Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki käyttää Converseja?

Vierailija
09.05.2014 |

Kun muitakin tennarimerkkejä on olemassa? Ovat vielä ihan sikahintaisia?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conversien hinnoissa on "hieman" ilmaa!

Vierailija
42/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:15"]

Onko nro 9 miettinyt koskaan sitä että se jalka on päässyt leviämään juuri noiden Conversejen takia? Niissä kun ei ole mitään tukea jalkaholville. Tosi huonot kengät ortopedisesti.

[/quote]

En ole ysi, mutta eikös jalkaholvia kannattele lihakset? Nehän ei saa tuetuissa kengissä lainkaan harjoitusta, vaan jalan lihaksisto on niissä passiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nro 9 miettinyt koskaan sitä että se jalka on päässyt leviämään juuri noiden Conversejen takia? Niissä kun ei ole mitään tukea jalkaholville. Tosi huonot kengät ortopedisesti.

[/quote]

Mulle tuli sama mieleen. Jos jo 8-vuotiaasta käyttänyt.

Vierailija
44/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikuista saa 20e pari. 

Vierailija
45/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ennen yhtään välittänyt consseista, mutta ne sopi mun jalalle kuin nakutettu, joten käytän niitä vapaa-ajan kenkinä. Ostan omani mm. briteistä ja irlannista joista olen saanut niitä tarjouksessa hintaan 40-50€. Aika paljon halvempia kuin Suomessa. :)

Vierailija
46/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiko? Mulla ei ole mitään havaintoa niistä, saati että tietäsin jonkun niitä käyttävän. Joposta en pitänyt edes silloin, kun se tuli markkinoille vuosikymmeniä sitten.

En tosin ole ollut viime aikoina yläasteikäisten kanssa tekemisissä, omassa perheessäkään ei sen ikäisiä nyt ole.

Vierailija
47/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei converseja kellään ollut 10-20 v sitten, ne oli viimeksi yhtä suosittuja 80-luvun loppupuolella.

Kenkäkauppias

Vierailija
48/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:19"]

Ei converseja kellään ollut 10-20 v sitten, ne oli viimeksi yhtä suosittuja 80-luvun loppupuolella.

Kenkäkauppias

[/quote]

Mulla oli.

Vierailija
49/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:17"]

[/quote]

Mulle tuli sama mieleen. Jos jo 8-vuotiaasta käyttänyt.

[/quote]

kiitos huolenpidostanne, mutta ne jalat on kyllä ihan peritty ja oli sellaiset jo ennen kuin aloin niitä käyttämään. toki ymmärrän pointtinne, muttei päde tässä tapauksessa.

Vierailija
50/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu kulkemaan yläkoulun ohi välituntiaikaan, niin siellähän niitä vilkkuu. Aikuisilla harvinaisia.

Vierailija
51/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teineillä on Converseja vuosikausia. Muitakin merkkejä käyttäneet, mutta osa hajosi jo 2 viikon käytön jälkeen, Converset eivät hajoa kovinkaan helpolla eikä vuosienkaan kävelyllä.

Mulla on tosi vaikea löytää kivoja kenkiä, joita pystyn käyttämään ja kun yhdet kivan väriset Converset jäivät lapsille pieniksi, aloin mä käyttämään niitä. Nyt 2 kesää tallustellut niillä ja viime viikonloppuna ostin itselleni omat, lyhytvartiset. Mä taistelin aikoinaan lasten kanssa, että tuollaisia littanoita pöljäkenkiä ei osteta ja nyt itse tykkään kävellä niillä tosi paljon. Ei tule jalat kipeäksi, jalkapohja kestää kävellä niillä vaikka niissä ei ole korkoa eikä tule rakkuloita.

Vierailija
52/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdet Converset, kokomustat ja nahkaiset, kapeammat mustavalkoiset. Tykkään molemmista, en käytä muuten tennareita. Converset ovat mielestäni tarpeeksi sirot ja siistit, ainakin noi minun omistamat. Sellainen tavallinen peruskenkä, joka on hyväntuntuinen jalassa. Converset ovat itselläni ns. rennompia kenkiä, eli ton "ryysyisempiä" en omista.

En ymmärrä valitusta Conversen hinnoista, kengät maksavat n. 60-90€ Suomessa parilta. Aika normaali hinta se on tennareille, ellei normaalisti käytä jotain H&M:n 14,90€ kesätossuja. Converset kestää käytössä vuosia, siinä missä 20€ tossut menevät pilalle kesässä. Minä maksan laadusta, en merkistä. Nahkaiset conssini on vuodelta 2007 ja edelleen tosi siistit ja hyväkuntoiset. Taitavat olla itseasiassa vanhimmat kenkäni, koska yleensä kulutan kengät ns. loppuun n. 2 vuodessa.

Vierailija
53/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:01"]

Mulla hajoaa muut ensimmäisen kesän jälkeen. Alkaa revetä liimatut kohdat. Converset on ainoat jotka kestää sen, että käytän niitä päivittäin joka tilanteessa huhtikuusta marraskuuhun.

[/quote]

Mitä muita olet käyttänyt? Jotain h&m oikeasti halpistennareita? Ne varmasti hajoavatkin yhden kesän käytön jälkeen. Mutta kun esim 30e saa jo oikeasti laadukkaat tennarit, ja 30e on aika paljon vähemmän kun 80e.

[/quote]

En muista kaikkia merkkejä joita oon käyttänyt, mutta knoxit ei ainakaan kestäneet. Olen käyttänyt kyllä ihan niistä halpiksista useampaan merkkiin. Kaikissa on alkanut siitä mistä kenkä astuessa taipuu, pettää liimaus ja lopulta on ollut hirveä aukko pohjan ja kankaan välissä.

Vierailija
54/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:01"]

Mulla hajoaa muut ensimmäisen kesän jälkeen. Alkaa revetä liimatut kohdat. Converset on ainoat jotka kestää sen, että käytän niitä päivittäin joka tilanteessa huhtikuusta marraskuuhun.

[/quote]

Mulla on yhdet Converset jotka yhden kesän käytön jälkeen oli hajonneet reunastaan. Kumireunus haljennut ja liimaus irronnut. Luulin ostavani kestävät kengät, liekö kohdalle osuneet maanantaikappaleet.

Vierailija
55/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converseja käytetään, koska ne ovat hyviä tennareita ja ovat taas viime vuosina olleet trendikäs merkki. Nyt niitä saa edullisesti, koska kaikkialla muualla värikkäät lenkkarit ovat trendien huipulla, eivät enää tennarit. Euroopan suurkaupungeissa liikkuessa ei tennareita ei enää näy kuin satunnaisesti, mutta värikkäitä lenkkareita sen sijaan aivan kaikenlaisten asujen kanssa. Suomessa tullaan jälkijunassa, siksi täällä niitä näkee. Ja sitten on nämä ikuiset Converse-fanit.

Vierailija
56/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:01"]

[/quote]

Mulla on yhdet Converset jotka yhden kesän käytön jälkeen oli hajonneet reunastaan. Kumireunus haljennut ja liimaus irronnut. Luulin ostavani kestävät kengät, liekö kohdalle osuneet maanantaikappaleet.

[/quote]

Mulla taas Converset on tosiaan ainoat joilla tuota ei ole käynyt. Mutta jokainen kenkähän on vähän erilainen vaikka merkki onkin sama. Omissa nykyisissä on alkanut kulua kantapäistä kangas puhki nyt kahden vuoden jälkeen. Muut converset on kestäneet pitempään. Mutta kumireunus on ja pysyy kiinni!

Vierailija
57/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väittäisin, että Converset eivät ole mitkään muotikengät ollut enää hetkeen. Niiden "uusi tuleminen" saapui Suomeen v.2004-2005 ja siitä asti niitä on ollut jokaisen jalassa. Määrä kasvaa koko ajan, koska useammat ja useammat tajuaa, että kyseessä on hyvät ns. peruskengät. Siistit ja yksinkertaiset. Teinien keskuudessa Converset ovat ehkä "must"-hankinta koska kaikilla muillakin on, mutta en pysty uskomaan, että aikuiset hankkisi kenkiä sen vuoksi koska kyseessä ei kuitenkaan ole mikään muotivillitys. Mielestäni Converset on vakiintuneet ihmisten jalkoihin yhtä paljon, kuin vaikka tuiki tavalliset ballerinat. Ei niitä ballerinojakaan ole aina ollut jokaisen jalassa.

Vierailija
58/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itseasiassa edes tiedä miksi käytän niitä, koska ne hankaa vaivasenluita ihan perkeleesti. Pitäis keksiä jotku toiset kengät joilla korvata conssit kokonaan ni ei tarvis käyttää...

Vierailija
59/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen ettei ihmiset halua käyttää huonolaatuisia kenkiä, mutta kun niitä laadukkaita tennareitakin on muita merkkejä, niin miksi kaikki haluaa silti Converset?

Vierailija
60/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:54"]

Ymmärrän sen ettei ihmiset halua käyttää huonolaatuisia kenkiä, mutta kun niitä laadukkaita tennareitakin on muita merkkejä, niin miksi kaikki haluaa silti Converset?

[/quote]

Koska Converset on muotia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä