässä hauvelin juoksennella muutama metri edellä siksakkia niin, ettei ohittamaan pääse. Saavat myös ihan rauhassa räksyttää ja murista isommilleen ilman, että omistaja vaivautuu tekemään mitään.

Minulla on iso koira, suursnautseri. Ja kyllä harmittaa, että syyttävät sormet aina osoittaa näissä tapauksissa isoon koiraan. Meidän koiran takajalkaa mäyräkoira on yrittänyt ohitustilanteessa purra, kun omistaja kulki koiransa edellä, fleksi pitkällä ja vähät välitti mitä se koira puuhaa. Mulla kulki koira nätisti vieressä ja oltiin jo päästy ohi, kun yhtä äkkiä mäyräkoira hyökkäsi. Toisen kerran vapaana ollut, selvästi meidän koiraa pienempi koira juoksi suoraan kimppuun.

Eiköhän se vika ole siellä narun toisessa päässä kuitenkin.

Vierailija
34/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, ettei voi tulla vieraat kylään. Mikä järki tuossa on.

Vierailija
35/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä koirista mitään, joten ihmettelen tätä ajatusta. Ensinnäkin, eikö ole ristiriitaista sanoa, että on ihmisystävällinen, mutta kuitenkaan kotiin ei päästä vierasta ihmistä. Missä siinä on se ihmisystävällisyys? Ja toiseksi, miksi on hyväksyttävää tai jopa hyvä juttu, että koira vahtii kotia niin, että sinne ei saa vieraat tulla ihan normaalisti? Tarvitaanko nykypäivänä lemmikkikoirilta tällaista ominaisuutta? Ei kai sinne sisään muutenkaan vieraita noin vain tunge, joten mihin tarvitaan koiraa, joka ei hyväksy vieraita? Itse en kovin paljon edes pidä koirista ja on todella epämukavaa, että jos haluan mennä jonkun tuttavan luona käymään, ensin pitää suorittaa joku tarkkaan määritelty tutustumisrituaali ennen kuin saan astua sisään. 

Vierailija
36/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pitbullini ei tekisi varmaan murtovarkaallekaan mitään. Naapurin kissatkin saavat tulla sen lähelle kun se on pihalla aitauksessaan ja tykkää vaan kissakavereistaan. Mutta kai sekin kohta sitten naksahtaa ja joudun puolustautumaan sitä vastaan veitsellä kun siiderimammat kerran niin faktana kertoo.

Mutta vaikka sinun yksilösi on tälläinen, niin kiistätkö rotuun liittyvät ongelmat? Ei kukaan (tai ainakaan minä) oo väittänyt, et ne kaikkia on juuri samanlaisia. Mutta niillä on ilmeisesti suurempi potentiaali saada peruuttamatonta tuhoa aikaiseksi. Vai?

Vierailija
37/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun tarinasi oli hyvä ja jo käännyin puolellesi, mutta sitten käytitkin sanaa "siiderimammat" ja tarina on pilalla ja palaan alkuperäiseen mielipiteeni. Näköjään harva osaa keskustella.

Vierailija
38/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, ettei voi tulla vieraat kylään. Mikä järki tuossa on.

Tukehdu siideriisi valas.

Siis millaisia ihmisiä täällä käy kirjottelee? :-D Tutustukaa ihmeessä sellaiseen asiaan, kuin NVC (non-violent communication).

Vierailija
39/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei voida vaan kieltää tiettyjä rotuja (jotka ovat useissa maissa kielletty)? Aiheutuuko siitä jollekin vahinkoa?

Vierailija
40/145 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä nämä siiderikommentit nyt ovat? Näinkö te kerrotte ihmisille koiristanne ja lisäätte tietoisuutta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä