Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?
Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?
Kommentit (193)
Kaksi kertaa vuodessa, ekokampaamossa. Ei muuta kriteerejä kuin tuo eko. Energialeikkaus ja savivaalennus
Haluaisin tasa-arvoisen hinnoittelun. Mulle on ihan sama maksaako hiusteni tasoitus 25 vai 30 euroa, mutta sen on oltava oikea hinta suhteessa miesten hiusten leikkaukseen. Ihan sama missä käyn, maksan 15 min kestävästä pitkien hiusten tasoituksesta ilman pesua ja muotoilua enemmän kuin mieheni maksaa 35-40 minuuttia kestävästä hiusten pesusta, leikkauksesta ja muotoilusta. Miksi näin??? No, olen kyllästynyt tähän hinnoitteluun jo monta vuotta sitten, enkä ole vieläkään löytänyt paikkaa, jossa hinnoittelu olisi tasa-arvoinen. Niinpä edellinen käynti oli 12/2016. Viikko sitten taas katselin hinnastoja, eikä mulla ole vieläkään halua mennä maksamaan enempää tasoituksesta kuin mieheni maksaa omasta leikkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
aika mielenkiintoista että niin monella on vaikeuksia löytää sellaista kampaajaa, johon voi olla tyytyväinen. hakeutuuko alalle ehkä enemmän sosiaaliset höpöttäjät, kun oikeastaan väri- ja muototaju olisi ehkä kaikkein tärkein ominaisuus?
Tai sitten asiakkaat kuvittelevat, että kampaaja pystyy muuttamaan oman hiuslaadun ja naamankin siinä samalla.
Viimeinen kokemus marraskuulta. Kampaajalla 3 cm tekokynnet, jauhoi jotain suussa kyllästyneen mäköisenä.
Polkkamittaisen tukan napsi kolmessa kerroksessa jotenkin poikki.
Ei tietoakaan huolellisesta kerrostuksesta jota pitkä polkka vaatii.
Hiukset olisi pitänyt leikata monessa kerroksessa pienissä erissä samaan mittaan.
Olin tuolissa 15 minuuttia,tuollaisen leikkauksen nyt tekee itsekini, ei sen takia kampaajalle tarvi menmä
Yksi pettymys taas muiden joukkoon.
Mitään väriä en uskalla ottaa,koska se ollut järjestään liian tumma.
En myöskään kaipaa mitää jutustelua muusta kuin tukasta.
Käyn 2 x vuodessa. Latvojen tasoitus ja vaaleita raitoja. Olen käynyt vuosia jo samalla kampaajalla.
Käyn 7-8 viikon välein. Tuttu kampaaja jo vuosien ajalta. Toistaiseksi ainoa joka osaa leikata hiukset niin, ettei päälaen pyörteet korostu. Sävytän juurikasvua, hiusten tasaus, kulmien muotoilu ja päänahan hieronta kuuluu aina jokaiseen käyntiin. Mukava nainen, joka ei utele eikä juoruile mutta juttu luistaa muuten. Kampaamonsa on selkeä ja avara ilman akvaarioefektiä. Hinta-laatu kohtaa hyvin.
Sisustus on toissijanen asia. Tärkeintä kampaaja on koulutettu ja osaa hommansa. Sen perusteella mikä on koulutus ja osaamis taso valitsen ja laadun takia.
Ennen kävin n. 3 -4 kuukauden välein laittamassa juurikasvuun vaaleaa raitaa ja usein tuskailin kampaajille kun hiukset ei kasva koskaan, katkeilee vaan. Syynä oli kuulemma, että kaikkien hiukset ei vaan kasva hyvästäkään hoidosta huolimatta tiettyä mittaa pidemmäksi.
Nyt korona-aikana raidoitukset jäi vuodeksi ja yllättäen hiukset kasvoikin pidemmiksi kun milloinkaan ennen vuoden aikana.
Ei koskaan enää raitoja.
Latvat käyn tasaamassa turkkilaisparturilla, 30€ halvemalla kuin kampaamossa.
Todella harvoin.Masentuneena ja introverttinä ihmisenä en jaksa mennä kampaamoon puhumaan.Kun tuntuu,että jos et sano mitään,niin kampaaja vaan vaivaantuu.
Eikä ole kertaakaan tullut sellaiset hiukset,kun oon sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kävin n. 3 -4 kuukauden välein laittamassa juurikasvuun vaaleaa raitaa ja usein tuskailin kampaajille kun hiukset ei kasva koskaan, katkeilee vaan. Syynä oli kuulemma, että kaikkien hiukset ei vaan kasva hyvästäkään hoidosta huolimatta tiettyä mittaa pidemmäksi.
Nyt korona-aikana raidoitukset jäi vuodeksi ja yllättäen hiukset kasvoikin pidemmiksi kun milloinkaan ennen vuoden aikana.
Ei koskaan enää raitoja.
Latvat käyn tasaamassa turkkilaisparturilla, 30€ halvemalla kuin kampaamossa.
Tietysti käsittelyt vaikuttaa aina negatiivisesti, mutta kyllä se periaatteessa totta on, että joidenkin hiuslaatu on ilman käsittelyjäkin hento ja katkeileva, joten eivät kasva tai jos kasvaa, niin latva on ohutta haituvaa.
Käyn puolentoista vuoden välein tasaamassa noin 20 senttiä pois latvoista. Yleisesti ottaen kampaajat kauhistuvat hiusmäärästäni ja koko käynti on pelkkää "jessus sentään miten paksu tukka" -ihmettelyä ja leikkaus on aina vähän sinnepäin. Joka kerta olen eri kampaamoa kokeillut, aina vähintään hieman tyytymättömänä kotiin lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Käyn puolentoista vuoden välein tasaamassa noin 20 senttiä pois latvoista. Yleisesti ottaen kampaajat kauhistuvat hiusmäärästäni ja koko käynti on pelkkää "jessus sentään miten paksu tukka" -ihmettelyä ja leikkaus on aina vähän sinnepäin. Joka kerta olen eri kampaamoa kokeillut, aina vähintään hieman tyytymättömänä kotiin lähtenyt.
Samaa kokenut itsekin.Kerran kampaaja myös kauhisteli,kun sanoin,etten jaksa kauheasti panostaa hiustenlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kokenut itsekin. Kerran kampaaja myös kauhisteli, kun sanoin, etten jaksa kauheasti panostaa hiustenlaittoon.
Joo, tätä samaa kauhistelua olen saanut kanssa osakseni. Käytän hiuksiini markettishampoota ja -hiusmaskia ja muotoilutuotteita vain juhlapäivinä. Ei kuulemma markettituotteilla voi olla näin hyväkuntoiset hiukset :D
Reilut 20 vuotta sitten viimeksi. Aina on löytynyt joku pitkien hiusten leikkaaja ilman että siitä tarvitsee maksaa monta kymppiä.
Normaalisti 6-8 viikon välein, joskus useammin.
Korona-aikaan olen käynyt suunnilleen kerran puolessa vuodessa. Mitäpä sitä itseään altistamaan kun hiukset o kiinni suurimman osan ajasta eikä minnekään tartte mennä. Olen työtön, ei pelkoa työhaastatteluista juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tasa-arvoisen hinnoittelun. Mulle on ihan sama maksaako hiusteni tasoitus 25 vai 30 euroa, mutta sen on oltava oikea hinta suhteessa miesten hiusten leikkaukseen. Ihan sama missä käyn, maksan 15 min kestävästä pitkien hiusten tasoituksesta ilman pesua ja muotoilua enemmän kuin mieheni maksaa 35-40 minuuttia kestävästä hiusten pesusta, leikkauksesta ja muotoilusta. Miksi näin??? No, olen kyllästynyt tähän hinnoitteluun jo monta vuotta sitten, enkä ole vieläkään löytänyt paikkaa, jossa hinnoittelu olisi tasa-arvoinen. Niinpä edellinen käynti oli 12/2016. Viikko sitten taas katselin hinnastoja, eikä mulla ole vieläkään halua mennä maksamaan enempää tasoituksesta kuin mieheni maksaa omasta leikkauksesta.
Miten hinnoittelu voi olla näin vielä 2021??? Ei pysty ymmärtämään.
Kohdallani vaikuttavat tekijät ovat kaikkia muita kuin hiuksiin tai niiden käsittelyyn liittyviä, nimittäin suomalaiset kampaajat ovat kaikki sen verran hyvätasoisia, varsinkin kansainvälisessä vertailussa.
Vaikuttavat tekijät:
- kampaajan hygieniataso; jos tuoksuu tupakalta, vanhalta juomalta, jos liikaa hajuvettä, jos sormuksia, tai muita roikuvia juttuja käsissä, lävistyksiä tai väkerryksiä hiuksissa tms ei anna kuvaa siisteydesta ja on epamiellyttävä lähietäisyydellä
- vaatteet jotka peittävät, en halua joutua katselemaan lenggingspeffaa tai kaula-aukosta sisään, työpaikka on duunia varten eikä mikään viettelyklubi
- keyvyttä juttelua, ei liian pitkälle terapiatyyppiseen menevää, ei ole ok että vie keskustelua syvemmalle jne tai valittaa alan huonosta tilanteesta tai muusta ongelmastaan
- helläkätisyys, kyse on kosketusammatista, ei saa repiä hiuksia kammatessa tai föönatessa, vaikka olisi kiire, ei saa raapia jakausta tehdessä ja kasvoille levinneet vaalennusaineet ja värit on poistettava ettei ne kirvele
Muuten saa ehdottaa uusia juttuja ja sävyjä jne se on hänen ammattitaitoaan en puutu sisältöihin en ole kontrollifriikki, minulle on tärkeä tämä "paketointipuoli" ja interpersonaaliset taidot, pehmotaidot
Minulle tärkeintä on kampaajan ammattitaito ja käytös. Ystävällinen, hienotunteinen, innovatiivinen ja kohtelias kampaaja saa minusta vakiasiakkaan. Minun on vaikea hyväksyä vieraan ihmisen kosketusta ja vaadin kampaajalta erityistä hellävaraisuutta ja ystävällisyyttä. Kaikki muu säikyttää minut pois. Kampaamon sisustuksella ei ole väliä. Jos on yöykeä, kovaääninen, ilkeä, haisee pahalle tai on hapan. Tiedän, että tämä on hirveän paljon pyydetty, mutta hyvä käytös ei maksa kampaajalle mitään, sisustus on kalliimpaa.
Käyn muutaman viikon välein. Viime keväänä yritin itse värjäillä, huh, koko kylppäri kauheassa sotkussa ja korvissakin värjäykset..
Kampaaja ei saa olla liian utelias, asiakas saa kertoa jos haluaa. Esim. ehdoton NOUNOU on kysellä asiakkaan ammattia ja perhesuhteita. Niistä asiakas kertoo itse, jos haluaa aloittaa sellaiset keskustelut.
Sisustus saisi olla modernia sekä hiussilputonta eli siivottava edellisen asiakkaan hiukset tarkasti pöydältä ja tuolilta sekä lattioilta.