Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikä on ihan naisen parasta aikaa

N53
07.12.2020 |

Ihan mahtavaa. Olen 50+, lapset on kasvatettu, ura rakennettu, nyt voi vaan nauttia.
Parasta on, että ei ole enää nuori ja seksikäs, niin saa tehdä töitä rauhassa, kulkea maailmalla rauhassa, ja silti vielä voi laittautumalla olla omalle miehelle ihan kuuma.
Oli aika raskasta yrittää päästä opinnoissa ja työelämässä eteenpäin, kun miesproffien ja pomojen keskittyminen oli ihan väärissä asioissa. Yksin ei juuri voinut liikkua missään vapaalla
Nyt on ihanaa, kun on uskottavuutta.
N53

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve rupsahtaneilla keski-ikäisillä kalkkunoilla joiden ukko on vaihtanut nuorempaan jo aikaa sitten, on koko ajan vakuutella jossain vauvapalstalla miten onnellisia ovat?

Itse asiassa tää on todettu ihan tutkimuksissakin, mm.suomalaisessa uraauurtavassa pitkittäistutkimuksessakin. Siis, että naiset yleensä tosi onnellisia tuossa vaiheessa.

Ihanan kuuloista, naiset, nauttikaa! Perässä toivottavasti tullaan. T. Nainen 42v.

Niin ja onhan sekin yleisessä tiedossa (en tiedä onko kuinka tutkittu asia) että naiset nauttivat seksistäkin enemmän ikääntyneinä kuin nuorina. Siihen varmasti vaikuttaa hyvin moni asia, kuten nuoruuteen oleellisesti kuuluva epävarmuus, miellyttämishalu, hyvän miehen löytäminen, ulkonäkö paineet, kuten kaikki muutkin nuoruuden paineet esimerkiksi opiskelu, työelämä, huoli taloudellisesta pärjäämisestä ja samassa rytäkässä lapsiperhearjen pyörittäminen.

Ylipäätään oman itsensä löytäminen. Ei ihan mikään huviajelu ole nuoren naisen elämä, vaan täynnä odotuksia ja vaatimuksia.

Vierailija
82/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ihan hyvä puhua, että nuoremmatkin ymmärtää, että elämä on menossa parempaan suuntaan. Monesti vanhenemisesta puhutaan kuin se olisi huono asia, mutta ainakin naisella siihen liittyy paljon hyvää.

Onnellisuus lisääntyy vanhemmiten.

Ei mulla ole lisääntynyt. On käynyt ihan päin vastoin. Olen onnettomampi, ahdistuneempi ja stressaantuneempi kuin nuorenpana. Tieto ja elämänkokemus vaan lisää tuskaa!

No tottakai lisää, kun tulee iän tuomaa viisautta päähän. Ei me voida olla huolettomia mistään mitään tajuamattomia joulupukkiin ja hammaskeijuun uskovia lapsia läpi elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän omahyväinen ja itsetyytyväinen toi aloittajan maailmankuva!

Herättää aika paljon ahdistusta, katkeruutta ja kateutta jos jollakulla on noin hyvin 50+ ikäisenä. Mullakin on periaatteessa asiat ihan hyvin, kaikesta huolimatta mutta en siltikään kykene ajattelemaan, että elän nyt elämäni parasta aikaa koska se ei ole totta. Olin nuorena esim. iloisempi, tarmokkaampi ja onnellisempi. Kaikki kiva oli edessä ja mahdollista. 

Nyt kaikki kiva on takanapäin siitäkin huolimatta, että jotakin hauskaa saatan ehkä vielä koronan jälkeen onnistua tekemäänkin. Nyt on edessä vain vanhenemista ja luopumista vähän kerrallaan mutta kuitenkin. Vaikka pysyisi terveenäkin, niin kroppa on jo alkanut muuttua, enkä ihan pidä niistä muutoksista.

Vierailija
84/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve rupsahtaneilla keski-ikäisillä kalkkunoilla joiden ukko on vaihtanut nuorempaan jo aikaa sitten, on koko ajan vakuutella jossain vauvapalstalla miten onnellisia ovat?

Itse asiassa tää on todettu ihan tutkimuksissakin, mm.suomalaisessa uraauurtavassa pitkittäistutkimuksessakin. Siis, että naiset yleensä tosi onnellisia tuossa vaiheessa.

Ihanan kuuloista, naiset, nauttikaa! Perässä toivottavasti tullaan. T. Nainen 42v.

Niin ja onhan sekin yleisessä tiedossa (en tiedä onko kuinka tutkittu asia) että naiset nauttivat seksistäkin enemmän ikääntyneinä kuin nuorina. Siihen varmasti vaikuttaa hyvin moni asia, kuten nuoruuteen oleellisesti kuuluva epävarmuus, miellyttämishalu, hyvän miehen löytäminen, ulkonäkö paineet, kuten kaikki muutkin nuoruuden paineet esimerkiksi opiskelu, työelämä, huoli taloudellisesta pärjäämisestä ja samassa rytäkässä lapsiperhearjen pyörittäminen.

Ylipäätään oman itsensä löytäminen. Ei ihan mikään huviajelu ole nuoren naisen elämä, vaan täynnä odotuksia ja vaatimuksia.

En mä nauti. Limakalvot ovat ohuet ja kuivat eikä ovishimotusta enää tule. Ei tee tippaakaan edes mieli vaikka kuinka kuvittelisin komeaa urosta. Nuorena oli seksi aina mielessä enemmän tai vähemmän. Tuntuu tosi ankealta. 

Eikö sitä sitten sanota, onko se nauttimattomuus tabu vai olenko mä poikkeava 50+v nainen?

Vierailija
85/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikea olla kauhean rento, kun koko ajan häpeää yhtaikaa vatsaansa, rintojaan ja reisiään. Ja ajatelkaa, miten kauniit ne oli silloin! Vähänpä me tiesimme, vedimme vaan vatsaa sisään.

Nykyään ihan sama, näillä mennään! Ota tai jätä -tyylillä, mitään peittämättä ja mitään häpeämättä, pysähtymättä miettimään liikoja.

Ap

Vierailija
86/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes hankitte lapsia, jos odotatte vain sitä että lapset itsenäistyvät?

Vierailija
87/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes hankitte lapsia, jos odotatte vain sitä että lapset itsenäistyvät?

Olisin tietysti voinut sanoa myös, että pikkulapsiaika oli elämäni onnellisinta aikaa, ja palaisin siihen heti, jos voisin. Mutta olihan se rankkaa, ja se univelka! Ja kaksikymmentä vuotta tai enemmän, lasten määrästä riippuen, olla kaiken aikansa toisten käytettävissä, kyllähän se uuvuttaa. Ei tietenkään vain odoteta, että he muuttavat kotoa, mutta sehän on väistämätöntä, eikö? Ja tuntuisi hullulta, että minun elämäni pitäisi loppua siihen, ja että se olisi kaikki mihin minua tarvitaan. Päin vastoin, voin antaa tilaa itselleni ja omalle persoonalleni, omille haluilleni, jotka piti laittaa syrjään niin pitkäksi aikaa.

Rakastan lastani enemmän kuin itseäni, mutta hänellä on oma elämä, eikä ole keneltäkään pois jos minullakin on omani. Kaikkein vähiten se on häneltä pois, hän voi hyvin kun ei tarvitse huolehtia minusta.

Joten, voin hyvällä omalla tunnolla nauttia itsestäni, urastani, harrastuksistani, vapaa-ajastani.

Ap

Vierailija
88/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on, mutta monelle muulle ei ole.

Luulisi keski-ikäisen naisen noin perustavanlaatuisen asian ymmärtävän, mutta niin vain ap:n kommentti osoittaa, ettei hän osaa katsoa maailmaa kuin omasta näkövinkkelistä. Vielä olisi paljon henkisen kehittymisen tarvetta hänellä. 

Jaan ajatuksesi täysin. Ilman kenenkään hyvän tuulen tai elämänonnen pilaamista on hyvä muistaa, että tänne mahtuu monenlaista elämää. Ja myös keski-iässä ne yhteiskunnallisetkin tilanteet tuntuvat toisenlaisilta. Jos ennen oli edes jotenkin luotettavaa saada uutta pätkätyötä, niin nyt saattaa jo jäädä ilman. Omat vanhemmat tarvitsevat koko ajan enemmän apuja kuten aikuistuneet lapsetkin omien lastensa hoidossa. Vaikea puhjennut pitkäaikaissairaus raskauttaa elämänvaihetta vielä lisää. Itselleni suurin onni ja siunaus näin 50 v. naisena ovat syvät ja hyvät ystävyyssuhteeni.

Vierailija
89/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan menee hyvin keski-iässä siksi, että sinulla on aiemminkin mennyt asiat putkeen. Ei se tarkoita sitä, että naisille yleisesti ottaen keski-ikä olisi hienoa aikaa.

Nimenomaan näin! Ne keski-ikäiset, joilla kaikki on mennyt hyvin tai ainakin ns. normaalisti - ovat tyytyväisiä.

Ne keski-ikäiset, joilla ei ole mennyt niin hyvin, ovat  monet todella onnettomia - koska kaikki on jo myöhäistä, ohi...

Keski-ikä on täysn pers**stä, nuoruus on ihmisen parasta aikaa kaikista ongelmistakin huolimatta - eli tästä voi jo päätellä paljon, miten oma elämä on mennyt...

En nyt sanoisi niinkään. Riippuu ihmisestä. Itse olin nuorena tosi epävarma ja ahdistunut ja onneton, eikä ihmissuhdetaidotkaan olleet kummoiset, kaiken lisäksi olisin usein ihan hyvin voinut olla onnellinen, mutta valitsin suremisen, itsesabotoinnin ja negatiivisuuden. Nyt seesteisenä viiskymppisenä asiat ovat toisin. En haluaisi enää olla esim. 25, jos tarjottaisiin vaihtomahdollisuutta.

Vierailija
90/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan menee hyvin keski-iässä siksi, että sinulla on aiemminkin mennyt asiat putkeen. Ei se tarkoita sitä, että naisille yleisesti ottaen keski-ikä olisi hienoa aikaa.

Nimenomaan näin! Ne keski-ikäiset, joilla kaikki on mennyt hyvin tai ainakin ns. normaalisti - ovat tyytyväisiä.

Ne keski-ikäiset, joilla ei ole mennyt niin hyvin, ovat  monet todella onnettomia - koska kaikki on jo myöhäistä, ohi...

Keski-ikä on täysn pers**stä, nuoruus on ihmisen parasta aikaa kaikista ongelmistakin huolimatta - eli tästä voi jo päätellä paljon, miten oma elämä on mennyt...

En nyt sanoisi niinkään. Riippuu ihmisestä. Itse olin nuorena tosi epävarma ja ahdistunut ja onneton, eikä ihmissuhdetaidotkaan olleet kummoiset, kaiken lisäksi olisin usein ihan hyvin voinut olla onnellinen, mutta valitsin suremisen, itsesabotoinnin ja negatiivisuuden. Nyt seesteisenä viiskymppisenä asiat ovat toisin. En haluaisi enää olla esim. 25, jos tarjottaisiin vaihtomahdollisuutta.

Olen kanssasi samoilla linjoilla. Ehkä sitä ikää kaipaavat ne, joilla on silloin ollut hyvä itsetunto ja asiat hyvin. Itsellä vasta kokemus on tuonut varmuutta ja seesteisyyttä, nauttia asioista sellaisena kuin ne on. En vaihtaisi enää siihen epävarmuuteen ja hormonimyrskyihin. Nyt on hyvä, mukavaa ja tasaista.

Ap

Vierailija
91/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt millään pahalla mutta jos kerta niin onnellisia olette niin miksi sitä onnellisuuttanne täällä julistatte. Jotenkin tulee tunne että ette te niin onnellisia ole kuin annatte ymmärtää. Vaikutatte jotenkin teennäisiltä viesteissänne.

Yriätte ikäänkuin omaa paremmuuttanne vakuutella ja varmaankin saattatte tuntea itsenne vähän paremmiksi/merkityksellisemmiksi kun nykynuoren elämä on on yhtä pirstaletta ja epätoivoa. Voin olla väärässäkin mutta en varmasti ihan sitä pelkästään.

Ihmiset toitottavat että "itse olen paikkani ansainnut" jos joku sen on teille antanut niin aikaisemman maailman aika/tilanne.

Minusta täällä on annettu aivan valideja ja hyvinkin erilaisia perusteluita sille, miksi on parempi olo nyt kuin nuorena. Jos sinä et suostu hyväksymään niitä syitä todeksi, se vain kertoo sinusta itsestäsi. Sinusta nuoruus ja vain nuoruus voi olla hyvää aikaa ihmiselle. Ei mikään muu. Ja sillekin on olemassa jokin syy miksi ajattelet näin.

Voit tietysti kertoa syysi sille, niin ehkä sinunkin näkökantasi saa sitten jotain ymmärrystä?

Vierailija
92/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa...Minä olen nainen 50+ ja paaljon seksikkäämpi kuin nuorena. Uskokaa tai älkää! Naisellisen itsearvostuksen kehittyminen (vaikka siinäkin olisi vielä paljon petraamista) sen tekee, ei niillä rypyillä ja harmailla hiuksilla niin ole väliä!

Sinä vain luulet olevasi seksikäs, todellisuudessa et ole sitä kenenkään mielestä. Olet vain vanheneva akka johon ei seksikkyys liity mitenkään.

Vierailija
93/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mulla ole. Olen 47v ja lapsi on vasta 12v. Olen ollut koko ikinä työelämästä syrjäytynyt ja nyt ei voi edes taloudellisista syistä erota miehestä vaikka meillä on rakkaus loppunut. Kukaan muukaan mues ei huoli. Nuorena oli sentään nätti ja vuentiä riitti joten kyllä nuoruus on elämän parasta aikaa.

No eipä ollut yllätys ettei sinulla, ammattivalittaja, olekkaan mikään asia hyvin.

Vierailija
94/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa...Minä olen nainen 50+ ja paaljon seksikkäämpi kuin nuorena. Uskokaa tai älkää! Naisellisen itsearvostuksen kehittyminen (vaikka siinäkin olisi vielä paljon petraamista) sen tekee, ei niillä rypyillä ja harmailla hiuksilla niin ole väliä!

Sinä vain luulet olevasi seksikäs, todellisuudessa et ole sitä kenenkään mielestä. Olet vain vanheneva akka johon ei seksikkyys liity mitenkään.

As you wish, my friend. Jos olet oikeassa, niin sitten on paljon valehtelevia miehiä liikenteessä😉.

Vierailija
95/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:hän puhuukin tuossa omista tuntemuksistaan. Ei nyt pidä uhriutua jos jollakulla on asiat hyvin keski-iässä. Minulla ei ole aina ollut asiat hyvin, mutta nyt, 55+ tuntuu siltä että elämä on hyvää. Lapset liitoissansa ja töissä, ja terveitä. Ja itsekkin olen työelämässä ja terve. Pärjään rahallisesti ihan ok ja miesystäväkin on kuvioissa, ei asuta yhdessä. Joten, nautin pienistä asioista, esim. siitä että herään aamulla uuteen päivään.

Vierailija
96/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt millään pahalla mutta jos kerta niin onnellisia olette niin miksi sitä onnellisuuttanne täällä julistatte. Jotenkin tulee tunne että ette te niin onnellisia ole kuin annatte ymmärtää. Vaikutatte jotenkin teennäisiltä viesteissänne.

Yriätte ikäänkuin omaa paremmuuttanne vakuutella ja varmaankin saattatte tuntea itsenne vähän paremmiksi/merkityksellisemmiksi kun nykynuoren elämä on on yhtä pirstaletta ja epätoivoa. Voin olla väärässäkin mutta en varmasti ihan sitä pelkästään.

Ihmiset toitottavat että "itse olen paikkani ansainnut" jos joku sen on teille antanut niin aikaisemman maailman aika/tilanne.

Eikö mistään onnellisista asioista saa puhua täällä? Elämän pitäisi olla alusta loppuun saakka läpeensä paskaa, niinkö?

Minun nuoruus ja varhaisaikuisuus meni lapsuudesta toipumiseen ja itseni etsimiseen. Nyt tässä kypsässä iässä palaset ovat loksahdelleet paikalleen ja vihdoin olen todella tyytyväinen ja seesteinen. Kyllä minä ihan oikeasti olen ansainnut tämän onnen ja sitä ei mikään himmennä. Jos sinulla on vaikeuksia uskoa ja hyväksyä keski-ikäisen hyvää elämää, niin vitsi vie, se on kokonaan sun tunteesi.

Vierailija
97/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin, että jonkun alaikäisen pojan täytyy vielä tulla pätemään, yllättävää on vain se, että se tuli vasta näin pitkällä ketjussa :)

Kyllä, 50+ voi olla seksikkäämpi kuin nuorena, älkääkä yhtään uskotko, että seksi loppuisi tai kuuluisi vain nuorille. Itseluottamus, voima, kokemus, huumori, empatia, ihmistuntemus, ne voivat olla aika kuumottava yhdistelmä. Lisätään kokemukseen rohkeus heittäytyä ja olla aito, ja rohkeus ottaa toinen sellaisena kuin hän on, niin tuloksena voi olla aika järisyttävää seksiä. Lisäksi, voi suoraan kertoa, jos sitä haluaa, tai kun sitä ei halua. Ei pelejä.

Ap

Vierailija
98/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Seksuaalisuus loppuu vaihdevuosiin.

Mutta jos ei ole siitä koskaan niin välittänyt, niin ehkä sellaisille sitten on.

Vierailija
99/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksikkyys on muutakin kuin ulkonäköä. Ilman itsetuntoa seksiä ei edes ole. Luuletko sinä ettei vanhat ihmiset pane ollenkaan? Sulle tulee varmasti hirveänä järkytyksenä, että ihan vanhuksillakin voi olla seksielämä? Vieläpä hyvä sellainen? Parempi kuin nuorena. Kuinka pystyt edes kuvittelemaan sellaista oksentamatta? No et pysty tietenkään. Siinä sinulla on vanhoilla päivilläsi pohtimista.

Vierailija
100/161 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julistetaanhan täällä paljon muutakin, miksi ei sitten välillä sitä onnellisuutta?? Onko ketju hyvä jos siinä puhutaan vaan kurjuudesta. Puhuttiimpa täällä mitä hyvänsä, niin mikään ei ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä