Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?
Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?
Kommentit (193)
Noin kolmen kuukauden välein, hartiamittaisten hiusten raidat kahdella värillä ja kolmatta alahiuksiin, latvojen siistiminen sekä kulmakarvojen värjäys ja muotoitu. Nykyään maksaa Helsingissä noin 150 euroa (tuosta on jo vähennetty työpaikan hankkiman henkilöstöalennus).
Korona-aikana olen käynyt vain kerran, muutoin noin kolme kertaa vuodessa. Sisustuksella on väliä sikäli, että toivon paikan olevan mahdollisimman siisti. Joskus myös on ärsyttänyt paikka joka on suht pieni, paljon työntekijöitä ja paljon peileja ja vielä paljon liikennettä heti ikkunoiden takana eli sellainen levoton yleisfiilis tulee. Arvostan sitä, että kampaaja ei puhu turhia, koska minua alkaa aina väsyttää kun joku koskee päähäni ja haluan vain rentoutua.
Käyn joka toinen kuukausi. Samalla kampaajalla jo vuosia. Hän tietää toiveeni etukäteen. Hyvä kampaaja on kuin luottoystävä jonka kanssa voi jutella kaikesta ilman pelkoa, että asiat leviäisivät muualle. Tykkään myös, että on vain yksi asiakas kerrallaan ja aikaa on varattu reilusti. Kampaamo on viihtyisä ja tilava. Koko korona-ajan on kampaaja käyttänyt maskia, eikä altista itseään virukselle.
Olen iloinen, että oma paikka on löytynyt!
Joka toinen kuukausi, kampaamokoulussa. Jos kävisin "peruskampaajalla" niin joutuisin maksamaan yli 200 e 70 e sijaan.
2-3 vuoden välein. Tärkeää on hinta, koska harvoin lopputulosta osaa ennustaa. Useimmiten onkin pettymys, maksoi mitä hyvänsä.
Käyn kampaajalla 6-7 viikon välein. Minä en valitse kampaamoa, vaan käyn siellä kampaamossa, missä oma kampaajani on töissä. Nyt on siis jo kolmas kampaamo menossa, vaikka kampaaja on pysynyt samana. Olen hänelle vakituinen asiakas, joka tulee muuttokuorman mukana, kun työpaikka vaihtuu.
Peruskäynnillä on leikkaus ja kulmakarvojen muotoilu ja värjäys. Kerran vuodessa otan raidat ja tänään oli sellainen käynti. Kokonaista kolme tuntia sain siellä istua, mutta kyllä tämän kerran vuodessa jaksaa. Minulle hiukset ei ole mikään intohimojuttu enkä ole niistä niin kiinnostunut. Minulla ei siis ole mitään visoita siitä millaisen leikkauksen haluan. Siksi on tärkeää, että kampaaja pystyy ehdottelemaan ja tyytyy siihenkin, jos en osaa päättää tai suhtaudun asiaan puolivillaisesti. Useimmin leikataan vaan takaisin siihen mikä se on ollutkin, mutta välillä olen halunnut vähän lyhyempää ja välillä pidempää. Raitojenkin kanssa on niin, että kampaajan näkemyksen mukaan mennään, vähän fiilispohjaltakin. Hän kuitenkin tietää jo tässä vaiheessa, etten ole mikään räväkkä tyyppi, joten mitään yllätyksiäkään ei ole sattunut.
Tänään oli kampaamossa samaan aikaan toinen asiakas, joka oli aivan innoissaan uusista hiuksistaan ja hehkutteli niitä kovasti. Sanoin omalle kampaajalleni, että toivottavasti sinullakin on tuollaisia asiakkaita, minä en pysty tuollaista sinulle tarjoamaan. Hän onneksi ymmärtää, että minä en hiuksista riehaannu ja sanoi, että hänelle ihan riittää, että tulen aina uudestaan <3
Oma kampaajani on saman ikäinen kuin minä, joten viimeistään eläkepäivinä joudun etsimään uuden. Toivottavasti en sitä ennen.
Noin 3kk välein olisi käytävä. Nyt on jo koronatukka, kasvanut ulos mallista ja hapsottaa.
Tärkeintä on, että kampaaja osaa hommansa.
Eniten vaikuttaa sijainti. Olen käynyt yleensä tuossa lähellä. Hyvä, että siellä on hyvä ja mukava kampaaja, eikä ole ollut tarvetta lähteä kauemmas. Joskus olen käynyt cittarin non stop -parturilla, kun on tullut joku yllättävä meno eikä lähikampaajalla ole ollut aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen koronaa: 2-3 kk välein (väri+leikkaus)
Koronan jälkeen: 2 kertaa vuodessa (pelkkä leikkaus)Hyvin pitkälti hinnan mukaan valitsen, kampaamopalvelut niin järkyttävän hintaisia just ja just keskituloiselle perheelliselle.
Mä luulin, että kampaamojen hinnat on samat kaikille tuloluokille.
Luulit väärin.
Sellaisella, joka ymmärtää taipuisaa lainehiusta. Deva cut paras, mutta harvassa.
En ole käynyt kampaajalla yli 3 vuoteen.
Latvat ovat huonossa kunnossa, oma väri on esillä.
Ostettiin asunto, mies jäi työttömäksi, nyt itse vuoden lomautettuna koronan vuoksi.
En käy kampaajalla koskaan, sillä osaan jo itsekin kammata tukkani
Hiusten muotoilu joka aamu ja ylläpitoleikkaus kerran kuussa. Käyn yleensä siellä missä on vapaita aikoja.
Pakko käydä 6-7 viikon välein kun juurikasvu on ihan harmaa. Yritin säästää ja värjäillä itse mutta ei ollut hyvää jälkeä.
Joka toinen kerta otan raidat ja juurivärin ja leikkaus siihen, menee kolmisen tuntia n.180 euroa (pitkät hiukset). Joka toinen kerta vain juuri peittoon, n. 80 €.
En koskaan. Leikkaan itse. En jaksa kuunnella sitä kampaajan taukoamatonta pälätystä...
Käyn 3kk välein tasoittamassa latvoja. Mikään muu ei merkkaa mulle kun se, että tekijä on taitava työssään! Itsellä pitkä ja paksu tukka peppuun asti, jota olen kasvattanut koko ikäni, niin ei halua mitään osaamatonta päästää näihin hiuksiin käsiksi.
Käyn kerran vuodessa. Muutama raita päällihiuksiin ja latvojen tasaus. Tärkeintä on minulle, että kampaaja on nopea eikä puhu kuin välttämättömät käyntiin liittyvät asiat. Olen jo vuosia käynyt samalla kampaajalla, mutta koska käyn vain kerran vuodessa ja vanhenen vuosi vuodelta, hän ei koskaan muista minua :) .
Instagramista on löydyttävä todisteita kampaajan raidoitustaidoista, muuten en mene.
Suurin osa tekee rumia palkkiraitoja eivätkä osaa häivyttää raitojen alkamiskohtaa luonnolliseksi. Minulla vaatimuksena luonnolliset raidat, jotka kirkastavat ilmettä selkeästi, mutta selkeää tyvikasvua ei tule. Eli yleisilme saa olla latvasta vaaleampi ja tyvestä tummempi.
En ole löytänyt vakikampaajaa asuinpaikkakunnaltani, pari ok-tasoista on sentään ja heidän välillä vaihtelen. Käyn vain kerran vuodessa kampaajalla, koska malli on yksinkertainen (pitkät, vain kevyt kerrostus) ja tyvikasvukaan ei näy häiritsevästi kun nuo luonnolliset raidat on tehty hyvin.
10 viikon välein, moniväriraidat ja leikkaus, kesto 2h