Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki käyttää Converseja?

Vierailija
09.05.2014 |

Kun muitakin tennarimerkkejä on olemassa? Ovat vielä ihan sikahintaisia?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt vuosia n. 30 e maksavia tennareita, hajosivat aina vuodessa. Ostin 3 v sitten converset, ainoat jotka kestäneet näin pitkään eli ovat tulleet halvemmaksi (maksoin niistä 65 e)

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:01"]

Mulla hajoaa muut ensimmäisen kesän jälkeen. Alkaa revetä liimatut kohdat. Converset on ainoat jotka kestää sen, että käytän niitä päivittäin joka tilanteessa huhtikuusta marraskuuhun.

[/quote]

Mitä muita olet käyttänyt? Jotain h&m oikeasti halpistennareita? Ne varmasti hajoavatkin yhden kesän käytön jälkeen. Mutta kun esim 30e saa jo oikeasti laadukkaat tennarit, ja 30e on aika paljon vähemmän kun 80e.

[/quote]

Vierailija
82/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:38"]

Itse väittäisin, että Converset eivät ole mitkään muotikengät ollut enää hetkeen. Niiden "uusi tuleminen" saapui Suomeen v.2004-2005 ja siitä asti niitä on ollut jokaisen jalassa. Määrä kasvaa koko ajan, koska useammat ja useammat tajuaa, että kyseessä on hyvät ns. peruskengät. Siistit ja yksinkertaiset. Teinien keskuudessa Converset ovat ehkä "must"-hankinta koska kaikilla muillakin on, mutta en pysty uskomaan, että aikuiset hankkisi kenkiä sen vuoksi koska kyseessä ei kuitenkaan ole mikään muotivillitys. Mielestäni Converset on vakiintuneet ihmisten jalkoihin yhtä paljon, kuin vaikka tuiki tavalliset ballerinat. Ei niitä ballerinojakaan ole aina ollut jokaisen jalassa.

[/quote]

Niin mutta eiväthän ne ballerinatkaan ole vaan yhtä tiettyä merkkiä! Lähinnä se ihmetyttää että pitää olla just tiettyä merkkiä. Kangaskengät ovat kivoja joo ja melkeinpä must-juttu kesällä, mutta miksi oikeasti KAIKILLA on ne Converset kun laadukkaita tennareita on muitakin merkkejä, ja vieläpä paljon halvempia. Huvittavaa katsella ihmisten jalkoja kaupungilla, kun joka toisella on jalassa juuri Converset.

[/quote]

Chuck Taylor, eli tämä perusmali on CONVERSEN markkinoille tuoma kenkämalli. Tennarimalli joka on siisti, mukava ja hyvin klassinen peruskenkä, joka tuli tunnetuksi 90-luvun alussa. Vähän niin Burberryn ruutu, josta on yhtälailla miljoona kopioita - niin kuin Converseistakin.

Kyllä tennareita on erilaisia, mutta juuri tämä klassinen kangastennari on nimenomaan sen Conversen kehittämä malli ja mielestäni on ihan normaalia ostaa se "aito ja alkuperäinen" versio vs. Andiamon halpamalli, joka on laadultaan huonompi.

Ja edelleen, mielestäni 60-90€ kengät eivät ole kalliit. Halvemmallakin saisi kenkiä, mutta jos tykkää juuri siitä mallistaa niin mitä väliä sillä on, että halvemmallakin saa. Onhan niitä aviator-kopioitakin joka merkillä, mutta silti se aito ja alkuperäinen on se klassikko jota on vuosikymmeniä käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä converse-tehtaissa valmistetaan täsmälleen samoista materiaaleista myös halpiskenkiä :) Itse ostin Aasian reissulla sellaiset, n. 5 eurolla.

Vierailija
84/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:38"]

Itse väittäisin, että Converset eivät ole mitkään muotikengät ollut enää hetkeen. Niiden "uusi tuleminen" saapui Suomeen v.2004-2005 ja siitä asti niitä on ollut jokaisen jalassa. Määrä kasvaa koko ajan, koska useammat ja useammat tajuaa, että kyseessä on hyvät ns. peruskengät. Siistit ja yksinkertaiset. Teinien keskuudessa Converset ovat ehkä "must"-hankinta koska kaikilla muillakin on, mutta en pysty uskomaan, että aikuiset hankkisi kenkiä sen vuoksi koska kyseessä ei kuitenkaan ole mikään muotivillitys. Mielestäni Converset on vakiintuneet ihmisten jalkoihin yhtä paljon, kuin vaikka tuiki tavalliset ballerinat. Ei niitä ballerinojakaan ole aina ollut jokaisen jalassa.

[/quote]

Niin mutta eiväthän ne ballerinatkaan ole vaan yhtä tiettyä merkkiä! Lähinnä se ihmetyttää että pitää olla just tiettyä merkkiä. Kangaskengät ovat kivoja joo ja melkeinpä must-juttu kesällä, mutta miksi oikeasti KAIKILLA on ne Converset kun laadukkaita tennareita on muitakin merkkejä, ja vieläpä paljon halvempia. Huvittavaa katsella ihmisten jalkoja kaupungilla, kun joka toisella on jalassa juuri Converset.

[/quote]

Chuck Taylor, eli tämä perusmali on CONVERSEN markkinoille tuoma kenkämalli. Tennarimalli joka on siisti, mukava ja hyvin klassinen peruskenkä, joka tuli tunnetuksi 90-luvun alussa. Vähän niin Burberryn ruutu, josta on yhtälailla miljoona kopioita - niin kuin Converseistakin.

Kyllä tennareita on erilaisia, mutta juuri tämä klassinen kangastennari on nimenomaan sen Conversen kehittämä malli ja mielestäni on ihan normaalia ostaa se "aito ja alkuperäinen" versio vs. Andiamon halpamalli, joka on laadultaan huonompi.

Ja edelleen, mielestäni 60-90€ kengät eivät ole kalliit. Halvemmallakin saisi kenkiä, mutta jos tykkää juuri siitä mallistaa niin mitä väliä sillä on, että halvemmallakin saa. Onhan niitä aviator-kopioitakin joka merkillä, mutta silti se aito ja alkuperäinen on se klassikko jota on vuosikymmeniä käytetty.

[/quote]

90-luvulla? Suurin suosio oli n. -87 tienoilla, ainakin Suomessa, muualla varmasti jo aiemmin.

Vierailija
85/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen saakka ne halppiskengät mitkä valmistetaan samoista materiaaleista kuin Converset eivät taida tulla? Ei meinaan yhdetkään 10-30 euron tennarit ole edes yhtä kesää kestäneet, kun taas teinin vanhimmat Converset ovat 6 vuotta. Ei ole pohjat kuluneet puhki, ei liimaukset hajonneet tai kangas kulunut puhki.

Vierailija
86/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tulee niin 80-luvun yläasteajat mieleen, varman kohta lumipestyt farkut, vyölaukut ja olkatoppauksetkin on taas in, ja muutama tulee kertomaan käyttäneensä niitä "aina" ;)

Vierailija
87/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:17"]

Thaikuista saa 20e pari. 

[/quote]

Siis ihan oikeasti saa. Ovat samoja kenkiä, siellä on tehdas. Joten on hiukka ilmaa hinnoissa täälläpäin... Mutta eipä se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
88/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia saako tennareita 5 eurolla tai 20 eurolla. Briteistäkin saa 30 eurolla aitoja Converseja.

Kanarialla sun muilla teneriffoillakin saa koruja 1-5 eurolla, kun Suomessa ne maksavat vähintään 20 euroa. Samaa rihkamarojupaskaa ne ovat ja kunnon laatutuotteita saa varmaan melkein mistä tahansa halvemmalla kuin Suomesta.

Vierailija
89/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, koska tykkään niistä.

T. 26v

Vierailija
90/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, koska tykkään niistä.

T. 26v

Vierailija
91/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 60:

http://www.complex.com/sneakers/2013/05/50-things-you-didnt-know-about-converse-chuck-taylor-all-stars/

"The Converse Chuck Taylor All Star — formerly just the All Star — has been in constant production since 1917"

Minusta tuo malli on ihan kiva, mutta omaan jalkaani ne eivät istu (olen joskus vuosia sitten sovittanut kaupoissa pari kertaa).

Vierailija
92/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:17"]

Thaikuista saa 20e pari. 

[/quote]

Ja sinne Thaikkuihin meno ei maksa mitään?

Siis ihan oikeasti saa. Ovat samoja kenkiä, siellä on tehdas. Joten on hiukka ilmaa hinnoissa täälläpäin... Mutta eipä se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa.

[/quote]

Vierailija
93/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:18"]Numerolle 60:

http://www.complex.com/sneakers/2013/05/50-things-you-didnt-know-about-converse-chuck-taylor-all-stars/

"The Converse Chuck Taylor All Star — formerly just the All Star — has been in constant production since 1917"

Minusta tuo malli on ihan kiva, mutta omaan jalkaani ne eivät istu (olen joskus vuosia sitten sovittanut kaupoissa pari kertaa).

[/quote]

Joo onhan se paljon vanhempi malli, mutta mielestäni kengät tulivat "jokaisen jalkaan" vasta 90-luvun taitteessa? Korjatkoon ken paremmin tietää, itse ainakin muistan että tuolloin aivan kaikilla oli jalassa Converset, niin Suomessa kuin ulkomailla. Sitten suosio vähän hiipui Suomessa ja ne palasi "jokaisen jalkaan" 15v myöhemmin taas.

Vierailija
94/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazonista oon tilannut halvemmalla. Nyt tosin ei saa enää tilata ilman postareita, joten ei varmaan huomattavasti halvemmaksi enää tule...

Vierailija
95/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hyvät jalassa ja kestää monta vuotta. Käytän myös Fred Perryn tennareita, maksaa n. 60 euroa. Converset olen ostanut aina netistä jollain 40-50 eurolla eli en ole koskaan maksanut 80 euroa.

Pitkävartiset Converset on hyviä keväällä ja syksyllä, koska on suht lämpimät. Pohjallisen kanssa kylmä kumipohjakaan ei haittaa.

Fred Perryissä on matala varsi ja ovat parhaita kesällä myös ilman sukkaa..

Vierailija
96/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:01"]

Mulla hajoaa muut ensimmäisen kesän jälkeen. Alkaa revetä liimatut kohdat. Converset on ainoat jotka kestää sen, että käytän niitä päivittäin joka tilanteessa huhtikuusta marraskuuhun.

[/quote]

Yööökkksss!

Kuka käyttää joka päivä samoja kenkiä?

Vierailija
97/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:43"]

Ai kauhee minkä linkin 52 laittoi! =D Mun mies ei käytä Converseja, mutta ei kyllä tuollaisiakaan. Yhdetkin näyttivät aivan mun tyttärien ratsastuskengiltä.

[/quote]

Olen ainakin ratsastanut aikoinaan ihan ratsastussaappaissa enkä miesten kengissä. No, kukin tyylillään! :)

Ja vastasin, kun kysyttiin, mikä sitten olisi kiva miehellä, jos ei kerran Converset ja vastasin - ei tarvitse hikeentyä, vaikkei samasta tyylistä pidäkään.

-52

Vierailija
98/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet converset, toiset 40 e paikallisesta halpakaupasta ja toiset 20 e citymarketin alesta. Kyllä niitä suomestakin halvalla saa :) Vuosi sitten näin intersportin alessa -70%, harmi vaan ettei omaa kokoa ollut enään jäljellä.. Niin ja omani ovat 4 vuotta vanhoja ja edelleen hyvässä kunnossa!

Vierailija
99/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyin tennareiden sijaan ostamaan Merrellin barefoot-kengät. Ovat todella mukavat jalassa ja sopivat niin lenkille kuin kaupungillekin. Näyttävät jopa koossa 40 mukavan siroilta ja ovat yhtä kivat farkkujen kuin ulkoiluhousujenkin kanssa. Minulla on ollut vaikka minkälaista jalkavaivaa, mutta noilla kengillä on helpottaneet esim. virheasennosta johtuvat kivut.

Vierailija
100/103 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin keväällä ostanut mun teineille Converset, mutta yksikään ei huolinut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi