Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Joko Blind Channelia on haastateltu tuossa livelähetyksessä?
ei. Tuota pystyy myös kelamaan btw
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea Ranska, tulee Edith Piaf mieleen
Liiankin kanssa tulee. Tarkemmin sanottuna Padam.
Ainoa yhdistävä asia noilla kappaleilla, että lauletaan ranskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi juryt pitäisi jo heittää hiiteen. Tuntuu turhalta edes äänestää, kun jonkun pienen "asiantuntija"joukon mielipiteet menee miljoonien kansalaisten edelle.
Äänestin 2019 Hataria monta kertaa. Suomen kansa tykkäsi siitä eniten, sillä teleäänissä annettiin täydet 12 pojoa Islannille. Meidän jury kuitenkin antoi heille pyöreät 0.. Suomen antama 12 pistettä meni sinä vuonna - yllätys yllätys - Ruotsille. Hohhoijaa.
Olen täysin samaa mieltä. Aivan järjetöntä, että kourallinen "asiantuntijoita" per maa antaa pisteitä oman musiikillisen maun mukaan. Kokonaisuutta ei taideta katsoa ollenkaan. Sama kuin näissä esikatseluohjelmissa. Lytätään se josta ei tykätä ja kaivetaan negatiivisia puolia ja se kappale joka iskee itselle hehkutetaan ja ollaan niin alan asiantuntijoita.
Hatarilla oli hyvä lavashow joka sopi kappaleeseen. Siitä olisi jo pitänyt pisteitä antaa. Olen ainakin ollut siinä uskossa, että raatilaiset arvioivat kappaleen, itse laulamisen ja koreografian, mutta taidetaan arvioida ihan muuta. Vuonna 2018 Alekseev joka edusti Valko-Venäjää sai joltakin raadilta 12 pistettä, olisikohan ollut Azerit. Pidin kyllä itse Alekseevista, mutta olihan se live ihan järkyttävä.
Hatarille ois pitänyt antaa pisteitä jo siitäkin että heidän tanssijansa kaatui ja nilkkan nyrjäytti huolella kesken esiintymisen mutta jatkoi sinnillä loppuun kivusta välittämättä. Kuinka moni muu ois tehnyt niin.
Hatarilla olivat kyllä kautta aikojen tyylikkäimmät taustatanssijat. Kelpaa katsoa videoa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä Blind Channellin jäsenet on?
Apua, joku sanoikin että Azerbaitzan Efendi(?) ei osaa lausua englantia. No, ei osaa sitä puhuakaan. Eikä tiennyt kenestä laulaa🥶 Ei edes googlannut sitä, että Mata Hari oli alankomaalainen.
Jos menisin viisuihin laulamaan vaikka Greta Garbosta tai kuningatar Victoriasta niin ottaisin selvää keitä nämä henkilöt ovat.
Tixille ja Blind Channelin pojille pisteet hyvästä englannista. Kroatian esiintyjille myös.
Ukraina 💋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... Oletteko oikeasti sitä mieltä että Suomen kappale on hyvä???
Blind Chanelin ulkomusiikillisiin ansioihin tai lähestyttävyyteen haastatteluissa tämä ei kaadu. Puhuvat hyvää englantia ja ovat todella luontevia naapurinpoikia haastatteluissa. Arvostan sitä, etteivät kiroile viisuihin kuuluvissa haastatteluissa kun on kuitenkin kyse perheohjelmasta.
Juu mutta enhän minä sitä kysynyt... Joka vuosi suomalaiset hehkuttaa että kyllä nyt on hyvä ja aina se on huono, tänäkin vuonna. 20 vuotta sitten oli joo tällainen musiikki pinnalla. Mutta ei siinä, jos menee finaaliin niin menköön. En vain itse pidä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sijoittunee top 10:een ja sekin on jo tosi kova suoritus.
Minä mietin, että mikä toisen semifinaalin maista antaa Suomelle pisteitä kun meillä on vain Islanti ja Viro varsinaisia viisuystävämaita? Tanska ei nyt varsinaisesti ole tunnettu raskaan musiikin fanimaana. Bulgaria ja Suomikin ovat usein vaihtaneet pisteitä keskenään mutta nyt ei Suomen kappaleesta innostuneimpia Venäjältä tai Ukrainasta ole äänestämässä. Puola 🤔?
Joo, Puolasta tulee varmasti. Tanskassa on paljon metalli- ja rokkikansaakin, luulisi heiltä tulevan ääniä. Britannia on myös äänestämässä :) Uskon, että ääniä tulee myös maista, jotka eivät ole varsinaisia Suomen kaverimaita. Biisi ratkaisee tällä kertaa.
San Marino laulajan asu olisi ihana ilman tuota punaista korsettia.
Eestin mies ilmeisesti bilettänyt ja pelannut pleikkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sijoittunee top 10:een ja sekin on jo tosi kova suoritus.
Minä mietin, että mikä toisen semifinaalin maista antaa Suomelle pisteitä kun meillä on vain Islanti ja Viro varsinaisia viisuystävämaita? Tanska ei nyt varsinaisesti ole tunnettu raskaan musiikin fanimaana. Bulgaria ja Suomikin ovat usein vaihtaneet pisteitä keskenään mutta nyt ei Suomen kappaleesta innostuneimpia Venäjältä tai Ukrainasta ole äänestämässä. Puola 🤔?
Joo, Puolasta tulee varmasti. Tanskassa on paljon metalli- ja rokkikansaakin, luulisi heiltä tulevan ääniä. Britannia on myös äänestämässä :) Uskon, että ääniä tulee myös maista, jotka eivät ole varsinaisia Suomen kaverimaita. Biisi ratkaisee tällä kertaa.
Virosta tulee pisteitä Suomelle ja toisinpäin koska Virossa asuu paljon suomalaisia ja Suomessa virolaisia.
MIKSI Destinyn pitää heiluttaa käsiään tohon tyyliin? Tulee pahasti mieleen se Netan kanatanssi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisissä ärsyttää eniten se ranskalaisuus
Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.
Metsä-suomalaisen vastaus.
Sanoinhan mä sitä kappaletta hienoksi, mutta ei sovi musta euroviisuihin. Vähän samaa luokkaa, kuin se Suomen black bird biisi vuosien takaa.
Et ole kappaleen sanoituksen käännöstä lukenut Lyricstranslate.comista? Laulaa samanlaisista asioista kuin muutkin viisuissa eli elämään kuuluvista tunteista ja asioista. Hieno sanoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisissä ärsyttää eniten se ranskalaisuus
Samaa mieltä. Hieno kappale yleisesti ottaen, mutta ratsastaa mielestäni liikaa ranskankielen hienoisuudella. Mielestäni kappaleessa ei ole mitään muuta, kuin tuota ranskalaisuutta.
Metsä-suomalaisen vastaus.
Sanoinhan mä sitä kappaletta hienoksi, mutta ei sovi musta euroviisuihin. Vähän samaa luokkaa, kuin se Suomen black bird biisi vuosien takaa.
Minusta viisuihin pitäisi sopia minkälaisen musan tahansa. Sanottiinhan siitä Salvadoristakin, että ei tuollainen 60-luvulla viimeksi kuultu balladi viisuihin sovi.
Euroviisuissa voidaan ehkä hämmästellä äänestysten lopputulosta, sillä jos ajatellaan musiikillisesti kulttuuri eroista. Eri kulttuureissa kun on erilaiset mieltymykset musiikki genreistä.
Miksei noilla kenelläkään ole maskeja tuolla tapahtumassa ja ovat kaikki ihan lähekkäin siellä? Kohta on lisää koronatartuntoja :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitkään miettinyt, mikä mua itseäni häiritsee Måneskinissä. Haluaisin koko sieluni voimin tykätä heidän kappaleestaan, mutta jokin tökkii. Taisin tänään keksiä syyn, miksi biisi tuntuu kylmältä mielestäni.
Mulle tulee heistä jotenkin vaikeasti lähestyttävä ja etäinen kuva. Alitajuisesti muistuttaa siitä, kun yläkoulussa jaettiin porukkaa suosittuihin, keskikastiin ja nörtteihin. He olis sellasessa jaossa niitä suosittuja, joiden porukkaan ei oo mitään asiaa, ellei oo tarpeeksi "cool" ja tyylikäs. Ulospäin katsottuna paketti on kasassa, mutta tietynlainen aitous puuttuu. Ymmärrän, että heidän tyyliin kuuluu rooleilla leikittely, mikä voi etäännyttää joitakin kuuntelijoita.. En tiedä. Harmittaa, etten tykkää tästä, vaikka oon koittanut lämmetä kappaleelle.
Todella hyvin sanottu. Olen katsonut heidän haastatteluita myös heidän äidinkielellään Italiaksi (ei voi siis laittaa sen piikkiin, että eivät puhu englantia hyvin tai muu kielimuuri) ja vaikuttavat ylimielisiltä, etäiltä, huumorintajuttomilta ja jopa tylyiltä. Se nainen yrittää vähän, mutta joo.. ei jatkoon. En halua heidän voittavan.
Ovat tosi nuoria vielä... Eivät osaa olla haastatteluissa ja nopea suosio on varmasti noussut jonkin verran hattuun..
Yhtä vanhoja kuin Blind Channelin pojat. Osa jopa vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Miksei noilla kenelläkään ole maskeja tuolla tapahtumassa ja ovat kaikki ihan lähekkäin siellä? Kohta on lisää koronatartuntoja :/
Samaa kauhistelen. Ihan hyvin voisi olla tyylikkäät maskit naamoilla.
Vierailija kirjoitti:
No heti tuli eka maski, Georgian laulajalla!
Yleensä on käynyt niin.