Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teinit tällaisia?

Vierailija
12.05.2014 |

Meillä asuu vieras teini. Hän ei tee kotitöitä muuta kuin äärimmäisellä pakolla, kukkuu yöt, nukkuisi päivät, puhuu vain puhelimessa tai näpyttää tietokonetta. Kukaan muu ei kiinnosta kuin hän itse. Mikään ei kiinnosta. Yhtään ei käyttäydytä - muuta kuin kaverien kanssa. Kaverit kaikki kaikessa. Tekemisistään ei saa selvää edes hohtimilla. Ja kaikki, aivan kaikki, pyörii hänen napansa ympärillä. Siis näkee kaiken niin, että kyse on hänestä ja vain hänestä.

Onko teinit tällaisia?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vaihtari se tietysti on. On ihan oma vika ettei saa suuta auki ja vaihtaria siirtymään toiseen perheeseen.

Vierailija
62/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aivan itse tehnyt teinistä tuollaisen. Jos jo näistä viesteistä paistaa näin hyvin läpi ap:n marttyyrius TUNTEMATONTA teiniä kohtaan, niin mitä se mahtaa ollakaan oikeassa elämässä. Ap kuvittelee olevansa mahtava, ihana ja oikeudenmukainen, mutta onkin teinin tasolle jäänyt kiukutteleva ilkimys, joka odottaa palvontaa, kun HÄN tekee normaaleja askareita ja loukkaantuu verisesti, kun niin ei käykään.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten kyselemään (tai siinä vaiheessa ei ehkä enää tarvitse...) uudestaan, kun omasi ovat teini-ikäisiä. :D

Vierailija
64/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh..vaikuttaa ihan normi teiniltä, tollasia ne usein on.

Oma tytär jätti kahdet äitienpäivät "väliin" ei edes onnitellut. Harmitti, mutta kyllä mä tajusin että Se on Se ikä. Nyt on jo kasvanut sen yli ja muistaa taas mua ja muitakin.

Poika on 13 vuotta ja eilen aamulla ajattelin että saas nähdä onnitteleeko mua antaako vaan olla. Sain kortin ja jos en olis saanut niin en mä olis hernettä nenuun vetänyt.

Relaa ap, jos noin helpolla menee murkkuikä ohi, niin ootte onnekkaita. On nimittäin pahempiakin tapauksia olemassa.

Vierailija
65/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi lyhyt vastaus: ovat kyllä. Tv. neljän nuoren teini-iästä hengissä selvinnyt (ja niin selvisivät teinitkin, ovat nykyään ihan kunnon kansalaisia kunnon ammateissa).

Vierailija
66/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap mahtoi vaihto-oppilaalta odottaa, jos tää on sellainen? En mä vaan osaisi olettaa että tekee jotain kotihommia, tai kiittelee vuolaasti äitienpäivänä vierasta naista. Mistä kulttuurista se edes on?

Vierailija
67/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse vaihtarista, niin on kyllä kummallinen vaihtari. Meillä on ollut kaksi, ja kumpikaan ei ole ollut tuollainen. Ovat siivonneet omat huoneensa, jos eivät oma-aloitteisesti niin ainakin pyydettäessä. Pojan kanssa on jouduttu enemmän keskustelemaan talon säännöistä kun tytön kanssa. Kyllä tuommoinen käytös vaihtarilta jo kertoo kovasta koti-ikävästä ja sopeutumattomuudesta tai muusta suuremmasta ongelmasta, johon olisi pitänyt puuttua jo aiemmin.

Vierailija
68/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan tuollaista vaihtaria kattelisi. Mutta siis onko hän vaihtari?

Vierailija
69/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:51"]

Kuule. En vihaa, mutta kyllä loukkaannuin ja syvästi, kun kaiken vaivannäön jälkeen ei edes äitienpäivänä osaa KIITTTÄÄ! Ap

[/quote]

Miks se sua kiittäisi äitienpäivänä jos sä oot sille joku vieras ihminen?

Vierailija
70/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tuntematon teini onkin vaihtari, niin voihan olla, että ap on kuvitellut saavansa ilmaisen orjan, jonkun siivoamaan ja hoitamaan lapsia. Kylmä kapakala, joka välittää vain omistaan ja teini vetänyt suojamuurin ylleen. Nyt sitten ap:n silmissä muutama vaate, kirja tai jotain muuta lattialla tarkoittaa kaaosta, kun hänen pienet lapsensa siivoavat äidin avustuksella kaikki viisi lelua aina leikkien loputtua laatikoihin.

Ja miksi ihmeessä vaihtari kiittelisi äitienpäivänä vierasta naista, vaikka häneltä olisikin saanut ruokaa ja katon päänsä päälle? Ei ap ole millään lailla vieraan teinin äiti. Johan täällä kouhkataan ettei isätkään saa muistaa pienten lasten kanssa äitiä, koska heidän vaimonsa ei ole heidän äiti.

