Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?

Vierailija
20.04.2021 |

Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?

Kommentit (193)

Vierailija
141/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartin pikakampaaja, joka hoitaa hommansa taitavasti mutta tehokkaasti ja ennenkaikkea ei lörpöttele kuin sokerihumalainen papukaija vaan hoitaa leikkauksen kuten haluan. Hiukset osaan pestä itse kotona, samoin värjätä jos sille tunnen tarvetta. Sisustukselle on ihan se ja sama kunhan on siistiä, vartin kestää rumempaakin tapettia.

Vierailija
142/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tasoittamassa n.viiden viikon välein.

Väri kerran kolmessa kuukaudessa.

Minulla on siis lyhyet hiukset.

Samalla kampaajalla käynyt jo 15v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kuin ennen koronaa. Mies tasoittaa, kun on polkka. 

Vierailija
144/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enää. Yritin etsiä hyvää kampaajaa, mutta se oli täysin tuurista kiinni saiko rahoille vastinetta. Usein vain harmitti, hiukset meni pilalle ja siitä piti vielä maksaa.

Sama juttu. Kävin kaupunkini noin 5-6 kampaamoa läpi, enkä saanut mieleistäni palvelua. Vanhoissa kuvissa järkyttävät kampaukset. 20 v olen leikannut itse. Olen tyytyväinen :)

Vierailija
145/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jokaisella vuosikymmenelläni, eli neljä kertaa.. mulle riittäisi että osaa olla rohkea, jos toivon sitä, tai omaisi edes rohkeutta kysyä, että vieläkö napsitaan ilman, että minun pitää kesken kaiken kommentoida ota vielä tms. kun en sitä keskeneräistä työtä haluaisi kommentoida ilman kysymistä.

Toivoisin siis jotain aloitteellisuutta kampaajalta. Liian monta kertaa eli 3/4stä kun olen sanonut, että saa leikata reippaasti enkä säikähdä vaikka sivusiiliäkään, niin leikataan vain vähän latvoja ja hieman kerrostetaan ja rohkea/täysin erilainen väri on mahdollisimman lähellä omaa silloista väriä.

Toivoisin myös rohkeutta sanoa, jos joku väri tai hisumalli erityisesti kävisi tai miksei vaikka ettei missään nimessä käy minulle. 

Mutta ei. Aina otettu vain sentti sieltä toinen täältä,  vaikka annan vapaat kädet, värinä aina tullut sammaleenvihreä tai joku oljenoranssi vaikka juuri sanon ettei missään nimessä vihertäväksi menevää tai lämmintä kun oma naaman väri sama. Sitten hintaa 150e, kiitos.

Vierailija
146/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kerran vuodessa Italiassa ja leikkautan siellä hiukset paikallisen supermarketin yhteydessä olevassa kampaamossa. Siellä on varmaan 10 tuolia vierivieri, kampaajat pukeutuu samoihin asuihin ja homma on tehokasta. Vaikka ei ole yhteistä kieltä niin saan aina mitä haluan, nopeasti ja halvalla. Ei tykkää kun lääpitään, enkä ole hakemassa mitään "hemmottelu hetkeä"  vaan istuvan leikkauksen, ja siellä osaavat käsitellä mun suomalaisittain paksun tukan hyvin. Olen tehnyt mallin muutoksia ja kaikkia, ihan mallikirjasta selattuna :) 

Jos sama paikka olisi suomessa niin kävisin varmaan useamminkin. 

Vierailija
147/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyny kampaamossa viimeksi 90-luvulla.

Omalla 10v välein ostettavalla koneella nahkaa myöten.

Kallista on.

M41

Itse käyny viimeksi kymmenen vuotta sitten.

Eka remmington kone kesti vaan 6vuotta.

Vierailija
148/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana hoidin hiusasiat toimimalla hiusmallina, kun silleen sai tukan ilmaiseksi. Totuin siihen, että kampaaja on kuin taiteilija, joka suunnittelee just mun päähän  sopivan teoksen. 

Nyt kun maksan palvelusta, on tietysti kiva että saan kertoa, millaisen tukan haluan, mutta haluan kertoa sen sellaisella epäkonkreettisella tasolla, tyyliin että haluan helppohoitoisen, ehkä pitkän polkan tai sitten tavallisen polkan mittaisen, sellaisen että tyvikasvu ei näytä ihan kauhealta, ja kerran mulla oli tällainen ja tällainen ja se oli kauhea, ja mun tukka taipuu näin ja näin enkä aio käyttää ikinä suoristusrautaa, niin miten tästä sais mahdollisimman kivan.

Niin sitten tämän toivelistani jälkeen toivon, että kampaaja kertoo mulle, millaista väriä ja leikkausta suosittelee. 

Osa kampaajista kysyy hirveän yksityiskohtaisia kysymyksiä vaikka raitojen määrästä ja laadusta ja varmistelee, että uskaltaako etutukasta nyt leikata tuon tupsun vai ei. En halua sellaista palvelua, kun ei mulla ole niin hyvä esteettinen silmä että osaisin tuollaisiin vastata. 

Valitsin kampaamokseni Qhairin, koska kuulin kerran kun yhtä heidän kampaajaansa haastateltiin radiossa, ja hänen puheistaan ymmärsin, että heillä on juuri sellainen tyyli, että kampaaja vastaa designista myös suunnittelun osalta. Ja oikein olinkin ymmärtänyt, sain haluamanilaista palvelua ja kivan tukan ja olen siitä lähtien käynyt siellä. 

En ole ikinä missään kampaamossa ajatellut, että onpa täällä epämiellyttävä sisustus, joten siitä en osaa oikein sanoa mitään. 

Mulla ei ole myöskään koskaan ole ollut esim. sellaista ongelmaa, että kampaaja olisi liian puhelias. Naistenlehti vaan käteen heti alusta asti niin kyllä kaikki ovat ymmärtäneet että haluan lukea sitä enkä jutella. 

Vierailija
149/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kolmen kk.n välein käyn. Pelkkä leikkaus. Sen jälkeen kun tämän kampaajan löysin reilu vuosikymmen sitten en ole muilla käynyt. Vaikka maailman ääristä käyn hänen luonaan...ja olen joutunutkin käymään.

Vierailija
150/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran tai kaksi vuodessa. Aivan liian harvoin. Yleensä varaan extempore timmasta jonkun halvan käynnin, perus leikkaus ja pesu. Olen vaalentanut itse jo yli kymmenen vuotta, ja aijon jatkaa samalla linjalla. Minusta kampaajalla käynti on vaan kauhean kallista, mutta olen joka kerta aivan mykistynyt miten ihanat hiukset sen jälkeen onkaan.

Kampaajalta odotan hiljaisuutta tai hyvin varovaisia kysymyksiä, jos en olekaan juttutuulella.

Vierailija
151/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää kampaamoissa. Pelkästään huonoja kokemuksia. Paremmin onnistunut aina kotona kaikki itse tehtynä. Nykyisin marketeissa myytävät värjäysaineet on tasokkaita. Itse vaalennan ja tulee todella luonnollinen lopputulos. Kampaamossa meni aina pieleen ja viikon jälkeen hiukset katkeilevat ja kuivat. Kaverin tumma tukka taas aivan liian tumma ja ihme punainen pohjakaiku värissä kampaamovärjäyksen jälkeen, kun on kuukauden sitä pessyt niin haalenee siedettäväksi se sävy, mutta sitten on jo maantienvärinen juurikasvu vaalempana helottamassa juuressa.

Kampaamon sisustuksiin en osaa ottaa kantaa, niissä on ne tuolit ja peilit ja lehdet... eri vuosina eri trendit, en ole nähnyt mitään wau-paikkaa, että olisi jäänyt erityisesti mieleen sisustus. 

Vierailija
152/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenleikkuu 6-10 viikon välein, sitten 2 kertaa vuodessa väri ja leikkaus. Mulla lyhyet blondit hiukset niin malli pidettävä yllä enkä ala paksua tukkaa itse blondaamaan.

Vierailija
153/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa tasoitan latvat, tärkeintä on ettei kampaaja leikkaa liikaa koska haluan pitkää hiukseni pitkänä.

Vierailija
154/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmen kuukauden välein käyn kampaajalla, hiusten värjäys ja leikkaus.

Olen todella tyytyväinen kampaajaani, joka osaa leikata luonnonkiharat ja pyörteiset hiukseni hyvin. Välillä hän ehdottaa jotain vaihtelua, jota sitten kokeilen.

Kampaajani on mukava ja ammattitaitoinen. Olenkin käynyt samassa kampaamossa jo vuosia ja tulen käymään jatkossakin.

Vierailija
155/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, joten käyn 3-4 kertaa vuodessa hiusalan opiskelijoiden luona leikkauttamassa hiukset 15 eurolla. Värjään itse hiukseni kevytväreillä kerran vuodessa. Itselleni siis hinta on tärkein pointti, ei olisi mitenkään varaa maksaa 50-100€ pelkästä leikkauksesta.

Vaikka Hiuskoulussa on joka kerta eri kampaajaopiskelija, saan yleensä juuri sen mitä pyydän. Minulla on erittäin ohuet hiukset ja malli on polkka. Kun tarpeeksi hyvin kerron mitä haluan, näytän senttimitan sormilla, seuraan työskentelyä ja opettaja lopuksi tarkistaa työn, olen tyytyväinen.

Tykkään hiusten pesun yhteydessä lempeästä päähieronnasta, astmaatikkona arvostan tuoksuttomia tuotteita (ja tilaa) ja koronahygieniaa. Tuotteiden tuputuksesta en tykkää. Sisustuksessa arvostaisin kaunista ja rentouttavaa ympäristöä, esim. vesiputousta. Vesi- tai kahvitarjoilu olisi plussaa, siisti asiakas-wc ehdoton edellytys. Tykkään jutella kampaajan kanssa, mutta hiljaisempikin tekijä käy.

Vierailija
156/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotto on mennyt koko ammattikuntaan. Tällä hetkellä en käy kampaajalla ollenkaan, sillä aina vaan menetän rahat ja (hieman dramaattisesti sanoen) itkua pidätellen pitää lähteä kotiin.

Hinnalla ei ole väliä, mutta haluaisin kampaajan johon voin luottaa.

Pahin kokemus oli, kun ehdotin vaaleita raitoja ja kampaaja-matami vetäisikin ihan uskomattomat kokopään blondaukset ja tukka jäi käteen. Siis kirjaimellisesti mun hiukset sulivat ja jäivät sinne kampaajan lattialle. Tässä meni VUOSIA että sain asian korjattua:

Olen maksanut pahimmillaan yli 300 euroa ohuen lirutukkani leikkauksesta ja värjäyksestä ja voin kertoa, etten saanut yhtään sen parempaa tulosta kuin mistä tahansa Keravan korttelikampaamosta, vaikka oli olevinaan Helsingin paras ja hienoin salonki.

Onneksi on korona ja etätyöt, niin voi nyt rauhassa kasvattaa omaa väriä.

Vierailija
157/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin. Sitä edellinen kerta n2kk sitten. Sitä ennen elokuussa. Yleensä käyn paljon harvemmin. Raitoja ja uutta väriä. Joskus mallinmuutos. Seuraan instasta ja omilta sivuilta kuka osaa mitäkin ja varaan ajan sieltä. Hinnalla ei niinkään väliä.

Vierailija
158/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamon sijainti, ammattitaito ja hinta. Hiusten leikkaus 2krt vuodessa.

Vierailija
159/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla noin 3 kk:n välein. Sama kampaaja ollut jo noin 30 vuotta. Hän on tehnyt minulle mm. kampauksen vanhojen tansseihin, lakkiaisiin, häihin jne.

Oikea aarre suorastaan!

Vierailija
160/193 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min 8 vkon välein. Raidoitan, leikkaan. Tärkeää on että kampaaja kuuntelee ja ymmärtää mitä tulee tehdä ja lopputulos juuri oikeanlainen. Samalla käynyt yli 10 vuotta.