G: Jos sinulla on töissä univormu, minkä värinen se on?
Tuli mieleen noista SOL:n vaatteista :) Mun univormu on valkoinen.
Kommentit (28)
Mustavalkoinen höystettynä ripauksella hopeaa ja sinistä tai vaihtoehtoisesti mustaharmaa höystettynä oksennuksenkeltaisellaviininpunatummansinisellä.
Harmaa-neonkeltainen, siis huomiodimexit. Tuota väritystä ei saisi enää käyttää koska nyt pitäisi olla tummansini-neonoranssit kamppeet :)
Kelta-tummansininen ripauksella valkoista ja punaista- Välillä myös neonkeltaista.
Musta t-paita, mustat housut ja oranssi tunika. Tykkään.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:43"]
Mustat, kokki.
[/quote]
Minä olen aina luullut, että kokeilla täytyy olla valkeat vaatteet, jotta mahdollinen lika näkyisi eikä muiden (asiakkaiden) tarvitse arvuutella, miten puhdas se asu onkaan... Voisitko kertoa hieman noista säännöksistä? :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:43"]
Mustat, kokki.
[/quote]
Minä olen aina luullut, että kokeilla täytyy olla valkeat vaatteet, jotta mahdollinen lika näkyisi eikä muiden (asiakkaiden) tarvitse arvuutella, miten puhdas se asu onkaan... Voisitko kertoa hieman noista säännöksistä? :)
[/quote]
En ole se, joka kirjoitti että mustat vaatteet, mutta kokki olen itsekin.
Työvaatteiden väritys riippuu täysin työpaikasta, jotkut firmat voivat vaatia tiettyä väriä työvaatteissa (jotta kaikki kokit näyttäisivät mahdollisimman samanlaisilta) ja jotkut ravintolat sallivat myös muut värit.
On ihan totta, että yleensä takit ovat valkoiset juurikin tuon lian määrittelyn vuoksi. Evira voi vaatia/suosittaa ravintolaa käyttämään valkoista väriä, koska nuo tummat vaatteet hyvin helposti ovat likaisempia miltä näyttävät ja täynnä bakteereita (esim. salmonellaa)
Ainakin opiskelijoita vaaditaan mun käsityksen mukaan käyttää valkoista takkia.
Vaaleansininen paita ja housut, vaaleat sukat ja valkoinen takki
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 17:13"]Onko nuo tummansiniset Taysin vaatteita?
[/quote]
Ei ainakaan mun. t. tummansininen.
Oranssi/musta tai keltainen/musta. Eli huomiovaatteet.
Toinen on musta ja toinen musta-vihreä
Valkoinen; meijeristi. Syökää maitotuotteita!:)
Valkoinen jossa on vähän vaaleansinistä.
Punainen paita, omat tummat farkut.