Miksi kaikki käyttää Converseja?
Kun muitakin tennarimerkkejä on olemassa? Ovat vielä ihan sikahintaisia?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:20"]
Jos sattuu kulkemaan yläkoulun ohi välituntiaikaan, niin siellähän niitä vilkkuu. Aikuisilla harvinaisia.
[/quote]
Osa sanoo harvinaiseksi, osa massaksi. Itse pidän niitä klassikkoina, niinkuin vaikka sinisiä farkkuja. Ekat omani sain vuonna -97 ja siitä lähtien on minulla ja tutuillani niitä näkynyt (jossain välissä enemmän miehillä). Conversen hyvät puolet on laatu ja iättömyys. Muut tennarit menee mulla rikki kantapään takaosasta ja esim. nahkakenkiä ei voi pestä pesukoneessa. Useimmat perus Vagabond, Nilsson, Dinsko ym. tennarit ovat liimattu huonosti ja kestävät yhden kesän, toisin kun Converset. Myös Lacostella on ollut hyviä tennareita. Urheilumerkeillä on liian sporttinen ulkonäkö joihinkin tilanteisiin.
Joten vastaus alkuperäiseen MIKSI-kysymykseen...Siksi, koska pidän niistä monella tapaa.
ps. värikkäät Niket on paljon yleisempi näky
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 10:31"]Conversin "kumikärki" tuntuu jotenkin lapselliselta - ehkä just siksi, että noita converseja oli sitä 80-lukua ennen 70--luvun alussa kun itse olin lapsi.
[/quote]
Minulla vähän sama ajatus. Olen pienikokoinen (ja keski-ikäinen), joten yritän ainakin osittain välttää vaatteita, jotka päälläni näytän 10-vuotiaalta. On minulla silti tennareita arkikäytössä, joskus kumikärkisiäkin.
Mutta tosiaan, tykkään periaatteessa Conversen ulkonäöstä, mutta ne ovat tuntuneet liian kömpelöiltä kokeillessa. En osta kenkiä, jotka jo kaupassa tuntuvat huonoilta.
Olen siis tuon linkin laittaja, ja myönnän, että luin hieman huonosti lainaamani henkilön kommentin. Hänhän ei suinkaan tarkoittanut, etteikö näitä tossuja olisi ollut lainkaan olemassa ennen 90-lukua.
En ole käyttänyt ja en käytä. Lapsillani on halpistennarit, ovat olleet ihan ok.
Mä en käytä. Ei oo kovin hienoja, tai ei siis sovi mun tyyliin. Huonompina kenkinä voisin ehkä käyttää, mutta kuka maksaa 70-100€ huonoista kengistä? :D
Mulla hajoaa muut ensimmäisen kesän jälkeen. Alkaa revetä liimatut kohdat. Converset on ainoat jotka kestää sen, että käytän niitä päivittäin joka tilanteessa huhtikuusta marraskuuhun.
Joo siis ihan hullua maksaa 80e kangastennareista!! Vaikka kyllä näyttäis joka toisella teinillä olevan sellaset ja monella vanhemmallakin. Maksavatko ihmiset oikeasti noin paljon merkistä?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:01"]
Mulla hajoaa muut ensimmäisen kesän jälkeen. Alkaa revetä liimatut kohdat. Converset on ainoat jotka kestää sen, että käytän niitä päivittäin joka tilanteessa huhtikuusta marraskuuhun.
[/quote]
Mitä muita olet käyttänyt? Jotain h&m oikeasti halpistennareita? Ne varmasti hajoavatkin yhden kesän käytön jälkeen. Mutta kun esim 30e saa jo oikeasti laadukkaat tennarit, ja 30e on aika paljon vähemmän kun 80e.
Hmm...Varmaan siksi, että ne ovat muotia.
Olen kyllä ihan samaa miettinyt, että mitä järkeä kaikilla olla samanlaiset kengät jalassa! Ja omistan itse kolmet converset.. Taidan myydä kaikki.
Itse olen käyttänyt niitä säännöllisesti jo 8-vuotiaasta siksi, että ne ovat mukavat jalassa (lesti tarpeeksi leveä) ja siksi, että niissä on saatavilla myös isoja kokoja eli 41-42. Ongelmajalalle Converset ovat pelastus!
En todellakaan tiedä. Kait niillä halutaan ilmaista jtn tyyliin "olen massaa, enkä edes halua yrittää erottua katunäkymästä". t. teini
Ei kai niitä juurikaan aikuisilla ole. Yläkoululaisten massavarusteita, converset ja jopo.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:11"]
Ei kai niitä juurikaan aikuisilla ole.
[/quote]
On niitä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:12"]
[/quote]
On niitä.
[/quote]
Juu, ikiteineillä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:06"]
Olen kyllä ihan samaa miettinyt, että mitä järkeä kaikilla olla samanlaiset kengät jalassa! Ja omistan itse kolmet converset.. Taidan myydä kaikki.
[/quote]
Itse ostin Kedsin tennarit kesäksi, kun olisi tuntunut koomiselta ostaa samanlaiset kun kaikilla muilla. Myös esim Supergalla on laadukkaita tennareita ja varmasti muillakin vähemmän suosituilla ja edullisemmilla merkeillä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:12"]
[/quote]
On niitä.
[/quote]
Juu, ikiteineillä.
[/quote]
Jos ikiteineiksi lasketaan ihan tavalliseen tyyliin pukeutujat, niin joo.
Ei kai niitä juurikaan aikuisilla ole. Yläkoululaisten massavarusteita, converset ja jopo.
[/quote]
itse omistan sekä jopon että viisi paria converseja ja olen 39 v. siis se ongelmajalkainen tuosta aiemmasta viestistä. vaihtoehtona on mennä paljain jaloin :D
Onko nro 9 miettinyt koskaan sitä että se jalka on päässyt leviämään juuri noiden Conversejen takia? Niissä kun ei ole mitään tukea jalkaholville. Tosi huonot kengät ortopedisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:14"]
[/quote]
itse omistan sekä jopon että viisi paria converseja ja olen 39 v. siis se ongelmajalkainen tuosta aiemmasta viestistä. vaihtoehtona on mennä paljain jaloin :D
[/quote]
Liittyykö tuo jopokin ongelmajalkoihin? Uskoisin kyllä että pyöriä on paljon ergonomisempiakin.
Mulla kestää ne H&M:n halpistennarit useamman vuoden. En käytä samoja kenkiä joka päivä, mutta useana päivänä viikossa huhtikuusta marras/lokakuuhun.