Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että muutamme Ouluun. Minä en. Neuvoja?

Vierailija
12.02.2021 |

Mies on syntyjään kotoisin Oulusta, mutta muuttanut sieltä pois alakouluikäisenä eikä siellä asu hänen sukulaisiaankaan edes. Mutta miehellä on jotenkin vahva päähänpinttymä siitä, että se on (hänelle) paras paikka asua. Asumme nyt Helsingissä ja itse olen täältä kotoisin ja meillä molemmilla on työt täällä. Mies saisi siirron Ouluun ja haluaa ehdottomasti, että muutamme. Asia on edennyt ihan riidaksi asti, koska minä en halua muuttaa. Miehen mielestä Helsinki on kamala paikka ja Oulussa olisi kaikki hyvin, myös molemmille lapsillemme. Lapset on sen verran pieniä, että eivät vielä ole koulussa, isompi menee ekalle syksyllä ja siksi mies painostaa, että nyt o se hetki kun kannattaa muuttaa.

Mitä ihmettä teen? Täällä Helsingissä asuu lähisukulaiseni, ystäväni, täällä on työni, harrastukseni jne. Oulussa olen käynyt kerran enkä oikein edes pitänyt paikasta, tosin myönnän että en tiedä siitä paljoa. Neuvokaa joku mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa.

Kommentit (381)

Vierailija
1/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Ouluun. Oulussa on ihmisen hyvä olla.

Vierailija
2/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain minä, minä, minä. Jos sulla on kaksi lasta, niin mietit mikä heille on parhaaksi. Muita neuvoja ei tule. Kasva aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuumaa miehelle, että muuta ihmeessä, minä ja lapset emme muuta.

Vierailija
4/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain minä, minä, minä. Jos sulla on kaksi lasta, niin mietit mikä heille on parhaaksi. Muita neuvoja ei tule. Kasva aikuiseksi.

Mielestäni lapsille olisi paras asua täällä missä perheellämme on tukiverkkoja, isovanhemmat ja tutut kulmat. En usko, että lapsille olisi parasta asua jossain kaukana, jossa heidän äiti luultavasti ei voisi kovin hyvin, kun ei välttämättä saisi työtä ja olisi joutunut luopumaan kaikesta. Ap

Vierailija
5/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun kannattaisi joskus kokeilla elämää.

Vierailija
6/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko muuttaa Helsingin lähelle pienempään kuntaan, jos kerran miehesi ei viihdy Helsingissä.

Ouluun muutossa on vielä se, että saatko sinä töitä.

Vierailija
7/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kokeilemassa. Kyllähän sieltä poiskin pääsee, jos tarve tulee.

Vierailija
8/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään noilla spekseillää muuttaisi. Tukiverkot on lapsiperheelle tärkeät ja luonnollisesti se, että molemmilla on työt.

Noin suuret asiat olisi pitänyt sopia aikaisemmin.

Vierailija
9/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko muuttaa Helsingin lähelle pienempään kuntaan, jos kerran miehesi ei viihdy Helsingissä.

Olipa aivoton neuvo.

Vierailija
10/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras asua isovanhempien lähellä. Turvaverkot molempiin suuntiin.

Kun vanhenevat, te taas katsotte heidän peräänsä. Sanon kokemuksesta että se tulee yllättävän äkkiä. Ihan kuin elämä jotenkin koko ajan kuluisi nopeammin. Tai siis aika kuluu iän myötä yhä nopeammin..

Vierailija
11/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitte sitten ensin kaksi lasta ja sen jälkeen tämmöisen pistitte vireille.

Vierailija
12/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko sinä töitä koska tahansa, mistäpäin Suomea tahansa? Vaihdat lasten koulut ja harrastukset huvin vuoksi jos siltä tuntuu?

Vierailija
13/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutamme joudun irtisanoutumaan vakituisesta työstäni. Työstä josta pidän. En saa työtä takaisin, jos palaamme siksi että Oulussa ei ollut hyvä. Jos muutamme joudumme myymään asuntomme Helsingissä, koska ei ole rahaa muuhun ratkaisuun. Ap

Vierailija
14/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa aivoton neuvo.

Kuinka niin. Ap sanoi, että miehen mielestä Helsinki on kamala paikka. Kaipaa siis sieltä pois.

Kompromissi on asua Helsingin lähellä. Turvaverkot saavutettavissa, muttei joudu asumaan Helsingissä.

Vierailija
15/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Oulu on niin YÖK kaupunki kuin vain olla ja voi. Plus ihan järkyttävän ruma:(

Vierailija
16/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas pelottaa, koska lapseni haluaa muuttaa lukion jälkeen Ouluun. Välimatkaa 700km. Mitä hittoa teen jos jotain sattuu? En pääse paikalle tunnissa.

Vierailija
17/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko hankkia kesäasunnon Oulusta. Silloin voisitte olla sillä seudulla lomilla.

Vierailija
18/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitte sitten ensin kaksi lasta ja sen jälkeen tämmöisen pistitte vireille.

Joo-o. En minä osannut ennustaa, että mies päättäisi ehdottomasti haluavansa muuttaa. Ennen lapsia kyllä sovittiin ihan, että Helsingissä asutaan. Tai siis ei aiheesta edes keskusteltu, kun ollaan molemmat koko aikuisikämme täällä asuttu. Ap

Vierailija
19/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Ensinnäkin, Oulu on ruma, kylmä ja pimeä kaupunki. Toiseksi, jos on työpaikat ja koti Helsingissä, olisi typerää luopua niistä jos ei oikeasti edes halua.

Vierailija
20/381 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies ehdottaa että sinä teet työsi suhteen? etsit uuden? Miten miehen kaverit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi