Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?
Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin vihdoin ja viimein uuden, loistavan vakikampaamon monen vuoden etsimisen jälkeen. Ei ole halvimmasta päästä muttei ihan kalleinkaan, ja kaikki kampaajat tuntuvat olevan siellä aivan huippuja. Lopputulos on ollut toistaiseksi aina paljon parempi kuin olisin osannut odottaakaan. Ilmapiiri siellä on myös jotenkin tosi ihana ja rauhallinen; tulee aina sellainen levollinen olo ja hyvä mieli kun sinne menee vaikka periaatteessa se on ihan perus parturikampaamo ostoskeskuksessa. Kaikki kampaajat on siellä sellaisia että niiden kanssa on kiva ja luonteva jutella kaikkea, mutta toisaalta hiljaisuuskaan ei tunnu kiusalliselta jos tekee mieli vain olla hetki hiljaa ja levätä. Se on iso plussa.
Käyn siellä ehkä n. 3-5 kertaa vuodessa; välillä mallinmuutosleikkauksessa, välillä sävytettävänä ja välillä vaan trimmattavana fiiliksen mukaan. Välillä olen käynyt myös ottamassa vaan väriä kulmiin ja ripsiin tms.
Nyt heräsi uteliaisuus: missä ostoskeskuksessa tällainen on?
Heh, nyt kun miettii niin ehkä se "ostoskeskus" on vähän yliampuva termi varsinkin nykyisellään. Mutta kampaamo on Sirpa Mansner Helsingin Columbuksessa.
En ole tuo kysyjä, mutta kiitos vinkistä, asun Vuosaaressa. En tiennyt, että Mansner on noin kiva paikka.
En tykkää käydä kampaajalla. Mulla on ohuet hiukset, ne vaatis paljon käsittelyä ja vaivaa että niistä sais jotensakin siedettävät ja näihin ei oo rahaa, aikaa eikä jaksamista. Vihaan tuijottaa omaa kuvaani siitä kampaamon peilistä: se musta kappa tekee musta vanhan noita-akan näköisen (olen blondi) ja tukka on märkänä pitkin päätä. Kampaajat yleensä voivottelee miten onnettoman ohut tukkani on. Viimeksi vuonna 2014.
Ainakin tosi tärkeää on kiva ilmapiiri ja asiakkaan kunnioittaminen. Se tarkoittaa, ettei suureen ääneen toitota kaikkien kuullen asiakkaan hiusten vikoja tai muuta asiatonta.
”Näähän on ihan tosi kuivat”. ”Sulla on kyllä tosi paljon harmaata”. ”No et nyt saa sellasta leikkausta.” ” Nää on kyllä oudon väriset”.
Kohtauksia tosielämästä.
Viimeks tainnut käydä laittamassa hääkampauksen kolme vuotta sitten. Leikattu ei ole varmaan yli viiteen vuoteen. Mitä nyt itse latvoja joskus leikkailen. Kyllä olis ihana mennä, mutta tuntuu ettei kukaan osaa leikata näitä edustavasti. Ehkä joku permanentti vois olla mun hiuksille hyvä, mutta pelkään ettei siitäkään saada semmosta kun haluisin.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää lainkaan. Aina tuli sanomista liian paksuista hiuksista, kuulemma niin vaikeat leikata jne.
😟😒
Mulla on pari pyörrettä hiuksissa ja nykyinen kampaaja valittaa, että on niin haastavat leikata.
Kenellekään muulle kampaajalle mun hiukset ei ole olleet mitenkään ongelma.
2-3 kertaa vuodessa, yleensä pelkkä leikkaus, joskus väri. Tärkeintä on sijainti, ajan saatavuus noin kahden viikon sisään ja kohtuullinen hinta. Sisustuksella ei ole mitään väliä, oikeastaan ne viimestä päälle sisustetut paikat on yleensä ylikalliita.
aika mielenkiintoista että niin monella on vaikeuksia löytää sellaista kampaajaa, johon voi olla tyytyväinen. hakeutuuko alalle ehkä enemmän sosiaaliset höpöttäjät, kun oikeastaan väri- ja muototaju olisi ehkä kaikkein tärkein ominaisuus?
Hahhah!
Onko kukaan muu kokenut, että kampaaja veloittaa ns. pärstäkertoimen tai jonkun mutu-tuntuman perusteella?
Kampaamossahan pitää olla hinnasto esillä. Joo, niin onkin, mutta eräässäkin paikassa hinta vaihtelee täysin samalla lailla tehdystä leikkauksesta kerta toisensa jälkeen, tekijänä sama kampaaja. Hintaan kuuluu aina hiustenpesu. Samat sävelet joka kerta ja hinta on vaihdellut 1- 3 €. Aina ylöspäin.
Viimeksi hintaero hinnaston ja todellisen veloituksen välillä olikin 5 euroa. Eihän sinne uskalla enää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn noin kuuden viikon välein jolloin värjäys sekä leikkaus. Tärkein kriteeri kampaajan valintaan on ettei juorua muiden asiakkaiden asioita. Pikkukaupungissa ei mikään itsestäänselvyys.
Tämä!
Itse kartan kuin ruttoa sellaista kampaajaa, joka juoruaa muiden asioita. Taas yksi syy, miksi pieniltä paikkakunnilta kannattaa lähteä.
Kerran vuodessa; jos oikein villiksi heittäydyn niin kaksi kertaa vuodessa. Olen työtön ja köyhä, ei ole oikein varaa käydä ja vaikka ois niin ei viitsi kun ei sitä tukkaa kukaan katso.
Eniten vaikuttaa hinta. Jos jossain on kampaajaopiskelija joka leikkaa halvemmalla niin sinne menen, yleensä he ovat leikanneet oikein hyvin. Muita asioita kuin hinnan en oikein kampaamosta tiedäkään, jos en ole siellä ennen käynyt. Muita plussia voisivat olla että kampaaja ei juttele mulle koko ajan vaan antaa mun istua hiljaa käynnin ajan ja se, ettei tuputettaisi että pitäisi useammin käydä kampaajalla.
Otan tyven 5 vkon välein, mutta en leikkauta joka kerta. Nykyinen kampaaja on hyvä ja oon seurannut häntä eri liikkeisiin. Tekee loistavaa jälkeä, osaa leikata hyvin ja tarvittaessa ehdottaa uusia juttuja, mutta on myös rehellinen! Arvostan tätä piirrettä, pitää uskaltaa sanoa myös mikä ei sovi. En oo ammattilainen, haluun että kampaaja sanoo "viimeisen sanan".
Mukava persoona kans, sopivan puhelias muttei mikään kälättäjä. Miljöö kiva ja avara.
Tukholman keskustassa pyysivät 320 euroa raidoista ja leikkauksesta. Menin paremmalle esikaupunkialueelle ja löysin sieltä erittäin hyvän kampaajan .Pitkät hiukseni ja raidat 160 euroa ja tosi hyvän työn teki.
Nyt olen pudottanut suuren määrän kauniista hiuksistan (korona) i joten menen leikkaamaan kauniit hiukseni lyhyiksi.
Lääkäri sanoi että ei ole varma että tukka tulee takaisin ! Apua.
Onneksi on vieläkin paljon hiuksia mutta jos tätä menoa tippuu voi olla suuri suru edessä.
Olen käynyt 2 kertaa vuodessa kampaajalla . Se riittää kun on pitkät siistit hiukset.
Ehkä 3 kk välein. Käyn kodin viereisessä pienessä kivijalkakampaamossa, tai työpaikkani mummelilla (olen sellaisessa laitoksessa töissä, täällä on jotain palveluita).
Noin 37 e kustantaa, pelkkä leikkaus.
Ennen koronaa: 2-3 kk välein (väri+leikkaus)
Koronan jälkeen: 2 kertaa vuodessa (pelkkä leikkaus)
Hyvin pitkälti hinnan mukaan valitsen, kampaamopalvelut niin järkyttävän hintaisia just ja just keskituloiselle perheelliselle.
Vierailija kirjoitti:
Ennen koronaa: 2-3 kk välein (väri+leikkaus)
Koronan jälkeen: 2 kertaa vuodessa (pelkkä leikkaus)Hyvin pitkälti hinnan mukaan valitsen, kampaamopalvelut niin järkyttävän hintaisia just ja just keskituloiselle perheelliselle.
Mä luulin, että kampaamojen hinnat on samat kaikille tuloluokille.
Kampaamon sisustuksella ei ole hirveästi väliä, mutta tykkään paikoista, joissa ei ole ahdasta eikä liikaa porukkaa hälisemässä.
Tärkeintä on kampaajan ammattitaito ja miellyttävä asiakaspalvelu.