Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?
Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?
Kommentit (193)
En koskaan käy kampaajalla. Viimeksi otin permanentin 1993 ennen kuin kävimme vihillä (kirkossa, vain pari todistajaa) ja syömässä juhlapäivällisen hienossa paikassa. Tuntui jotenkin tärkeältä. Enää en välittele.
Valitettavasti tukkani on piikkisuora mutta sen kanssa täytyy vain elää. Mies leikkaa sen niskasta, itse pidän huolen etupuolesta. Ei se näin eläkeikää lähestyessä kasvakaan kovin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika mielenkiintoista että niin monella on vaikeuksia löytää sellaista kampaajaa, johon voi olla tyytyväinen. hakeutuuko alalle ehkä enemmän sosiaaliset höpöttäjät, kun oikeastaan väri- ja muototaju olisi ehkä kaikkein tärkein ominaisuus?
Tai sitten asiakkaat kuvittelevat, että kampaaja pystyy muuttamaan oman hiuslaadun ja naamankin siinä samalla.
Kampauksella on ihan huima vaikutus siihen, miltä näyttää. Mulla on ollut hyviä kampaajia, jotka on leikanneet iästä kymmenen vuotta pois puolessa tunnissa. Ja sitten niitä, jotka vaan leikkaa. Tällä hetkellä mulla on aivan upea kampaaja ollut jo kuusi vuotta. Olen suositellut kaikille jotka hiuksiani ihailevat.
Pari kertaa vuodessa. Tärkeimpänä kriteerinä se, että kampaaja on taitava leikkaamaan hiuksia ja osaa katsoa pään/kasvojen muodosta sen, mikä asiakkaalle sopii, eikä leikkaa trenditukkaa vain sen takia että ”se on nyt muodissa”. Samoin kuten hiusten paksuus/tyyppi toki vaikuttaa lopputulokseen.
Viimeksi kävin ottamassa raitoja, ja suositeltiin olaplexiä, ja nyt hiukset ovat aivan ruutikuivat, aiemmin raitoja ottaessani näin ei ole käynyt, joten ehkä tuo olaplex ei sitten ollut ihan toimiva ratkaisu.
Värjäystekniikka ja oikeiden tuotteiden valinta hiuslaadun mukaan on siis sekin tärkeää.
Varmaan kerran tai kaksi vuodessa, hinta ratkaisee ja se että on suomalainen kampaaja,en ole rasisti mutta vaikeaa saada selvää ulkomaalaisen aksentti Suomi puheesta,joudun monta kertaa kysymään anteeksi,mitä...
Sisustus ei ole ratkaiseva tekijä. Siisteys on.
Kaikki pullot ja putelit kaappiin kiitos, ei keräämään pölyä.
Jos on kovasti krääsää, härpäkkeitä, muovikukkia ja pehmeää mattoa jne niin hyi likaista on.
Samoin ne tahmaiset lehdet siinä virusmattona siinä edessä.
Minimalismi on hyvä, mahdollisimman pelkistetty, siisti. Ei koristeluja.
Kaikki kultakirjailu ja feikkiluksus ja yrittämisen maku... ei kiitos.
Jos on likaista, pölyistä tai haisee, en tule uudestaan.
En ole koskaan edes uskaltanut kysyä vessaan pääsystä, en varmaan kestäisi kokemusta.
Että osaa tehdä hyvin raidat, ja ei leikkaa eri lailla kuin pyydän vaan toiveiden mukaan (vaikka toiveeni olisi hänestä jollain lailla ”tyhmän näköinen”), eli ts että tekee vain semmoisen mitä on tarkoituskin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy enää lainkaan. Aina tuli sanomista liian paksuista hiuksista, kuulemma niin vaikeat leikata jne.
😟😒Sellainen humble brag tiistai-iltaan.
Mikä paksuissa hiuksissa on humble brag? Ne hiostaa kesällä, niitä on vaikea laittaa, ne painavat, eivätkä ne välttämättä pysy korvienkaan takana siististi.
Ihan totta! Tosi hankalat, ihmettelen kun monet munkin harjaani oikein kadehtii kuulemma. Vaihtaisin milloin vain puolet ohuempaan, ja luonnonsuoraan.
Sama. Mutta kai tämä menee samaan sarjaan kuin esim suurien rintojen kohdalla, jotka aiheuttavat kovaa päänsärkyä ja liikunta hankalaa, kuitenkin luullaan että olisi niin mahtavaa (ps itselläni on tosi pienet rinnat, mutta olen kuullut tosi paljon isojen rintojen hankaluuksista)
Käyn kampaajalla n. 2-3 kertaa vuodessa. Yleensä tällöin värjään ja leikkautan hiukset. Useammin en jaksa käydä ja vyötäröpituisen tukan värjääminen maksaakin aika paljon.
Kampaajassa tärkeintä on että voi luottaa siihen ettei leikkaa liikaa. Olen vaivalla kasvattanut hiukseni tosi pitkiksi, joten en halua että joku kampaaja omine lupineen leikkaakin 10 senttiä pois vaikka on sovittu kahdesta. Näinkin on käynyt. Siinä sitten menee muutama vuosi korjata vahinko.
Nykyinen kampaaja on ihana tyyppi, löytyi sattumalta kun hain ekokampaamoa. Hän on punkkaritaustainen, joten meillä on paljon yhteistä, joten jutteleminen ei ole vaivaannuttavaa vaan oikeasti hauskaa. Parasta hänessä kuitenkin on se, että hän on hyvin varovainen leikatessaan. Kerran pyysin leikkaamaan viisi senttiä niin sanoi että ei tarvitse, 2 riittää kun latva on hyvässä kunnossa. Mahtavaa!
Noin kuuden viikon välein käyn.
Kun löytyy hyvä kampaaja, käyn aina samalla.
Kerran vuodessa, useimmiten pelkkä latvojen tasaus.
Käyn yleensä n. 4 kertaa vuodessa. Nyt on uudelta paikkakunnalta kampaamo etsinnässä, mikä on todella rasittavaa, koska ikinä ei tiedä minkälaiseen paikkaan päätyy, suosituksetkaan ei aina auta. Itsellä on muutama huono kokemus, koska kärsin perinnöllisestä hiustenlähdöstä ja sitä on jotkut sitten suureen ääneen surkutelleet ja voivotelleet, enkä kaipaa ylimääräistä huomiota asian tiimoilta.
Mulla on luottokampaaja, joka on leikannut ja värjännyt mun hiuksia yli kymmenen vuotta. Ei voisi olla parempaa. Kampaajani on sekä ihana tyyppi että erittäin taitava työssään. Voin luovuttaa pääni hänelle, eikä minun tarvitse miettiä itse, mitä pitää tehdä - tai olla huolissani lopputuloksesta.
Minulla on puolipitkät hiukset, jotka leikataan ja värjätään 3-4 kertaa vuodessa. Nyt on tullut harmaata, joten entinen brunette alkaa olla sopivasti vaaleanruskea. Ollaan fb-kavereita ja tiedetään muutenkin aika paljon toisistamme. Seurasin häntä moneen kampaamoon, mutta nyt hänellä on oma pieni liike. Elämässä on tarpeeksi stressiä ilman että pitäisi stressata kampaamokäynnistä. Ymmärrän, että olen hyvin onnekas.
Lapsena kävin välillä ammattilaisella leikkauttamassa hiukseni, muuten äiti leikkasi. Aikuisena olen vain leikellyt itse. En myöskään värjää hiuksiani, pidän luonnollisesta väristäni ja pelkään että värjäys vahingoittaisi hiuksiani.
Pari kertaa vuodessa saan aikaiseksi. Ittekkin leikkailen ja värjään harmaat piiloon. Tärkeintä on että sen tyypin luo on helppo mennä, koska mulla on siihen korkea kynnys.
Käyn 3 kk välein. Vaikuttaa kampaamon siisteys, ajanmukainen ja aika ajoin päivitetty sisustus, pitkät aukioloajat, nettiajanvaraus (hyvät kuvaukset työntekijöiden taidoista ja mitä tekevät, tiedot mitä uusia koulutuksia saaneet), työntekijöiden hyvä keskinäinen työilmapiiri (en halua kuulla työntekijöiden välisiä piikittelyjä ja riitoja), pieni hemmottelu eli tarjotaan kahvia tai hedelmiä, päänhieronta pesupaikalla.
Kahden kuukauden välein olen käynyt samalla kampaajalla kohta 20 vuotta, mieheni käy kuuden viikon välein ja tyttäreni muutaman kerran vuodessa samalla kampaajalla.
Asiallinen ja osaava kampaaja, sellainen tavallinen ja ystävällinen ihminen, ei instababy tai draamataiteilija.
Vuosien aikana tyylini on vaihdellut paljon ja nyt on simppeli puolipitkä polkka ja raidat.
Tykkään että paikka on pieni ja siisti, ei mitään ylimääräistä. Tarjolla kahvia kun aineet vaikuttavat päässä, voidaan myös höpötellä niitä näitä. Luottokampaaja on aarre.
aiemmin kun oli lyhyt tukka niin 2 kertaa vuodessa permis, koska hiuslaatu ja pyörteet väärissä paikoissa, nukyisin pitka tukka, puoliso leikkaa latvat, samoin kuin aiemminkin ennennkuin leikasin lyhyeksi työni takia.Oli senverran tymäkät myrkyt että oli pestävä päivittäin, joten pitkän pesu olisi ollut hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika mielenkiintoista että niin monella on vaikeuksia löytää sellaista kampaajaa, johon voi olla tyytyväinen. hakeutuuko alalle ehkä enemmän sosiaaliset höpöttäjät, kun oikeastaan väri- ja muototaju olisi ehkä kaikkein tärkein ominaisuus?
Tai sitten asiakkaat kuvittelevat, että kampaaja pystyy muuttamaan oman hiuslaadun ja naamankin siinä samalla.
No jos mä näytän omaa, kolmen kuukauden takaista kuvaani, siis kuvaa omasta naamasta ja hiuksistani 3 kk sitten, ja pyydän kuvassa näkyvää mallia, joka on melko peruspolkka, eikä se onnistu kampaajalta niin onko vika minussa vai kampaajassa?
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt korona-aikana kertaakaan, muuten noin kolmen kuukauden välein. Kampaajalla käynti on minulle välttämätön paha. Kokemukseni mukaan kampaajat ovat aina tympeitä, joko suorastaan epäystävällisiä tai ainakin työhönsä kyllästyneitä. Unelmien kampaajalla kampaaja edes vaikuttaisi olevan kiinnostunut juuri minun hiuksistani ja tekisi hyvää jälkeä. Eikä missään nimessä tyrkyttäisi mitään.
En ole käynyt korona-aikana kertaakaan. Sen kyllä näkee. Hiukset ovat pitkät, eivätkä todellakaan kauniit.
Tämä johtuu siitä, että asuinpaikassani kampaamot ovat olleet lähes koko ajan kiinni korona-aikana ja silloin kun ovat auki, on kuitenkin ollut varsin korkeat tartuntaluvut. En halua ottaa riskiä vain kauneussyistä.
No, ei haittaa kauheasti, koska sama homma muillakin, enkä edes tykkää kampaajalla istuskelusta. Toki olisi mielelle ja ympäristölle varmaan hauskempaa, jos hiukset olisivat edes vähän asiallisemmat.
Aikoinaan kävin 6 viikon välein, jolloin leikattiin ja värjättiin. Näin siitäkin huolimatta, etten tykännyt tuosta ajanhukasta, mutta lopputuloksesta kuitenkin ja kampaajanikin oli mukava. Sitten vaihdoin malliin, joka ei näyttänyt 6 viikon jälkeen karvalakilta ja kerrat vähenivät. Iän myötä lopetin värjäilyn, kun ajattelin, että vanhempana se on pakollista joten nautitaan "värittömydestä" niin kauan kuin se on mahdollista.
En vuosiin. Minulla pitkät kauniit hyväkuntoiset hiukset, joihin teen ns. Yksisarvisleikkauksen huolella. Sillä pysynyt kauniissa mallissa. Hyviin leikkuusaksiin kannattaa sijoittaa. Koronan jälkeen voin käydä jossain kauneushoidoissa mutta hiuksiin en anna enää koskea leikkuumielessä.