Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?

Vierailija
20.04.2021 |

Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa vuodessa. Koronan aikana kerran vuodessa. Pyydän aina jotain uutta.

Etsin vieläkin vakkari kampaajaa. Kerran löysin yhden hyvän, mutta meni muualle ja siellä ei kerrottu minne. Lopetin sitten siellä käynnin, kun ei kerrottu ja toinen sillä kerralla ei ollut hyvä. Sen jälkeen joka kerta eri kampaajalla. Toivottavasti löytyy hyvä kun aika rasittavaa vaihdella paikkaa

Miksihän eivät kertoneet?

Ettei vaan kukaan menisi sen hyvän kampaajan luo, vaan jäisi heille asiakkaaksi?

Vierailija
182/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5kk välein leikkaus. 

Minulle erittäin tärkeitä asioita: kampaamossa ei saa haista kemikaalit (allergikko) ja on tärkeää että minun hiuksiin käytetään vain hajuttomia tuotteita.

Tietenkin kampaajan pitää ymmärtää minkälaiset hiukset haluan ja hänen pitää pystyä toteuttamaan toiveeni. Plussaa myös siitä että saan halutessani rentoutua. Aina ei vaan jaksa jutella niitä näitä. 

Löysin oman luottokampaajani suunnilleen 10 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole muilla käynyt. Silloin yhtenä valintakriteerinä oli se, että osasi värjätä kulmakarvat ja ripset sillä tavalla, että pystyin heti menemään ihmisten ilmoille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tasa-arvoisen hinnoittelun. Mulle on ihan sama maksaako hiusteni tasoitus 25 vai 30 euroa, mutta sen on oltava oikea hinta suhteessa miesten hiusten leikkaukseen. Ihan sama missä käyn, maksan 15 min kestävästä pitkien hiusten tasoituksesta ilman pesua ja muotoilua enemmän kuin mieheni maksaa 35-40 minuuttia kestävästä hiusten pesusta, leikkauksesta ja muotoilusta. Miksi näin??? No, olen kyllästynyt tähän hinnoitteluun jo monta vuotta sitten, enkä ole vieläkään löytänyt paikkaa, jossa hinnoittelu olisi tasa-arvoinen. Niinpä edellinen käynti oli 12/2016. Viikko sitten taas katselin hinnastoja, eikä mulla ole vieläkään halua mennä maksamaan enempää tasoituksesta kuin mieheni maksaa omasta leikkauksesta.

Totta! Miten tällainen sukupuolesta riippuvainen hinnoittelu on edes sallittua? Tämä on ihan joka paikassa.

Vierailija
184/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 viikon välein. Pelkkä pesu ja leikkaus. En halua enää värjätä koska en ikinä saanut mieleistäni, kaikki taittuivat punaiseen jota en voi sietää.

Haluan että hiukseni leikataan kuten minä sanon. Ihan sama vaikka olisi kaikkien oppien vastaista, minä hiusten kanssa joudun elämään.

- vain yksi asiakas kerrallaan. En halua kuunnella turhanpäiväistä jorinaa. En myöskään halua joutua odottamaan.

-siisti kampaamo, sisustus vähän sivuseikka.

-kampaaja ei kerro asioitani ympäriinsä. Tälläisiäkin on....

Vierailija
185/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 1-2 kertaa vuodessa kampaajalla. Joskus leikkaan siis itsekin. Käyn tasoittamassa vain latvoja tai ottamassa vaikka 5 cm pois ja sitten vähän kehystystä kasvoille. On kyllä vaikeaa löytää hyvä kampaaja, viimeksi kampaaja osasi kyllä leikata hiukset hyvin, mutta teki minulle sellaiset kiharat, että näytin valehtelematta Pelle Hermannilta. Siis miten voi olla, että kampaaja ei osaa tehdä kiharoita? Ja aina sama päivittely siitä, kuinka hiukseni ovat niin paksut ja minulla on todella erikoisen paksu hiuslaatu. No aha joo olen kuullut siitä koko elämäni. Lisäksi en halua puhua kampaajan kanssa töistä, säästä, Koronasta, joulusuunnitelmista jne. Oikeasti, haluan vaan sen mykän kampaajan, kiitos.

Vierailija
186/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mallista riippuen 5-7 viikon välein leikkauttamassa hiukset.

Kampaaja on fiksu, ei utele eikä juorua. Hyvin kiva ja asiallinen ihminen. Minä tykkään jutella kampaajan kanssa, minulla se kuuluu asiaan. Keskustelu on sellaista kevyttä jutustelua milloin mistäkin aiheesta.

Emme toki ihan yksityisimpiä asioita jaa keskenämme.

Myös sellainen molemminpuolinen hyväntuulisuus pysyy yllä. Hyvä maku käynnistä jää kummallekin.

Vierailija
187/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa. Pesu ja föönäys. Joskus raitoja tai niiden juuria.

Kävin noin kuusi vuotta samalla. Oli juttuja, joihin kyllästyin: Hiusten selvittäminen alkoi jo pesutuolissa, juuresta repimällä. Selkä kastui melkein aina pestessä. Kampaaja ei pessyt päänahkaa vaan hiukset ja niin, että ohutlaatuinen, mutta paksu tukkani oli aina solmussa.

Nyt olen kokeillut jo kahta muuta. Hinta toki nousi, mutta laatu parani!

Vierailija
188/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä työelämässä, kävin leikkauttamassa tukkani kuuden viikon välein. Toisinaan laitettiin myös sävytys. Nyt työelämän ulkopuolella olen pidentänyt väliä kahteen, joskus jopa kolmeen kuukauteen. Kolme kuukautta on kyllä liian pitkä aika, kun on hiukset lentävää sorttia. Viimeksi kun väli oli näin pitkä, naureskelin kampaajalleni, että minähän olen kuin brittipääministeri Johnsonin identtinen kaksonen. Samalla tavalla vaalea tukka harittaa kaikkiin ilmansuuntiin eikä pysy kurissa millään.

Tärkeintä on ammattinsa osaava kampaaja. Erityisesti arvostan hyvää leikkaustaitoa, sillä tukassani on muutama pyörtäjäinen, ja tumpelo leikkaaja vain korostaa niitä, kun taas osaava pystyy lähes häivyttämään ne. Työtilojen pitää tietenkin olla siistit, mutta en kaipaa mitään erikoisuuksia.

Vierailija
189/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 3-4 kertaa vuodessa. Leikkaus, monisävyraidoitus ja joskus olaplex-hoitokäsittely. Minulla oli aivan mahtava kampaaja, jonka joudun vaihtamaan kun muutin toidseen kaupunkiin. Nykyinenkin luottokampaajani on mies. Nykyinen muuten hyvä, mutta jostain syystä leikkaa hieman liikaa mittaa ja hieman liian vähän muotoilee. Hinta 185-230 euroa riippuen käsittelystä.

Vierailija
190/193 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuodessa kampaajalla. Heti, kun kesälomani alkaa. Hiukseni ovat paksut ja karheat, ja ne leikataan polkkamittaan joka kesä. Vuoden aikana hiukset kasvavat yli olkapäiden. Mitään raitoja tai värejä en halua, koska vältän kemikaaleja. Yksinkertainen malli sopii eikä mitään ihmevirityksiä tarvita. Kampaaja vaihtuu noin 5 vuoden välein ja valitsen sen ihan sen perusteella missä kampaamo sijaitsee, saanko palvelua omalla äidinkielellä ja onko hinnat esillä.

Vierailija
191/193 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt viimeksi vuonna 1997.

Mulla on pitkät luonnonkiharat hiukset. Ni ei oo niin millilleen. Hyvä värikin omasta takaa ni näillä on menty. Kerran (joskus kaks) vuodessa latvoista reippaasti pois ja se on siinä.

Vierailija
192/193 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa kuussa. Mieheni maksaa kauneuteni ylläpidosta. Yksi kerta maksaa noin 200€.

Vierailija
193/193 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa vuodessa, kun juurikasvu alkaa näyttää liian pahalta. Kävisin useamminkin, kunhan vain löytyisi kampaaja, joka osaa käsitellä paksua ja taipuisaa hiuslaatua. Valitettavasti usein lopputuloksena on katastrofi, josta saa maksaa vähintään 150€.