Onko teinit tällaisia?
Meillä asuu vieras teini. Hän ei tee kotitöitä muuta kuin äärimmäisellä pakolla, kukkuu yöt, nukkuisi päivät, puhuu vain puhelimessa tai näpyttää tietokonetta. Kukaan muu ei kiinnosta kuin hän itse. Mikään ei kiinnosta. Yhtään ei käyttäydytä - muuta kuin kaverien kanssa. Kaverit kaikki kaikessa. Tekemisistään ei saa selvää edes hohtimilla. Ja kaikki, aivan kaikki, pyörii hänen napansa ympärillä. Siis näkee kaiken niin, että kyse on hänestä ja vain hänestä.
Onko teinit tällaisia?
Kommentit (83)
Laita teinille rajat. Kerrot, koska aamulla noustaan ylös, koska ovat ruokailuajat. Jos ei näitä aikoja noudata, niin et päästä jääkaapille ottamaan välipaloja. Tämä oli ihan oikein teinille, kun ei äitienpäivälounaalle haettu. Olihan herätelty kuitenkin jo yhdentoista aikoihin. Olet sinä melkoinen naispuolinen lassukka kun et saa yhtä teiniä kuriin ja kykene asettamaan rajoa. Noudattaahan muutkin lapset asetettuja rajoja ja käyttäytymissääntöjä
Mistä teille tuollainen totaalisen vieras ihminen oikein on tupsahtanut? Löysitte vaan yhtenä päivänä pihalta?
Voi kuule. Niitä rajoja on laitettu. Laitettu. Ja laitettu. Kotityötkin sai valita, kirjoittaa listaksi ja kas, ei tee niitäkään.
Viimeksi kannoin imurin huoneen ovelle niin ettei sieltä päässyt ulos. Sittenkään ei imuroinut ennen kuin oli 20 kertaa mussutettu. Pitkin hampain ja huonosti.
Mitään muitakaan kotitöitä ei tee. Niistä on nalkutettu ja jankutettu, rangaistu ja neuvoteltu.
Miksi teillä asuu vieras lapsi? Jos on sijotettuna niin olet lapsellinen etkä sovi siihen hommaan, "normaali" teinikin on hankala, itsekäs, ajattelematon jne puhumattakaan teinistä joka seilaa irrallaan maailmassa sijaisperhettä vaihdellen.
Ei ole sijoitettu lapsi.
En ollut kyllä itse tuollainen. Enkä tunne ketään muuta, joka olisi tätä tasoa. Moukka.
Aina valitetaan että teineissä on vika, mutta tekee ne aikuisetki virheitä.
Väärä perhe sijoitusperheenä. Pilaat sen nuoren tulevaisuutta koko ajan, vitun marttyyri.
No miksi hyysäät vierasta teiniä, lähetä kotiinsa. Kamala valitus mutta et kuitenkaan voi kertoa mistä tuo vieras lapsi teille yks kaks on ilmestynyt.
Hän kyllä aistii sen, että hänestä ei ilmeisesti välitetä aidosti perheessänne ja sitä kautta ongelmat sitten korostuvat.
Mitä oikein valitat. Jos kyseessä on teille täysin vieras ihminen, ei sun tarvitse sitä kotonasi pitää. Lähetä omaan kotiinsa.
Niin tekee. Tämän vanhemmat, kun ovat jättäneet opettamatta alkeellisetkin käytöstavat. Häpeäisin silmät päästäni, jos omat lapset käyttäytyisi näin!
ap
Lapsi tietää mitä hänestä ajattelet. Siksi ei kiitä. En kiittäisi minäkään.
Lapsi tietää mitä hänestä ajattelet. Siksi ei kiitä. En kiittäisi minäkään.
Soita poliisille, että hakevat tunkeilijan pois. Väkisinhän se on teille tullut, ilman teidän suostumusta?
Voi jestas. =D
Miksi ihmeessä se teini asuu teillä? Kenen se on?
Jotain hämärää tässä nyt on, kun ei AP suostu kertomaan, mistä tollanen täysin vieras teini on tupsahtanut niille asumaan
Tää taitaa olla se vaihto-oppilas, josta ap on ennenkin valittanut. Tollaisia teinit on, toivotaan ettei omallesi satu samanlaista vaihtomammaa, kun hän aikanaan lähtee ulkomaanvaihtoon.
Eikö sua jo syksyllä neuvottu etsimään vaihtarille toinen isäntäperhe, jos te ette kerran tykkää? Itse olet valinnut, että hän asuu teillä yhä vaan.
Mitä hittoa te täällä puolustelette moista perseilyä? Olkoonkin myllerrystä ja vaikeeta ja yhyyniinkamalaa, kyllä silti pitää osata edes alkeelliset käytöstavat. Itse olen nyt täpärästi teini-iän ohittanut, mutta teinivuodet ovat oikein kirkkaassa muistissa edelleen. Olihan sitä tunteet pinnassa välillä, mutta mulle ei tullut mieleenkään käyttäytyä ap:n kuvailemalla tavalla. Selkään olis tullut, vähintäänkin verbaalisesti, ja ihan syystä.
Ja teille, jotka sanoitte että tuollaisia ne teinit ovat - eivätkä ole. Tuollaisia ovat ihmiset, joilla ei ole ymmärrystä, sosiaalista älykkyyttä, huomioonottokykyä ja käytöstapoja nimeksikään. Ihan iästä riippumatta.
Okei, hieman hämärää on se, miten ap ei kerro mistä moinen teini on tupsahtanut taloon. Voisitko selittää ap tätä vähän tarkemmin?
Ei ole miehen lapsi, vaan ihan on vieras.