Miksi kaikki käyttää Converseja?
Kun muitakin tennarimerkkejä on olemassa? Ovat vielä ihan sikahintaisia?
Kommentit (103)
Minä en käytä. Ja ei meillä kukaan muukaan käytä. Kamalan näköiset ja ei mitkään hyvät ja tukevat kasvavan lapsen jalalle.
Maksan mielelläni Converseista sen 60-90€, koska ne ovat ainoat kengät jotka ovat kestäneet lähes päivittäistä käyttöä melkein kaksi vuotta. Ovat myös mukavat jalassa ja niitä saa paljon eri väreissä ja malleissa.
T: kuusi paria consseja
vai kestää. puolen vuoden käytön jälkeen kengät on ihan hajalla. En osta enää. Yheksänkytluvulla niitä sai halpa-hallista muutamalla kympillä.
Ostan conssit ja vanssit jenkeistä tai briteistä, ikinä en maksa yli 30€. Molemmat on kestäviä, joten kerran vuodessa kun ostaa uudet reissusta alkaa olla jo mukava kokoelma.
En todellakaan käytä. Kerran kokeilin jalkaan - jalat näyttivät leveiltä lätyiltä, eikä edes tuntunut hyvältä, joten vaikka mahdollisuuden niille annoinkin, ei vaan ole minun juttuni. Pidän myös Converseja käyttäviä juurikin vähän ikiteineinä. "Kiva" yllätys oli huomata, että lähes nelikymppinen mies, jota tapailin jonkin aikaa sitten, käytti Converseja! No, en tapaile enää, joten ei tarvitse murehtia tuosta :) (ja ero EI siis johtunut kuitenkaan noista kengistä)
Omistan yhdet ja olin yllättynyt miten hyvät ne ovat jalassa, pohja on riittävän paksu että vaimentaa iskua, näillä jaksaa kävellä paljon paremmin kuin jollain ballerinoilla. Tavalliset lenkkarit taas ovat itselleni liian paksut ja möhköt muuhun kun lenkkeilykäyttöön. Myös värivalikoima on Converseilla kiva. Ymmärrän kyllä suosion erittäin hyvin.
Olen aikuinen ja ostin juuri uudet converset. Talviconversetkin löytyy. Omistan toki muitakin kenkiä, mutta farkkujen kanssa minusta kivan näköiset. En ole mikään "ikiteini", mutten ymmärrä mitä vikaa on nuorekkaassa pukeutumisessa? Eikö jokaiselle nyt kuitenkin sallita se oma tyyli?
Yäh hyi hemmetti miten rumat ne "Conssit" on!!! Itse pidän vain ballerinoja, sandaaleja, ja korkkareita, kesällä avonaisia ja talvella umpinaisia, kunhan ei ole paksu korko eikä kiilakorko.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:55"]
Yäh hyi hemmetti miten rumat ne "Conssit" on!!! Itse pidän vain ballerinoja, sandaaleja, ja korkkareita, kesällä avonaisia ja talvella umpinaisia, kunhan ei ole paksu korko eikä kiilakorko.
[/quote]
Niinpä, mutta näytetäänpähän ainakin paremmalta noiden patonkijalkojen rinnalla :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:09"]En todellakaan tiedä. Kait niillä halutaan ilmaista jtn tyyliin "olen massaa, enkä edes halua yrittää erottua katunäkymästä". t. teini
[/quote] Minä käytän converseja, vaikka olen punkkari. t. toinen teini.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:13"]En todellakaan käytä. Kerran kokeilin jalkaan - jalat näyttivät leveiltä lätyiltä, eikä edes tuntunut hyvältä, joten vaikka mahdollisuuden niille annoinkin, ei vaan ole minun juttuni. Pidän myös Converseja käyttäviä juurikin vähän ikiteineinä. "Kiva" yllätys oli huomata, että lähes nelikymppinen mies, jota tapailin jonkin aikaa sitten, käytti Converseja! No, en tapaile enää, joten ei tarvitse murehtia tuosta :) (ja ero EI siis johtunut kuitenkaan noista kengistä)
[/quote]
Mä taas olen saanut mun miehen käyttämään consseja :)
Pakko kysyä että minkälaiset kengät mielestäsi miehellä pitäisi olla?
Mulla on kahdet converset, vanhemmat taitaa olla ostettu 6v sitten ja niitä on käytetty joka kesä. Ovat käyneet muutaman kerran pesukoneessa ja ovat aina kuin uudet! Ja tilaan ne briteistä, ovat monta kertaa halvemmat kuin suomesta ostettuna.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:13"]En todellakaan käytä. Kerran kokeilin jalkaan - jalat näyttivät leveiltä lätyiltä, eikä edes tuntunut hyvältä, joten vaikka mahdollisuuden niille annoinkin, ei vaan ole minun juttuni. Pidän myös Converseja käyttäviä juurikin vähän ikiteineinä. "Kiva" yllätys oli huomata, että lähes nelikymppinen mies, jota tapailin jonkin aikaa sitten, käytti Converseja! No, en tapaile enää, joten ei tarvitse murehtia tuosta :) (ja ero EI siis johtunut kuitenkaan noista kengistä)
[/quote]
Mä taas olen saanut mun miehen käyttämään consseja :)
Pakko kysyä että minkälaiset kengät mielestäsi miehellä pitäisi olla?
[/quote]
No esimerkiksi täältä http://www.herringshoes.co.uk/loake löytyy aikuiselle miehelle paremmin sopivia kenkiä, esimerkiksi työ- ja kaupunkikäyttöön siis. Eri asia tietysti, jos vaikka jonnekin mökille menee käymään, silloin toki voi olla rennommat kengät. Käytän itse talvisin korollisia (nahka)nilkkureita ja saappaita, lämpimämmällä ilmalla klassisen mallisia korkokenkiä tai nahkaballeriinoja. Minun rinnalleni sopii paremmin tyylikkäitä kenkiä käyttävä mies, Converse-naisen rinnalle Converse-mies. Jokaiselle jotain siis :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:38"]
Itse väittäisin, että Converset eivät ole mitkään muotikengät ollut enää hetkeen. Niiden "uusi tuleminen" saapui Suomeen v.2004-2005 ja siitä asti niitä on ollut jokaisen jalassa. Määrä kasvaa koko ajan, koska useammat ja useammat tajuaa, että kyseessä on hyvät ns. peruskengät. Siistit ja yksinkertaiset. Teinien keskuudessa Converset ovat ehkä "must"-hankinta koska kaikilla muillakin on, mutta en pysty uskomaan, että aikuiset hankkisi kenkiä sen vuoksi koska kyseessä ei kuitenkaan ole mikään muotivillitys. Mielestäni Converset on vakiintuneet ihmisten jalkoihin yhtä paljon, kuin vaikka tuiki tavalliset ballerinat. Ei niitä ballerinojakaan ole aina ollut jokaisen jalassa.
[/quote]
Niin mutta eiväthän ne ballerinatkaan ole vaan yhtä tiettyä merkkiä! Lähinnä se ihmetyttää että pitää olla just tiettyä merkkiä. Kangaskengät ovat kivoja joo ja melkeinpä must-juttu kesällä, mutta miksi oikeasti KAIKILLA on ne Converset kun laadukkaita tennareita on muitakin merkkejä, ja vieläpä paljon halvempia. Huvittavaa katsella ihmisten jalkoja kaupungilla, kun joka toisella on jalassa juuri Converset.
Mun muotitiedoton, duunarimies totes mulle joskus että sellasia ***** varsilenkkareita en saa jalkaani laittaa, vaikkei IKINÄ muutoin oo kiinnostunut mitä puen. Ihme converse-viha mutta joo, en kyllä itekään ostais. En tykkää mallista enkä sen tyyppisistä kengistä yleensäkään.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:14"]Mulla on kahdet converset, vanhemmat taitaa olla ostettu 6v sitten ja niitä on käytetty joka kesä. Ovat käyneet muutaman kerran pesukoneessa ja ovat aina kuin uudet! Ja tilaan ne briteistä, ovat monta kertaa halvemmat kuin suomesta ostettuna.
[/quote]
Mistä tilaat briteistä ?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:38"]
Mun muotitiedoton, duunarimies totes mulle joskus että sellasia ***** varsilenkkareita en saa jalkaani laittaa, vaikkei IKINÄ muutoin oo kiinnostunut mitä puen. Ihme converse-viha mutta joo, en kyllä itekään ostais. En tykkää mallista enkä sen tyyppisistä kengistä yleensäkään.
[/quote]
Converseja on kyllä ihan varettominakin, sellaisena matalana peruskumitossuna.
Ai kauhee minkä linkin 52 laittoi! =D Mun mies ei käytä Converseja, mutta ei kyllä tuollaisiakaan. Yhdetkin näyttivät aivan mun tyttärien ratsastuskengiltä.
Minä taas en pukisi sellaisia jalkaani mistään hinnasta! Mutta muille ne sopivat minusta hyvin :) Kai niitä ostetaan, kun ovat nyt muodissa ja luotetaan kyseisen merkin laatuun.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:54"]
Ymmärrän sen ettei ihmiset halua käyttää huonolaatuisia kenkiä, mutta kun niitä laadukkaita tennareitakin on muita merkkejä, niin miksi kaikki haluaa silti Converset?
[/quote]
Ulkonäön vuoksi. Niitä löytyy useassa eri värissä, varrettomana ja varrellisena. Silti kaikki niistä on hyvin klassisen näköisiä, peruskenkiä jotka sopii moneen asuun. Converset on klassikko, kuten vaikka Raybanin aviator-aurinkolasit. Klassinen joka-tilanteen unisex valinta. Miksi kaikki käyttää valkoista t-paitaa?