Ehkä vielä ruokakin on lapsille sopivaa, suolatonta, mautonta jne. ja kun sekään ei kelpaa teinille, niin ap on vetänyt useamman herneenpalon nenäänsä. Yleensä aikuiset luovat suhteet lapsiin, olivat he sitten vaikeita tai eivät. Eivät jätä herättämättä, kun pitäisi lähteä ravintolaan syömään, koska edellisenä päivänä sanottiin monta kertaa, että tasan kello yksitoista auto starttaa pihalta. En mä ainakaan tiedä kenenkään äidin tehneen niin, vaikka monen nuori on oikeasti aika kamala. Ap:n huollettava ei ole hänen lapsensa ja hän näyttää sen valitettavasti.

Vierailija
71/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:51"]

Kuule. En vihaa, mutta kyllä loukkaannuin ja syvästi, kun kaiken vaivannäön jälkeen ei edes äitienpäivänä osaa KIITTTÄÄ! Ap

[/quote]

Niin siis mistä tämän vieraan teinin olis pitänyt sua kiittää? Äitienpäivänä, vaikka se on sulle vieras ja sä et ole sen äiti millään lailla? Ei ole oikein aikuista käytöstä myöskään loukkaantua (ja vielä syvästi) äksyilevälle teinille, joka taitaa olla teillä asuessaan aika onneton.

Vierailija
72/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ap on kiittänyt teiniä? Muistaako edes kehua koskaan? Järjestääkö mitään kivaa ylimääräistä? Käykö kahdestaan teinin valikoimassa leffassa, ravintolassa tai vaikka vain jäätelöllä ja kyselee mitä kuuluu jne? Tuskin. Ap vain odottaa glooriaa omasta olemassaolostaan ja kiukuttelee, kun hänen vaivannäköään ei kiitellä. Ja vielä äitienpäivänä. Kai sillä teinillä on ääretön ikävä oman ihanan äitinsä luo ja tämä yksi hyväkäs vain käyttäytyy todella törkesti välittämättä yhtään siitä, että teinikin on vielä lapsi. Ehkä hän olisi halunut ikävissään jotain kivaa kohtelua äitienpäivänä, kun kaikilla muilla on äidit lähellä paitsi hänellä.

Vierailija
73/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy niin sääliksi tota teiniä. Kamala vuosi ollut sillä. Teini on kuitenkin vielä lapsi ja yksinään poissa kotoa. Toivottavasti sillä kuitenkin on ollut edes niitä kavereita.

Vierailija
74/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Toivottavasti saa tosiaan hyviä kokemuksia muualta ja ehkä ap:n mieskin on mukavampi ja huomioinut nuorta positiivisesti.

Vierailija
75/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on  "normaali" teini mikä ei harrasta mitään urheilun tapaistakaan. Kaikilla mun tietämmillä ongelmanuorilla on liikaa vapaa-aikaa. Meidän teini harrastaa kuus krt viikossa futista ja pelikentillä onneksi oppii alkeellisetkin käytöstavat, jos niitä ei kotona ole opittu

Vierailija
76/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa ihan yhtä "teiniltä" kuin tuo nuori. Jommankumman teistä pitäisi osata olla aikuinen ja ikäsi puolesta sulla on siihen paremmat edellytykset.

Vierailija
77/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on aika tyypillistä teiniltä. Mutta vaikka teini onkin "siinä iässä", eihän se tietenkään tarkoita että huono käytös olisi hyväksyttävä. t. kahden teinin äiti

Vierailija
78/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on aika tyypillistä teiniltä. Mutta vaikka teini onkin "siinä iässä", eihän se tietenkään tarkoita että huono käytös olisi hyväksyttävä. t. kahden teinin äiti

Vierailija
79/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys on kaikille teinien äideille: kun nyt kerran olette useat ilmeisesti sitä mieltä, että huono käytös on hyväksyttävää ja menee iän piikkiin, voisitteko myös kertoa, miten reagoitte näissä ongelmatilanteissa? Tuleeko ikinä huudettua teinille? Tapeltua sen kanssa? Komennettua sitä? Teettekö mitenkään selväksi rajoja? Kerrotteko mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei? Vai onko teillä sellainen linja, että saa sitä kotona olla kamala, kunhan ei muualla ole.

Vierailija
80/83 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää teini ei ole mikään "ressukka kaukana kotoa". Todella ovela hyppyyttämään ja passuuttamaan ja komentamaan.

Solmuun on menty, eikä sekään riitä.

Kiukuti, kiukuti, kiukuti, oikuti, oikuti, oikuti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi