Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Ei yhtään lateksiasua koostevideossa, ei maksa vaivaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... Oletteko oikeasti sitä mieltä että Suomen kappale on hyvä???
Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.
Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.
Kaikki ei kuuntele musiikkia sen mukaan, mikä milloinkin on pinnalla, vaan sen mukaan mikä omaan korvaan hyvältä kuulostaa. Minulle ja monelle muulle tämä kuulostaa hyvältä, sinulle ei.
Jos Blind Channel ei pärjää viisuissa, se ei tee biisistä huonoa. Se vaan ei siinä tapauksessa uppoa kyseiseen kohderyhmään, ja sekin on ihan ok. Blind Channelille on oma yleisönsä ja tämä on bändille mahtava tilaisuus saada näkyvyyttä ja uusia faneja. Esim. minä en ollut koskaan kuullutkaan bändistä ennen UMK:ta, mutta nyt olen suurin fani. Juuri tällaista musiikkia olen kaivannut!
Samaa mieltä! Olen niin iloinen, että löysin tämän bändin. Hienoja kappaleita heillä, esim. Deja fu.
Deja fu -biisistä tulee ihan mieleen Hollywood Undeadin tuotanto. Ja tämä on siis kehu, iso sellainen!
Mua huvitti yhessä vaiheessa, kun youtuben kommenttikenttä oli täynnä "halpa kopio Hollywood Undeadista" - letkautuksia. Eivät taida tietää, että Blind Channel on hengannut sen yhtyeen kanssa bäkkärillä. HU:n jäsenet diggasivat heistä niin paljon, että pyysivät ihan henkilökohtasesti BC:n lämppäriksi heidän Euroopan kiertueelleen. Tuskin HU olisi tarjonnut moista kunniaa, jos olisi pitänyt BC:tä jonain heidän copycattinaan. HU on valtavan iso nimi nu metal - skenessä. Kertoo mun mielestä paljon, jos hekin arvostavat ja ovat huomanneet jätkien potentiaalin. Saattaisi huutelijoiden ja mollaajien ääni muuttua kallossa, jos tietäisivät nämä faktat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.
Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.
Kaikki ei kuuntele musiikkia sen mukaan, mikä milloinkin on pinnalla, vaan sen mukaan mikä omaan korvaan hyvältä kuulostaa. Minulle ja monelle muulle tämä kuulostaa hyvältä, sinulle ei.
Jos Blind Channel ei pärjää viisuissa, se ei tee biisistä huonoa. Se vaan ei siinä tapauksessa uppoa kyseiseen kohderyhmään, ja sekin on ihan ok. Blind Channelille on oma yleisönsä ja tämä on bändille mahtava tilaisuus saada näkyvyyttä ja uusia faneja. Esim. minä en ollut koskaan kuullutkaan bändistä ennen UMK:ta, mutta nyt olen suurin fani. Juuri tällaista musiikkia olen kaivannut!
Samaa mieltä! Olen niin iloinen, että löysin tämän bändin. Hienoja kappaleita heillä, esim. Deja fu.
Deja fu -biisistä tulee ihan mieleen Hollywood Undeadin tuotanto. Ja tämä on siis kehu, iso sellainen!
Mua huvitti yhessä vaiheessa, kun youtuben kommenttikenttä oli täynnä "halpa kopio Hollywood Undeadista" - letkautuksia. Eivät taida tietää, että Blind Channel on hengannut sen yhtyeen kanssa bäkkärillä. HU:n jäsenet diggasivat heistä niin paljon, että pyysivät ihan henkilökohtasesti BC:n lämppäriksi heidän Euroopan kiertueelleen. Tuskin HU olisi tarjonnut moista kunniaa, jos olisi pitänyt BC:tä jonain heidän copycattinaan. HU on valtavan iso nimi nu metal - skenessä. Kertoo mun mielestä paljon, jos hekin arvostavat ja ovat huomanneet jätkien potentiaalin. Saattaisi huutelijoiden ja mollaajien ääni muuttua kallossa, jos tietäisivät nämä faktat.
Nyt pitäisi enää tietää, mikä on Hollywood Undead.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä hehkuta joka vuosi :D Saara Aallon biisi oli pettymys, Daruden biisi oli pettymys, se Sing It Away oli pettymys, Akseli oli Vikmanin rinnalla pettymys... Nyt suomalaiset tuntuu pitkästä aikaa olevan ylpeitä edustajastaan.
Saara Aallon biisi menetteli (toki aika geneeristä ruotsipoppia) mutta ne "kiekaisukohdat" kuulosti karmealta oravakuoron kanssa. Esitys oli sekasotku. Se oli UMK:ssa sekasotku ja se oli viisuissa sekasotku. Ne sotilaspuvut ei sopineet esitykseen eikä pää ylöspäin pyöriminen. Jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut valita se Dominos-biisi mielestäni koska siinä oli sentään suht yksinkertainen show vaikkakin siinäkin roikuttiin pää alaspäin ja ei olisi tarvittu tuollaisia taustalaulukiekaisuja mitkä ei vain kuulostaneet hyvältä.
Daruden biisi oli huono ja euroviisulavalla nähtiin vielä isompi pettymys kun ei edes ollut sitä pömpeliä mikä piti olla. Itse ainakin äänestin tätä kappaletta vain lavashown takia lähinnä. Superman olisi ollut parempi kappale, mutta se lavashow oli kanssa ihme sähellys ja kuulosti tosi epävireiseltä. Oli tosi antikliimaksi katsoa viisuja kun tiesi jo aluksi että tällä ei pärjätä.
Akseli Vikmanin tilalla oli monelle pettymys, vaan niin oli kyllä Vikmanin lavashowkin. Olisin halunnut nähdä Cicciolinan lavalla paremmalla esityksellä.
Blind Channelista minulla ollut lähinnä vain positiivista sanottavaa. Olen myös tykännyt heidän kappaleestaan.
Hienoa haukkua kaikki edelliset edustajat, jotta pääsee sitä kautta kehumaan omaansa. Ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa.
Kypros saattaa hyvinkin pärjätä, koska kyllähän Månskin voitti, vaikka sekä biisi että esitys oli kopiota. Toki Måns oli Ruotsista, en usko, että Kypros voittaa, mutta varmasti pärjää hyvin.
Maltan edustajan stailauksesta musiikkivideolla tulee mieleen Arielin Ursula.
Vierailija kirjoitti:
Maltan edustajan stailauksesta musiikkivideolla tulee mieleen Arielin Ursula.
Varsinkin ne luomet ja ripset
Mistä te sen Daruden olitte Suomen pisteenantajiksi vetäneet? Suomen pisteethän antaa Katri Norrlin.
Punaset keskarit.. ei oo totta.
En ymmärrä miksi tällaisia järjestetään korona-aikana. Leikitään ihmisten hengellä. Koronalinko tulee olemaan.
Haluaisin tykätä Blind Channelistä, mutta jotenkin heiltä puuttuu karisma. Haastatteluissa en oikein jaksaisi kuunnella heistä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tykätä Blind Channelistä, mutta jotenkin heiltä puuttuu karisma. Haastatteluissa en oikein jaksaisi kuunnella heistä.
Tarkoitin heitä en heistä
Miksi Blind Channel ei värjäisi mieluummin jokaisen keskareita eri väreillä? Joelilla oli punaiset, Nikolla siniset, Joonakselle violetit, Alexilla vihreät yms. Sateenkaariväkikin tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe Ranskan biisiä mitenkään omaperäisenä tai ainutkertaisena mestariteoksena. Monia maita haukutaan, koska lähettävät tusinapoppia, mutta ei tämä Ranskan viisu ole yhtään niitä parempi. On toki olevinaan, mutta tämäkin laulu on tehty jo monta kertaa aikaisemmin. Tekotaiteellista, ja raatilaiset itkee kun on niin kaunista ja uniikkia.
Ainoat biisit, joita voi oikeasti sanoa omaperäisiksi ja persoonallisiksi, ovat Ukrainan ja Venäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe Ranskan biisiä mitenkään omaperäisenä tai ainutkertaisena mestariteoksena. Monia maita haukutaan, koska lähettävät tusinapoppia, mutta ei tämä Ranskan viisu ole yhtään niitä parempi. On toki olevinaan, mutta tämäkin laulu on tehty jo monta kertaa aikaisemmin. Tekotaiteellista, ja raatilaiset itkee kun on niin kaunista ja uniikkia.
Ainoat biisit, joita voi oikeasti sanoa omaperäisiksi ja persoonallisiksi, ovat Ukrainan ja Venäjän.
Tai sitten tuntuu vain siltä syystä, että sen ilmansuunnan nykymusiikkia harvemmin soitetaan Suomessa tai missään muuallakaan Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Blind Channel ei värjäisi mieluummin jokaisen keskareita eri väreillä? Joelilla oli punaiset, Nikolla siniset, Joonakselle violetit, Alexilla vihreät yms. Sateenkaariväkikin tykkäisi.
*olisi
Tällä hetkellä kun näyttää siltä, että kaikilla on punaiset keskarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi enää tietää, mikä on Hollywood Undead.
Siinä sinulle Hollywood Undead bändiä.
Mäpäs oon nähnyt Hollywood Undead- ja Blind Channel bändit rockfesteillä :)
Mulle tulee Ranskan biisistä mieleen, että niin monet hehkuttaa sitä siksi, koska se on sellaista taidemusiikkia josta "pitää" tykätä ollakseen hienostunut ja sivistynyt kulttuurimaultaan. Keisarin uudet vaatteet...
Osa Italian faneista ikävä kyllä tällaista harrastanut aiempina vuosinakin, eli systemaattisesti mollaavat kappaleita, joita pitävät pahimpina vastustajina, samoin kuin niitä kommentaattoreita, jotka eivät heidän edutuskappaleelleen lämpene. Samalla kehuvat omaa edustajaa jokaisessa mahdollisessa käänteessa. No, tulosta tulee, kuten näkyy. Hienoa, ettei suomalaiset fanit ole liiemmin moiseen mollaukseen sortuneet.
Islannilta meni yllätys elementti jo viime vuonna.
Nyt tuo yhtye tuntuu kulahtaneelta.