NYT SAA RIITTÄÄ! -Suurmielenosoitus 25.4.14
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
https://www.facebook.com/events/248255138692900/
Nyt Saa Riittää! 25.4.2014 Vapaa keskustelu
https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
Helsingissä järjestetään rauhanomainen mielenosoitus perjantaina 25.4.2014, jonka tarkoituksena on tuoda julki kansan tyytymättömyys maan nykyiseen poliittiseen tilaan ja siihen suuntaan, johon se on menossa. Mielenosoituksen taustalla on turhautuminen vaihtoehdottomuuden politiikkaan, joka on johtanut siihen, että hyvinvointivaltiostamme on tullut jotain aivan muuta kuin hyvinvoiva valtio.
Mielenosoittajat haluavat kertoa päättäjille, että asioihin on tultava muutos. Talous on laitettava palvelemaan hyvinvointivaltiota. Leikkaamispolitiikka rapauttaa hyvinvointivaltiota ja palvelee ainoastaan markkinoita. Rahallisen hyödyn tavoittelun ja ihmisten hyvinvoinnin vaalimisen välille on löydettävä tasapaino. Tällä hetkellä vaaka on keikahtanut vahvasti rahallisen hyödyn tavoittelun puoleen.
Mielenosoituksella halutaan tukea lapsiperheitä, koululaisia, opiskelijoita, köyhiä, työttömiä, pätkätyöläisiä, vammaisia, eläkeläisiä ja jokaista muutakin tavallista suomalaista ja heidän arkeaan.
Mielenosoitus alkaa kello 17 Säätytalolta marssilla, josta kulkue kulkee Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien kautta Eduskuntatalon edustalle. Eduskuntatalolle saavutaan poliisin arvion mukaan n. kello 17:45, jonka jälkeen on luvassa kattavasti erilaisia yhteiskunnallisia puheita, esityksiä ja artisteja seuraavan 2 tunnin ajan!
Mielenosoitus on poliittisesti sitoutumaton ja toiveena olisikin, että puoluetunnukset ja liput jätettäisiin kotiin.
Tapahtuman viralliset järjestäjät ovat Jari Ahlfors ja Anita Koivunen! Taustalla pyörii ja hääräilee lisäksi reilut 10 ahkeraa ihmistä erilaisten asioiden parissa tapahtuman tiimoilta!
Muistakaa hyvät ihmiset, että me järjestäjät ja taustatiimi emme tee tätä mielenosoitusta vaan te/me, Suomen kansa yhdessä. Nyt ja tulevaisuudessa! Asioihin on saatava muutos, ennenkuin on liian myöhäistä ja vain sinulla on mahdollisuus vaikuttaa! Sinä, joka voit tehdä jotain tämän tapahtuman parantamiseksi, tee se! Kerro tästä vieressä istuvalle mummolle bussissa, kaupungilla, tutuillenne, töissä, ja kotona, jotta saamme kaikki nykypolitiikkaan kyllästyneet kertomaan mielipiteensä, että NYT SAA RIITTÄÄ! Sinun mielipiteelläsi on merkitystä!
Nähdään Helsingissä siskot ja veljet!
Linkit:
Tapahtumaan järjestetään yhteiskuljetuksia ympäri maata, joissa on vielä tilaa.
Tässä linkki yhteiskuljetuksiin: https://www.facebook.com/groups/1402312556707201/
Keskustelua pyritään ohjaamaan erilliseen ryhmään, jottei tapahtuma huku ihmisten erilaisiin mielipiteisiin ja uutisiin!
Tässä linkki keskusteluryhmään: https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
Facebook:
Kommentit (191)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:33"]
"Vangit jotka tekevät työtä, voisivat maksaa ylläpidostaan. Nimittäin niin muutkin ihmiset joutuvat maksamaan asumisestaan, ei ole reilua että nekin tekevät duunia ja yhteiskunta maksaa elämisen."
Sorry, tähän on pakko tarttua kun on niin järjetön ajatus. Ettäkö vapausrangaistusta kärsivän pitäisi maksaa vankilassa olostaan? En ole ikinä enkä koskaan kuullut kenenkään ehdottavan yhtä hullua ideaa. Ehdottaisit ennemmin palkan poistamista vankilatyöstä, niin olisi jotain tolkkua. Okei, viittaat arvatenkin avovankiloihin, mutta silti - eihän se nyt niin voi mennä, että vanki maksaa vuokraa vankilapaikastaan.
No joo, jos olet paskakokkare, niin sitten ymmärrän. Teikäläisillehän on ihan ok, että työntekijäkin tekee työtä palkatta ja maksaa työmatkatkin omasta pussistaan & pelkästään siitä ilosta, että saa tehdä työtä ja osallistua yhteiskunnan toimintaan.
[/quote]
Vielä lisäten: pitäisikö amalogiasi mukaisesti esim. liikennesakot saaneen kansalaisen maksaa sakkosumman lisäksi vielä erikseen sakottaneelle poliisipartiolle heidän tuntiliksansa mukaan? Rikesakko + maksu sakotustyöstä + alv?
[/quote]
Miksipä ei, jospa pelotteet hillitsisivät törttöileviä kuskeja;) Vangit eivät siis maksaisi henkilöstökuluja tai muuta vastaavaa, vaan sen mitä aiemmin kirjoitinkin. On sekin minusta väärin, että vankeja kohtaan on useampi hoitaja kuin esim. vanhuksia. Miksi vanhukset ovat huonommassa asemassa kuin vangit, samaten koululaiset saavat halvempaa ruokaa kuin vangit? Minusta vaan jos tekee rikoksen, pitää kärsiä seuraamukset ja silloin voisi olla jotain samoja velvollisuuksiakin kuin normaaleilla kansalaisilla jos kerran töihin kykenevät, että heistä ei olisi vain kustannuksia. Miksi heille ei sitten lätkäistä niin isoa sakkoa suhteessa aina rikokseen, että voisivat sitä sakkoa maksaa sillä työllä ja se sakko menisi sitten ylläpitoon? Ei minusta rikollisia tarvitse palkita ja hyysätäkään, ehkäpä useammat voisivat miettiä kannattaako sitä rikosta tehdä jos tuomio on erilainen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:33"]
"Vangit jotka tekevät työtä, voisivat maksaa ylläpidostaan. Nimittäin niin muutkin ihmiset joutuvat maksamaan asumisestaan, ei ole reilua että nekin tekevät duunia ja yhteiskunta maksaa elämisen."
Sorry, tähän on pakko tarttua kun on niin järjetön ajatus. Ettäkö vapausrangaistusta kärsivän pitäisi maksaa vankilassa olostaan? En ole ikinä enkä koskaan kuullut kenenkään ehdottavan yhtä hullua ideaa. Ehdottaisit ennemmin palkan poistamista vankilatyöstä, niin olisi jotain tolkkua. Okei, viittaat arvatenkin avovankiloihin, mutta silti - eihän se nyt niin voi mennä, että vanki maksaa vuokraa vankilapaikastaan.
[/quote]
Niin no itse näen vähän vääränä sen, että vangit asuvat ja elävät ilmaiseksi. Keskiverto kansalainen käy töissä ja maksaa vuokraa tai asuntolainaa ja ruuasta, sähköstä, vedestä jne. Ja maksaa veroja myös vankeinhoitoon. Vanki saa käydä töissä, mutta vangille jää rahat itselleen sillä vanki ei maksa asumisestaan tai elämisestään. Vangille jää hyvin rahaa, toisin kuin keskiverrolle kansalaiselle. Reiluako, vanki tienaa enemmän koska on mennyt rötöstelemään?
Tuo nyt oli pienin esimerkki, kannattaisin ennemminkin kehitysavun leikkaamista, sen hyöty on jo tutkittu ja se on aika olematon suhteessa työnnettyyn rahaan ja mikään ei tule niissä maissa muuttumaan niin kauan kuin muut valtiot elättävät. Ja EU-maiden tukemisen vähentämistä, sekä kovempaa verotusta tuonnille tai toivoisin että koko EU laittaisi ensinnäkin ympäristöpakotteet Aasiaan ja mielellään vähän muutakin, jotta Euroopallakin olisi mahdollisuus teollisuuden kasvuun eikä jatkuvaan kurjistumiseen.
Veikkaan, että EU ei tule kestämään tällaisena, pienen Suomen talous ei kestä EU:n kustannuksia koska ei meillä ole edes teollisuutta läheskään siinä määrin mitä monessa EU-maassa, eikä tätä menoa kyllä tulekaan. En minä näkisi huonona sitä että EU:sta vielä aikanaan erottaisiinkin, ehkäpä joissain asioissa joskus kannattaa ottaa takapakkia jotta lopputulos olisi parempi pitkällä tähtäimellä.
[/quote]
Tämä on ensimmäinen kertä, kun olen ikinä kuulluut kenenkään kadehtivan VANKIA. No mikää estää SINUA hankkiutumasta vankilaan ja tienaamaan? Avovankiloista en tiedä, mutta oikeissa vankiloissa se tuntipalkka ei ole suuren suuri (en jaksa nyt tarkistaa mikä se on). Toki se päiväpalkka on enemmän kuin kuntouttavassa työtoiminnassa olevan työttömän kulukorvaus 9 euroa. Mutta vankiloissa on myös rajoitettua paljonko kuukaudessa ja mihin sitä palkkaasi käytät. Noin vain ei lähdetä tilipäivänä pubiin kaljalle näin esimerkkinä.
Edelleenkin on täysin käsitämätöntä vaatia ketään maksamaan rangaistuksestaan. Okei siinä tapauksessa, että niitä kutsutaan sakoiksi tai vahingonkorvauksiksi.
Surullista lukea miten tässäkin ketjussa osa lynkkaa vähempiosaiset. Ei välttämättä ole oma päätös joutua työttömäksi. Tehtaita ajetaan alas ja jatkuvia yt neuvotteluita. Nyky maailma on just tätä Oma napa on se tärkein.
Kreikka naureskelee partaansa, kukaan ei tiedä minne tukieurot ovat päätyneet.
Olisin ehdottomasti mukana jos matkaa ei olisi niin paljon ( 900km).
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 06:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:33"]
"Vangit jotka tekevät työtä, voisivat maksaa ylläpidostaan. Nimittäin niin muutkin ihmiset joutuvat maksamaan asumisestaan, ei ole reilua että nekin tekevät duunia ja yhteiskunta maksaa elämisen."
Sorry, tähän on pakko tarttua kun on niin järjetön ajatus. Ettäkö vapausrangaistusta kärsivän pitäisi maksaa vankilassa olostaan? En ole ikinä enkä koskaan kuullut kenenkään ehdottavan yhtä hullua ideaa. Ehdottaisit ennemmin palkan poistamista vankilatyöstä, niin olisi jotain tolkkua. Okei, viittaat arvatenkin avovankiloihin, mutta silti - eihän se nyt niin voi mennä, että vanki maksaa vuokraa vankilapaikastaan.
No joo, jos olet paskakokkare, niin sitten ymmärrän. Teikäläisillehän on ihan ok, että työntekijäkin tekee työtä palkatta ja maksaa työmatkatkin omasta pussistaan & pelkästään siitä ilosta, että saa tehdä työtä ja osallistua yhteiskunnan toimintaan.
[/quote]
Vielä lisäten: pitäisikö amalogiasi mukaisesti esim. liikennesakot saaneen kansalaisen maksaa sakkosumman lisäksi vielä erikseen sakottaneelle poliisipartiolle heidän tuntiliksansa mukaan? Rikesakko + maksu sakotustyöstä + alv?
[/quote]
Miksipä ei, jospa pelotteet hillitsisivät törttöileviä kuskeja;) Vangit eivät siis maksaisi henkilöstökuluja tai muuta vastaavaa, vaan sen mitä aiemmin kirjoitinkin. On sekin minusta väärin, että vankeja kohtaan on useampi hoitaja kuin esim. vanhuksia. Miksi vanhukset ovat huonommassa asemassa kuin vangit, samaten koululaiset saavat halvempaa ruokaa kuin vangit? Minusta vaan jos tekee rikoksen, pitää kärsiä seuraamukset ja silloin voisi olla jotain samoja velvollisuuksiakin kuin normaaleilla kansalaisilla jos kerran töihin kykenevät, että heistä ei olisi vain kustannuksia. Miksi heille ei sitten lätkäistä niin isoa sakkoa suhteessa aina rikokseen, että voisivat sitä sakkoa maksaa sillä työllä ja se sakko menisi sitten ylläpitoon? Ei minusta rikollisia tarvitse palkita ja hyysätäkään, ehkäpä useammat voisivat miettiä kannattaako sitä rikosta tehdä jos tuomio on erilainen.
[/quote]
Hei - ne ovat rikollisia. Ei niitä ihmisiä kiinnosta mitkään yhteiskunnan velvollisuudet ja mitä juttuja normaaleille kansalaisille kuuluu. Luuletko ihan oikeasti, että linnassa istuvia nappaa tippaakaan raataa joka päivä töitä maksaakseen jotkut sakkonsa, jos eivät saa siitä itse edes röökiaskin verran rahaa? Pakkotyö väkivallalla uhkaamalla taitaa olla kiellettyä ILO:n sopimuksissa - kuten muuten on pakotettuna osallistuminen "kuntouttavaan työtoimintaankin.", näin sivuhuomautuksena.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:28"]
Kuinka mielenosoittajat hankkivat verovaroja, jotka jaetaan? Ottakaa duuni ja maksakaa veroja. Kun ei passaa tehdä työtä, ei sovi ruinatakkaan ylläpitoa!
[/quote]
Taidanpa osallistua. Kyllä tässä duunia tehdään, molemmat. Yrittäjä vetää hillot taskuunsa ja maksaa paskapalkkaa ja väläyttelee palkkakeskusteluissa yt:stä.
Ihme propangandaa tuo yrittäjien muka työllistäminen. Meilläkään ei palkata uusia vaikka kuin olisi tarvetta, samaan hengenvetoon suitsutetaan kuinka hyvä oli taas vuosineljännes. Taputtavat käsiään, kun joku jää eläkkeelle tai löytää paremman työpaikan. Kolmeen vuoteen ei ole poistuneiden tilalle otettu ketään.
[/quote]
Ei missään enää uusia palkata kun vanhimmat jää eläkkeelle. Jäljelle jäävät tekee kahden tai kolmen työt yhden ihmisen palkalla.
[/quote]
Eipä niin, mutta kokoomus huutaa, että yrittäjät ne tämän maan suosta nostaa, not. Vai onko tarkoitus, että kaikki olisivat yrittäjiä? Kukas ne työt tekee?
[/quote]
Öö...ei taida olla sinulla homma hallussa. Luuletko, että kaikki Suomalaiset isot yritykset on ollut tuon kokoisia heti syntyessään?. Kyllä yrityksiä lähetään rakentamaan pienestä ja toiminnan kehittyessä palkataan ihmisiä töihin. Mitä enemmän uusia yrityksiä, sitä paremmat mahdollisuudet tarjota työtä. Kyllä toivo työpaikoista on jatkossa pienemmissä yhtiöissä ja niiden kasvussa, kun isot yritykset vain vähentävät henkilöstöä.
Tätä naapurin johto juuri toivoo. Saada tännekin sisällissota Ukrainan tyyliin. Helppo sitten noukkia talteen, kun ei tarvitse itse muuta kuin yllyttää.
Katsokaa Karjalaan. Siellä on asiat paljon huonommin kuin täällä. Miksi?
Mielenosoitus on muuten SKP:n eli kommunistien järjestämä.
Muistakaa, ettei Venäjä ole enää kommunistinen vaan sen johdossa on oikeistopuolue. Tuloerot ovat siellä suurimpia koko Euroopassa. Suomessa tuloerot taas ovat pienimpiä koko maailmassa.
Tämä vain varoituksena, koska naapurin johto tavoittelee juuri sitä, että Suomi jäisi pois EU:sta ja liittyisi Euraasian liittoon. Kummassa niistä ihmisten hyvinvoinnista ja sananvapaudesta huolehditaan?
Klo. 17.00 pitäisi olla aika ok kellonaika myös lapsiperheen vanhemmille - toinen jää hoitamaan lapsia kotiin ja toinen edes pääsee mukaan.
Tai sitten lapset vanhemmille tai tutulle hoitoon tuoksi ajaksi, niin molemmat vanhemmat pääsevät mukaan.
Kuvitellaan, että mielenosoituksilla voidaan palauttaa vanha elintaso ja estää sosiaaliturvan leikkaukset. Miksi suomalaisilla olisi ikiaikainen oikeus voida muita kansoja paremmin? Jos ei ole rahaa, ei sitä voi jakaa loputtomiin. Nykyisenkin sosiaaliturvamme maksavat lähinnä kiinalaiset lainarahan turvin.
Jos joku kykenee työllään rikastumaan, työllistämään ja tuottamaan veroeuroja, häntä haukutaan ahneeksi riistokapitaliksi. Ei ihme, että fiksuin aines lähtee täältä muualle.
Hyvinvointia voi lopulta tuottaa vain sillä rahalla, joka saadaan vientikaupasta. Eilenkin täällä joku vaikersi, että häh, pitääkö alkaa heittää siivouskeikkaa Espanjassa. Jos mitään muuta ei keksi, se kertoo jo aika paljon Suomen tulevaisuudesta. Olisiko kannattanut pitää kiinni niistä ihmisistä, joilla äly riittää?
Nythän pitäisi olla vain iloisia siitä, että globaali tasa-arvo toteutuu. Suomalainen lapsiperhe alkaa lähestyä kehitysmaisia lajitovereitaan elintasomittauksissa.
Parikymmentä vuotta sortokautta Venäjän vallan alla saisi monenkin mielen kaipaamaan Jyrkiä ja Juttaa. Ei tarvitse mennä kuin rajan yli Karjalaan, niin näkee jo vähän toisenlaista elämisen mallia. Eiköhän toivoteta Putin tervetulleeksi, kun puolustusmäärärahatkin on luovutettu lapsiperheiden elintason ylläpitämiseen?
Noinkohan vaan monikaan on paikalla...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 05:33"]
"Vangit jotka tekevät työtä, voisivat maksaa ylläpidostaan. Nimittäin niin muutkin ihmiset joutuvat maksamaan asumisestaan, ei ole reilua että nekin tekevät duunia ja yhteiskunta maksaa elämisen."
Sorry, tähän on pakko tarttua kun on niin järjetön ajatus. Ettäkö vapausrangaistusta kärsivän pitäisi maksaa vankilassa olostaan? En ole ikinä enkä koskaan kuullut kenenkään ehdottavan yhtä hullua ideaa. Ehdottaisit ennemmin palkan poistamista vankilatyöstä, niin olisi jotain tolkkua. Okei, viittaat arvatenkin avovankiloihin, mutta silti - eihän se nyt niin voi mennä, että vanki maksaa vuokraa vankilapaikastaan.
[/quote]
Niin no itse näen vähän vääränä sen, että vangit asuvat ja elävät ilmaiseksi. Keskiverto kansalainen käy töissä ja maksaa vuokraa tai asuntolainaa ja ruuasta, sähköstä, vedestä jne. Ja maksaa veroja myös vankeinhoitoon. Vanki saa käydä töissä, mutta vangille jää rahat itselleen sillä vanki ei maksa asumisestaan tai elämisestään. Vangille jää hyvin rahaa, toisin kuin keskiverrolle kansalaiselle. Reiluako, vanki tienaa enemmän koska on mennyt rötöstelemään?
Tuo nyt oli pienin esimerkki, kannattaisin ennemminkin kehitysavun leikkaamista, sen hyöty on jo tutkittu ja se on aika olematon suhteessa työnnettyyn rahaan ja mikään ei tule niissä maissa muuttumaan niin kauan kuin muut valtiot elättävät. Ja EU-maiden tukemisen vähentämistä, sekä kovempaa verotusta tuonnille tai toivoisin että koko EU laittaisi ensinnäkin ympäristöpakotteet Aasiaan ja mielellään vähän muutakin, jotta Euroopallakin olisi mahdollisuus teollisuuden kasvuun eikä jatkuvaan kurjistumiseen.
Veikkaan, että EU ei tule kestämään tällaisena, pienen Suomen talous ei kestä EU:n kustannuksia koska ei meillä ole edes teollisuutta läheskään siinä määrin mitä monessa EU-maassa, eikä tätä menoa kyllä tulekaan. En minä näkisi huonona sitä että EU:sta vielä aikanaan erottaisiinkin, ehkäpä joissain asioissa joskus kannattaa ottaa takapakkia jotta lopputulos olisi parempi pitkällä tähtäimellä.