Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
1941/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei noilla kenelläkään ole maskeja tuolla tapahtumassa ja ovat kaikki ihan lähekkäin siellä? Kohta on lisää koronatartuntoja :/

Eiköhän heitä ole testattu. Ja jos on flunssa tai ripuli niin eristykseen.

Vierailija
1942/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei noilla kenelläkään ole maskeja tuolla tapahtumassa ja ovat kaikki ihan lähekkäin siellä? Kohta on lisää koronatartuntoja :/

No heti tuli eka maski, Georgian laulajalla! 

Ja vielä tyylikäs maski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... Oletteko oikeasti sitä mieltä että Suomen kappale on hyvä???

Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.

Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.

Ei kyllä hehkuta joka vuosi :D Saara Aallon biisi oli pettymys, Daruden biisi oli pettymys, se Sing It Away oli pettymys, Akseli oli Vikmanin rinnalla pettymys... Nyt suomalaiset tuntuu pitkästä aikaa olevan ylpeitä edustajastaan.

Vierailija
1944/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina j a Suomi mielestäni parhaat. Liettuan viimevuoden viisu oli parhain, mutta tämä vuosi huono kopio.

Samaa mieltä. Kaikki muut on pliisuja. Tavallaan tykkään myös Venäjästä, mutta esitys taitaa olla aikamoista sillisalaattia.

Venäjän esityksen grafiikat ovat upeat.

Vierailija
1945/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa Ukrainan laulajasta? Kummassa semifinaalissa esiityvät?

Esiintyvät ensimmäisessä semissä. Pakko parantua kenraaliharjoituksiin, jonka perusteella juryt antavat äänensä.

Vierailija
1946/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko BC meni? Pääsin mukaan vasta Ukrainan esiintyjästä lähtien.

Vierailija
1947/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.

Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.

Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan. 

Ovat tosi nuoria vielä... Eivät osaa olla haastatteluissa ja nopea suosio on varmasti noussut jonkin verran hattuun..

Yhtä vanhoja kuin Blind Channelin pojat. Osa jopa vanhempia.

Eikö BC:n pojat ole 23-27-vuotiaita ja Månen jäsenet 20-22-vuotiaita? Italialaiset miehet näyttää kyllä ikäistään vanhemmilta :D

Vierailija
1948/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko tämän palstan aktiivisista kirjoittajista on homo?

Eikös tämä olekaan perheen äitien palsta? Mietin vaan tuota vauva.fi-nimeäkin

Ilman isiä ei ole vauvoja.

Vierailija
1949/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan biisissä ärsyttää eniten se ranskalaisuus

Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.

Metsä-suomalaisen vastaus.

Sanoinhan mä sitä kappaletta hienoksi, mutta ei sovi musta euroviisuihin. Vähän samaa luokkaa, kuin se Suomen black bird biisi vuosien takaa.

Minusta viisuihin pitäisi sopia minkälaisen musan tahansa. Sanottiinhan siitä Salvadoristakin, että ei tuollainen 60-luvulla viimeksi kuultu balladi viisuihin sovi.

Kyllähän sinne saa lähettää lähes minkälaista musiikkia vaan, mutta kappaleen istuminen euroviisu formaattiin on toinen asia. Euroviisu kansa, kun ei vaikuta ymmärtävän hienomman musiikin päälle. Ja kuten aikaisemmin sanoin, "euroviisut tuntuvat lässäyttävän hienompia kappaleita."

Vierailija
1950/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa Ukrainan laulajasta? Kummassa semifinaalissa esiityvät?

Esiintyvät ensimmäisessä semissä. Pakko parantua kenraaliharjoituksiin, jonka perusteella juryt antavat äänensä.

Tuollahan tuo oli matolla mukana. Toivottavasti äänikin kunnossa.

Vierailija
1951/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa BC tyylikkäitä :)

Vierailija
1952/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako noi nyt esiintyä noi maat keillä koronatartunta? siis puola ja kuka nyt oli?

Esiintyvät sitten valmiiksi tehdyllä nauhallaan aivan kuten Australian Montaigne.

Vierailija
1953/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa BC tyylikkäitä :)

Tummaa laulajaa taisi jännittää.

Vierailija
1954/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Moldovan biisintekijä joka oli upotettu Louis Vuitton logoihin:)

Vierailija
1955/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköö Puola ja Islanti muka nyt saa mennä lavalle jos korona tartunta? Eihän siellä ole ees yleisöÄ?

Yleisössä on 3500 ihmistä, jos kaikki sujuu hyvin. Samalla testataan, miten isojen tapahtumien pitäminen voisi jatkossa onnistua ja uskaltaako niitä alkaa pitää koronasta huolimatta

Yleisöäkin on kyllä testattu ja vannotettu pitämään kontaktit minimissä. Sen lisäksi riskiryhmäläisten ja heidän omaistensa pääsy on evätty.

Vierailija
1956/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Moldovan biisintekijä joka oli upotettu Louis Vuitton logoihin:)

En tunnista Louis Vuittonin logoa, mutta vieressä ollut harmaapää herra Filip Kirkorov oli kyllä biisin tekijä, jos häntä tarkoitat.

Vierailija
1957/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun koitan muistella miltä Maltan tän vuoden biisi kuulostikaan, mielessä alkaa vaan soida "I'm not your toy not your tooooy, you stupid boy...." ei hyvä!

Siis mulle tuli aivan sama mieleen.

Te nyt sotkette liikaa keskenään sen, että kaksi hyvässä lihassa olevaa nuorta naista sitä voimaantumista kuvastavat kappaleet. Nehän ovat ihan eri tyylilajia ja erilaiset sävellykset keskenään.

Vierailija
1958/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... Oletteko oikeasti sitä mieltä että Suomen kappale on hyvä???

Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.

Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.

Kaikki ei kuuntele musiikkia sen mukaan, mikä milloinkin on pinnalla, vaan sen mukaan mikä omaan korvaan hyvältä kuulostaa. Minulle ja monelle muulle tämä kuulostaa hyvältä, sinulle ei.

Jos Blind Channel ei pärjää viisuissa, se ei tee biisistä huonoa. Se vaan ei siinä tapauksessa uppoa kyseiseen kohderyhmään, ja sekin on ihan ok. Blind Channelille on oma yleisönsä ja tämä on bändille mahtava tilaisuus saada näkyvyyttä ja uusia faneja. Esim. minä en ollut koskaan kuullutkaan bändistä ennen UMK:ta, mutta nyt olen suurin fani. Juuri tällaista musiikkia olen kaivannut!

Vierailija
1959/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia tosiaan vähän kömpelö haastateltava (sika komea muuten toi niiden rumpali!), mutta hienoa että myönsivät rakastavansa suomen viisua! BC oli asiallinen, ystävällinen ja suomalaisessa mittakaavassa jopa hilpeä :D

Vierailija
1960/9878 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun koitan muistella miltä Maltan tän vuoden biisi kuulostikaan, mielessä alkaa vaan soida "I'm not your toy not your tooooy, you stupid boy...." ei hyvä!

Siis mulle tuli aivan sama mieleen.

Te nyt sotkette liikaa keskenään sen, että kaksi hyvässä lihassa olevaa nuorta naista sitä voimaantumista kuvastavat kappaleet. Nehän ovat ihan eri tyylilajia ja erilaiset sävellykset keskenään.

Molemmissa yhtä huonoa riimittelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä