Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä Blind Channellin jäsenet on?
Joel on vanhin ja täytti 27 kun pandemia puhkesi. Siitä tulee sanoituksen 27 club. En ihmettele yhtään, että kettuuntuneena tuolla tavalla ajattelisikin. Kysyihän Paavo Väyrynenkin vaalien jälkeen, että voiko vi..kseen kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos te tiedätte eri maiden edustajia niin voitteko linkata niitä tänne?
Katso tuolta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurovision_laulukilpailu_2021
Kaikki biisit studioversioita taas täällä https://www.youtube.com/watch?v=u6FU4wPI-ng&list=PLmWYEDTNOGUIFKZpE5Z2u…
Tai no joo, jollakin taisi olla live. Mutta joka biis isilti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... Oletteko oikeasti sitä mieltä että Suomen kappale on hyvä???
Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.
Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.
Ei kyllä hehkuta joka vuosi :D Saara Aallon biisi oli pettymys, Daruden biisi oli pettymys, se Sing It Away oli pettymys, Akseli oli Vikmanin rinnalla pettymys... Nyt suomalaiset tuntuu pitkästä aikaa olevan ylpeitä edustajastaan.
Ihan joka vuosi etukäteen hehkutetaan, vähintään kyseisen artistin fanit. Ihan Paradide Oskarista lähtien ja jopa Sillanpään Tuu Tu Tankolle povattiin voittoa ;). Mutta ei siinä, saa tämän vuotisesta biisistä tykätä. Mun mielestä se on vanhanaikainen ja nynny vaikka uho on kovaa. Asun ulkomailla enkä kyllä tule täältä äänestämään Suomea, mutta jännää silti nähdä pärjäävätkö. Hyvät bileet tulossa joka tapauksessa!
Ei pidä paikkaansa. Rikottiin UMKn katsojaennätyskin tänä vuonna pitkälti Blind Chanelin osallistumisen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisissä ärsyttää eniten se ranskalaisuus
Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.
Metsä-suomalaisen vastaus.
Sanoinhan mä sitä kappaletta hienoksi, mutta ei sovi musta euroviisuihin. Vähän samaa luokkaa, kuin se Suomen black bird biisi vuosien takaa.
Et ole kappaleen sanoituksen käännöstä lukenut Lyricstranslate.comista? Laulaa samanlaisista asioista kuin muutkin viisuissa eli elämään kuuluvista tunteista ja asioista. Hieno sanoitus.
En osaa ranskaa, enkä tiennyt tuosta sivustosta, mutta en silti tykkää kovin hienostelevista biiseistä. Kyllä muutenkin välittyy hienous siitä kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.
Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.
Kaikki ei kuuntele musiikkia sen mukaan, mikä milloinkin on pinnalla, vaan sen mukaan mikä omaan korvaan hyvältä kuulostaa. Minulle ja monelle muulle tämä kuulostaa hyvältä, sinulle ei.
Jos Blind Channel ei pärjää viisuissa, se ei tee biisistä huonoa. Se vaan ei siinä tapauksessa uppoa kyseiseen kohderyhmään, ja sekin on ihan ok. Blind Channelille on oma yleisönsä ja tämä on bändille mahtava tilaisuus saada näkyvyyttä ja uusia faneja. Esim. minä en ollut koskaan kuullutkaan bändistä ennen UMK:ta, mutta nyt olen suurin fani. Juuri tällaista musiikkia olen kaivannut!
Yhdelläkään suomalaisella levy-yhtiöllä ei ole varoja promota artisteja 200 miljoonalle katsojalle. Blind Chanelin laulaja sanoi hyvin yhdessä pressitilaisuudessa, että heillä on riittävästi munaa osallistua viisuihin pelkäämättä sitä, että bändin maine kokee osallistumisesta jonkin kolhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.
Sanoinhan mä sitä kappaletta hienoksi, mutta ei sovi musta euroviisuihin. Vähän samaa luokkaa, kuin se Suomen black bird biisi vuosien takaa.
Et ole kappaleen sanoituksen käännöstä lukenut Lyricstranslate.comista? Laulaa samanlaisista asioista kuin muutkin viisuissa eli elämään kuuluvista tunteista ja asioista. Hieno sanoitus.
En osaa ranskaa, enkä tiennyt tuosta sivustosta, mutta en silti tykkää kovin hienostelevista biiseistä. Kyllä muutenkin välittyy hienous siitä kappaleesta.
Miksi kappale ei saa olla hieno? Tiedän lukemattomia hienoja kappaleita enkä katso niitä karsaasti. Kannattaa muistaa, että kun sinä nyrpistelet nenääsi ranskalaisen äidinkielellä niin et varmasti olisi mielisssäsi jos ranskalaisen lähiön kasvatti nyrpistelisi nenäänsä siksi, että puhut äidinkieltäsi tai jopa laulat laulun äidinkielelläsi.
"Wazaaaaap"
"What'd he say?"
"Wazaaaaap"
"And what does that mean?"
Ei jessus :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä hehkuta joka vuosi :D Saara Aallon biisi oli pettymys, Daruden biisi oli pettymys, se Sing It Away oli pettymys, Akseli oli Vikmanin rinnalla pettymys... Nyt suomalaiset tuntuu pitkästä aikaa olevan ylpeitä edustajastaan.
Ihan joka vuosi etukäteen hehkutetaan, vähintään kyseisen artistin fanit. Ihan Paradide Oskarista lähtien ja jopa Sillanpään Tuu Tu Tankolle povattiin voittoa ;). Mutta ei siinä, saa tämän vuotisesta biisistä tykätä. Mun mielestä se on vanhanaikainen ja nynny vaikka uho on kovaa. Asun ulkomailla enkä kyllä tule täältä äänestämään Suomea, mutta jännää silti nähdä pärjäävätkö. Hyvät bileet tulossa joka tapauksessa!
Ei pidä paikkaansa. Rikottiin UMKn katsojaennätyskin tänä vuonna pitkälti Blind Chanelin osallistumisen ansiosta.
Siis mikä ei pidä paikkaansa? Ei UMKn katsoja ennätys poista sitä että ennen on hehkutettu jotain muuta osallistujaa.
Vierailija kirjoitti:
Italia tosiaan vähän kömpelö haastateltava (sika komea muuten toi niiden rumpali!), mutta hienoa että myönsivät rakastavansa suomen viisua! BC oli asiallinen, ystävällinen ja suomalaisessa mittakaavassa jopa hilpeä :D
Italialaisilla englanninopetus laahaa jäljessä Suomeen verrattuna. Siellä 15-vuotiaat opiskelevat samoja juttuja kuin Suomessa 11-vuotiaat opiskelevat. Siksi heidän on vaikeaa aikuisenakaan ilman kovaa treenaamista puhua yhtä sujuvasti englantia kuin suomalaisten.
Vierailija kirjoitti:
"Wazaaaaap"
"What'd he say?"
"Wazaaaaap"
"And what does that mean?"Ei jessus :D
Nuo haastattelijat olivat kuin ihan eri maailmoista. Nainen oli mukava, jutteli sujuvasti kaikkien kanssa ja keksi paljon puhuttavaa, mies ei selkeästi osannut englantia hirveän hyvin ja oli muutenkin kömpelö (esim. mikä se kysymys brittien huonosta viisumenestyksestä oli?)
Mietin, että eikö Hollannin kokoisesta maasta löytynyt kahta sujuvasti englantia puhuvaa juontajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ei pidä paikkaansa? Ei UMKn katsoja ennätys poista sitä että ennen on hehkutettu jotain muuta osallistujaa.
Väite siitä että suomen edustajan hehkutus on aina samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun koitan muistella miltä Maltan tän vuoden biisi kuulostikaan, mielessä alkaa vaan soida "I'm not your toy not your tooooy, you stupid boy...." ei hyvä!
Siis mulle tuli aivan sama mieleen.
Te nyt sotkette liikaa keskenään sen, että kaksi hyvässä lihassa olevaa nuorta naista sitä voimaantumista kuvastavat kappaleet. Nehän ovat ihan eri tyylilajia ja erilaiset sävellykset keskenään.
Molemmissa yhtä huonoa riimittelyä.
Netta, Israel 2018: "I`m not your toy"
Destiny, Malta 2021: "I`m noy your babe"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun koitan muistella miltä Maltan tän vuoden biisi kuulostikaan, mielessä alkaa vaan soida "I'm not your toy not your tooooy, you stupid boy...." ei hyvä!
Siis mulle tuli aivan sama mieleen.
Te nyt sotkette liikaa keskenään sen, että kaksi hyvässä lihassa olevaa nuorta naista sitä voimaantumista kuvastavat kappaleet. Nehän ovat ihan eri tyylilajia ja erilaiset sävellykset keskenään.
Molemmissa yhtä huonoa riimittelyä.
Netta, Israel 2018: "I`m not your toy"
Destiny, Malta 2021: "I`m noy your babe"
Niin? En ole sinun lelusi. En ole sinun murusi. Onhan tuossa suuri merkitysero. Lelu on esine ja esineellistetty.
Jos englanninkielen sanoista käy hiuksia halkomaan niin sittenhän voisi sanoa näiden viisujen kahden Amen-kappaleen olevan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite siitä että suomen edustajan hehkutus on aina samaa.
Te olette söpöjä tässä BC-kuplassanne. Jatkakaa vaan :).
Italian bändin jäsenet ovat kyllä hyvännäköisiä. Viisukuplassakin joku sanoi näiden kohdalla, että seksi myy, ja varmaan saavat jo ihan vain ulkoisten avujen puolesta ääniä.
Viroakin varmaan äänestetään koska klassisen kuuma mies, vaikka biisi ei ole kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta viisuihin pitäisi sopia minkälaisen musan tahansa. Sanottiinhan siitä Salvadoristakin, että ei tuollainen 60-luvulla viimeksi kuultu balladi viisuihin sovi.
Kyllähän sinne saa lähettää lähes minkälaista musiikkia vaan, mutta kappaleen istuminen euroviisu formaattiin on toinen asia. Euroviisu kansa, kun ei vaikuta ymmärtävän hienomman musiikin päälle. Ja kuten aikaisemmin sanoin, "euroviisut tuntuvat lässäyttävän hienompia kappaleita."
Norjan Nocturne on vielä kymmenien vuosien päästä hieno kappale. Eikä ole mitään junttihumppaa.
Olenko ainoa jota häiritsee Gjonin esiintymisasu? Kuin sillä olisi siellä viisi kerrosta vaatteita päällekkäin. Ei se naaman ja musiikkivideon perusteella ole noin tuhti, kuin miltä tuo lava-asu saa sen näyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.
Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.
Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan.
Jännä miten ihmiset voi nähdä eri tavoin. Mun mielestä taas ovat hyvin sympaattisia, rentoja, kohteliaita ja jalat maassa olevia. Olen katsonut heidän haastattelujaan sekä italiaksi että nyt englanniksi. Kitaristi on kansainvälisissä haastatteluissa hiljainen, koska puhuu englantia heikosti ja on sanonut myös jännittävänsä haastatteluja. Rumpali taas on muuten vaan suht rauhallinen, joten kommentointi jää yleensä basistin (Victoria) ja laulajan (Damiano) harteille. Ovat perustaneet bändin ollessaan samassa lukiossa ja aloittaneet katusoittajina Roomassa. Tehneet pitkään ja paljon töitä menestyksen eteen, mikä pitänyt heidät hyvin ”jalat maassa”-tyyppeinä. Ovat kaikki hyvin eri tyyppisiä persoonia, heillä on kaikilla erilainen musiikkimaku ja pukeutumistyyli lavan ulkopuolella. Nyt tietty kulkevat italialaisissa muotiluomuksissa, kun ovat koko ajan esillä mutta ovat haastatteluissa sanoneet, että tämä ei ole heidän arkeaan. Itse tykkään sekä bändistä että kappaleesta. Totta kai toivon, että BC peittoaisi Måneskinin, mutta jos ei, niin sitten mieluiten voitto heille eikä kenellekään Lady Gaga/Netta/Billie Eilish/Arcade tm. kopiolle.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jota häiritsee Gjonin esiintymisasu? Kuin sillä olisi siellä viisi kerrosta vaatteita päällekkäin. Ei se naaman ja musiikkivideon perusteella ole noin tuhti, kuin miltä tuo lava-asu saa sen näyttämään?
Vartalonmyötäiset vaatteet ovat olleet muotia vuosikausia ja nyt on väljemmät vaatteet muotia. Ihmisten silmien on aluksi vaikeaa tottua siihen, että ihmiset käyttävät väljempiä vaatteita.