Kun mies menettää mielenkiintonsa heti
Ensimmäisen kerran jälkeen. Halusin jatkaa keskustelua äsken poistetusta aiheesta. Siskot, olisiko vertaistukea? Veljet, voitteko avata sielunmaailmaanne?
Miten pitäisi deittailua yrittää, kun sänkyyn menemällä mies katoaa sen siliän tien, mutta "pihtaamalla" lopputulos on täsmälleen sama? Kun taidan olla liian herkkä tähän, että annan itseni ihastua ja sitten se välitön kylmyys ja etäisyys on murskaavaa.
Aina kuulee kaverien tarinoita kuinka heti menivät sänkyyn ja nyt yhdessä vuosia jne. "Mitä sitä turhaan pihtaamaan?" No tämän takia. Miksi se kiinnostus katoaa tasan sillä sekunnilla kun homma on hoidettu? Ja mistä voi tietää etukäteen millainen mies ei näin käyttäytyisi? Ei mistään vaan pakko kokeilla?
Kommentit (551)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jonkinlainen ongelma tai pettymys siellä sängyssä on ollut? Ja anna noiden "väljä" kommenttien olla. Mulla oli pitkä liitto ja sen jälkeen kaksi lyhyempää suhdetta. Kaikissa sama juttu. Nainen osaa ottaa oman nautintonsa, mutta ei anna sitä takaisin. Ei tee mitään oma-aloitteisesti, kokeilunhalu, toisen huomioon ottaminen, vastavuoroisuus ja iloisuus sängyssä puuttuu. Jos seuraavalla naisella on samanlaisia eleitä, niin varmasti en toista kertaa enää sänkyyn hänen kanssaan mene. Kokemus on näyttänyt, että tällaista käytöstä on vaikea muuttaa vaikka aiheesta miten puhuisi.
No, voin sanoa että ainakin tällä kertaa mies nautti varmasti enemmän kuin minä. Mutta toki en ekalla kerralla tehnyt kaikkia maailman sirkustemppuja. Eikö ekan kerran jännitystä saa mitenkään anteeksi?
Tätä juuri pohdiskelen että kun minusta ei oikeasti välitetä, seksi on kuin työhaastattelu. Mies arvioi kelpaako. Ei oikeaa yhteyttä ja tunnustelua, opettelua. Vaan minun pitäisi lukea hänen ajatuksensa ja onnistua juuri tietynlaisessa suorituksessa jotta pääsen jatkoon? Itse en edes saanut ja nautin silti, läheisyydestään, tunteesta, kokonaisuudesta.
Kaipa deittailu vain on liian julmaa minulle.
Nyt selvisi ehkä juurisyy. Olit liian miellyttämisenhaluinen, jos et edes välittänyt omasta orgasmistasi. Siitä voi tulla fiilis ettet aidosti nauttinut seksistä vaan suostuit siihen vain miestä miellyttääksesi, jonkin agendan saavuttamiseksi, ehkä suhteen toivossa. Sen takia mies voi olla kylmä aamulla, kun hänellä ehkä vähän huono omatunto, kun voi kokea käyttäneensä hyväksi miellyttämisenhaluasi.
Näin vähän iäkkäämmän naisen kokemuksella, mies haluaa tuntea että nainen todella nauttii seksistä, heittäytyy siihen täysillä mukaan, nauttii hetkestä, ottaa oman orgasminsa, on tasaveroisena läsnä tilanteessa. Ei ole kyse siitä että sinun pitäisi tehdä jotain sirkustemppuja miehelle miellyttääksesi vielä lisää. Kun kummatkin nauttii aidosti ja on läsnä, toiselle hyvän tekeminen tulee ihan luonnostaan.
Mutta onko tuo ihan todella syy jättää nainen seksin jälkeen? Jos tuo tosiaan olisi tilanne, eikö aikuinen ihminen ottaisi sen puheeksi eikä kylmenisi ja jättäisi kuin nallin kalliolle?
Mulle ei mene tuo selitys läpi.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuinkas monta näitä tapauksia olikaan? Pari kolme ei vielä ole yleissääntö, vaan huonoa onnea. Mutta siihen voi vaikuttaa se, millaisia tapailukumppaneita valitset, ihan alitajuisesti siis.
Liikkeellä on paljon sitoutumishaluisia ihmisiä, ja kun miehet kuitenkin yleensä haluavat sitä seksiä, he ajoittavat sen etääntymisen vasta seksin jälkeen. Ikävä kyllä näin.
Tuossa piti lukea sitoutumiskammoisia eikä -haluisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sänkyyn silloin, kun haluat miehen kanssa seksiä täysin riippumatta siitä, kehittyykö välillenne parisuhdetta vai ei. Jos tekee mieli seksiä, älä pihtaa, siihen ei ole mitään syytä. Älä liioin oleta, että seksi tarkoittaa parisuhdetta. Ota oma seksuaalisuutesi omaan haltuusi, älä luovuta sitä miehelle.
En oletakaan. Ongelma on siinä kylmyydessä. On aivan eri asia mennä sänkyyn, huomata ettei tämä ehkä toimikaan, ja ystävällisesti kertoa myöhemmin että meistä ei tule mitään mutta kaikkea hyvää sulle. Se mikä satuttaa on että ensin ollaan niin ihania ja välittömästi seksin jälkeen ei edes kosketa, katsota. Ymmärrän ettei kaikista jutuista tule jotain. Mutta kun ei koskaan mitään. Sitä tässä vain pohdiskelen.
Valitset niitä miehiä, joille tuo kaikki on peliä ja jonkinlaista saalistusta. Komeita, itsevarmoja, assertiivisia... Vetoavat naiseen kuin naiseen, sinuunkin, mutta eivät ole tosiasiassa kiinnostuneita sinusta ihmisenä. Tuhoat vain omanarvontuntosi, vaikka se tuntuu aluksi hyvältä, kun noin mahtava mies on kiinnostunut JUURI MINUSTA.
Maailma on täynnä tavallisia miehiä, jotka haluavat pysyvän ja syvällisen ihmissuhteen. Mitä jos alkaisit tutustua heihin?
Mutta mistä voi tietää kuka saalistaa? Ko. mies ei mene pitkä, tumma, rikas -kategoriaan. Takana pitkä parisuhde. On tavallinen. Mukava.
Mistä voin tietää etukäteen että tavalliselta vaikuttava mies onkin metsästäjä, kun mikään ei etukäteen siihen viittaa? Miten yhtäkkiä tästä nyt vain "alan tutustua" niihin oikeasti tavallisiin miehiin? Aina tätä samaa neuvotaan, mutta konkreettisia vinkkejä ei ole vaan on naisen vika että mies käyttäytyy huonosti.
Ihmissuhdetaidoissa on vaikeaa juuri se, ettei konkreettisia vinkkejä ole helppo kertoa. :(
Toki. Mutta siksi on niin epäreilua että naista syyllistetään miehen käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko liian takertuva seksin jälkeen, että mies jotenkin säikähtää? Näytät ihastuneelta, suunnittelet seuraavaa tapaamista jne.
Nyt puhutaan minuutti - muutama tunti seksin jälkeen. En tietenkään ala höpöttämään siinä sängyssä makoillessa seuraavista tapamisista. Haluaisin vain nauttia hetkestä ja makoilla yhdessä. Se kylmyys on välitöntä.
Täällä mielestäni parhaat arvaukset tilanteeseesi ovat olleet:
- väärät miehet
- seksissä joku ei klikkaa
- seksin jälkeinen takertuvuus...Jos näiden miesten kanssa kaikki on mennyt tosi kivasti ja synkannut hyvin ennen seksiä useamman tapaamisen ajan eli et tunnista heissä mitään player-piirrettä, efekti on noin "välitön" (eli et ehdi fiilistelemään tai olemaan toisen silmissä yli-innokas) ja tapahtunut useasti, niin melkein lähtisin pohtimaan intiimin tilanteen kautta asiaa.
Eteneekö seksi sinulla aina jonkun tietyn kaavan mukaan? Kun sanot että mies saa haluamansa, mitä tämä on? Saatko sinä haluamasi, ts. mitä mies tekee sinun nautintosi eteen? Kommunikoitteko seksin aikana, mitä haluaisitte tehdä, mikä tuntuu hyvältä? Kauanko seksi kestää?
Olen itse päätynyt suhteisiin sekä melko nopean seksin että tapailun kautta. Se mitä sanoisin on, että kaikkien miesten kanssa joiden kanssa olen yhteen päätynyt pidemmäksi aikaa seksi on ollut hyvää ja jokaisen kanssa erilaista. Tietenkin niissä voi olla yhteneväisyyksiäkin, mutta jos homma etenee jonkun pään sisäisen kaavan mukaan (ensin suudellaan, sitten riisutaan tavalla X, sitten hänen pitää olla jo kovana ja penetroitua, sitten huohotetaan kovaa kunnes mies tulee) voi ongelma olla siinä että seksi ei ole spontaania, leikittelevää ja tätä kautta "huumavaa". Useinhan ensimmäiset seksikerrat ei ole niitä kaikken täydellisimpiä, mutta jos se on hauskaa ja himokasta, jää molemmat osapuolet uteliaaksi jatkosta. Jopa ne sitiutumiskammoiset.
Ja velä tuosta takertuvuudesta. Jos tämä kylmyys lankeaa tosiaan jo minuuttien sisällä seksistä, siitä ei varmaan ehdi olemaan kysymys, mutta kuitenkin. Minulla on paljon miespuolisia ystäviä ja monille jo yltiömäinen kuhertelu seksin jälkeen voi olla vähän liikaa - monelle maadoittava, rento ja hauska oleminen on helpompaa kun romanttisesti kainaloon käpertyminen ja hehkuttelu. Ahkerasti naisia ennen minua deittaillut aviomieheni sanoi minulle joskus, että häneen teki vaikutuksen kun tosi kivan ensimmäisen yhteisen yön jälkeen olin sanonut että "palataan tossa vaikka parin viikon päästä". Hänestä se kertoi itsevarmuudesta ja sopivasta itsenäisyydestä, kun ei heti ollut kärttämässä seuraavaa tapaamista tai lähettämässä kymmeniä viestejä. Mutta kuten sanottua, tästä ei ehkä kuitenkaan ole kyse kertomasi perusteella?
En ole erityisen kokenut joten en kuvittele seksiin varsinaisesti kaavaa, ennemminkin kiinnostaa että mitä kaikkea voisi olla. Tällä kertaa oli pitkät lämmittelyt ja lyhyt varsinainen sessio. Jännitti ihan pirusti ja keskustelimme siitä avoimesti. Jälkeenpäin en todellakaan hae kuhertelua tai mitään itse asiasta keskustelua (performance review 🤣) vaan ihan vaan oleskelua lähekkäin. Jotenkin petyin vielä enemmän kun olin kertonut jännityksestäni mutta sympatia loppui miehen orgasmiin.
Seuraavalle kierrokselle otat jämäkämmän kannan. Kummallakin tulee tulla tunne yhteenkuuluvuudesta ja ilmassa täytyy lyödä kipinät. Ilman näitä ette mene sänkyyn.
Plus tälle kerralle katsot toisenlaisia miehiä.
Millaisia? Sellaisia ketkä haluaa tehdä sinuun vaikutuksen. Et mene treffeille kenen tahansa kanssa!
Koen, että ainakin jos kyse on miehestä joka on hyvä ”saalis” ja jolla menekkiä naismarkkinoilla kannattaa odotella pidempään. Se kyllä on niin että näin herättää aidon mielenkiinnon siihen ihmiseen ja ehtii tutustua sekä luoda jännitettä välille kunnolla ennen kuin antautuu sänkypuuhiin. Tiedän että nykyään ollaan tästä aika laajasti eri mieltä mutta laitan rahani likoon tän puolesta.
Ylipäänsä liian aikainen seksi ei edelleen tee hyvää vaikka olisi mitä tarinoita siitä että meni heti sänkyyn ja ikuisesti yhdessä. Mut olen vanhanaikainen joo. Eri tietysti jos itsekin haluaa vain seksiä...
Jos mies on ollut selvästi vähän liian määrätietoinen ja aloiteellinen kiekon maaliin viemisessä, niin todennäköisesti mies on halunnut sinusta vain kaadon. Uskon, että jos yrität rajata etsintäsi vain sellaiset miehiin, jotka ovat tunnustelevampia eivätkä ensimmäisenä ole kiinnostunut seksistä (heitäkin on), niin voit helpommin löytää miehen, joka on aidosti kiinnostunut sinusta ja samalla välttää metsästäjät.
Miehen ulkonäön tai statuksen naisten keskuudessa voitaneen ohittaa, sillä myös monet vähemmän suositut miehet pelaavat tai yrittävät pelata.
Mikäli miehellä ei näyttänyt olleen ongelmia nauttia seksistä (säilynyt erektio, laukeaminen, nauttivat ilmeet jne), on vaikea kuvitella miehen menettäneen kiinnostuksen seksitaitojesi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jonkinlainen ongelma tai pettymys siellä sängyssä on ollut? Ja anna noiden "väljä" kommenttien olla. Mulla oli pitkä liitto ja sen jälkeen kaksi lyhyempää suhdetta. Kaikissa sama juttu. Nainen osaa ottaa oman nautintonsa, mutta ei anna sitä takaisin. Ei tee mitään oma-aloitteisesti, kokeilunhalu, toisen huomioon ottaminen, vastavuoroisuus ja iloisuus sängyssä puuttuu. Jos seuraavalla naisella on samanlaisia eleitä, niin varmasti en toista kertaa enää sänkyyn hänen kanssaan mene. Kokemus on näyttänyt, että tällaista käytöstä on vaikea muuttaa vaikka aiheesta miten puhuisi.
No, voin sanoa että ainakin tällä kertaa mies nautti varmasti enemmän kuin minä. Mutta toki en ekalla kerralla tehnyt kaikkia maailman sirkustemppuja. Eikö ekan kerran jännitystä saa mitenkään anteeksi?
Tätä juuri pohdiskelen että kun minusta ei oikeasti välitetä, seksi on kuin työhaastattelu. Mies arvioi kelpaako. Ei oikeaa yhteyttä ja tunnustelua, opettelua. Vaan minun pitäisi lukea hänen ajatuksensa ja onnistua juuri tietynlaisessa suorituksessa jotta pääsen jatkoon? Itse en edes saanut ja nautin silti, läheisyydestään, tunteesta, kokonaisuudesta.
Nyt selvisi ehkä juurisyy. Olit liian miellyttämisenhaluinen, jos et edes välittänyt omasta orgasmistasi. Siitä voi tulla fiilis ettet aidosti nauttinut seksistä vaan suostuit siihen vain miestä miellyttääksesi, jonkin agendan saavuttamiseksi, ehkä suhteen toivossa. Sen takia mies voi olla kylmä aamulla, kun hänellä ehkä vähän huono omatunto, kun voi kokea käyttäneensä hyväksi miellyttämisenhaluasi.
Näin vähän iäkkäämmän naisen kokemuksella, mies haluaa tuntea että nainen todella nauttii seksistä, heittäytyy siihen täysillä mukaan, nauttii hetkestä, ottaa oman orgasminsa, on tasaveroisena läsnä tilanteessa. Ei ole kyse siitä että sinun pitäisi tehdä jotain sirkustemppuja miehelle miellyttääksesi vielä lisää. Kun kummatkin nauttii aidosti ja on läsnä, toiselle hyvän tekeminen tulee ihan luonnostaan.
Lisäyksenä vielä, sinulla on ihan vääränlainen katsantokanta asiaan kun mietit pääsetkö jatkoon. Sekin kertoo tuosta miellyttämisenhalusta ja seksistä vain välineenä saavuttaa jotain. Yhtä lailla sinun tulisi miettiä kelpuutatko itse miestä "jatkoon", huomioiko hän sinua tarpeeksi seksissä, oliko hyvä rakastaja jne. Sinun täytyy muuttaa täysin asennettasi, ja harrastaa vasta sitten seksiä, kun todella nautit siitä itse seksistä ja hetkestä, ilman että liität siihen valtavasti muita odotuksia.
Tämä pohdinta on tullut vasta nyt. En ajattele seksiä välineenä yhtään mihinkään, enhän edes halua juuri tällä sekunnilla vakavaa suhdetta tms. Menin sänkyyn koska olin ihastunut ja tuntui siltä. Olin läsnä tilanteessa vaikka jännitti hirveästi. Keskustelimme siitä etukäteen.
Tuo "jatkoonpääsy" ajatuksena on herännyt vasta nyt, kun ihmettelen tätä kylmyyttä. Että sillä meidän yhteydellä ja hyvällä fiiliksellä ei ollutkaan mitään merkitystä seksin jälkeen. Tai että jos tosiaan tein seksissä jotain väärää tai en tehnyt jotain oikeaa, sitä ei voisi ensi kerralla korjata? Siksi koen että haastatteluni on hylätty,kun se kaikki lämpö ja lempeys hävisi.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalle kierrokselle otat jämäkämmän kannan. Kummallakin tulee tulla tunne yhteenkuuluvuudesta ja ilmassa täytyy lyödä kipinät. Ilman näitä ette mene sänkyyn.
Millaisia? Sellaisia ketkä haluaa tehdä sinuun vaikutuksen. Et mene treffeille kenen tahansa kanssa!
No mutta kun nyt oli juuri näin. Mies oli kiinnostunut, sopivasti, ei imelästi, ei liikaa, ei kylmästi, liian vähän. Juttu luisti, puhuttiin tuntikausia, nähtiin lukuisia kertoja ennen kuin edes pussattiin. Oli kipinää, flirttiä, sopivasti. Pitkiä katseita ja ainakin minulla sähkövirtaa kun vahingossa koskettiin. Puhuttiin etukäteen toiveista ja elämäntilanteista. Hän kertoi mitä ajattelee minusta.
Miten ihmeessä voi tietää että se oli joko kaikki valetta tai sitten seksi oli muka niin hirveää ettei minuun voi katsoakaan...
Tuo nyt vain oli epäsopiva yksilö sinulle. Ei sen perusteella kannata tehtä koko miespopulaatiota koskevia yleistyksiä. Jos alkaa tulemaan enemmän noita, niin sitten kannattaa miettiä millaisista miehistä kiinnostut.
No heti seksin jälkeenhän tulee kyllä miehelle melkoinen fiiliksen lasku, mutta ilmeisesti nyt useammassa tapauksessa se on jäänyt lopulliseksi?
Jos seksi on edes sinnepäin, niin kyllä mies sitä tahtoo toistekin.
Ap:lle on annettu oikea syy, joka on joku näistä:
-huono tuuri
-huono seksi
-käytös seksin jälkeen tai
-huono miesmaku.
Täällä kovasti luodaan legendaa siitä, että seksiä pihtaamalla tai antamalla voisi vaikuttaa parisuhteen mahdollisuuteen, mutta sehän ei pidä paikkaansa muuten, kuin että kumppanien on oltava seksin suhteen aika samoilla linjoilla. Mitä ne sitten ikinä ovatkaan. Kuten ap oli havainnoinutkin, on paljon onnellisia suhteita, joissa seksiä on ollut lähes heti, omani mukaanluettuna. Ja varmasti on myös onnellisia suhteita, joissa seksiä on vasta avioliitossa.
Ehkä olisi hyvä olla hetki itsekseen? Jos noin on käynyt jo muutaman kerran, pelkkä alitajuinen pelko voi vaikuttaa käytökseesi epäedullisella tavalla ilman, että edes itse huomaat. Ja olen erään edellisen kanssa 100% samaa mieltä siitä, että jos mietit vain jatkuvasti kelpaatko itse, ei lopputulos ole kummoinen. Yhtä lailla tärkeää on se, onko mies sopiva sinulle.
Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia? Sellaisia ketkä haluaa tehdä sinuun vaikutuksen. Et mene treffeille kenen tahansa kanssa!No mutta kun nyt oli juuri näin. Mies oli kiinnostunut, sopivasti, ei imelästi, ei liikaa, ei kylmästi, liian vähän. Juttu luisti, puhuttiin tuntikausia, nähtiin lukuisia kertoja ennen kuin edes pussattiin. Oli kipinää, flirttiä, sopivasti. Pitkiä katseita ja ainakin minulla sähkövirtaa kun vahingossa koskettiin. Puhuttiin etukäteen toiveista ja elämäntilanteista. Hän kertoi mitä ajattelee minusta.
Miten ihmeessä voi tietää että se oli joko kaikki valetta tai sitten seksi oli muka niin hirveää ettei minuun voi katsoakaan...
Entä jos tulkitsit väärin? Ehkä kuvittelit kipinän, kyn halusit niin kovasti tulla rakastetuksi? Tai kuvittelit kylmenemisen, kun pelkäsit niin kovasti tulla jätetyksi?
Vaihdat hetkeksi perinteiset treffialustat reaaliaikaiseen treffailuun. Haluat ilmeisesti sitoutuvaa ja vakavaa seurustelua? Selvä. Suosittelen kokeilemaan ortodoksisen ja katolilaisen seurakunnan kokoontumisia niissä puitteissa mitä näin korona aikana järjestetään. Noissa käy monet sinkut miehet, joilla ei välttämättä ole ehtinyt siunaantua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko liian takertuva seksin jälkeen, että mies jotenkin säikähtää? Näytät ihastuneelta, suunnittelet seuraavaa tapaamista jne.
Mitä ihmettä pitäis?
Näyttää kyllästyneeltä, antaa ymmärtää kuinka paljon olis vientiä toisaalla, olla laittamatta viestiä ollenkaan ettei toinen vaan luule mitään?
Kyllä minä olen yleensä ihastuneen oloinen seksin jälkeen...vaikka kiireellä pukeuduttaisiinkin ja jatkettaisiin suuntiimme. Miehen kommenttiin "nähdään", vastasin "kyllä me nähdään...joskus"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko tuo ihan todella syy jättää nainen seksin jälkeen? Jos tuo tosiaan olisi tilanne, eikö aikuinen ihminen ottaisi sen puheeksi eikä kylmenisi ja jättäisi kuin nallin kalliolle?
Mulle ei mene tuo selitys läpi.
Ihannemaailmassa ottaisi puheeksi kyllä. Mutta todellisessa maailmassa mies välttelee kiusallisia tilanteita ja keskusteluja viimeiseen asti. Miehiä lukee parhaiten katsomalla käytöstä.
Jostain syystä kiinnostut miehistä, jotka eivät kiinnostu sinusta muuten kuin seksin osalta. Vika ei ole niissä miehissä, vaan sinussa. Kiintymyssuhdetyyli jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia? Sellaisia ketkä haluaa tehdä sinuun vaikutuksen. Et mene treffeille kenen tahansa kanssa!No mutta kun nyt oli juuri näin. Mies oli kiinnostunut, sopivasti, ei imelästi, ei liikaa, ei kylmästi, liian vähän. Juttu luisti, puhuttiin tuntikausia, nähtiin lukuisia kertoja ennen kuin edes pussattiin. Oli kipinää, flirttiä, sopivasti. Pitkiä katseita ja ainakin minulla sähkövirtaa kun vahingossa koskettiin. Puhuttiin etukäteen toiveista ja elämäntilanteista. Hän kertoi mitä ajattelee minusta.
Entä jos tulkitsit väärin? Ehkä kuvittelit kipinän, kyn halusit niin kovasti tulla rakastetuksi? Tai kuvittelit kylmenemisen, kun pelkäsit niin kovasti tulla jätetyksi?
Huokaus. Sitten voidaan ruveta analysoimaan aivan kaikkea elämässä. Ehkä kuvittelen äitinikin rakkauden, vaikka hän sen sanoilla ja teoilla näyttää?
Jos toinen ihminen SANOO suoraan, että ajattelen sinusta asioita a, b ja c, silloinhan on kaksi vaihtoehtoa - joko uskoa niitä sanoja tai ei. Ja jos jo jonkin aikaa myös teot ja kaikki muukin on viitannut siihen, että nuo sanat ovat totta, mitä pahaa siinä on jos niihin uskoo, kun itsekin ajattelee siitä toisesta samoin?
Ja samoin tuo kylmenemisen kuvitteleminen - jos mennään suukoista ja katsekontaktista hiljaisuuteen ja katseen välttelemiseen, kerro ihmeessä miten se on kuvittelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, sinulla on ihan vääränlainen katsantokanta asiaan kun mietit pääsetkö jatkoon. Sekin kertoo tuosta miellyttämisenhalusta ja seksistä vain välineenä saavuttaa jotain. Yhtä lailla sinun tulisi miettiä kelpuutatko itse miestä "jatkoon", huomioiko hän sinua tarpeeksi seksissä, oliko hyvä rakastaja jne. Sinun täytyy muuttaa täysin asennettasi, ja harrastaa vasta sitten seksiä, kun todella nautit siitä itse seksistä ja hetkestä, ilman että liität siihen valtavasti muita odotuksia.
Tämä pohdinta on tullut vasta nyt. En ajattele seksiä välineenä yhtään mihinkään, enhän edes halua juuri tällä sekunnilla vakavaa suhdetta tms. Menin sänkyyn koska olin ihastunut ja tuntui siltä. Olin läsnä tilanteessa vaikka jännitti hirveästi. Keskustelimme siitä etukäteen.
Tuo "jatkoonpääsy" ajatuksena on herännyt vasta nyt, kun ihmettelen tätä kylmyyttä. Että sillä meidän yhteydellä ja hyvällä fiiliksellä ei ollutkaan mitään merkitystä seksin jälkeen. Tai että jos tosiaan tein seksissä jotain väärää tai en tehnyt jotain oikeaa, sitä ei voisi ensi kerralla korjata? Siksi koen että haastatteluni on hylätty,kun se kaikki lämpö ja lempeys hävisi.
Mulle on myös käynyt noin, kyseessä oli ystävä, jonka kanssa sit kerran lipsahti. Voi olla, että mies on päässään sekoittanut halun ja romanttiset tunteet, ja seksin oltua ohi asia kirkastuu kun halu on poissa.
Ton kaverin kanssa jutusteltiin heti läpi hänen selkeä katumuksensa ja ystävävälit palasivat. Se olikin paras ratkaisu. Seksi oli kyllä puolin ja toisin ok (varmasti myös hänelle, elämäni aikana olen saanut palautetta ja se on ollut varsin positiivista ;) mutta tunteiden osalta nähtävästi kävi selväksi, että niitä ei ollut riittävästi. Such is life.
Voi olla, että kun torjutuksi tulemisen kipu helpottaa, päädyt itse olemaan samaa mieltä. Yksipuolista rakkautta ei ole, joten jos toinen ei tahdokaan olla kanssasi, on hyvä että kuulet sen aiemmin eikä myöhemmin. Joku toinen on silloin oikeampi.
No vaikeaa kuvitella tätäkään kun ennen seksiä puhuttiin toiveistamme jotka menivät yksiin (ei heti vakavaa suhdetta, muttei tyhjänpäiväistä irtopaneskeluakaan).