Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki käyttää Converseja?

Vierailija
09.05.2014 |

Kun muitakin tennarimerkkejä on olemassa? Ovat vielä ihan sikahintaisia?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset eivät teidä muista merkeistä. On helppoa ja turvallista ostaa samaa mitä muillakin.

Vierailija
2/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:40"]

Mulla on kahdet converset, toiset 40 e paikallisesta halpakaupasta ja toiset 20 e citymarketin alesta. Kyllä niitä suomestakin halvalla saa :) Vuosi sitten näin intersportin alessa -70%, harmi vaan ettei omaa kokoa ollut enään jäljellä.. Niin ja omani ovat 4 vuotta vanhoja ja edelleen hyvässä kunnossa!

[/quote]

No tuohon hintaan voisi ostaakin, mutta eiköhän suurin osa maksa niistä ihan sen täyden hinnan, kun kerran sellasia ryöstöhintoja niistä joka paikassa pyydetään. Ja aiheena ei ollut halpistennarit vs Converset, vaan kun laadukkaita tennareita on muitakin, niin miksi juuri Converset. KAIKILLA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converset kestaa ja niissa on ihana laaja vari- ja kuosivalikoima. Sen lisaksi tykkaan tukea alkuperaista, viela kun Converset mielestani nayttavatkin parhaalta. Niissa on muotoilu kunnossa, ne halpikset nayttavat usein paljon kompelommilta ja jotenkin, no, halvemmilta. Mulla on tallakin hetkella nelja paria, noi viis vuotta vanhat alkaa nyt olla vahan parhaat paivansa nahneet, mutta muut, 1v-4v vanhat ja ainakin kerran viikossa kaytetyt ovat viela oikein hyvassa kunnossa! Yksista on tosin kayton takia pohja kulunut melkein sileaksi :D

Vierailija
4/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleepa nuoruus mieleen.

Vierailija
5/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenellä "kaikilla"? Silloin kun olin kumitossuiässä, moista merkkiä ei kai ollut olemassakaan, ei ainakaan Suomessa. Nokian valkoiset tennarit oli kova sana niihin aikoihin. Nyt tyydyn kunnon kenkiin, en mihinkään kumitossuihin.

Vierailija
6/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 07:54"]

Kun muitakin tennarimerkkejä on olemassa? Ovat vielä ihan sikahintaisia?

[/quote]

No onhan niitä olemassa, mutta valitettavasti Suomessa todella heikot valikoimat. Tai sitten todella pitää tietää mistä ostaa, mutta ainakaan näissä peruskenkäkaupoissa ja muissa liikkeissä joista tennareita voisin kuvitella ostavani, ei yleensä ole kuin Conversea ja sitten muutamaa muuta, ei "perinteistä" tennarimerkkiä, eli lähnnä vain jotain Vagabondin tai Espritin tennareita. Ehkä Helsingistä saisi, mutta itse asun muualla Suomessa eikä täälläpäin ole mitään mahdollisuutta ostaa esim. Kawasakin, Napapijrin, Kedsin tai Bobbie Burnsin tennareita, eli merkkejä joita itse mieluummin käyttäisin. Vans taitaa olla Suomessa aika suosittu, mutta siitäkin on yleensä myynnissä vain muutamia perusmalleja. 

En halua netistäkään tilata, joten lähinnä olen ostanut tennareita matkoilta. Converset on sinänsä ihan ok, mutta valitettavasti niistä on tullut ainakin mulle vähän sellainen kenkien Unikko, niin kuulunut etten vaan pysty enää itse käyttämään.

Vierailija
7/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kyllä Converseista, löytyy kivoja värejä ja malleja. Sopii myös mun melko leveään jalkaan...mutta, en käytä enää koska niitä on KAIKILLA. Siis ihan kaikilla ja etenkin teineillä. Omalla lapsellani on (13v) ja kavereillaan, joten en halua käyttää samanlaisia kenkiä tyttäreni kanssa. Ostankin todennäköisesti ehkä Hilfigerit tai vastaavat...

Vierailija
8/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme syytä:

1. mukavat jalassa

2. kestävämmät kuin muut tennarit

3. hauskoja värejä joita n ole muista tennarimerkeistä löytänyt

Vierailija
9/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt noita converseja, minulla on pieni ja siro jalka, pidän tennareista mutta consseissa se paksu pohja ja leveä lesti saa jalan näyttämään kauhean isolta. Kunnon räpylät tulee :D mutta nättejä ne on, varsinkin marimekon unikko kuosilla :) toisille sopii, toisille ei :)

Vierailija
10/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatavuus on hyvä ja jalkani on kokoa 42. En ylipäänsä käyttäisi tennareita niin paljon jos muita kenkiä olisi yhtä hyvin tarjolla.

Minulta puuttuu tyypillinen kymmenien kenkäparien valikoima kaapeista enkä omista yli 200 euron laukkuja. Tulen hyvin toimeen eivätkä Converset ole minusta oikeasti kalliit. Käytän lähes aina niitä ja talvella tietysti talvisaappaita. Saappaat ovat maksaneet yli kaksi kertaa niin paljon tietysti.

Vierailija
11/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin itse converseihin vuosi sitten. Hintavuutensa takia minulla on niitä vain kaksi paria, mutta tyytyväinen olen ollut. Molemmmat löysin vielä alennusmyynneistä. Perus hm tennarit ovat siitä huonot että pohja on niin ohut ja kipeytän niissä jalkani, mutta converseilla voin kävellä pitkiäkin matkoja huoletta.

Vierailija
12/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän te conversenne ostatte jos ne ovat muka kalliita? Kun ei mitään kenkiä ainakaan Suomesta saa alle satasella. Omat converset maksoivat stockkalla vuosia sitten 50 joka ei ole hinta eikä mikään.

Vierailija
13/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää käytä, koska Adidaksen ja Niken tennarit tukevat paremmi lättäjalkaani !

Vierailija
14/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:18"]Numerolle 60:

http://www.complex.com/sneakers/2013/05/50-things-you-didnt-know-about-converse-chuck-taylor-all-stars/

"The Converse Chuck Taylor All Star — formerly just the All Star — has been in constant production since 1917"

Minusta tuo malli on ihan kiva, mutta omaan jalkaani ne eivät istu (olen joskus vuosia sitten sovittanut kaupoissa pari kertaa).

[/quote]

Joo onhan se paljon vanhempi malli, mutta mielestäni kengät tulivat "jokaisen jalkaan" vasta 90-luvun taitteessa? Korjatkoon ken paremmin tietää, itse ainakin muistan että tuolloin aivan kaikilla oli jalassa Converset, niin Suomessa kuin ulkomailla. Sitten suosio vähän hiipui Suomessa ja ne palasi "jokaisen jalkaan" 15v myöhemmin taas.

[/quote]

Taidat olla aika nuori :) Kielikurssilta englannista noita kannettiin ja silloin 80-luvun puolivälissä niitä oli ihan kaikilla - mutta toki vaan teineillä. Itsekin kannoin englannista kolme paria. Sit ne katosi tosi noloina eikä kukaan niitä enää pitänyt. Harmi etten tiedä mihin mun conssit joutui, ne olisi olleet aitoa vintagea ja kova sana huutiksessa. 

Itse pidän esin. Vansin perusmallia siistimpänä, Conversin "kumikärki" tuntuu jotenkin lapselliselta - ehkä just siksi, että noita converseja oli sitä 80-lukua ennen 70--luvun alussa kun itse olin lapsi. 

Vierailija
15/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:17"]

Thaikuista saa 20e pari. 

[/quote]

Meinaatko, että tulee halvemmaksi lähteä hakeen kenkiä Thaimaasta? Ihan en usko?

Siis ihan oikeasti saa. Ovat samoja kenkiä, siellä on tehdas. Joten on hiukka ilmaa hinnoissa täälläpäin... Mutta eipä se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa.

[/quote]

Vierailija
16/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin omat converset alesta. Makso 50e.

Vierailija
17/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska tykkään niiden ulkonäöstä ja kestävyydestä. Nimenomaan klassisesti korkeavartisena ja yksivärisenä. Löytyy mustat ja puhtaan valkoiset, ekat maksoi 20€ Thaimaassa ja ihan ovat siis aidot, ja tokat Stadiumin alessa 49€. Aion ostaa vielä tummansiniset ja keltaiset, tai oranssit. Ja noita mustia ja valkoisia ostan uudelleen aina tarpeen mukaan. Ja ensitalven Thaimaan matkalta pari paria ainakin.

Vierailija
18/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:43"]

Ai kauhee minkä linkin 52 laittoi! =D Mun mies ei käytä Converseja, mutta ei kyllä tuollaisiakaan. Yhdetkin näyttivät aivan mun tyttärien ratsastuskengiltä.

[/quote]

Olen ainakin ratsastanut aikoinaan ihan ratsastussaappaissa enkä miesten kengissä. No, kukin tyylillään! :)

Ja vastasin, kun kysyttiin, mikä sitten olisi kiva miehellä, jos ei kerran Converset ja vastasin - ei tarvitse hikeentyä, vaikkei samasta tyylistä pidäkään.

-52

[/quote]

Tää on niin tätä av:ta kuules :)

Minusta nuo oli ihan kivoja kenkiä vaikkapa työkäyttöön jos siellä vaaditaan siistimpää pukeutumista tai juhliin kuten häihin. Minustakin converset näyttävät miehen jalassa pahalta, tykkään kuitenkin sellaisista hillitymmän värisistä mokka- tai nahkatennareista miehillä vapaa-ajalla.

Vierailija
19/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:00"]

Ohis: mutta noille joiden mielestä kenkien pitää tukea suosittelen tutustumista jalan anatomiaan.

[/quote]

Vähän ohis, mutta tästä tulee aika hauska ristiriita. Joidenkin mielestä Converset eivät tue tarpeeksi, muttaa toisaalta moni on täällä jo kirjoittanut, että Converseissa on paljon paksumpi pohja kuin muissa tennareissa. Jos sinun ohjettasi noudattaa, niin vielä paremmat jalalle olisivat ohuet markettitossut kuin nämä merkkitennarit. 

Vierailija
20/103 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:11"]Ei kai niitä juurikaan aikuisilla ole. Yläkoululaisten massavarusteita, converset ja jopo.

[/quote]

Aikuiset ei saa käyttää tennareita? Tai jos saa niin pitää olla cittaritennarit? :)

Oon 30v ja tennari-ihminen henkeen ja vereen ongelmajalkojeni vuoksi. Lisäksi arvostan kenkiä, jotka kestää. Converset ovat ainoat jotka kestää oikeesti aktiivista käyttöä!