Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla
Kommentit (578)
Mä senssipalstat joka päivä tarkkaan lukaisen ja tarttuun joukkuun ilmoituksen suorasukaisen, en kieltäydy mä koskaan päiväkahvikesteistä ja tulin juuri kliniikalta isyystesteistä, ei huolta naistentansseissa jos askel onnahtaa sen nainen unohtaa kun kulli haaraan ponnahtaa, hän anelee mua oitis toisen kerran humppaamaan ja sitten kämpilensä häneen spermaa pumppaamaan
Nyt seisoo kulli senkin eestä se että pulaan jätti pojan panohaluissaan, on tullut nuoruudessaan pettyneestä kuin herhiläinen kultakalussaan, nyt seisoo kulli senkin eestä kun ennen esinahan alla vain lymyili, taas nainen ulvoi korkeasta ceestä mut meikäläinen sen kuin hymyili
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvä sosiaaliturva. Työtarjouksen pitäisi automaattisesti lopettaa tuet. Töihin sieltä.
Suomessa on aivan jäätävän surkeat palkat. Korkeakoulun lapuilla tienailee jenkeissä yli 100k vuodessa, niin täällä saa edes 40k. Joo jenkeissä on sairausvakuutus, mutta senkin jälkeen tienaavat 20-30k enemmän.
opettajillakin 2:lla alkava kuukausipalkka vaikka maisterin koulutus, aika uskomattoman surkeaa ja sijaisiksi otetaan puskista ketä vain ilman mitään koulutusta/pätevyyttä mihinkään ja maksetaan lähes samaa tunti palkkaa
Ei muuta kuin koulut yksityisiksi. Kunnalliset koulut niille, joilla ei ole vara maksaa. Näin muuallakin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet pitkään työttömänä, et kohta mistään saa töitä paremmalla palkalla. Ei kukaan työnantaja ota töihin sellaista joka 10 v ollut työttömänä (ei lasketa mukaan äitiysloma jne)
Tietysti ottaa. Ei kai sitä työnantajalle kerrotakaan, että on oltu 10 vuotta työttömänä. Tyhmäkö olet.
----
Kuulepa, työhaastattelussa kysytään, mitä olet tehnyt viime aikoina. CV:ssä ei saa olla aukkoja. Äitiyslomat, opiskelut jne on ok, ja lyhyet työttömyydet, mutta silloinkin pitäisi olla jotain aktiivisuutta, vaikka vapaaehtoistöitä.
t. rekrytoija
No onneksi en ole törmännyt sinuun. Yksikään rekrytoija ei ole takertunut aukkoihin ja vakituisen työsuhteen päättyminen yt:n takia on ollt ihan fine. niin, että kuulepas vaan, on todella vanhanaikaista takertua aukkoihin cv:ssä, kun pätkätyöt on tätä päivää ja työnhakijoita joka paikkaan niin paljon. Jokainen täysjärkinen rekrytoija tietää, ettei uutta työtä saa tosta vaan, kun työpaikoista on niin kova kilpailu.
Herätys kirjoitti:
Ei jeesus
Jos tolla palkalla ei pysty ELÄMÄÄN paremmin? Tai SÄÄSTÄMÄÄÄN?Käsittämätöntä.....menisikö itse for real?
Palkan täytyy olla ainakin 2000€ että saa maksettua perusasiat ja vähän säästöä.Miettikää vähän!
Vähän eri juttu tekeekö työtä 8 vai 4 tuntia päivässä, vai pitäisikö silti saada sanan verran palkkaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imaista rahaa 1400€ kuussa ja se riittää elämiseen niin ei oli mitään järkeä lähteä töihin pienemmällä palkalla. Tuon nyt sanoo jokaisen järkikin. Useimmilla töissä ei ole mukavaa ja joutuu tekemään sitä sun tätä ja pomotkin on yleensä ääliöitä. Kotona voi tehdä juuri sitä mitä haluaa ja käyttää energiansa asioihin joista pitää. Aika tyhmä täytyy olla jos on eri mieltä.
Niin. Tai ihan patalaiska. Lusmujen lusmu. Jotkut kutsuvat myös loiseksi. Reppanat vielä vetoavat älyynsä. Niimpä niin.
..sanoo kateellinen joka ei pääse paskaduunistaan parempaan työpaikkaan ja toiset osaa nostaa tukia enemmän kuin sinä palkkaa :D
Älykkäät (suoja)työpaikkalaiset tarttuvat aina paskimpiin provoihin täällä :)
Paras on kyllä edelleenkin se aivopieru aikaisemmin, hesarissa kerrottiin kuinka työtön asuu 80 neliön rivarissa ja ajaa uudella autolla, kaikki työttömät siis elävät kuin varakkaat ja sitä sitten paheksuttiin muiden (suoja)työpaikkalaisten voimalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit et eläis yhteiskunnan varoilla
Tää ei kyllä riittäis minullekaan motivaatioksi. Aika harvalle varmaan todellisuudessa. Itse olen työelämässä, kuukausitulot noin3500€. Ymmärrän kyllä hyvin että työnteko ei kiinnosta jos siitä ei ole yhtään tai vain hyvin vähän rahallista hyötyä. En itsekään viitsisi sitoutua työhön joka syö jokapäivä aikaani 8h ja matkat päälle ilmaiseksi! Isoin ongelma ei nähdäkseni ole liian hyvät tuet, eikä edes pienet palkat, vaan se fakta että vuokrataso on niin korkea että rahallisesti on ihan sama käykö töissä vai ei, jos sattuu olemaan sinkku pääkaupunkiseudulla ilman koulutusta hyvin palkattuun työhön. Jos yksiön vuokra on vaikka 700€/kk (mikä on täysin normaalia pk-seudulla), ja palkka vaikka 1800€/kk, ei erotusta ole juuri ollenkaan tukien ja nettopalkan välillä! Jos ei käy töissä asumistuki kattaa vuokrasta 80%, ja loput 20% saa täydentävänä tt-tukena. Tämän lisäksi muihin kustannuksiin saa noin 500€/kk. Yhteensä siis 1200€. Jos taas tuosta 1800€ palkasta vähennetään verot ja muut kulut, jää käteen noin 1500€, ja tästä kun vielä vähennetään työmatkakulut (esim seutulippu taitaa jo nykyään olla yli 100€?), niin ero jää niin pieneksi verrattuna uhrattuun aikaan, ettei ole ihme että on paljon ihmisiä jotka eivät halua mennä töihin. Jos taas yksiön vuokra olisi vaikka 400€, saisi kotona ollessaan samalla tavalla sen vuokran maksettua, ja tt- tuen elämiseen, joten sen kotona olevan rahatilanteeseen tämä halvempi vuokra ei vaikuta. MUTTA tässä tilanteessa siitä käteen jäävästä 1500€ palkasta meneekin vuokraan vain 400€, joten erotus on paljon merkittävämpi! Väitän että jos pk-seudun ja isojen kaupunkien vuokria laskettaisiin tuntuvasti, lisääntyisi työhalukkuus huomattavasti! Pienissä kunnissa ongelma on ettei työpaikkoja yksinkertaisesti ole, mutta isommissa kaupungeissa joissa työtä paremmin olisikin, kalliit asumiskulut syövät työnteon kannattavuuden. Tietysti tilanne on eri jos on hyvä koulutus ja sen myötä hyvä palkka, mutta ei kaikilla ole tähän mahdollisuutta. Sitäpaitsi jonkun ne matalapalkkaiset työtkin on tehtävä.
Samaa mieltä.
Mulle tarjottiin kanssa sitä vahaisjakelua. Tarjoaja ei ole esim. iso lehtitalo vaan joku taho jolle aamulehtien jako on ulkoistettu. Omalla autolla olisi pitänyt ajaa, piirit joista valita olivat ne kaikkein pisimmät ja huonoimmat, syrjäisimmillä haja-asutus alueilla. Työsuhde-edut mm. työterveyshuolto, en tiedä oliko sellaista ollenkaan.
Jännää ettei kukaan uli täällä muista viime viikon uutista, maamu penskat ostelevat parin tonnin rytkyjä plus kaikki muu kiva tietty. Itketään ja ollaan kateellisia suomalaisten alhaisista tuista ja siitä ettei kukaan vapaaehtoisesti lähde hikipaja työhön mutta muun maalaiset saavat taustalla sitten vetää tonneja kuussa, ilman että kukaan vaatii niitä töihin. Aika helvetin mielenkiintoista.
Miksi suomalainen vihaa suomalaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin se lastenvalvoja selitti. Uusittiin pari viikkoa sitten sopimus ja kysyin tuosta. Kela kun maksaa nuo elarit, niin kai ovat tarkempia. Tosin ne ihmetteli sitäkin, että ex sai sen edellisen nollasopimuksen, vaikka on töissä. Tienaa vähän enemmän kuin tuo mun päiväraha. Mutta kun tulot ja menot oli laitettu laskuriin, tulikin sellaiset luvut että sen nollasopimuksen sai. Ehkä tuossa on ajatus että nyt kun molemmat ollaan pienituloisia, kela maksaa. Mutta jos minäkin olen töissä, minä maksan. Mikä ei taas minua kohtaan ole kyllä reilua, kyllä isälläkin luulisi vastuu olevan. Tosin maksan nyt sitten kaiken näistä tuista, saan ehkä 200e enemmän kuin ex. Niistä sitten vaatteet, harrastusvälineet, lelut, kengät jne. Ei tuo 200 enemmän riitä.
Ja tuo 1400 on siis nettoa, laskettu reilu 3000 bruttotuloista, kun töissä olin. Ja ihan duunari olen ja omiin töihin luultavasti kyllä pääsen, vaikka nyt taukoa tuleekin työntekoon. Otan tän myös kuntoutuksen kannalta, työn takia on ollut monenlaista vaivaa, nyt on aikaa hoitaa niitä kuntoon. Kun ei tarvitse painaa 10-15h päiviä siellä töissä.
Kellä ne lapset on kirjoilla? Jos sulla niin ethän sinä itsellesi mitään elareita joudu maksamaan :D
No en niin? Minulla ne on kirjoilla. Mutta jos olisin töissä, en saisi elareita ollenkaan, jos ex on maksukyvytön ja kela niitä ei maksa. Koska katsoo että työssäkäyvänä voin itse maksaa ne kaikki kulut. Eksän ei sen sijaan tarvitse edelleenkään maksaa mitään. Toki näissäkin on varmaan jotkut tulorajat, eli jos menen töihin ja käteen jäisi se 1600, ehkä vielä maksettaisi. Mutta jos pääsen vanhaan duuniin ja katsotaan että ne tulot on yli 3000 brutto, tuskin maksetaan enää Kelasta näitä elareita. Jos jollain vastaava tilanne, niin kertokaa toki, mielelläni olisin väärässä tässä. Ja tuntuu ettei nuo lastenvalvojatkaan aina ihan perillä ole kaikesta. Koska ei tuo päälle 3000 bruttona nyt niin iso ole, siis mitä siitä käteen enää jää. Ja sillä pitäisi kaikki kulut maksaa yksin, paitsi ne ruuat mitä isän luona syödään.
Se sun ex- mies on velvollinen maksamaan ne elatusmaksut, eikä sillä ole mitään tekemistä sun palkan kanssa. Hänen pitää hakea sitä maksuvapautusta aina tietyin väliajoin Kelasta ja mikäli hänen tulonsa katsotaan riittävän, niin Kela kyllä perii ne elatusmaksut takaisin. Kela silti maksaa ne aina sinulle. Miksi ihmeessä ajattelet, että sen miehen elatusvelvollisuus päättyisi siihen, että sun tulot nousee?! Sä ( tai sun lapset) on oikeutettu elatusmaksuihin siihen asti kunnes ovat täysi-ikäisiä.
Tukia saa kyllä vain noin 1100 euroa. Näyttää siltä että tässä on väärin päin laitettu numerot että työstä saa sen 1400 ja tukia 1100.
Itse tein nuorempana varhaisjakelua kolmesta aamulla noin kuuteen ja sen päälle normi 8 tuntia päiväduunissa.
Vierailija kirjoitti:
Tukia saa kyllä vain noin 1100 euroa. Näyttää siltä että tässä on väärin päin laitettu numerot että työstä saa sen 1400 ja tukia 1100.
Sulla on tainnut itselläs mennä ÄÖ ja kengännumero sekasin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin se lastenvalvoja selitti. Uusittiin pari viikkoa sitten sopimus ja kysyin tuosta. Kela kun maksaa nuo elarit, niin kai ovat tarkempia. Tosin ne ihmetteli sitäkin, että ex sai sen edellisen nollasopimuksen, vaikka on töissä. Tienaa vähän enemmän kuin tuo mun päiväraha. Mutta kun tulot ja menot oli laitettu laskuriin, tulikin sellaiset luvut että sen nollasopimuksen sai. Ehkä tuossa on ajatus että nyt kun molemmat ollaan pienituloisia, kela maksaa. Mutta jos minäkin olen töissä, minä maksan. Mikä ei taas minua kohtaan ole kyllä reilua, kyllä isälläkin luulisi vastuu olevan. Tosin maksan nyt sitten kaiken näistä tuista, saan ehkä 200e enemmän kuin ex. Niistä sitten vaatteet, harrastusvälineet, lelut, kengät jne. Ei tuo 200 enemmän riitä.
Ja tuo 1400 on siis nettoa, laskettu reilu 3000 bruttotuloista, kun töissä olin. Ja ihan duunari olen ja omiin töihin luultavasti kyllä pääsen, vaikka nyt taukoa tuleekin työntekoon. Otan tän myös kuntoutuksen kannalta, työn takia on ollut monenlaista vaivaa, nyt on aikaa hoitaa niitä kuntoon. Kun ei tarvitse painaa 10-15h päiviä siellä töissä.
Kellä ne lapset on kirjoilla? Jos sulla niin ethän sinä itsellesi mitään elareita joudu maksamaan :D
No en niin? Minulla ne on kirjoilla. Mutta jos olisin töissä, en saisi elareita ollenkaan, jos ex on maksukyvytön ja kela niitä ei maksa. Koska katsoo että työssäkäyvänä voin itse maksaa ne kaikki kulut. Eksän ei sen sijaan tarvitse edelleenkään maksaa mitään. Toki näissäkin on varmaan jotkut tulorajat, eli jos menen töihin ja käteen jäisi se 1600, ehkä vielä maksettaisi. Mutta jos pääsen vanhaan duuniin ja katsotaan että ne tulot on yli 3000 brutto, tuskin maksetaan enää Kelasta näitä elareita. Jos jollain vastaava tilanne, niin kertokaa toki, mielelläni olisin väärässä tässä. Ja tuntuu ettei nuo lastenvalvojatkaan aina ihan perillä ole kaikesta. Koska ei tuo päälle 3000 bruttona nyt niin iso ole, siis mitä siitä käteen enää jää. Ja sillä pitäisi kaikki kulut maksaa yksin, paitsi ne ruuat mitä isän luona syödään.
Pahoittelut ilkeästä kommentista, mutta vaikea kuvitella tällaisten aivopierujen jälkeen palkaksesi 3500 euroa. Josta tulikin mieleeni, saitko elareita silloin, kun olit töissä?
Vierailija kirjoitti:
Itse tein nuorempana varhaisjakelua kolmesta aamulla noin kuuteen ja sen päälle normi 8 tuntia päiväduunissa.
Ja hiihdit työmatkat 20km suuntaansa, myös kesäisin, ylämäkeä mennen tullen??
En ole mikään asiantuntija, mutta olen siinä käsityksessä, että elarit tulee maksaa aina ja jos etävanhemmalla ei ole pienten tulojensa takia siihen varaa, niin silloin Kela maksaa elarit lähivanhemmalle riippumatta vaikka lähivanhemman olisi miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mä vaan sanon teille kaikille, että tää maailmanmeno on nyt sellaista, jotta kohta on tukien leikkaamisen aika ja siinä kohtaa alkaa olla tosi arvokasta, että on jotain työkokemusta että voi ottaa elämänsä omiin käsiinsä.
Tätä jos ette nyt halua ymmärtää niin se on Herran haltuun sitten vaan.Tätä on muuten hoettu jo montakymmentä vuotta, ja tukia on toki leikattukin vähän. Mutta perustoimeentulosta ei voi leikata, eli se pysyy siellä perälautana jatkossakin.
Niin. Oletko viime aikoina katsonut uutisia tai kurkistanut ulos ikkunasta? Olet työntänyt pääsi pensaaseen. Ota se pois sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hiihdit työmatkat 20km suuntaansa, myös kesäisin, ylämäkeä mennen tullen??
Ihan normaalia tuo oli ainakin ennen, melkein kaikilla varhaisjakelijoilla oli normiduuni lisäksi. Eihän sillä pelkällä lehdenjaolla kukaan elänyt. Moni otti sen virabelihommaksi kun halusivat lisätienestiä.
Nuorelle rekrytyöpaikka on hyvä. Ainakin täällä pk- seudulla, siitä pääsee helposti eteenpäin jos on vähänkin yritteliäisyyttä, meilläkin nuorin poika pääsi toivomaansa yritykseen 1.5 v jälkeen vakkariksi ja palkka on nyt hyvä. Oli kyllä ammattitutkinto pohjalla
En tiedä onko ap nuori vaiko jo aikuinen ja missä asuu, sekin ratkaisee
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Taisi sinun päivätyö olla aika heppoista. Minunkin työpaikalla valtiolla oli näitä, jotka tekivät toista työtä ja tulivat nukkumaan töihin muiden tehdessä työt.
Helposti voi! Asumistuki ja toimeentulotuki tekee hyvinkin tuon 1400€. Tällöin ollaankin tilanteessa jossa työssäkäymisestä eijää muuta iloa kuin se että maksaa sen kalliin vuokransa itse. Ruokarahaa ei jää yhtään enempää kuin sille jonka vuokran yhteiskunta maksaa.