Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että muutamme Ouluun. Minä en. Neuvoja?

Vierailija
12.02.2021 |

Mies on syntyjään kotoisin Oulusta, mutta muuttanut sieltä pois alakouluikäisenä eikä siellä asu hänen sukulaisiaankaan edes. Mutta miehellä on jotenkin vahva päähänpinttymä siitä, että se on (hänelle) paras paikka asua. Asumme nyt Helsingissä ja itse olen täältä kotoisin ja meillä molemmilla on työt täällä. Mies saisi siirron Ouluun ja haluaa ehdottomasti, että muutamme. Asia on edennyt ihan riidaksi asti, koska minä en halua muuttaa. Miehen mielestä Helsinki on kamala paikka ja Oulussa olisi kaikki hyvin, myös molemmille lapsillemme. Lapset on sen verran pieniä, että eivät vielä ole koulussa, isompi menee ekalle syksyllä ja siksi mies painostaa, että nyt o se hetki kun kannattaa muuttaa.

Mitä ihmettä teen? Täällä Helsingissä asuu lähisukulaiseni, ystäväni, täällä on työni, harrastukseni jne. Oulussa olen käynyt kerran enkä oikein edes pitänyt paikasta, tosin myönnän että en tiedä siitä paljoa. Neuvokaa joku mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa.

Kommentit (381)

Vierailija
261/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun. Tirsk. Ookko nää vitsihenkilö?

Vierailija
262/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset halua Ouluun? Pelkääkkönä poliisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole elämä ihmisarvoista jossakin Oulussa, jos on jo "tottunut " parempaan Helsingissä. Yksinkertaisesti minusta miehesi ei voi pakottaa tuohon.

Sen lisäksi Oulu on Suomen raiskauspääkaupunki, joten erityisesti naiselle tuo olisi aika vaarallinen paikka.

Monet Helsingistä Ouluun muuttaneet ovat viihtyneet Oulussa. Ei kaikki ole Helsingissä parempaa kuin Oulussa. Aloittajan ei silti pidä missään nimessä muuttaa Ouluun, koska hän ei tänne halua.

Oulu EI ole mikään r a i s k a u p ä ä k a u p u n k  i. Oulussa ei ole yhtään sen enempää r a i s k a u k  s i a kuin muuallakaan. Se on  p e r s e e n r e i k äpersujen keksimä myytti, joka on täyttä valhetta niinkuin kaikki muutkin persujen aivottomat hokemat.

Oulussa se on vaan organisoidumpaa eikä niistä parane ilmoitella.

Vierailija
264/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole elämä ihmisarvoista jossakin Oulussa, jos on jo "tottunut " parempaan Helsingissä. Yksinkertaisesti minusta miehesi ei voi pakottaa tuohon.

Sen lisäksi Oulu on Suomen raiskauspääkaupunki, joten erityisesti naiselle tuo olisi aika vaarallinen paikka.

Monet Helsingistä Ouluun muuttaneet ovat viihtyneet Oulussa. Ei kaikki ole Helsingissä parempaa kuin Oulussa. Aloittajan ei silti pidä missään nimessä muuttaa Ouluun, koska hän ei tänne halua.

Oulu EI ole mikään r a i s k a u p ä ä k a u p u n k  i. Oulussa ei ole yhtään sen enempää r a i s k a u k  s i a kuin muuallakaan. Se on  p e r s e e n r e i k äpersujen keksimä myytti, joka on täyttä valhetta niinkuin kaikki muutkin persujen aivottomat hokemat.

Tarkoitat ilmeisesti lestoja?

Vierailija
265/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muuttaa. Tulet vain katkeraksi, koska suuri kaupunki on aina enemmän täynnä mahdollisuuksia, kuin mitä pienet kaupungit ovat. Helsingissä kaikki on helpompaa ja valinnan määrät suurempia kuin Oulussa.

Kyllä keskisuurissa kaupungeissa elää ja ihan kivasti, jos ei ole tottunut enempään. Mutta kun tottuu suuren kaupunkiin ja viihtyy siellä downgreidaaminen on vaikeaa. Se onnistuu vain heille, jotka inhoavat isoissa kaupungeissa asumista. He heille, jotka rakastavat sitä.

No, Helsinkihän on vaan ihan pieni kylä, ei se mikään suurkaupunki ole. .;)

Vierailija
266/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitte sitten ensin kaksi lasta ja sen jälkeen tämmöisen pistitte vireille.

En ole ap, mutta osaatko lukea: mies laittoi vireille. Luultavasti ei ole maininnut muuttotoiveistaan tätä ennen vakavissaan.

Vierailija
267/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muuttaa. Tulet vain katkeraksi, koska suuri kaupunki on aina enemmän täynnä mahdollisuuksia, kuin mitä pienet kaupungit ovat. Helsingissä kaikki on helpompaa ja valinnan määrät suurempia kuin Oulussa.

Kyllä keskisuurissa kaupungeissa elää ja ihan kivasti, jos ei ole tottunut enempään. Mutta kun tottuu suuren kaupunkiin ja viihtyy siellä downgreidaaminen on vaikeaa. Se onnistuu vain heille, jotka inhoavat isoissa kaupungeissa asumista. He heille, jotka rakastavat sitä.

No, Helsinkihän on vaan ihan pieni kylä, ei se mikään suurkaupunki ole. .;)

Helsinki on tosiaan vain pieni Kaupunki ja Oulu ei ole mikään kaupunki lainkaan, vaan enemmänkin maantiekylä tms...

Jos on Helsinkiin tottunut, niin ei missään nimessä kannata downgreidata mihinkään Ouluun, vaan korkeintaan isompaan päin.

Vierailija
268/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin että Oulussa ei välttämättä edes katsota raiskaukseksi samoja tekoja mitä muualla?

Kyllähän paikallisilla tapakulttuureilla on suuria eroja esim. Helsingin ja Nuorgamin tai Helsingin ja Oulun välillä.

Vierailija
269/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa havaita, että Suomessa helsinkiläiset ovat konservatiivisimpia muuttamaan mihinkään Suomen sisällä - seuraavaksi konservatiivisimmat lienee turkulaiset?

Itse maaseudulta kotoisin olevana olen asunut neljässä eri maassa, puolessa noista lasten kanssa, ja muuttanut Suomen sisälläkin useita kertoja. Työpaikan menettäminen olisi iso este minulle muutossa, mutta me olemme aina kyenneet löytämään kummallekin urajohteisesti paikat uusista kaupungeista.  Kun lapset tulivat kouluikään muuttaminen laantui, ovat käyneet koulunsa 1 tai 2 kaupungissa. Tietenkin turvaverkot ovat olleet kepoiset muuttojen myötä, ja osa ystävyyksistä on jäänyt muutoissa - mutta ne parhaat ovat pysyneet, ja pysyvät varmaan elämän loppuun asti.

Elämä samoissa ympyröissä lapsuudesta vanhuuteen laittaa ihmisen väistämättä tietynlaisen kuplan sisälle: näkee samoja asioita, seurustelee samanlaisten ihmisten kanssa, ei tule edes tarvetta nähdä ja ymmärtää jotain muuta. Lomamatkojen aikana harvemmin oppii mitään syvempää toisenlaisesta kulttuurista. Mutta meneehän se noinkin, on tuttua ja turvallista, voi keskittyä valitsemaan seuraavaan kerrostaloasuntoon ne unelmien kaakelit ja valkoisen sävyistä sen juuri oikean seinävärin. Lapset oppivat saman, ei kovin älyllisesti uteliaan tavan elää?

Mihin tuo väitteesi Helsinkiläisten konservatiivisuudesta muuttamisen suhteen perustuu? Onko asiasta tehty jotain tutkimusta tms.?

Mutta hienoa kun kerroit kuinka hienosti olet itse elänyt ja teit samalla olettamuksia toisten kaakeleita ja kerrostaloasunnoista.

Oliko kommenttisi mielestäsi kovin älyllinen?

Vierailija
270/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelelin vuoden Oulun tienoilla. Pohjoissuomalaiset ovat todella ikäviä eteläsuomalaisia kohtaan. Pelkkä puhetapasi herättää karsastusta jopa irvailua. muuttaisit suoraan yksinöäisyyteen etkä ikinä kokisi olevasi täysin tervetullut ja kotonasi. oulu on myös todella pieni verrattuna helsinkiin.

Älä muuta. Epäreilua mieheltä painostaa tuollaiseen. Etenkään kun ei siellä odota teitä yhtään mikään.

Vierailija
271/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vingut kun sukulaisesi ovet Helsingissä, miehen sukulaiset ovat Oulussa ja mies on vinkumatta tämän hyväksynyt. Jospa nyt olisi vuoro kuunnella miestäsi?

Asumiskustannukset ovat murto-osan Helsingistä, kannattaa kokeilla.

Vierailija
272/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi raskasta asua koko ajan paikkakunnalla, josta toinen on kotoisin, kun itse olet kotoisin satojen kilometrien päästä. Ihmiset eri puolilla Suomea on vähän erilaisia kulttuuriltaan. Mun kaikki miehet on olleet Stadista ja heidän luonteessaan on sellaista tietynlaista kylmyyttä, joka tulee suurkaupungissa kasvaneelle. Ymmärrän hyvin miestäsi ja kehotan löytämään jonkinlaisen kompromissin. Älä ainakaan jaksa vedota siihen, että sun sukusi asuu pk-seudulla, kun miehesi on jo kauan joutunut olemaan siellä ilman tukiverkkojaan.

Vierailija
273/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
274/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vingut kun sukulaisesi ovet Helsingissä, miehen sukulaiset ovat Oulussa ja mies on vinkumatta tämän hyväksynyt. Jospa nyt olisi vuoro kuunnella miestäsi?

Asumiskustannukset ovat murto-osan Helsingistä, kannattaa kokeilla.

Opettele lukemaan! Aloittaja nimenomaan sanoi, että miehellä EI ole sukulaisia Oulussa!

Aloittajan ei missään nimessä pidä muuttaa Ouluun! Elämässä on tärkeämpiäkin arvoja kuin halvat asumiskustannukset.

Vierailija
275/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi raskasta asua koko ajan paikkakunnalla, josta toinen on kotoisin, kun itse olet kotoisin satojen kilometrien päästä. Ihmiset eri puolilla Suomea on vähän erilaisia kulttuuriltaan. Mun kaikki miehet on olleet Stadista ja heidän luonteessaan on sellaista tietynlaista kylmyyttä, joka tulee suurkaupungissa kasvaneelle. Ymmärrän hyvin miestäsi ja kehotan löytämään jonkinlaisen kompromissin. Älä ainakaan jaksa vedota siihen, että sun sukusi asuu pk-seudulla, kun miehesi on jo kauan joutunut olemaan siellä ilman tukiverkkojaan.

Vähän ehkä eri asia muuttaa Stadiin, jonne nyt kaikki muutenkin haluavat, kuin että pakottaisi puolisonsa muuttamaan paikkaan jonne ei suurin surminkaan kukaan vapaaehtoisesti halua.

Voisiko ajatella kompromissinä esim. Vantaata, jossa on halpaa ja elämä paljolti samanlaista kuin Oulussa pois lukien köyhyys ja pakkanen sekä että Helsinki olisi lähellä.

Vierailija
276/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mies sai yhtäkkiä päähänsä, että hän lähtee ulkomaankomennukselle pariksi kolmeksi vuodeksi. Olimme muuttaneet muutamia vuosia sitä ennen hänen toiveestaan omakotitaloon kehyskuntaan. Itse käyn pääkaupunkiseudulla töissä ja teen pitkää päivää. Ensin ehdotteli, että lähden hänen kanssaan mukaan. Tekemään mitä? No odottelemaan häntä töistä kotiin ilman omaa rahaa ( tienaan meistä enemmän tällä hetkellä, oman alan työtä en voi oikein tehdä kuin Suomessa). Kun en suostunut lähtemään mukaan, hän ilmeisesti kuvitteli, että jäisin talonmieheksi omakotitaloon,  minkä hän nimenomaan oli halunnut hankkia (talo on hänen). Ilmoitin, että muutan samantien takaisin pääkaupunkiin, mikäli hän haluaa muuttaa ulkomaille, hoitakoot talonsa hoidon jollain muulla tavalla. Varmuuden vuoksi hankin myös asunnon jo valmiiksi Helsingistä, sellaisen, missä on vain minulle tilaa. Haaveilu ulkomaankomennuksesta on ainakin toistaiseksi haudattu.

Voihan se olla, että tuhosit tällä miehen "once in a lifetime" - mahdollisuuden kokea jotain uutta ja erilaista, ja voipi olla, että löydät vielä edestäsi sen.

Missään vaiheessa ei alkuperäisen kommentin kirjoittaja sanonut, että olisi kieltänyt miestään lähtemästä, vaan että kieltäytyi lähtemästä itse mukaan. Eli kommentoija ei tuhonnut yhtään mitään, keneltäkään, vaan aikuismaisesti vain ilmaisi oman kantansa miehensä tuuliviireilyyn. Ja hyvä niin.

Entä miten tuo lapsellinen uhkailusi pitäisi käsittää? Yhyy byhyy en saanut tehdä mitä halusin ja kohta kostan? Ja ikä oli mikä, entä henkinen ikä?

Vierailija
277/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asun Helsingissä ja tapaan siellä asuvan uuden kumppanin, niin oletan että sinne jäädään myös asumaan ellei toinen selvästi sano, että haluaa muuttaa tulevaisuudessa kotipaikkakunnalleen. Silloin voi miettiä haluaako jatkaa seurustelua vai ei. En tekisi mitään kompromisseja vaan olisin vihainen ettei tällaisista asioista ole aiemmin puhuttu. 

Vierailija
278/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä eri asia muuttaa Stadiin, jonne nyt kaikki muutenkin haluavat, kuin että pakottaisi puolisonsa muuttamaan paikkaan jonne ei suurin surminkaan kukaan vapaaehtoisesti halua.

Voisiko ajatella kompromissinä esim. Vantaata, jossa on halpaa ja elämä paljolti samanlaista kuin Oulussa pois lukien köyhyys ja pakkanen sekä että Helsinki olisi lähellä.

Ei läheskään kaikki halua Stadiin.

Oulu on suosittu muuttokohde, joten kyllä monet haluavat nimenomaan Ouluun.

Vierailija
279/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans Oululainen. Olin aikanaan muuttanut Helsinkiin jo parikymppisenä. Mulla oli ollut elämä vuosia jo Helsingissä. Asuin avoliitossa mieheni kanssa ja meillä oli lapsi joka oli silloin jo 4v. Molemmilla oli myös vakituiset työpaikat. Minä sain päähäni että muutetaan minun kotikonnuille Ouluun. Ajattelin kai omaa lapsuuttani ja koulun käyntiä siellä ja se tuntui niin turvalliselta kun muistot niistä olivat hyviä. Niimpä sitten muutimme. Mieheni ei oikein viihtynyt koko aikana Oulussa, en tiedä oikein miksi mutta ajattelin sen johtuvan siitä kun hän on pienestä kaupungista etelä suomesta kotoisin. Vaikka asuikin jo Helsingissä hänkin. Olihan se muutto satojen kilometrien päähän raskas ja ei sitä nyt ihan helposti viitsis pian uudelleen muuttaa jonnekin joten yhdessä ajattelimme sen olevan meidän kotikaupunki loppuun asti.

Hän sai kyllä heti työn mutta minä en saanut ja työnvälitys rankaisi minua sitten monen viikon karenssilla, kun olin itse irtisanoutunut edellisestä paikasta. 8vuotta siellä asuimme kunnes muutimme takaisin, ei tosin Helsinkiin , mutta siitä 50 kilometrin päähän. Tänä päivänä en kuitenkaan haluaisikaan asua Helsingissä.

Vierailija
280/381 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette kompromissin.

Muutatte Joensuuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän