NYT SAA RIITTÄÄ! -Suurmielenosoitus 25.4.14
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
https://www.facebook.com/events/248255138692900/
Nyt Saa Riittää! 25.4.2014 Vapaa keskustelu
https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
Helsingissä järjestetään rauhanomainen mielenosoitus perjantaina 25.4.2014, jonka tarkoituksena on tuoda julki kansan tyytymättömyys maan nykyiseen poliittiseen tilaan ja siihen suuntaan, johon se on menossa. Mielenosoituksen taustalla on turhautuminen vaihtoehdottomuuden politiikkaan, joka on johtanut siihen, että hyvinvointivaltiostamme on tullut jotain aivan muuta kuin hyvinvoiva valtio.
Mielenosoittajat haluavat kertoa päättäjille, että asioihin on tultava muutos. Talous on laitettava palvelemaan hyvinvointivaltiota. Leikkaamispolitiikka rapauttaa hyvinvointivaltiota ja palvelee ainoastaan markkinoita. Rahallisen hyödyn tavoittelun ja ihmisten hyvinvoinnin vaalimisen välille on löydettävä tasapaino. Tällä hetkellä vaaka on keikahtanut vahvasti rahallisen hyödyn tavoittelun puoleen.
Mielenosoituksella halutaan tukea lapsiperheitä, koululaisia, opiskelijoita, köyhiä, työttömiä, pätkätyöläisiä, vammaisia, eläkeläisiä ja jokaista muutakin tavallista suomalaista ja heidän arkeaan.
Mielenosoitus alkaa kello 17 Säätytalolta marssilla, josta kulkue kulkee Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien kautta Eduskuntatalon edustalle. Eduskuntatalolle saavutaan poliisin arvion mukaan n. kello 17:45, jonka jälkeen on luvassa kattavasti erilaisia yhteiskunnallisia puheita, esityksiä ja artisteja seuraavan 2 tunnin ajan!
Mielenosoitus on poliittisesti sitoutumaton ja toiveena olisikin, että puoluetunnukset ja liput jätettäisiin kotiin.
Tapahtuman viralliset järjestäjät ovat Jari Ahlfors ja Anita Koivunen! Taustalla pyörii ja hääräilee lisäksi reilut 10 ahkeraa ihmistä erilaisten asioiden parissa tapahtuman tiimoilta!
Muistakaa hyvät ihmiset, että me järjestäjät ja taustatiimi emme tee tätä mielenosoitusta vaan te/me, Suomen kansa yhdessä. Nyt ja tulevaisuudessa! Asioihin on saatava muutos, ennenkuin on liian myöhäistä ja vain sinulla on mahdollisuus vaikuttaa! Sinä, joka voit tehdä jotain tämän tapahtuman parantamiseksi, tee se! Kerro tästä vieressä istuvalle mummolle bussissa, kaupungilla, tutuillenne, töissä, ja kotona, jotta saamme kaikki nykypolitiikkaan kyllästyneet kertomaan mielipiteensä, että NYT SAA RIITTÄÄ! Sinun mielipiteelläsi on merkitystä!
Nähdään Helsingissä siskot ja veljet!
Linkit:
Tapahtumaan järjestetään yhteiskuljetuksia ympäri maata, joissa on vielä tilaa.
Tässä linkki yhteiskuljetuksiin: https://www.facebook.com/groups/1402312556707201/
Keskustelua pyritään ohjaamaan erilliseen ryhmään, jottei tapahtuma huku ihmisten erilaisiin mielipiteisiin ja uutisiin!
Tässä linkki keskusteluryhmään: https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
Facebook:
Kommentit (191)
Sinne vaan mukaan, saa samalla raitista ilmaa :D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:49"]
Noinkohan vaan monikaan on paikalla...
[/quote]
Perjantaina se selviää :D
Saisko näkyville ne vaihtoehdot eli mitä pitäisi tehdä toisin ja konkreettisina esimerkkeinä kiitos!
Eli esimerkiksi nyt säästettiin xxx:stä joka oli rahassa xxx,
pitäisi sen sijaan säästää xxy:stä joka olisi rahassaxxx.
Emmehän halua turhaa huutelua kun meillä kerran on parempia ehdotuksia tilalle, eikös vaan?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:51"]
Mun puolesta kaikki tuet voitaisiin leikata, lakkauttaa ilmainen terveydenhuolto yms.
Ja kyllä olen ihan oikeasti tätä mieltä. Enkä ole ainut joka näin ajattelee..
[/quote]
Mitä sille työttömien armeijalle sitten tehtäisiin? Osa varmasti tyytyisi kuolemaan nälkään, osa tekisi jotain pieniä rötöksiä päästäkseen vankilaan, ja vankinahan he vasta maksavatkin. Iso osa voisi olla valmis suurempiikin laittomuuksiin kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle pudotettuina.
Suljetaanko jonnekin omaan aidattuun slummiin jota vartioidaan 24/7?
Potkut saanut ammutaan firman portille?
Minusta on hyvä, että järjestetään tällaisia kaikkea vastustavia mielenosoituksia. Sinne mahtuvat mukaan ihan kaikki. Jotenkin tuli mieleen tämä Pirren ja Hansun mielensäpahoittaminen: http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/fakta_homma_grillaamassa_21749.html#media=21751
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 08:57"]
Jos joku kykenee työllään rikastumaan, työllistämään ja tuottamaan veroeuroja, häntä haukutaan ahneeksi riistokapitaliksi. Ei ihme, että fiksuin aines lähtee täältä muualle.
[/quote]
Riistokapitalisti hän on vasta, hyvänä tulos vuonna järjestää yt:t taloudellisista ja tuotannollisista syistä, ja kun korvaa työntekijät automaatiolla tai Intiassa nälkäpalkka-lapsityövoimalla, ja valittaa vielä kun täytyy veroja maksaa Suomeen, jos siis täytyy edes.
Bussikuljetus Tampereelta onko ?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:57"]
Minusta on hyvä, että järjestetään tällaisia kaikkea vastustavia mielenosoituksia. Sinne mahtuvat mukaan ihan kaikki. Jotenkin tuli mieleen tämä Pirren ja Hansun mielensäpahoittaminen: http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/fakta_homma_grillaamassa_21749.html#media=21751
[/quote]
Sanovat, että kuta useampi kokki, sitä huonompi soppa.
Jos mielenosoituksessa vastustetaan samaan aikaan tukien leikkausta ja tukien jakamista, mikä on muutos, johon pyritään?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:07"]
Marinaa on mutta ei ratkaisuja, ei ainakaan realistisia. Kyllä nyt tarvittais Ymmi Hinaaja kertomaan miten yhteiskunta pyörii.
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 12:17"]
Siellä alkaa joku toinenkin mielenosoitus vähän aiemmin
[/quote]
Mikä?
Onko jo kymmenen ihmistä kasassa?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:58"]
Facebook ilmottautuminen ei mitään takaa. Toivottavasti saatte porukkaa kasaan, itse odotan jotain räväkämpää ja luovempaa.
[/quote]
Sinne vaan ideoimaan ja suunnittelemaan, tämä on kaikelle kansallle tarkoitettu juttu
Huomenna nähdään lähteekö kansalaiset liikkeelle.
Haa! Kivaa ohjelmaa huomiseksi!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:14"]
Kyllähän tämä elämä on vähän ykstoikkoista yksiössä kolmen lapsen kanssa. siivoojan palkalla ei isompaan ole varaa ja pääkaupunkiseudulla pitää asua, muuten matkoihin menisi isoin osa palkasta, mutta näillä mennään :)
[/quote]
Asuntojen hintoihin voisi myös puuttua, ihan järjettömissä hinnoissa mennään :(
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 18:14"]
Kyllähän tämä elämä on vähän ykstoikkoista yksiössä kolmen lapsen kanssa. siivoojan palkalla ei isompaan ole varaa ja pääkaupunkiseudulla pitää asua, muuten matkoihin menisi isoin osa palkasta, mutta näillä mennään :)
[/quote]
Asuntojen hintoihin voisi myös puuttua, ihan järjettömissä hinnoissa mennään :(
[/quote]
Suomen asuntojen hinta-laatusuhde on törkeä suorastaan!
Siellä alkaa joku toinenkin mielenosoitus vähän aiemmin
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 19:16"]
Meno ei muutu ennenkuin kansa kyllästyy ja lahtaa jonkun poliitikon ensiteoikseen. Ikävää mutta 99% todennäköistä.
[/quote]
Niinpä, muistammehan tapauksen 10 vuoden takaa, jossa poliitikko lahdattiin keskellä tukholmalaista tavarataloa :(
Olikos ketjussa mainittu, mitä oletetaan saavutettavan kadulla plakaatit kädessä marssimalla? Esim. kuinka moni verovaroin palkattu kallis virkamies luopuu osasta palkastaan, että verovaroja voitaisiin ohjata muualle ja leikkauksia ei tarvittaisi kohdistaa vähäosaisiin (jos näin on tapahtunut) tai köyhtyvään keskiluokkaan vain siksi, että kadulla osoitetaan mieltä leikkauksia vastaan?