Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudutte paukkupakkasiin?

Vierailija
07.12.2021 |

Itsellä on täyspitkä untuvatakki, huopatöppöset villasukilla, kauluri merinovillasta, niinkuin pipokin. Parit lapaset päällekkäin. Ihana käydä pakkaskävelyllä, kun ei tule kylmä. Vitalista naamaan, niin ei nipistele nenää.

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paukku pakkanen XD

Vierailija
2/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poistu kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla töihin mörönpimeässä ja omalla autolla. -19, tuulen kanssa -23. Vedän ylle kelkkahaalarin, en jaksa mitään kerrosleikkejä. Löytyy myös nilkkamittainen untsikka, mutta vaihtelu virkistää.

Vierailija
4/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinoa alle, untuvaa päälle

Vierailija
5/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinovillaa kalsarit ja aluspaita, fleecepaita, lasketteluhousut, Joutsenen pohjepituinen untuvatakki, villapipo, nahkarukkaset, villainen kaulaliina, villasukat kunnon talvikenkiin. Näillä pärjää pyörän selässä työmatkat ja koirien lenkitykset.

Vierailija
6/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet, merinovilla kalsariasu, villahousut, lämpöpaita, villapaita, toppahousut, pitkä paksu toppatakki, lapaset, lampaanvillanahkahanskat, huivi, kypärämyssy, karvalakki, lämpösukat, villasukat, kuomat (siellä akkukäyttöiset pohjalliset). Niin ja siis olen ulkona päivittäin n 3h kerralla.

Unohtuiko jotain?

Vierailija
7/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En poistu kotoa.

Paras keino.

Vierailija
8/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteet, merinovilla kalsariasu, villahousut, lämpöpaita, villapaita, toppahousut, pitkä paksu toppatakki, lapaset, lampaanvillanahkahanskat, huivi, kypärämyssy, karvalakki, lämpösukat, villasukat, kuomat (siellä akkukäyttöiset pohjalliset). Niin ja siis olen ulkona päivittäin n 3h kerralla.

Unohtuiko jotain?

hyvältä kuulostaa. Mikään ei voita lämmöntunnetta vasten pakkasta. Ripset joskus jäätyy, mietin, onkohan niihin jotain jäänestoripsaria 🙂

Vierailija
9/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät talvikengät ja lasketteluvaatteet, niin hyvin pärjää.

Vierailija
10/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Näillä säillä mitä nyt helsingissä on ollut niin sukat, villasukat, talvikengät, farkut, t-paita, pitkähihanen, ohut toppatakki, kaulaliina tai huivi ja käsiin sormikkaat ja lapaset.

Jos pidempi kuin puolentunnin ulkoilu niin sitten vielä farkkujen päälle ohuet toppahousut.

Vierailija
11/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtuiko jotain?

hyvältä kuulostaa. Mikään ei voita lämmöntunnetta vasten pakkasta. Ripset joskus jäätyy, mietin, onkohan niihin jotain jäänestoripsaria 🙂

En tiedä, mutta tänään jäätyi hiukset valkoiseksi. Vielä kovemmille pakkasille mulla on ostettuna Lidlistä sellaisia keitettäviä lämmittimiä. Ne mahtuvat hanskojen sisään ja ovat lämpimät noin 2h. Voi keittää uudelleen ja uudelleen. Sekä kertakäyttöisiä pienempiä lämmittimiä hanskojen sisään ja kertakäyttöisiä pohjallisia. Niitä en mielelläni käytä johtuen kertakäyttöisyydestä.

Vierailija
12/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluskerrasto villaa, fleecekerrasto, toppahousut, kauluri, hiihtotakki, pipo, karvavuoriset vedenpitävät työkäsineet, lämpösaappaat. Työskentelen ulkona, kylmä ei ole vielä tullut noissa varusteissa, ennemminkin meinaa hikeä pukata fyysisessä työssä pakkasesta huolimatta.

Vierailija
13/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppavaatteet, joiden alla villaa.

Vierailija
14/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluskerrasto villaa, fleecekerrasto, toppahousut, kauluri, hiihtotakki, pipo, karvavuoriset vedenpitävät työkäsineet, lämpösaappaat. Työskentelen ulkona, kylmä ei ole vielä tullut noissa varusteissa, ennemminkin meinaa hikeä pukata fyysisessä työssä pakkasesta huolimatta.

Oikein kovalla pakkasella vielä kypäräpipo tavallisen alle ja hiihtotakin sijaan toppatakki.

Vierailija
15/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet sukat, lenkkarit, puuvillahousut ulkohousujen alle, panta päähän, tumput ja kaulaliina. Tarkenin hyvin vaikkei ollut "talvivaatteita".

Vierailija
16/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle silkkimerino- tai thermal-kerros, välikerros tarvittaessa, villapaita ja toppahousut.

Sitten lisätään merinokauluri, angorahattu ja nahkakäsineet, joiden päällä rukkaset. Tarvittaessa vielä huppuhuivi, joka on suunniteltu kiedottavaksi myös kasvojen suojaksi. Jos olen ulkotöissä tai kävelylenkillä, takkina on työtoppatakki. Jos olen vapaalla, pitkä turkki.

Jalkaan kaksi ohutta villasukkaa ja Sievin talvimaiharit tai todella koviin oloihin vaelluskengät, joissa jalan lämpö säilyy 24h vaikka seisoisi umpihangessa.

Rakastan talvipukeutumista!

Vierailija
17/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedän aika hyvin pakkasta, joten ihan älyttömästi mun ei tarvi päälle laittaa. Jos pakkasta on alta 20 astetta, pärjään ihan hyvin kun laitan yhden pitkähihaisen (college tai neule) ja pitkän talvitakin, ja jalkaan paksut talvileggingsit ja niiden päälle vielä tavalliset ohuemmat. Sitten villasukat ja talvisaappaat, kaulaan paksu huivi, päähän pipo tai panta ja käteen rukkaset. Ainoa mikä mulla meinaa helposti jäätyä on nenä ja siksi yleensä vedän huivin sen päälle.

Vierailija
18/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa, huopa ja untuva, niillä pärjää. Kyllä luonto on antanut meille hyvät vinkit selviytymiseen. Nuo työvaatteet vaatii vähän enemmän varmaan käytettävyyden suunnittelua.

Vierailija
19/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yli 20 astetta, niin merinovillapitkikset ja housut, talvinilkkurit, joku pitkähihainen ja parkatakki. Käteen lapaset ja takin kaulus ylös ja huppu päähän. Mulle ei tule helposti kylmä niin näillä pärjää hyvin. Tähän mennessä ei ole tarvinnut edes laittaa pitkähihaista takin alle tai pitkiksiä jalkaan.

Vierailija
20/145 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siedän aika hyvin pakkasta, joten ihan älyttömästi mun ei tarvi päälle laittaa. Jos pakkasta on alta 20 astetta, pärjään ihan hyvin kun laitan yhden pitkähihaisen (college tai neule) ja pitkän talvitakin, ja jalkaan paksut talvileggingsit ja niiden päälle vielä tavalliset ohuemmat. Sitten villasukat ja talvisaappaat, kaulaan paksu huivi, päähän pipo tai panta ja käteen rukkaset. Ainoa mikä mulla meinaa helposti jäätyä on nenä ja siksi yleensä vedän huivin sen päälle.

Niin ja villasukkien alla tietysti tavalliset sukat, se unohtui tästä selostuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi