Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.
Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.
Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan.
Jännä miten ihmiset voi nähdä eri tavoin. Mun mielestä taas ovat hyvin sympaattisia, rentoja, kohteliaita ja jalat maassa olevia. Olen katsonut heidän haastattelujaan sekä italiaksi että nyt englanniksi. Kitaristi on kansainvälisissä haastatteluissa hiljainen, koska puhuu englantia heikosti ja on sanonut myös jännittävänsä haastatteluja. Rumpali taas on muuten vaan suht rauhallinen, joten kommentointi jää yleensä basistin (Victoria) ja laulajan (Damiano) harteille. Ovat perustaneet bändin ollessaan samassa lukiossa ja aloittaneet katusoittajina Roomassa. Tehneet pitkään ja paljon töitä menestyksen eteen, mikä pitänyt heidät hyvin ”jalat maassa”-tyyppeinä. Ovat kaikki hyvin eri tyyppisiä persoonia, heillä on kaikilla erilainen musiikkimaku ja pukeutumistyyli lavan ulkopuolella. Nyt tietty kulkevat italialaisissa muotiluomuksissa, kun ovat koko ajan esillä mutta ovat haastatteluissa sanoneet, että tämä ei ole heidän arkeaan. Itse tykkään sekä bändistä että kappaleesta. Totta kai toivon, että BC peittoaisi Måneskinin, mutta jos ei, niin sitten mieluiten voitto heille eikä kenellekään Lady Gaga/Netta/Billie Eilish/Arcade tm. kopiolle.
Italialaiset fanit aukovat päätään tökerösti YouTuben kommenteissa. Suomalaisista kommentoijista vain alle viisi käyttäytyy yhtä typerästi. Jokaisen fanin kannattaisi muistaa, että pilaa vain fanittavansa artistin maineen aukomalla päätään tuntemattomille ihmisille netissä.
Vierailija kirjoitti:
1. Ranska (yksi 2000-luvun parhaimmista euroviisu
biiseistä)
2. Ukraina (maailman paras aggre-jumppa biisi, läskit häviää, kun tätä takoo muutaman tuntia putkeen)
3. Sveitsi (kaunis)
4. Venäjä (kaunis kertsi)
5. Italia (miltäköhän näyttää livenä, olen nähnyt vain videon, joka on todella tyylikäs)
6. Suomi (biisi lähtee heti liikkeelle, hienoa,
toki toivon tämän voittoa)
7. Malta (hyvä kertsi)
8. Islanti (rauhoittava biisi)
9. Kroatia (hyvä euro-humppa)
10. Azerbaidzan vai mikä sen maan nimi nyt on
11. Moldova (vihasin aluksi mutta ei sen nyt niin kauhea ole)
12. Liettua
Muuten aika lailla samaa mieltä, paitsi että noi on kyllä ylisanoja Ranskasta..
En kestä, jos joku Maltan ruotsihattara voittaa, kun mukana on 2020-luvun Piaf
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... Oletteko oikeasti sitä mieltä että Suomen kappale on hyvä???
Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.
Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.
Ei kyllä hehkuta joka vuosi :D Saara Aallon biisi oli pettymys, Daruden biisi oli pettymys, se Sing It Away oli pettymys, Akseli oli Vikmanin rinnalla pettymys... Nyt suomalaiset tuntuu pitkästä aikaa olevan ylpeitä edustajastaan.
Ihan joka vuosi etukäteen hehkutetaan, vähintään kyseisen artistin fanit. Ihan Paradide Oskarista lähtien ja jopa Sillanpään Tuu Tu Tankolle povattiin voittoa ;). Mutta ei siinä, saa tämän vuotisesta biisistä tykätä. Mun mielestä se on vanhanaikainen ja nynny vaikka uho on kovaa. Asun ulkomailla enkä kyllä tule täältä äänestämään Suomea, mutta jännää silti nähdä pärjäävätkö. Hyvät bileet tulossa joka tapauksessa!
Ei pidä paikkaansa. Rikottiin UMKn katsojaennätyskin tänä vuonna pitkälti Blind Chanelin osallistumisen ansiosta.
Siis mikä ei pidä paikkaansa? Ei UMKn katsoja ennätys poista sitä että ennen on hehkutettu jotain muuta osallistujaa.
Väite siitä että suomen edustajan hehkutus on aina samaa.
Te olette söpöjä tässä BC-kuplassanne. Jatkakaa vaan :).
Kiitos, olen kuplani löytänyt ja siinä pysyn, viisujen jälkeenkin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ranska (yksi 2000-luvun parhaimmista euroviisu
biiseistä)
2. Ukraina (maailman paras aggre-jumppa biisi, läskit häviää, kun tätä takoo muutaman tuntia putkeen)
3. Sveitsi (kaunis)
4. Venäjä (kaunis kertsi)
5. Italia (miltäköhän näyttää livenä, olen nähnyt vain videon, joka on todella tyylikäs)
6. Suomi (biisi lähtee heti liikkeelle, hienoa,
toki toivon tämän voittoa)
7. Malta (hyvä kertsi)
8. Islanti (rauhoittava biisi)
9. Kroatia (hyvä euro-humppa)
10. Azerbaidzan vai mikä sen maan nimi nyt on
11. Moldova (vihasin aluksi mutta ei sen nyt niin kauhea ole)
12. LiettuaMuuten aika lailla samaa mieltä, paitsi että noi on kyllä ylisanoja Ranskasta..
Ranskan arvostelu on ihan asiallista ensimmäisellä kommentoijalla. Kyproksen Lady Gagan biisien mashupin jättäisin kyllä semiin. Omaperäisempiäkin valintoja on äänestäjillä valittavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.
Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.
Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan.
Ovat tosi nuoria vielä... Eivät osaa olla haastatteluissa ja nopea suosio on varmasti noussut jonkin verran hattuun..
Yhtä vanhoja kuin Blind Channelin pojat. Osa jopa vanhempia.
Ai, aiemmin täällä puhuttiin et nuorempia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.
Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.
Kaikki ei kuuntele musiikkia sen mukaan, mikä milloinkin on pinnalla, vaan sen mukaan mikä omaan korvaan hyvältä kuulostaa. Minulle ja monelle muulle tämä kuulostaa hyvältä, sinulle ei.
Jos Blind Channel ei pärjää viisuissa, se ei tee biisistä huonoa. Se vaan ei siinä tapauksessa uppoa kyseiseen kohderyhmään, ja sekin on ihan ok. Blind Channelille on oma yleisönsä ja tämä on bändille mahtava tilaisuus saada näkyvyyttä ja uusia faneja. Esim. minä en ollut koskaan kuullutkaan bändistä ennen UMK:ta, mutta nyt olen suurin fani. Juuri tällaista musiikkia olen kaivannut!
Samaa mieltä! Olen niin iloinen, että löysin tämän bändin. Hienoja kappaleita heillä, esim. Deja fu.
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö joltakulta linkkejä uutisiin noista Islannin ja Puolan koronatartunnoista (tai -altistumisista, kumpia nyt olivatkaan)?
Kaikki esiintyjät ovat kuvanneet siis varalle videon jolla esittävät kilpailukappaleensa. Jos käy niin kehnosti, että sairastuvat tai joutuvat karanteeniin, se video esitetään heidän esiintymispaikallaan. Videot on kuvattu jo aikaa sitten Euroviisuorganisaation edustajan etävalvonnassa, ja siinä oli tunti aikaa vetää biisi läpi muistaakseni kolmesti, joista esiintyjä tiimeineen sai valita parhaan vedon edustusvideokseen. Ei siinä sen kummempaa käy, jos joku on estynyt esiintymään. Onhan suorana livenä vedettyä biisiä aina erilaista katsojana katsella, voi olla että se fiilikseen vähän vaikuttaa, mutta minkäs teet näissä olosuhteissa. Onneksi saatiin sentään viisut jollain reseptillä kasaan.
Kyllä. Mutta nyt kaikki maat ovat ehtineet vetää jo harjoitukset. Jos joku maa ei saa koronan takia esiintyä livenä, näytetään tilalla se harjoitusvideo. Eli lähestulkoon samannäköinen juttu kun livenä.
Australia ainut jolta nähdään se etukäteen kuvattu video.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten ihmiset voi nähdä eri tavoin. Mun mielestä taas ovat hyvin sympaattisia, rentoja, kohteliaita ja jalat maassa olevia. Olen katsonut heidän haastattelujaan sekä italiaksi että nyt englanniksi. Kitaristi on kansainvälisissä haastatteluissa hiljainen, koska puhuu englantia heikosti ja on sanonut myös jännittävänsä haastatteluja. Rumpali taas on muuten vaan suht rauhallinen, joten kommentointi jää yleensä basistin (Victoria) ja laulajan (Damiano) harteille. Ovat perustaneet bändin ollessaan samassa lukiossa ja aloittaneet katusoittajina Roomassa. Tehneet pitkään ja paljon töitä menestyksen eteen, mikä pitänyt heidät hyvin ”jalat maassa”-tyyppeinä. Ovat kaikki hyvin eri tyyppisiä persoonia, heillä on kaikilla erilainen musiikkimaku ja pukeutumistyyli lavan ulkopuolella. Nyt tietty kulkevat italialaisissa muotiluomuksissa, kun ovat koko ajan esillä mutta ovat haastatteluissa sanoneet, että tämä ei ole heidän arkeaan. Itse tykkään sekä bändistä että kappaleesta. Totta kai toivon, että BC peittoaisi Måneskinin, mutta jos ei, niin sitten mieluiten voitto heille eikä kenellekään Lady Gaga/Netta/Billie Eilish/Arcade tm. kopiolle.
Italialaiset fanit aukovat päätään tökerösti YouTuben kommenteissa. Suomalaisista kommentoijista vain alle viisi käyttäytyy yhtä typerästi. Jokaisen fanin kannattaisi muistaa, että pilaa vain fanittavansa artistin maineen aukomalla päätään tuntemattomille ihmisille netissä.
Juu, joka maahan mahtuu törppöjä. Siellä kommentoi myös niitä italialaisia, jotka kannustavat Suomea. BC:llä on Italiassa oma pieni faniklubikin, joten kyllä BC:n musiikki uppoaa myös siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat tosi nuoria vielä... Eivät osaa olla haastatteluissa ja nopea suosio on varmasti noussut jonkin verran hattuun..
Yhtä vanhoja kuin Blind Channelin pojat. Osa jopa vanhempia.
Ai, aiemmin täällä puhuttiin et nuorempia...
Tarkistin ja ainakin kaksi on 20v eivätkä loput juurikaan vanhempia. Eli ovat nuorempia kuin BC:n pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei kuuntele musiikkia sen mukaan, mikä milloinkin on pinnalla, vaan sen mukaan mikä omaan korvaan hyvältä kuulostaa. Minulle ja monelle muulle tämä kuulostaa hyvältä, sinulle ei.
Jos Blind Channel ei pärjää viisuissa, se ei tee biisistä huonoa. Se vaan ei siinä tapauksessa uppoa kyseiseen kohderyhmään, ja sekin on ihan ok. Blind Channelille on oma yleisönsä ja tämä on bändille mahtava tilaisuus saada näkyvyyttä ja uusia faneja. Esim. minä en ollut koskaan kuullutkaan bändistä ennen UMK:ta, mutta nyt olen suurin fani. Juuri tällaista musiikkia olen kaivannut!
Samaa mieltä! Olen niin iloinen, että löysin tämän bändin. Hienoja kappaleita heillä, esim. Deja fu.
Deja fu -biisistä tulee ihan mieleen Hollywood Undeadin tuotanto. Ja tämä on siis kehu, iso sellainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä hehkuta joka vuosi :D Saara Aallon biisi oli pettymys, Daruden biisi oli pettymys, se Sing It Away oli pettymys, Akseli oli Vikmanin rinnalla pettymys... Nyt suomalaiset tuntuu pitkästä aikaa olevan ylpeitä edustajastaan.
Saara Aallon biisi menetteli (toki aika geneeristä ruotsipoppia) mutta ne "kiekaisukohdat" kuulosti karmealta oravakuoron kanssa. Esitys oli sekasotku. Se oli UMK:ssa sekasotku ja se oli viisuissa sekasotku. Ne sotilaspuvut ei sopineet esitykseen eikä pää ylöspäin pyöriminen. Jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut valita se Dominos-biisi mielestäni koska siinä oli sentään suht yksinkertainen show vaikkakin siinäkin roikuttiin pää alaspäin ja ei olisi tarvittu tuollaisia taustalaulukiekaisuja mitkä ei vain kuulostaneet hyvältä.
Daruden biisi oli huono ja euroviisulavalla nähtiin vielä isompi pettymys kun ei edes ollut sitä pömpeliä mikä piti olla. Itse ainakin äänestin tätä kappaletta vain lavashown takia lähinnä. Superman olisi ollut parempi kappale, mutta se lavashow oli kanssa ihme sähellys ja kuulosti tosi epävireiseltä. Oli tosi antikliimaksi katsoa viisuja kun tiesi jo aluksi että tällä ei pärjätä.
Akseli Vikmanin tilalla oli monelle pettymys, vaan niin oli kyllä Vikmanin lavashowkin. Olisin halunnut nähdä Cicciolinan lavalla paremmalla esityksellä.
Blind Channelista minulla ollut lähinnä vain positiivista sanottavaa. Olen myös tykännyt heidän kappaleestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jota häiritsee Gjonin esiintymisasu? Kuin sillä olisi siellä viisi kerrosta vaatteita päällekkäin. Ei se naaman ja musiikkivideon perusteella ole noin tuhti, kuin miltä tuo lava-asu saa sen näyttämään?
Vartalonmyötäiset vaatteet ovat olleet muotia vuosikausia ja nyt on väljemmät vaatteet muotia. Ihmisten silmien on aluksi vaikeaa tottua siihen, että ihmiset käyttävät väljempiä vaatteita.
Väljät vaatteet erikseen, tuo kyseinen asu näyttää siltä kuin sinne olisi topattu alle jostain syystä fyllinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet sitä että Sveitsistä ja Ranskasta tykkää samat ihmiset? Syövät ääniä toisiltaan.
Itse toivon että Ukraina voittaa! Jos joku pitää valita, niin tämä on paras ja erottuu joukosta. Italia myös hyvä, mutta ei ihan yhtä hyvä kuitenkaan, ei tarjoa samalla tavalla jotain ”uutta”.
Jos Sveitsi ja Ranska syö toisiltaan ääniä, Suomi ja Italia, sitten on nämä jumputukset jossa naiset keikkuvat vähissä vaatteissa lavalla.. Nekin syövät toisiltaan ääniä.
Veikkaan että Ukraina voi hyvinkin menestyä, jopa voittaa. Venäjäkin voi olla kärkisijoilla jos live hyvä, erottuu sekin hyvällä tavalla joukosta
2000- luvun parhaat Suomelta:
2006 Lordi, sija 1
2014 Softengine sija 11
2021 Blind Channel sija ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisissä ärsyttää eniten se ranskalaisuus
Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.
Metsä-suomalaisen vastaus.
Sanoinhan mä sitä kappaletta hienoksi, mutta ei sovi musta euroviisuihin. Vähän samaa luokkaa, kuin se Suomen black bird biisi vuosien takaa.
Et ole kappaleen sanoituksen käännöstä lukenut Lyricstranslate.comista? Laulaa samanlaisista asioista kuin muutkin viisuissa eli elämään kuuluvista tunteista ja asioista. Hieno sanoitus.
En osaa ranskaa, enkä tiennyt tuosta sivustosta, mutta en silti tykkää kovin hienostelevista biiseistä. Kyllä muutenkin välittyy hienous siitä kappaleesta.
Miksi kappale ei saa olla hieno? Tiedän lukemattomia hienoja kappaleita enkä katso niitä karsaasti. Kannattaa muistaa, että kun sinä nyrpistelet nenääsi ranskalaisen äidinkielellä niin et varmasti olisi mielisssäsi jos ranskalaisen lähiön kasvatti nyrpistelisi nenäänsä siksi, että puhut äidinkieltäsi tai jopa laulat laulun äidinkielelläsi.
Sanoin, että en minä pidä liian hienostelevista biiseistä. Ei mun mielipiteestä kannata herneitä vetää nenään :)
Kai jokaisella saa olla omat makunsa?
Mä en näe Ranskan biisiä mitenkään omaperäisenä tai ainutkertaisena mestariteoksena. Monia maita haukutaan, koska lähettävät tusinapoppia, mutta ei tämä Ranskan viisu ole yhtään niitä parempi. On toki olevinaan, mutta tämäkin laulu on tehty jo monta kertaa aikaisemmin. Tekotaiteellista, ja raatilaiset itkee kun on niin kaunista ja uniikkia.
Miksi tuo Ranskan biisi on mun mielestä
väsynyt ja raskas kuunnella..? Mielummin voitto Sveitsille tai Italialle. Sveitsin kappale on kaunis ja Italiassa on asennetta.
Miten tuo Islanti on noin kärjessä? En jaksa uskoa et on viiden parhaan joukossa.
Löytyisikö joltakulta linkkejä uutisiin noista Islannin ja Puolan koronatartunnoista (tai -altistumisista, kumpia nyt olivatkaan)?
Kaikki esiintyjät ovat kuvanneet siis varalle videon jolla esittävät kilpailukappaleensa. Jos käy niin kehnosti, että sairastuvat tai joutuvat karanteeniin, se video esitetään heidän esiintymispaikallaan. Videot on kuvattu jo aikaa sitten Euroviisuorganisaation edustajan etävalvonnassa, ja siinä oli tunti aikaa vetää biisi läpi muistaakseni kolmesti, joista esiintyjä tiimeineen sai valita parhaan vedon edustusvideokseen. Ei siinä sen kummempaa käy, jos joku on estynyt esiintymään. Onhan suorana livenä vedettyä biisiä aina erilaista katsojana katsella, voi olla että se fiilikseen vähän vaikuttaa, mutta minkäs teet näissä olosuhteissa. Onneksi saatiin sentään viisut jollain reseptillä kasaan.