Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?
Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?
Kommentit (193)
En käy enää. Yritin etsiä hyvää kampaajaa, mutta se oli täysin tuurista kiinni saiko rahoille vastinetta. Usein vain harmitti, hiukset meni pilalle ja siitä piti vielä maksaa.
Mä kävin viime viikolla kampaajalla, ja oli nautinto, sekä lopputulos että käynti. Oli silmät avaava kokemus, on tuo vaan nautinto kun kampaaja osaa.
Kävin tänään, viimeksi joulukuussa.
Tärkeää on hyvä palvelu ja työn jälki.
Käyn noin kuuden viikon välein jolloin värjäys sekä leikkaus. Tärkein kriteeri kampaajan valintaan on ettei juorua muiden asiakkaiden asioita. Pikkukaupungissa ei mikään itsestäänselvyys.
2-3 kk välein. Mulla on ollut sama kampaaja jotain 25 vuotta. Asuessani muualla väliaikaisesti kävin toisella, mutta se oli kuin olisi vieraissa käynyt.
Olen introvertti. Kampaajani on niin tuttu, että voi tulla "reviirilleni" eikä se rasita. Ja hän on taitava, osaa ehdottaa uutta aika ajoin. Ei tarvetta vaihtaa.
Sisustus ei niin ihmeempi, sellainen tavallinen. Tuoksuton kampaamo, mistä plussaa.
Käyn kolmen kuukauden välein ottamassa raitoja, leikkaamassa latvoja ja muokkaamassa vähän leikkausta. Otan myös usein yhteyteen kulmakarvojen muotoilun, sillä olen laiska tekemään sitä itse. Olen valmis maksamaan hyvästä työstä, mutta haluamani yhdistelmä voi maksaa korkeintaan 130 euroa, siitä ylöspäin on pelkkää ilmaa.
Tykkään käydä samalla kampaajalla, mutta olen valmis vaihtamaan, jos palvelu tai kohtelu ei miellytä.
Kerran kaksi vuodessa käyn leikkauttamassa kuivat latvat pois. Ei ole mun juttu.
Tärkeintä on ammattitaito etenkin värjäyksessä ja se, että kestää neuvomistani. Olen törkeän tarkka enkä kestä fiilisleikkaajia jotka napsaisevat yht´äkkiä kymmenen senttiä tosta ja viisi senttiä tosta tai ohentavat lupaa kysymättä pituuksista puolet paksuudesta pois. Enkä liian omanarvontuntoisia jotka haluavat saksia rauhassa alkupuheiden jälkeen ja kokevat puuttumisen harmillisena. Tykkään myös kampaajasta joka kyselee esim. värikartan kanssa että tavoitteletko ennemmin tätä vai tuota. Varaan mieluummin pidemmän ajan ja maksan enemmän ja neuvottelen alussa ja välillä.
Jotkut kampaajat pitävät vanhaa asiakasta itsestäänselvyytenä. Hiukset ovat pääasia, ei jutustelu ja se että tehdään aina sama kuin ennenkin jos en itse niin halua.
En ole käynyt korona-aikana kertaakaan, muuten noin kolmen kuukauden välein. Kampaajalla käynti on minulle välttämätön paha. Kokemukseni mukaan kampaajat ovat aina tympeitä, joko suorastaan epäystävällisiä tai ainakin työhönsä kyllästyneitä. Unelmien kampaajalla kampaaja edes vaikuttaisi olevan kiinnostunut juuri minun hiuksistani ja tekisi hyvää jälkeä. Eikä missään nimessä tyrkyttäisi mitään.
Käyn 2kk välein ja silloin leikkaus sekä väri. Hinta Helsingissä 140€. Tärkeintä on osaava kampaaja. Omallani olen käynyt vuosia ja seurannut häntä useampaan eri kampaamoon. En kaipaa mitään erityistä sisustukselta. Kampaamon siisteys, kohtuullinen väljyys ja rauha miellyttää minua. Olen onnellinen, kun kampaajani on työskennellyt paikoissa missä ei ole ollut monta kampaajaa ja kamalaa kälkätystä ympärillä.
Käyny kampaamossa viimeksi 90-luvulla.
Omalla 10v välein ostettavalla koneella nahkaa myöten.
Kallista on.
M41
2kk välein käyn. Olen käynyt samalla 20 vuotta. Leikkaus ja raidat.
Ei kai sitä joka kertaa kampaamoa valita ja eri kampaamoon mennä.
Hassuahan se olisi. Itse käyn yhdellä ja samalla kampaajalla, käynyt jo vuosikausia.
Tärkeintä on kampaajan ammattitaito, joustavuus, ja luovuus.
Aivan sama sille ympäristölle, en minä siitä maksa.
Maksan omien hiusteni hoidosta, leikkausista, kihartamisesta ja kampauksista.
Haluaisin ammattitaitoista palvelua. Yritin saada vaaleita raitoja tummiin hiuksiini 90-luvulla ja 2010-luvulla.
90-luvun raidat olisivat ilmeisesti liian valkoisia tai en tiedä syytä, mutta tukkani näytti sen jälkeen kaikkien mielestä lähinnä harmaalta. (olin 25-vuotias)
Uusi yritys eri kampaamossa 2010-luvulla oli täysin tehoton. Ei näkynyt tietoja ollenkaan. (vaikka kampaaja oli näkevinään niitä muka)
Näiden jälkeen en ole viitsinyt mennä ottamaan raitoja.ilmeisedti kampaajien älykkyys on liian heikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ammattitaitoista palvelua. Yritin saada vaaleita raitoja tummiin hiuksiini 90-luvulla ja 2010-luvulla.
90-luvun raidat olisivat ilmeisesti liian valkoisia tai en tiedä syytä, mutta tukkani näytti sen jälkeen kaikkien mielestä lähinnä harmaalta. (olin 25-vuotias)
Uusi yritys eri kampaamossa 2010-luvulla oli täysin tehoton. Ei näkynyt tietoja ollenkaan. (vaikka kampaaja oli näkevinään niitä muka)
Näiden jälkeen en ole viitsinyt mennä ottamaan raitoja.ilmeisedti kampaajien älykkyys on liian heikkoa.
Ei näkynyt "raitoja ollenkaan.
Harvemmin, koska en ole löytänyt kampaajaa, joka leikkaisi toiveideni mukaan. Yhden kampaajan löysin Helsingistä, mutta muutin pois niin en ole sinnekään kerinnyt kovin montaa kertaa. Hän leikkasi hiukseni täydellisesti. Pari kk myöhemmin näytin kuvaa, jonka olin ottanut saman iltana helsinkiläiskampaajalla käynnin jälkeen ja pyysin samaa mallia toiselta kampaajalta. Ei tullut.... En ymmärrä miten epäonnistui leikkaamaan hiukseni kuten hiukseni oli leikattu vain paria kuukautta aiemmin, enkä välissä ollut tehnyt oikeastaan mitään hiuksilleni (en esim värjännut tai permanentannut). Usein pyydän kampaajia föönaamaan hiukseni suoriksi, eikä esim kähertämään latvoja sisäänpäin. Järjestään kaikki haluavat kääntää latvat sisään, jopa lyhyemmistä etu-/sivuhiuksista. Mulla on suora tukka, aika lasimainen, liukas ja paksu. Lähes kaikille kampaajille se on jotenkin ylitsepääsemättömän hankala, kun sitä on paljon ja yksittäiset hiuksetkin ovat ilmeisesti normaalia paksumpia. Mun "vaatimukset" ei myöskään ole kovin kaksiset, leikata huonot pois ja ehkä koittaa häivyttää lattanaa takaraivoa, mutta ei sekään ole pakollinen. Hirveä valitus aina. Se on kuitenkin käytännössä piikkisuora pohjoismainen tukka, joten ei nyt ihan valtavan hankala pitäisi olla. Silti vaan tuntuu mahdottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä joka kertaa kampaamoa valita ja eri kampaamoon mennä.
Hassuahan se olisi. Itse käyn yhdellä ja samalla kampaajalla, käynyt jo vuosikausia.
Tärkeintä on kampaajan ammattitaito, joustavuus, ja luovuus.
Aivan sama sille ympäristölle, en minä siitä maksa.
Maksan omien hiusteni hoidosta, leikkausista, kihartamisesta ja kampauksista.
Olen huomannut, että parhaissa paikoissa ei ole liikaa sisustushärpätteitä, vaan tila on yksinkertainen ja rauhallinen. Itse kyllä vaihdan kampaamoa aika usein ;)
Leikkaan itse puolipitkän tukkani. Netistä löysin aikanaan hyvät ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin, koska en ole löytänyt kampaajaa, joka leikkaisi toiveideni mukaan. Yhden kampaajan löysin Helsingistä, mutta muutin pois niin en ole sinnekään kerinnyt kovin montaa kertaa. Hän leikkasi hiukseni täydellisesti. Pari kk myöhemmin näytin kuvaa, jonka olin ottanut saman iltana helsinkiläiskampaajalla käynnin jälkeen ja pyysin samaa mallia toiselta kampaajalta. Ei tullut.... En ymmärrä miten epäonnistui leikkaamaan hiukseni kuten hiukseni oli leikattu vain paria kuukautta aiemmin, enkä välissä ollut tehnyt oikeastaan mitään hiuksilleni (en esim värjännut tai permanentannut). Usein pyydän kampaajia föönaamaan hiukseni suoriksi, eikä esim kähertämään latvoja sisäänpäin. Järjestään kaikki haluavat kääntää latvat sisään, jopa lyhyemmistä etu-/sivuhiuksista. Mulla on suora tukka, aika lasimainen, liukas ja paksu. Lähes kaikille kampaajille se on jotenkin ylitsepääsemättömän hankala, kun sitä on paljon ja yksittäiset hiuksetkin ovat ilmeisesti normaalia paksumpia. Mun "vaatimukset" ei myöskään ole kovin kaksiset, leikata huonot pois ja ehkä koittaa häivyttää lattanaa takaraivoa, mutta ei sekään ole pakollinen. Hirveä valitus aina. Se on kuitenkin käytännössä piikkisuora pohjoismainen tukka, joten ei nyt ihan valtavan hankala pitäisi olla. Silti vaan tuntuu mahdottomalta.
Ja siis unelmana mulla ois toi, että vois käydä samalla vuoskausia, mut kun ei löydy edes sellaista, jolle viittisin rahani viedä edes kahdesti.
Tasoitus 3-4 kertaa vuodessa ennen korona-aikaa. Nyt mieheni leikkaa hiukseni, enkä varmaan palaa kampaajalle paitsi jos pitää mennä häihin tms. Ehkä en silloinkaan.