Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotona lastaan hoitavat, kehtaatteko tosiaan

Vierailija
07.08.2008 |

pyytää miestä tekemään osansa kotitöistä töiden jälkeen?

Mä en kyllä kehtais ikäpäivänä.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs siinä, kun näkee koko ajan mitä lapset touhuaa ja ettei satu mitään yllättävää. On eri asia siivota iso talo, esim. yläkertoineen. Aikaa menee aika paljon enemmän ja lapset ei kyllä millään jaksa oikeesti innostua parin kolmen tunnin urakasta... Ja kyllähän useimmat äidit varmasti tekee muutakin kuin istuu lastenhuoneen lattialla leikkimässä lasten kanssa, ei pidä taas mustavalkoistaa asioita liikaa. Mutta mun mielestä se ei ole järkevää, että lapset tappelee, huutaa ja loukkaa itseään yksinjätettyinä tai tuijottaa päivät pitkät piirrettyjä sillä aikaa kun äiti hoitaa kotia, jotta isän ei tarvitsisi tehdä mitään työpäivänsä jälkeen. Kamoon?!

Vierailija
102/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs äiti joka pyörii päivät, illat ja yöt samojen seinien sisällä, samoja astioita nostellen ja pyykkejä pyöritellen?

Ja kyllä me ainakin välillä keskustellaan miehen työasioista. Mä vaan en paljon pysty niissä auttamaan kun ei ole koulutusta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kovasti, että mitä kaikkea te muut äidit teette lastenne kanssa, jos ette ehdi kotitöitä tekemään?

Itse näen asian niin, että lasten kanssa ei tarvitse leikkiä koko_ajan, lasten on opittava leikkimään myös yksin ja muiden lasten seurassa. Onneksi omani (3 kpl) osaavatkin, joten ehdin hyvin tehdä lastenhoidon ohessa kotitöitäkin.

15 min - 1/2 tuntia aina jossain välissä niin kummasti ehtii imuroimaan tai pesemään wc:n tms.

Ehkä tässäkin on vain kyse organisointikyvystä?

Vierailija
104/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kylvää vaatteita, työkaluja yms. tavaroitaan ympäriinsä ja ei ole minun työtä keräillä niitä sitten omiin paikkoihinsa.

Perusjutut hoidan mitä milloinkin. Kun on siivouksen aika, siivoan lasten kanssa enkä odottele miestä kotiin. On 2 alle 5-vuotiasta ja kolmas vatsassa köllii. Ja asutaan omakotitalossa, joten lääniä riittää, mitä siivota. Teen ruoat, hoidan tiskit. Leikkaanpa joskus nurmeakin ja teen puuhommia, huollan autoakin.

Mutta kun mies on vapaapäivällä, odottaisin kyllä, että hänkin tekisi kotitöitä kun kerran kotona on. Mutta arvatkaa tekeekö, kun on tottunut siihen että kyllä ne kuuluu vaimolle, joka kotona "makaa lomailemassa" päivät pitkät.

Vierailija
105/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun on 11 lasta ja silti ehdin tekemään niin kotihommat kuin jopa omia juttujanikin päivän aikana:)

Vierailija
106/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on eri asia, että ei saa imuroitua jos lapset pyörii jaloissa kuin se, että ei saa imuroitua, kun lapset tekevät tuhojaan tai kiipivät vaarallisiin paikkoihin. Ja eri asia myös siivota yli kaksivuotiaiden kanssa kuin vähän vajaan vuoden ikäisen kanssa. Eli minulle ainakin hankalaksi asiat tekee se, että pitää koko ajan keskeyttää hommat, koska 10 kk:n ikäinen kiipeää sohvaa vasten ja löytää sieltä isosiskon hiuspinnejä työntäen ne suuhunsa. Helppoa olisikin, jos ne pyörisivät siinä ympärillä ja jaloissa eikä toisessa päässä taloa.

Eikä minusta esim pelkkä vessanpesu olekaan ylivoimaista lasten kanssa, mutta jos sen lisäksi pitää imuroida, pestä kylpyhuone ja tehdä ne normijutut (ruoanlaitot, ulkoilut ym) menee vähän hankalaksi. Minä en ainakaan halua joka päivä hosua rätin kanssa, eli haluan siivota kerralla koko talon.

Vierailija
107/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä omaa kotiaan ylläpitää mies siinä kuin nainenkin. Tietysti voi olettaa, että kotona oleva hoitaa joitain asioita kotona ollessaan, mutta kyllä niitä kotitöitä riittää miehellekin silti vielä, kyllä päivä menee lasten kanssa sen verran nopeasti, ettei aina ehdi kaikkia kotitöitä tekemään.

Vierailija
108/108 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä organisoin työkseni muiden töitä, että niillään taitoa ei puutu. Kuitenkin kotitöiden tekeminen on äärimmäisen hankalaa jatkuvasti tappelevien uhmakkaiden 3v ja 2v kanssa. 2-kerroksinen 200 neliöinen koti on koko ajan hiukan sekainen ja näyttää ulkopuolisten silmin varmaan sille, ettei meillä liiemmin siivota.

Kiinnostaa kovasti, että mitä kaikkea te muut äidit teette lastenne kanssa, jos ette ehdi kotitöitä tekemään?

Itse näen asian niin, että lasten kanssa ei tarvitse leikkiä koko_ajan, lasten on opittava leikkimään myös yksin ja muiden lasten seurassa. Onneksi omani (3 kpl) osaavatkin, joten ehdin hyvin tehdä lastenhoidon ohessa kotitöitäkin.

15 min - 1/2 tuntia aina jossain välissä niin kummasti ehtii imuroimaan tai pesemään wc:n tms.

Ehkä tässäkin on vain kyse organisointikyvystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi