NYT SAA RIITTÄÄ! -Suurmielenosoitus 25.4.14
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
https://www.facebook.com/events/248255138692900/
Nyt Saa Riittää! 25.4.2014 Vapaa keskustelu
https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
Helsingissä järjestetään rauhanomainen mielenosoitus perjantaina 25.4.2014, jonka tarkoituksena on tuoda julki kansan tyytymättömyys maan nykyiseen poliittiseen tilaan ja siihen suuntaan, johon se on menossa. Mielenosoituksen taustalla on turhautuminen vaihtoehdottomuuden politiikkaan, joka on johtanut siihen, että hyvinvointivaltiostamme on tullut jotain aivan muuta kuin hyvinvoiva valtio.
Mielenosoittajat haluavat kertoa päättäjille, että asioihin on tultava muutos. Talous on laitettava palvelemaan hyvinvointivaltiota. Leikkaamispolitiikka rapauttaa hyvinvointivaltiota ja palvelee ainoastaan markkinoita. Rahallisen hyödyn tavoittelun ja ihmisten hyvinvoinnin vaalimisen välille on löydettävä tasapaino. Tällä hetkellä vaaka on keikahtanut vahvasti rahallisen hyödyn tavoittelun puoleen.
Mielenosoituksella halutaan tukea lapsiperheitä, koululaisia, opiskelijoita, köyhiä, työttömiä, pätkätyöläisiä, vammaisia, eläkeläisiä ja jokaista muutakin tavallista suomalaista ja heidän arkeaan.
Mielenosoitus alkaa kello 17 Säätytalolta marssilla, josta kulkue kulkee Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien kautta Eduskuntatalon edustalle. Eduskuntatalolle saavutaan poliisin arvion mukaan n. kello 17:45, jonka jälkeen on luvassa kattavasti erilaisia yhteiskunnallisia puheita, esityksiä ja artisteja seuraavan 2 tunnin ajan!
Mielenosoitus on poliittisesti sitoutumaton ja toiveena olisikin, että puoluetunnukset ja liput jätettäisiin kotiin.
Tapahtuman viralliset järjestäjät ovat Jari Ahlfors ja Anita Koivunen! Taustalla pyörii ja hääräilee lisäksi reilut 10 ahkeraa ihmistä erilaisten asioiden parissa tapahtuman tiimoilta!
Muistakaa hyvät ihmiset, että me järjestäjät ja taustatiimi emme tee tätä mielenosoitusta vaan te/me, Suomen kansa yhdessä. Nyt ja tulevaisuudessa! Asioihin on saatava muutos, ennenkuin on liian myöhäistä ja vain sinulla on mahdollisuus vaikuttaa! Sinä, joka voit tehdä jotain tämän tapahtuman parantamiseksi, tee se! Kerro tästä vieressä istuvalle mummolle bussissa, kaupungilla, tutuillenne, töissä, ja kotona, jotta saamme kaikki nykypolitiikkaan kyllästyneet kertomaan mielipiteensä, että NYT SAA RIITTÄÄ! Sinun mielipiteelläsi on merkitystä!
Nähdään Helsingissä siskot ja veljet!
Linkit:
Tapahtumaan järjestetään yhteiskuljetuksia ympäri maata, joissa on vielä tilaa.
Tässä linkki yhteiskuljetuksiin: https://www.facebook.com/groups/1402312556707201/
Keskustelua pyritään ohjaamaan erilliseen ryhmään, jottei tapahtuma huku ihmisten erilaisiin mielipiteisiin ja uutisiin!
Tässä linkki keskusteluryhmään: https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
Facebook:
Kommentit (191)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:12"]
Kyllä nämäkin kommentit osoittavat sen, että suomalaiset ovat tyhmiä lampaita. Hyväksytään nöyränä kaikki ja propaganda työttömistä lusmuilijoista uppoaa kuin veitsi voihin. Ei auta, vaikka samoille lampaille esittäisi työttömyys ja työllistymistilastoja kädestä pitäen, muisti ei ole kovin pitkä ja minuutin päästä se jo määkii tyhmistä työttömistä, jotka ei vain kävele töihin. Leikkauskohteita olisi ollut muitakin, mutta ei, kun lauhkea suomilammas hyväksyy kaiken ja halveksii niitä, jotka eivät halua keppiä nilkoilleen. Bää bää!
[/quote]
Juuri tuollainen vaahtoaminen ja lietsominen ei auta mitään. Juna meni jo. Isot päätökset tehtiin vuosia sitten. Leikkausten tie ei ole vielä edes alkanut kunnolla.
[/quote]
Joten suomilammas seuraa kiltisti mukana, koska mitään ei voi tehdä koska näin nyt vaan on päätetty ja päätetään lisää ja kaikki hyväksytään. Lyödessä käännetään kristilliseen tapaan toinenkin poski. Tai jotain voi lammas tehdä, määkiä idioottina sivukaupalla, ETTÄ LUSMUT TÖIHIN!!! Mihin töihin? Eikä lammas tajua vieläkään, koska ei osaa laskea.
[/quote]
Äläkä jauha paskaa.
Töitä on vaikka mitä jos tehdä haluaa. Työpaikan voi myös itse luoda ryhtymällä yrittäjäksi.
Pahimman hädän edessä koiran ulkoiluttajia, mattojen pesijöitä, lasten hoitajia, mummoille kauppakassin kantajia yms yms tarvitaan aina. :)
[/quote]
Noista hommista vaan ei kukaan maksa. Vapaaehtoistyöstä lähimmäisten hyväksi tulee karenssia, tai epäilyt pimeän työn tekemisestä mutta samaan aikaan kunta voi pistää lapioimaan mummon pihatietä lumesta valtion maksamalla työttömyyskorvauksella ja vetää siltä mummolta 9 € joka kerrasta.
[/quote]
Ei nyt aivan noin. Työtön saa pakkotyöstään työmarkkinatuen + kulukorvausta (millä maksetaan matkat + ruokailu) 9 € Kelalta työpäivästään. Toiminnan järjestävä taho saa 10 € palkkiota ministeriöltä jokaisesta heille aivan ilmaisesta orjasta. Siltä mummolta voidaan laskuttaa lumenluontipalvelusta mitä ikinä kehdataan pyytää, se voi olla vaikka 50 - 100 € tunti. Ja tämä raha menee kokonaisuudessaan lumenluontipalvelua tarjoavan tahon taskuun, suorittavan työn tekevä työtön ei näe siitä killinkiäkään. Hänelle ei myöskään kerry työstään lomapäiviä, eläkekertymää eikä ole oikeutta työterveyshuoltoon.
elintasomme on jo nyt liian korkea, vain alamäkeä tiedossa tai maailma tuhoutuu.
niin mikä se ratkaisu on? jos vain valitetaan leikkauksista niin lisää velkaa niin paljon kun voi ja rahat jakoon, siinäkö ratkaisu? en nyt oikein tajua tätä mielenosoituksen pointtia tässä. julkista sektoria toki saisi leikata, ja yrittämistä tehdä helpommaksi.. mutta ei taida tässä olla kyse muusta kuin valittamisesta kun ei raha kasva puussa?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:01"]
niin mikä se ratkaisu on? jos vain valitetaan leikkauksista niin lisää velkaa niin paljon kun voi ja rahat jakoon, siinäkö ratkaisu? en nyt oikein tajua tätä mielenosoituksen pointtia tässä. julkista sektoria toki saisi leikata, ja yrittämistä tehdä helpommaksi.. mutta ei taida tässä olla kyse muusta kuin valittamisesta kun ei raha kasva puussa?
[/quote]
"If you have to ask, there no reason for me to answer..."
Tai jotain sinnepäin. Ihan oikeastiko et näe, kuinka tavallista kansaa pannaan tällä hetkellä hanuriin eliitin taholta? Rahaa kyllä on valtakunnassa, mutta se menee aivan vääriin taskuihin.
Tyhmäthän noin meuhkaavat.
Ensin pitää sanoa mistä otetaan ja sitä ei monikaan uskalla tehdä. Kuten esim. yritystuet.
Joku kohtuus kuntien touhuun -maksavat miljoonia rakennusfirmoille ja siivousfirmoille ym kaikesta työstä maksetaan hirveät hinnat. lääkärifirmoille. jne.
Jos nämä kaikki palautettaisiin normaaliin hinnoitteluun niin rahaa olisi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 03:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:12"]
Kyllä nämäkin kommentit osoittavat sen, että suomalaiset ovat tyhmiä lampaita. Hyväksytään nöyränä kaikki ja propaganda työttömistä lusmuilijoista uppoaa kuin veitsi voihin. Ei auta, vaikka samoille lampaille esittäisi työttömyys ja työllistymistilastoja kädestä pitäen, muisti ei ole kovin pitkä ja minuutin päästä se jo määkii tyhmistä työttömistä, jotka ei vain kävele töihin. Leikkauskohteita olisi ollut muitakin, mutta ei, kun lauhkea suomilammas hyväksyy kaiken ja halveksii niitä, jotka eivät halua keppiä nilkoilleen. Bää bää!
[/quote]
Juuri tuollainen vaahtoaminen ja lietsominen ei auta mitään. Juna meni jo. Isot päätökset tehtiin vuosia sitten. Leikkausten tie ei ole vielä edes alkanut kunnolla.
[/quote]
Joten suomilammas seuraa kiltisti mukana, koska mitään ei voi tehdä koska näin nyt vaan on päätetty ja päätetään lisää ja kaikki hyväksytään. Lyödessä käännetään kristilliseen tapaan toinenkin poski. Tai jotain voi lammas tehdä, määkiä idioottina sivukaupalla, ETTÄ LUSMUT TÖIHIN!!! Mihin töihin? Eikä lammas tajua vieläkään, koska ei osaa laskea.
[/quote]
Äläkä jauha paskaa.
Töitä on vaikka mitä jos tehdä haluaa. Työpaikan voi myös itse luoda ryhtymällä yrittäjäksi.
Pahimman hädän edessä koiran ulkoiluttajia, mattojen pesijöitä, lasten hoitajia, mummoille kauppakassin kantajia yms yms tarvitaan aina. :)
[/quote]
Noista hommista vaan ei kukaan maksa. Vapaaehtoistyöstä lähimmäisten hyväksi tulee karenssia, tai epäilyt pimeän työn tekemisestä mutta samaan aikaan kunta voi pistää lapioimaan mummon pihatietä lumesta valtion maksamalla työttömyyskorvauksella ja vetää siltä mummolta 9 € joka kerrasta.
[/quote]
Ei nyt aivan noin. Työtön saa pakkotyöstään työmarkkinatuen + kulukorvausta (millä maksetaan matkat + ruokailu) 9 € Kelalta työpäivästään. Toiminnan järjestävä taho saa 10 € palkkiota ministeriöltä jokaisesta heille aivan ilmaisesta orjasta. Siltä mummolta voidaan laskuttaa lumenluontipalvelusta mitä ikinä kehdataan pyytää, se voi olla vaikka 50 - 100 € tunti. Ja tämä raha menee kokonaisuudessaan lumenluontipalvelua tarjoavan tahon taskuun, suorittavan työn tekevä työtön ei näe siitä killinkiäkään. Hänelle ei myöskään kerry työstään lomapäiviä, eläkekertymää eikä ole oikeutta työterveyshuoltoon.
[/quote]
tämä pitäisi lopettaa.
ehkä parasta oli että lopetetaan kokonaan kaikki. kaikkii maksavat aivan kaikesta itse. j
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:01"]
niin mikä se ratkaisu on? jos vain valitetaan leikkauksista niin lisää velkaa niin paljon kun voi ja rahat jakoon, siinäkö ratkaisu? en nyt oikein tajua tätä mielenosoituksen pointtia tässä. julkista sektoria toki saisi leikata, ja yrittämistä tehdä helpommaksi.. mutta ei taida tässä olla kyse muusta kuin valittamisesta kun ei raha kasva puussa?
[/quote]
Itsekin niitä ratkaisuja kaipaisin. Kommentissa mainitaan kaksi keskeisintä myös omasta mielestäni (julkisen sektorin leikkaukset, yrittämisen helpottaminen). Kaikenlainen muu karnevalismi kaduilla ja toreilla vie vain huomion pois itse asiasta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:01"]
niin mikä se ratkaisu on? jos vain valitetaan leikkauksista niin lisää velkaa niin paljon kun voi ja rahat jakoon, siinäkö ratkaisu? en nyt oikein tajua tätä mielenosoituksen pointtia tässä. julkista sektoria toki saisi leikata, ja yrittämistä tehdä helpommaksi.. mutta ei taida tässä olla kyse muusta kuin valittamisesta kun ei raha kasva puussa?
[/quote]
Itsekin niitä ratkaisuja kaipaisin. Kommentissa mainitaan kaksi keskeisintä myös omasta mielestäni (julkisen sektorin leikkaukset, yrittämisen helpottaminen). Kaikenlainen muu karnevalismi kaduilla ja toreilla vie vain huomion pois itse asiasta.
[/quote]
Tsekkaa tämän miehen blogi:
Minäkin osallistuisin jos pääsisin, mutta aika mahdotonta tuolloin monen sadan kilometrin päästä tulla:/ Toivottavasti ihmiset saisivat aikaan suuria joukkomielenosoituksia, jotta voisivat päättäjätkin alkaa noteeraamaan tätä menoa, Suomi on jo pahassa jamassa ja menossa huonompaan koko ajan. Ennen pitkää ne mielenosoitukset muuttuvat rankemmiksi jos ei kansan ääntä kuunnella...
Vähän aiheesta poiketen, ärsyttää kyllä kansanedustajat jotka ovat jatkuvasti hilaamassa palkkojaan ylemmäs, heiltä voisi poistaa kaikki muut edut ja se nykyinen palkka saisi olla ainoa jonka saavat, eikä tarvitse tuosta nousta sillä sekin työ saisi olla enemmän kutsumusammatti kuin että vain rahan perässä mennään. Ei mitään torkkupeittoja, ipadeja, ilmaisia kahvitteluja, kyytejä eikä mitään, paikallakin olisi velvollisuus olla useammin. Voisivat näyttää mallia itse ensin. Musta vaan jotenkin karseaa, että kansanedustajat huolehtivat vain omista eduistaan vaikka heidät on valittu edustamaan kansaa, sitten vain kurjistavat kansalaisten elämää järjettömillä toimillaan vuodesta toiseen. Eikö se ole jo lähes rikollista tuo touhu välillä, että itselle haalitaan kyllä etuja kansan kustannuksella?
Muutenkin verotetaan kansaa niin ettei ostovoimakaan riitä ja yritykset kuolevat, mutta sitten rahaa riittää kyllä syydettäväksi ulkomaille. Jotenkin vain niin väärin, että suomalaisia kuritetaan ja karsitaan palveluista ja kaikkea kiristetään, siinä missä pakkomaksetut verot työnnetään muualle. Olisi ihan mukavaa maksaa niitä veroja suomalaisia varten, varsinkin kun täällä lähes kaikki on niin kallista verrattuna muihin maihin suhteessa tulotasoon... Ei suomalaisilla ole kyllä kauan tyytyväisyyttä ja edellytyksiä hyvälle elämälle. On kalliit autoverot ja muut maksut, bensa, ruoka, sähkö ja muut palvelut kuten ravintolat ja kotimaan matkailu... Eipä monilla asuntolainan päälle jää kauheasti rahaa käytettäväksi yritysten tarjoamiin palveluihin.
Voisi koko EU alkaa laittamaan pakotteita Aasian tuonnille, on se mukavaa kun mikään yrittäminen ei kohta kotimaassa kannata, kun kaikki tehdään siellä halvalla ja kotimaiset firmatkin siirtyvät sinne. Yllättäen että voidaan tehdä halvalla, vielä kun ei tarvitse edes ympäristömaksuista välittää saati muustakaan. Miksi sallitaan tuollainen hintojen polkeminen suomalaisten yritysten kustannuksella? Niitä työpaikkoja ja teollisuutta pitäisi taikoa lisää, mutta koko ajanhan tuo on miinukselle päin... Harmittaa vain Suomen puolesta, kohta täällä on varmaan meno kuin Romaniassa... Varmaan Putinkin jo pyyhältää paikalle sitä ennen;)
Mielenosoituksella pitää olla selkeä tavoite. Miten olisi "työpaikkoja lisää" ja "työttömien, köyhien ja sairaiden kyykyttäminen lopetettava". Jos vain vastustetaan kaikkea ja kaikkia, ei siitä mitään tule.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:32"]
Mielenosoituksella pitää olla selkeä tavoite. Miten olisi "työpaikkoja lisää" ja "työttömien, köyhien ja sairaiden kyykyttäminen lopetettava". Jos vain vastustetaan kaikkea ja kaikkia, ei siitä mitään tule.
[/quote]
Miten tällainen mielen_osoittaminen lisää työpaikkoja tai parantaa työttömien, köyhien ja sairaiden asemaa?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:50"]
Haha. Normaalit työtätekevät ihmiset painelevat perjantaina töiden jälkeen kotiinsa pikavauhtia hakemaan lapset päivähoidosta, ruokakauppaan, ruokkimaan lapset ja tekemään perjantaisiivousta, valmistautumaan viikonlopun viettoon tai mökkireissuun.
Juu, ihan vapaasti voivat kaikki toimettomat mennä osoittamaan mieltään... Muut kun rahoittavat tämänkin yhteiskunnan toiminnan.
[/quote]
Niin, eihän kukaan koululainen, opiskelija, eläkeläinen, vammainen tai muu ole koskaan mitään tehnyt tai tule tekemäänkään... Juuri tuollaiset asenteet on aika p*skoja suoraan sanottuna, ei hirveästi kannattaisi arvostella muita ja pitää itseään sellaisena joka ei koskaan voi joutua heikompaan asemaan. Voi sitä jokainen vammautuakin ja vanhuuskin jossain vaiheessa alkaa painamaan... Mua jotenkin ihmetyttää ihmiset jotka pitävät itseään parempina kun käyvät töissä, siinä missä toiset eivät saa töitä vaikka haluaisivat. Mutta voihan sitä itsensä aina yrittää ylentää painamalla muita alas, työ on näköjään sinulla ainoa asia jolla voit brassailla ja kokea ylemmyyttä joitain muita ihmisryhmiä kohtaan. Jos sinulla ei olisi työtä ja muut kriteerit olisivat aika lailla käytetty, keksisit varmasti jonkin muunkin asian jolla voisit kohottaa itsesi muiden yläpuolelle, kuten oikeakätisyys, sinisilmäisyys jne.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:32"]
Mielenosoituksella pitää olla selkeä tavoite. Miten olisi "työpaikkoja lisää" ja "työttömien, köyhien ja sairaiden kyykyttäminen lopetettava". Jos vain vastustetaan kaikkea ja kaikkia, ei siitä mitään tule.
[/quote]
Ei noin. En tiedä muistavatko kaikki 1990-luvun laman aikana olleen työttömien mielenosoituksen eduskuntatalon edessä? Kyseessä oli aivan säälittävä tilaisuus. Sinne roijattiin työttömien yhdistysten toimesta (ne eivät olleet silloin vielä samalla lailla TEM:in rahoilla korruptoituneita kuin nykyään jolloin sama ei olisi edes mahdollista) busseilla mielenosoittajia ympäri maata, jotka siellä siten olivat 2 tuntia paikalla ja huusivat apaattisesti iskulauseita parin "antakaa meille työtä" - kyltin alla. Olihan siellä sinänsä väkeä, mutta kun suomalaiset eivät oikeasti osaa osoittaa mieltä. Suurin osa taisi olla ekaa kertaa elämässään mielenosoituksessa ja puoliksi häpeillen ihmettelivät, että miten täällä oikein pitäisi olla. Taisivat vähän hävetäkin työttömyyttään siinä samalla. Media sai otettua muka dramaattiset valokuvat ja illan uutiset kuvattua pikku pätkän. En muista, moniko kansanedustaja tuli paikalle katsomaan. Taisi olla kaksi, mutta voi olla että muistan väärin. Nyttemmin historia tietysti kirjoittaa mitä kirjoittaa, mutta aikalaiset muistavat ko. tapahtuman ihan kulissimielennosoituksena, jolla voitiin hiljentää työttömät - että olihan teillä se mielenilmaus.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 04:32"]
Mielenosoituksella pitää olla selkeä tavoite. Miten olisi "työpaikkoja lisää" ja "työttömien, köyhien ja sairaiden kyykyttäminen lopetettava". Jos vain vastustetaan kaikkea ja kaikkia, ei siitä mitään tule.
[/quote]
Miten tällainen mielen_osoittaminen lisää työpaikkoja tai parantaa työttömien, köyhien ja sairaiden asemaa?
[/quote]
Siten, että sillä saadaan paskakokkareet pelkäämään todellista vaalitappiota?
Miksi on laillista kansanedustajien suunnitella antavansa esim. Kreikan lainat anteeksi, kun ne rahat ovat maksaneet suomalaiset? Miksi suomalaiset pakotetaan maksamaan korkeaa veroa kaikesta, mutta ne voidaan ihan laillisesti viedä ulkomaille muiden hyväksi, siinä missä suomalaisilta viedään näköjään kaikki? Eikö tuo ole jo ryöstöä? Onhan kehitysapuakin tutkittu että se ei juuri ole mitään hyödyttänyt ja silti syydetään tolkuttomat määrät rahaa (pelkästään jo Suomen osa, saati EU:n). Senkin kun lopettaisi niin eiköhän alkaisi tapahtumaan, kun eivät nekään maat voisi enää elää muiden maiden tukien kustannuksella.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:06"]
Miksi on laillista kansanedustajien suunnitella antavansa esim. Kreikan lainat anteeksi, kun ne rahat ovat maksaneet suomalaiset? Miksi suomalaiset pakotetaan maksamaan korkeaa veroa kaikesta, mutta ne voidaan ihan laillisesti viedä ulkomaille muiden hyväksi, siinä missä suomalaisilta viedään näköjään kaikki? Eikö tuo ole jo ryöstöä? Onhan kehitysapuakin tutkittu että se ei juuri ole mitään hyödyttänyt ja silti syydetään tolkuttomat määrät rahaa (pelkästään jo Suomen osa, saati EU:n). Senkin kun lopettaisi niin eiköhän alkaisi tapahtumaan, kun eivät nekään maat voisi enää elää muiden maiden tukien kustannuksella.
[/quote]
Koska Suomessa ei ole korruptiota? :D
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:51"]
Heti kun joku kertoo miten se muutos toteutetaan ja mistä rahat otetaan KÄYTÄNNÖSSÄ, niin olen mukana. Eikä mitään Kreikkapropagandaa, ne rahat menivät jo. Ei ole mitään nolompaa kuin rahaa kinuavia mielenosoittajia, joilla ei ole hyvin perusteltuja näkemyksiä siitä, miten rahavarat jaetaan ja kuka maksaa lystin.
[/quote]
Suomi voisi karsia noita ulkomaanavustuksia, kuten mm. kehitysapua ja EU-maiden kriisitukia. Tuloja kait saisi lisää tehostamalla julkista sektoria ja ihan pienillä teoilla saisi myös jotain, kuten vaikka että kansanedustajat pudottaisivat jokainen oman palkkansa 5000 euroon ja kaikki edut pois. Voisi heidätkin laittaa olemaan paikalla useammin, niin ehkä keksisivät ideoita millä talous saadaan nousuun ja hyvinvointi kasvamaan, heidän työtäänhän se olisi. Vangit jotka tekevät työtä, voisivat maksaa ylläpidostaan. Nimittäin niin muutkin ihmiset joutuvat maksamaan asumisestaan, ei ole reilua että nekin tekevät duunia ja yhteiskunta maksaa elämisen. Pakotteita tuontiin halpamaille, että kotimaisillakin yrityksillä olisi mahdollisuus pärjätä. Yrityksille verohelpotuksia siten että työllisyys parantuisi, alvia alemmas. Toki näistä tulee myös tappiota mutta toisaalta ostovoima kasvaisi ja hyötyä tulisi ehkä enemmän sitä kautta? Lapsilisät tarvehankintaisiksi, ei varakkaat tarvitse mitään automaattista tukea kun voivat elättää lapsensa muutenkin kuin yhteiskunnan avustuksella. Ei minulla ole ratkaisuja kun en ole asioihin perehtynyt, mutta pienetkin jutut olisi hyvä muuttaa kannattavammiksi, toki isot on ne mitä ratkaisee mutta siltikin. Pääasia että hallitusta potkittaisi perseelle jotta HE keksisivät ne keinot.
"Vangit jotka tekevät työtä, voisivat maksaa ylläpidostaan. Nimittäin niin muutkin ihmiset joutuvat maksamaan asumisestaan, ei ole reilua että nekin tekevät duunia ja yhteiskunta maksaa elämisen."
Sorry, tähän on pakko tarttua kun on niin järjetön ajatus. Ettäkö vapausrangaistusta kärsivän pitäisi maksaa vankilassa olostaan? En ole ikinä enkä koskaan kuullut kenenkään ehdottavan yhtä hullua ideaa. Ehdottaisit ennemmin palkan poistamista vankilatyöstä, niin olisi jotain tolkkua. Okei, viittaat arvatenkin avovankiloihin, mutta silti - eihän se nyt niin voi mennä, että vanki maksaa vuokraa vankilapaikastaan.
No joo, jos olet paskakokkare, niin sitten ymmärrän. Teikäläisillehän on ihan ok, että työntekijäkin tekee työtä palkatta ja maksaa työmatkatkin omasta pussistaan & pelkästään siitä ilosta, että saa tehdä työtä ja osallistua yhteiskunnan toimintaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:33"]
"Vangit jotka tekevät työtä, voisivat maksaa ylläpidostaan. Nimittäin niin muutkin ihmiset joutuvat maksamaan asumisestaan, ei ole reilua että nekin tekevät duunia ja yhteiskunta maksaa elämisen."
Sorry, tähän on pakko tarttua kun on niin järjetön ajatus. Ettäkö vapausrangaistusta kärsivän pitäisi maksaa vankilassa olostaan? En ole ikinä enkä koskaan kuullut kenenkään ehdottavan yhtä hullua ideaa. Ehdottaisit ennemmin palkan poistamista vankilatyöstä, niin olisi jotain tolkkua. Okei, viittaat arvatenkin avovankiloihin, mutta silti - eihän se nyt niin voi mennä, että vanki maksaa vuokraa vankilapaikastaan.
No joo, jos olet paskakokkare, niin sitten ymmärrän. Teikäläisillehän on ihan ok, että työntekijäkin tekee työtä palkatta ja maksaa työmatkatkin omasta pussistaan & pelkästään siitä ilosta, että saa tehdä työtä ja osallistua yhteiskunnan toimintaan.
[/quote]
Vielä lisäten: pitäisikö amalogiasi mukaisesti esim. liikennesakot saaneen kansalaisen maksaa sakkosumman lisäksi vielä erikseen sakottaneelle poliisipartiolle heidän tuntiliksansa mukaan? Rikesakko + maksu sakotustyöstä + alv?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:38"]
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
https://www.facebook.com/events/248255138692900/
Nyt Saa Riittää! 25.4.2014 Vapaa keskustelu
https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
Helsingissä järjestetään rauhanomainen mielenosoitus perjantaina 25.4.2014, jonka tarkoituksena on tuoda julki kansan tyytymättömyys maan nykyiseen poliittiseen tilaan ja siihen suuntaan, johon se on menossa. Mielenosoituksen taustalla on turhautuminen vaihtoehdottomuuden politiikkaan, joka on johtanut siihen, että hyvinvointivaltiostamme on tullut jotain aivan muuta kuin hyvinvoiva valtio.
Mielenosoittajat haluavat kertoa päättäjille, että asioihin on tultava muutos. Talous on laitettava palvelemaan hyvinvointivaltiota. Leikkaamispolitiikka rapauttaa hyvinvointivaltiota ja palvelee ainoastaan markkinoita. Rahallisen hyödyn tavoittelun ja ihmisten hyvinvoinnin vaalimisen välille on löydettävä tasapaino. Tällä hetkellä vaaka on keikahtanut vahvasti rahallisen hyödyn tavoittelun puoleen.
Mielenosoituksella halutaan tukea lapsiperheitä, koululaisia, opiskelijoita, köyhiä, työttömiä, pätkätyöläisiä, vammaisia, eläkeläisiä ja jokaista muutakin tavallista suomalaista ja heidän arkeaan.
Mielenosoitus alkaa kello 17 Säätytalolta marssilla, josta kulkue kulkee Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien kautta Eduskuntatalon edustalle. Eduskuntatalolle saavutaan poliisin arvion mukaan n. kello 17:45, jonka jälkeen on luvassa kattavasti erilaisia yhteiskunnallisia puheita, esityksiä ja artisteja seuraavan 2 tunnin ajan!
Mielenosoitus on poliittisesti sitoutumaton ja toiveena olisikin, että puoluetunnukset ja liput jätettäisiin kotiin.
Tapahtuman viralliset järjestäjät ovat Jari Ahlfors ja Anita Koivunen! Taustalla pyörii ja hääräilee lisäksi reilut 10 ahkeraa ihmistä erilaisten asioiden parissa tapahtuman tiimoilta!
Muistakaa hyvät ihmiset, että me järjestäjät ja taustatiimi emme tee tätä mielenosoitusta vaan te/me, Suomen kansa yhdessä. Nyt ja tulevaisuudessa! Asioihin on saatava muutos, ennenkuin on liian myöhäistä ja vain sinulla on mahdollisuus vaikuttaa! Sinä, joka voit tehdä jotain tämän tapahtuman parantamiseksi, tee se! Kerro tästä vieressä istuvalle mummolle bussissa, kaupungilla, tutuillenne, töissä, ja kotona, jotta saamme kaikki nykypolitiikkaan kyllästyneet kertomaan mielipiteensä, että NYT SAA RIITTÄÄ! Sinun mielipiteelläsi on merkitystä!
Nähdään Helsingissä siskot ja veljet!
Linkit:
Tapahtumaan järjestetään yhteiskuljetuksia ympäri maata, joissa on vielä tilaa.
Tässä linkki yhteiskuljetuksiin: https://www.facebook.com/groups/1402312556707201/
Keskustelua pyritään ohjaamaan erilliseen ryhmään, jottei tapahtuma huku ihmisten erilaisiin mielipiteisiin ja uutisiin!
Tässä linkki keskusteluryhmään: https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
Facebook:
Helsinki: https://www.facebook.com/events/248255138692900/
[/quote]
Ei tuosta ole mitään hyötyä