Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että muutamme Ouluun. Minä en. Neuvoja?

Vierailija
12.02.2021 |

Mies on syntyjään kotoisin Oulusta, mutta muuttanut sieltä pois alakouluikäisenä eikä siellä asu hänen sukulaisiaankaan edes. Mutta miehellä on jotenkin vahva päähänpinttymä siitä, että se on (hänelle) paras paikka asua. Asumme nyt Helsingissä ja itse olen täältä kotoisin ja meillä molemmilla on työt täällä. Mies saisi siirron Ouluun ja haluaa ehdottomasti, että muutamme. Asia on edennyt ihan riidaksi asti, koska minä en halua muuttaa. Miehen mielestä Helsinki on kamala paikka ja Oulussa olisi kaikki hyvin, myös molemmille lapsillemme. Lapset on sen verran pieniä, että eivät vielä ole koulussa, isompi menee ekalle syksyllä ja siksi mies painostaa, että nyt o se hetki kun kannattaa muuttaa.

Mitä ihmettä teen? Täällä Helsingissä asuu lähisukulaiseni, ystäväni, täällä on työni, harrastukseni jne. Oulussa olen käynyt kerran enkä oikein edes pitänyt paikasta, tosin myönnän että en tiedä siitä paljoa. Neuvokaa joku mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa.

Kommentit (381)

Vierailija
161/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttut muuttivat Ouluun ja parin vuoden päästä taas takaisin Helsinkiin. 

En muuttaisi. 

Hienoa, että kävivät kokeilemassa!

Arvostan.

Ei tarvi myöhemmin ihmetellä, että olisko pitänyt.

Hienoa.

Munkin mielestä ihmisten kannattaisi liikkua ja kokeilla enemmän. Ei aina ole niin helppoa jos on perhettä, mutta kuitenkin, ei jämähtäminenkään ole hyvä.

Olen muuttanut monta kertaa, mutta aina myös omasta tahdostani. En ikinä muuttaisi toisen painostuksesta, jos paikkakunta ei itseäni kiinnostaisi. 

Vierailija
162/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt Ouluun muuttaisi ja kylmään, kauhea ajatus. Helsinki voi olla myös ikävä paikka joillekin. Pysy Helsingissä ja mies muuttaa Ouluun, eli ero. Tai sitten mies ottaa asunnon lähempää, mutta eri paikasta kuin Helsinki.

Ettekö te oikeasti ajattele mitään muuta kuin itseänne? Tuosta erostahan ne lapset kaikista eniten kärsisivät! Siihen verrattuna joku muutto on ihan pikkujuttu. Ja jos on niitä mukuloita hankkinut, niin niitten tosiaan pitäisi olla myös ensisijalla elämässä ja päätösten teossa, eikä vain minäminäminäminä.

Vastaajilla EI OLE vastuuta siitä mitä päätöksiä aloittaja ja mies tekevät, mies selvästi haluaa Ouluun, joka on hullua kun miettii muuta perhettä - kuka haluaa seurustella oulupakkomielteen omaavan kanssa. Lisäksi ei saa ottaa tosissaan mitä täällä kirjoitetaan. Mietitkö itse lasten kauheaa kohtaloa Ouluun joutuessa, kylmään pakkaseen ja tuntemattomaan ympäristöön. Kysy mieheltä sitä minäminä asiaa, älä muilta. Lapsille muutto ei ole pikkujuttu toiselle puolelle suomea, lähempääkin löytyy koti

Jos muuton vaihtoehtona on se vanhempien ero, niin kyllä, muutto on siihen verrattuna pikkujuttu.

Sitäpaitsi pakkanen talvella on ihan normaalia. Lapset yleensä tykkäävät rakentaa lumiukkoja ja - linnoja, laskea pulkkamäkeä, luistella, hiihtää jne. Sinä et ehkä pidä talvesta, mutta se ei todellakaan tarkoita, etteikö lapset siitä voisi pitää, tai jopa rakastaa.

Suurta elämänmuutosta ei pidä tehdä vain siksi, että lapset nauttivat lumileikeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulu on lapin pää kaupunki

Vierailija
164/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt vakavan keskustelun paikka. Sinulla turvaverkko-näkökulma on hyvä neuvotteluvaltti ja todella tärkeä, kun lapsiperheestä on kyse. Onko miehelläsi ikäkriisi ja sen vuoksi haluaa muuttaa?

Muuten oululaisista suurin osa on muualta muuttaneita, joten kun oululaisia arvostellaan ikävässä mielessä, niin he ovat tuoneet mukanaan ne huonot piirteet käytöksessä sieltä lapsuuden paikkakunnilta.

Vierailija
165/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi lestadiolainen? En pysty mitenkään muuten selittämään halua Palata Ouluun, jos sieltä on kerran päässyt pois.

Olen kotoisin Oulun eteläpuolelta ja opiskelin sekä työskentelin Oulussa 15 vuotta ennen kuin muutin Pääkaupunkiseudulle ja sitten ulkomaille perheeni kanssa.

Käyn Oulussa edelleen säännöllisesti ja Oulu on varmasti Suomen tylsin ja rumin iso kaupunki. Siellä jengi vetää menemään tuulipuvut päällä kesää talvea. Keskustassa ei ole liikkeitä eikä kunnon ravintoloita kuin pari. Lestadiolais- ja Arinamafia pyörittää omaa korruptoitunutta peliään,johon kukaan ei puutu. Naiset ei meikkaa tai välitä miten pukeutuvat.

Ahdistava kaupunki, paska kaupunni!

Älä lähre sinne!

Kuka tekee valintansa kotikaupungistaan muiden ihmisten tuulipukujen tai naisten meikkaamattomuuden perusteella?

Miten lestadiolais- ja Arinamafia vaikuttavat oululaisten arkeen? Siitä haluaisin kuulla lisää. Samalla joku voisi kertoa, mikä on Arinamafia.

Vierailija
166/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi lestadiolainen? En pysty mitenkään muuten selittämään halua Palata Ouluun, jos sieltä on kerran päässyt pois.

Olen kotoisin Oulun eteläpuolelta ja opiskelin sekä työskentelin Oulussa 15 vuotta ennen kuin muutin Pääkaupunkiseudulle ja sitten ulkomaille perheeni kanssa.

Käyn Oulussa edelleen säännöllisesti ja Oulu on varmasti Suomen tylsin ja rumin iso kaupunki. Siellä jengi vetää menemään tuulipuvut päällä kesää talvea. Keskustassa ei ole liikkeitä eikä kunnon ravintoloita kuin pari. Lestadiolais- ja Arinamafia pyörittää omaa korruptoitunutta peliään,johon kukaan ei puutu. Naiset ei meikkaa tai välitä miten pukeutuvat.

Ahdistava kaupunki, paska kaupunni!

Älä lähre sinne!

Mitä he lvettiä?:D Milloin olet viimeksi Oulussa käynyt? Oulussa on ravintoloita ja liikkeitä keskustassa vaikka kuinka paljon kokoonsa nähden. Ja naiset siellä kyllä nimenomaan pukeutuu kauniisti.:D Enpä ole kenenkään siviilin kulkevan huomioliivitakissa, wtf?

Vierailija
167/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitte sitten ensin kaksi lasta ja sen jälkeen tämmöisen pistitte vireille.

Joo-o. En minä osannut ennustaa, että mies päättäisi ehdottomasti haluavansa muuttaa. Ennen lapsia kyllä sovittiin ihan, että Helsingissä asutaan. Tai siis ei aiheesta edes keskusteltu, kun ollaan molemmat koko aikuisikämme täällä asuttu. Ap

Asiasta sovittu —- aiheesta ei edes keskusteltu. Siis on sovittu?

Toki tilanne on hankala, kun toinen halajaa toisaalle ja toinen ei, mutta asia pitäisi varmaan keskustella (siis puhukaa nyt viimeinkin ja ap älä oleta sopineesi mitään, mistä et ole edes keskustellut) pariskunnan kesken eikä AV palstalla.

Jompikumpi tuossa joutuu elämään itselleen epämiellyttävän ratkaisun kanssa, jos ette löydä kompromissia .

Kompromissi voi olla kummallekin osapuolelle epämiellyttävä ratkaisu. On se kuitenkin parempi kuin se, että toisella on hyvä olo ja toisella ei ollenkaan.

Vierailija
168/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssinne nyt vaan ouluun siitä.

Vierailija
169/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on viettänyt lapsuuttaan oulussa ja teillä on lapsi juuri menossa kouluun, niin liekö miehelle iskenyt joku lapsuusnostalgia? Muistelee omaa lapsuuttaan ja haluaa saman omille lapsilleen tms, mutta ei se Oulu mikään luvattu maa kyllä ole jos siellä ei ole teille mitään eikä ketään kuin työpaikka miehelle. Kuulostaa että mies on tässä se tunteikas ja itsekäs etkä sinä ap.

Vierailija
170/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Oulussa 3 vuotta ja tykkäsin kovasti. Minulla oli Oulusta negatiivinen kuva mutta se muuttui täysin kun muutin sinne. Mukavia asuinalueita, kauniita maisemia. Tykkäsin keskustasta, hyvin kauppoja ja ruokaravintoloita. Harrastuksia ja tapahtumia löytyy monipuolisesti. Kesällä aivan ihana pyöräilykaupunki, talvellakin onnistuu. Bussit kulkee. Ihmisetkin mukavia.

Vierailija
171/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas pelottaa, koska lapseni haluaa muuttaa lukion jälkeen Ouluun. Välimatkaa 700km. Mitä hittoa teen jos jotain sattuu? En pääse paikalle tunnissa.

No, lasten kuuluukin muuttaa kotoa. En ymmärrä vanhempia, joiden mukaan lapsen pitäisi asua tunnin päästä mammaata.

Mutta silti turvaverkkoja tässäkin ketjussa huudellaan.

Vierailija
172/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies sai yhtäkkiä päähänsä, että hän lähtee ulkomaankomennukselle pariksi kolmeksi vuodeksi. Olimme muuttaneet muutamia vuosia sitä ennen hänen toiveestaan omakotitaloon kehyskuntaan. Itse käyn pääkaupunkiseudulla töissä ja teen pitkää päivää. Ensin ehdotteli, että lähden hänen kanssaan mukaan. Tekemään mitä? No odottelemaan häntä töistä kotiin ilman omaa rahaa ( tienaan meistä enemmän tällä hetkellä, oman alan työtä en voi oikein tehdä kuin Suomessa). Kun en suostunut lähtemään mukaan, hän ilmeisesti kuvitteli, että jäisin talonmieheksi omakotitaloon,  minkä hän nimenomaan oli halunnut hankkia (talo on hänen). Ilmoitin, että muutan samantien takaisin pääkaupunkiin, mikäli hän haluaa muuttaa ulkomaille, hoitakoot talonsa hoidon jollain muulla tavalla. Varmuuden vuoksi hankin myös asunnon jo valmiiksi Helsingistä, sellaisen, missä on vain minulle tilaa. Haaveilu ulkomaankomennuksesta on ainakin toistaiseksi haudattu.

On järkyttävää, kun toinen on kuin tuuliviiri. Tänään tätä ja sitten suunnitelmat muuttuvat. Sinun pitäisi olla koko ajan valmis mukautumaan toisen oikkuihin. En kaipaa elämääni jatkuvaa säätämistä, haluan keskittyä ihan muihin asioihin. Älä missään nimessä lähde toiselle puolelle Suomea ilman työtä tai tukiverkkoa. Tuollaisen ehdottaja on mielestäni todella itsekäs sekä aina liittyy pelko, onko tarkoitus saada puoliso omaan kontrolliin. Vaikka parisuhteessa oletkin, elämäsi on kuitenkin sinun ja sinä teet itse sitä koskevat päätökset.

Vierailija
173/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Oulussa, en tykännyt. Siitä on jo kauan. Silloin siellä myös haisi usein tosi pahalle. Kylmä merituuli.

Tuntuisi, että perhe voi siellä jäädä tosi yksin, kun suku ja kaverit ovat etelässä.

En muuttaisi.

Vierailija
174/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta! Oikeasti, ei kannata. Pieni paikkakunta, olisitte ilman tukiverkkoja, saisitko edes töitä

Vierailija
175/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Helsinkiä te asutte? Jos joku kauhea lähiö niin vaihtakaa aluetta.

Vierailija
176/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin Oulussa, en tykännyt. Siitä on jo kauan. Silloin siellä myös haisi usein tosi pahalle. Kylmä merituuli.

Tuntuisi, että perhe voi siellä jäädä tosi yksin, kun suku ja kaverit ovat etelässä.

En muuttaisi.

Kysynkin vielä, haiseeko Oulussa enää? Jollei, se on iso plussa entiseen.

Vierailija
177/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt Ouluun muuttaisi ja kylmään, kauhea ajatus. Helsinki voi olla myös ikävä paikka joillekin. Pysy Helsingissä ja mies muuttaa Ouluun, eli ero. Tai sitten mies ottaa asunnon lähempää, mutta eri paikasta kuin Helsinki.

Ettekö te oikeasti ajattele mitään muuta kuin itseänne? Tuosta erostahan ne lapset kaikista eniten kärsisivät! Siihen verrattuna joku muutto on ihan pikkujuttu. Ja jos on niitä mukuloita hankkinut, niin niitten tosiaan pitäisi olla myös ensisijalla elämässä ja päätösten teossa, eikä vain minäminäminäminä.

Vastaajilla EI OLE vastuuta siitä mitä päätöksiä aloittaja ja mies tekevät, mies selvästi haluaa Ouluun, joka on hullua kun miettii muuta perhettä - kuka haluaa seurustella oulupakkomielteen omaavan kanssa. Lisäksi ei saa ottaa tosissaan mitä täällä kirjoitetaan. Mietitkö itse lasten kauheaa kohtaloa Ouluun joutuessa, kylmään pakkaseen ja tuntemattomaan ympäristöön. Kysy mieheltä sitä minäminä asiaa, älä muilta. Lapsille muutto ei ole pikkujuttu toiselle puolelle suomea, lähempääkin löytyy koti

Jos muuton vaihtoehtona on se vanhempien ero, niin kyllä, muutto on siihen verrattuna pikkujuttu.

Sitäpaitsi pakkanen talvella on ihan normaalia. Lapset yleensä tykkäävät rakentaa lumiukkoja ja - linnoja, laskea pulkkamäkeä, luistella, hiihtää jne. Sinä et ehkä pidä talvesta, mutta se ei todellakaan tarkoita, etteikö lapset siitä voisi pitää, tai jopa rakastaa.

Suurta elämänmuutosta ei pidä tehdä vain siksi, että lapset nauttivat lumileikeistä.

Eihän kukaan ole niin sanonutkaan.

"Mietitkö itse lasten kauheaa kohtaloa Ouluun joutuessa, kylmään pakkaseen"

Otin kantaa tuohon lasten kamalaan kohtaloon joutua... Pakkaseen! Ja vielä talvella. Siis ihan hirveä kohtalo...

Vierailija
178/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mies sai yhtäkkiä päähänsä, että hän lähtee ulkomaankomennukselle pariksi kolmeksi vuodeksi. Olimme muuttaneet muutamia vuosia sitä ennen hänen toiveestaan omakotitaloon kehyskuntaan. Itse käyn pääkaupunkiseudulla töissä ja teen pitkää päivää. Ensin ehdotteli, että lähden hänen kanssaan mukaan. Tekemään mitä? No odottelemaan häntä töistä kotiin ilman omaa rahaa ( tienaan meistä enemmän tällä hetkellä, oman alan työtä en voi oikein tehdä kuin Suomessa). Kun en suostunut lähtemään mukaan, hän ilmeisesti kuvitteli, että jäisin talonmieheksi omakotitaloon,  minkä hän nimenomaan oli halunnut hankkia (talo on hänen). Ilmoitin, että muutan samantien takaisin pääkaupunkiin, mikäli hän haluaa muuttaa ulkomaille, hoitakoot talonsa hoidon jollain muulla tavalla. Varmuuden vuoksi hankin myös asunnon jo valmiiksi Helsingistä, sellaisen, missä on vain minulle tilaa. Haaveilu ulkomaankomennuksesta on ainakin toistaiseksi haudattu.

Voihan se olla, että tuhosit tällä miehen "once in a lifetime" - mahdollisuuden kokea jotain uutta ja erilaista, ja voipi olla, että löydät vielä edestäsi sen.

Vierailija
179/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi kyllä se parisuhdeterapia paikallaan. Itse ehdottaisin ehdottomasti sitä.

Jännä, miten moni täällä on heti suoraan eron kannalla. Selvästi huomaa, että avioliitto, ja samalla myös pysyvä ja turvallinen koti lapsille, on nykyään niin monille ihmisille täysin merkityksetöntä.

Ei kai siinä muu auta, jos puoliso haluaa lasten muuttavan siitä turvallisesta kodista ihan toiseen päähän Suomea. Pitäisi ajatella niitä lapsia eikä omia lapsuuden kultaisia muistoja. 

Eli sinäkin olisit heti valmis heittämään hanskat tiskiin, "kun ei kai siinä mikään terapiakaan auttaisi, kun toinen on eri mieltä kuin minä. Turhahan se on kokeilla mitään terpiaakaan tai edes ehdottaa sellaista, ei siinä muu auta kuin ero". Niinpä niin.

Vierailija
180/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo pitkään pois Oulusta. Ikävöin hallia ja sen herkkuja, jokimaisemaa, väljää asumista, leppoisaa elämänmenoa. En sen sijaan ikävöi uskonnollista fundamentalismia, insinöörimäistä ajattelutapaa, korruptiota ja poliittista yksisilmäisyyttä. Kaikissa paikoissa on plussat ja miinukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi