Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Simaan vahingossa hiivaa 1/4 PAKETTIA

Vierailija
28.04.2014 |

Tein 9 litraan simaa, ja tuossa katselin sitten ohjetta... helkutti, 1/4 TEELUSIKALLISTA.... Mitäs nyt? Pullotanko ennen kun on kulunut 24 tuntia? Muita vinkkejä? 

 

Auttaisiko myös jos lisään pullotuksen yhteydessä sokeria pulloihin (1-2tl)?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta haittaa kuin se, että astian pohjalle jää hiivaa enemmän., Hiiva on elävää, ja se pikkuinen herneenkokoinen hitunen kasvaa isommaksi syödessään sokeria. Joka tapauksessa kai pulloihin laitetaan vähän sokeria, että tulee kuplia.

 

Pelasta tilanne sillä, että ota sima mahdollisimman varovasti siitä astiasta, jossa se nyt on, jotta et sekoita pohjalla olevaa hiivaa pullotettavaan.

Vierailija
2/2 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2, kannataako antaa käydä ennen pullotusta vaikka vain 16-20 tuntia 24 sijasta? Olisiko siitä haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän