Mielipiteitä, kannattaako 52-vuotiaana vielä ottaa hormonikierukka?
Kuukautiseni ovat runsastuneet viime kuukausina. Caprilon plus buranan syönti ei hillitse vuotoa. Yksi pieni myooma on. Olen menossa gynelle mutta kyselisin kokemuksia, kannattaako ottaa kierukka vielä tässä viime metreillä ennen varsinaista menopaussia? Minulla ei ole ikinä ollut kierukkaa. Aurallinen migreeni rajaa myös vaihtoehtoja.
Kommentit (35)
Mene sinne lääkärille suoraan. Mistä me tietäisimme.
Mäkin kysyisin lääkäriltä. Jos kierukka sopii sulle, niin ota vaan. EI tarvi leikkiä pillereiden kanssa.
Voi olla että on jo menopaussi menossa ja kohta loppuu. Lääkäri varmaan lähettää verikokeeseen ja selviää missä vaiheessa olet.
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne lääkärille suoraan. Mistä me tietäisimme.
En olettanutkaan teidän tietävän mun puolesta mitään vaan mahdollisia omia kokemuksia asiasta. Tietenkin olen menossa lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että on jo menopaussi menossa ja kohta loppuu. Lääkäri varmaan lähettää verikokeeseen ja selviää missä vaiheessa olet.
Kierukka toimii myös osana vaihdevuosien hormonikorvaushoitoa eli ottaisin,
Mä otin sterilisoinnin kun olin 46v. Puhu lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä otin sterilisoinnin kun olin 46v. Puhu lääkärin kanssa.
Mulls ei ole enää ehkäisyn tarvetta.
Ap
Kierukka oli ihana pelastus runsaista kuukautisista. Ottaisin.
Mulla on ollut yksitoista vuotta kierukka
N54v
Ei. Ehkä joku muu. Vähähormoninen, lyhyt kuuri kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne lääkärille suoraan. Mistä me tietäisimme.
En olettanutkaan teidän tietävän mun puolesta mitään vaan mahdollisia omia kokemuksia asiasta. Tietenkin olen menossa lääkäriin.
Karsos kun jonkun muun kokemukset ei mätsää sun tarpeisiin. Itse 57 ja menkat päättyi 13/v sitten.
Mulle laitettiin juurikin 52v, myoomien takia. Mitä siinä on miettimistä? Ei ehkäisyntarvetta.
Gyne suositteli hormonikierukkaa menopaussiin. Tasaa kaikenlaista ja helpottaa oireita. Hormonikorvaushoitoa en voi saada keuhkoembolian takia, joten otin sitten tuon, kun niin varmasti puhui yhteen sopivuudesta. Verenohennuslääkkeet on käytössä, että jos kierukka vähän hillitsis vuotoja.
Otin hormonikierukan 2 kk sitten. Sen verran tuore tapaus, ettei käyttökokemuksia voi vielä kertoa.
Olen muutaman vuoden nuorempi ja itseltäni poistettiin ensin myooma ja laitettiin samalla hormonikierrukka todella runsaisiin vuotoihin. Minipillerit, cyklocapron ja burana eivät enää auttaneet. Kierrukan laitosta on vasta hetki mutta vuodot on jo nyt rauhoittuneet. On myös mahdollista että loppuvat kokonaan. Minulla myös migreeni (ei aurallinen) ja ensimmäinen kierrukka.
Kaltaisesi vanha luuska ei sellaista tarvitse.
Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?
Täältäkö sinä tuo ikäinen parka neuvoja kyselet ja vastailet. Gynekologi tietää. Elikkä Teppo mitä lystäät.
Vierailija kirjoitti:
Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?
Haesooo, olen mt läski. Haisen enemmän kuselle ja paikalle. Samoin koko yksiöläävä.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman vuoden nuorempi ja itseltäni poistettiin ensin myooma ja laitettiin samalla hormonikierrukka todella runsaisiin vuotoihin. Minipillerit, cyklocapron ja burana eivät enää auttaneet. Kierrukan laitosta on vasta hetki mutta vuodot on jo nyt rauhoittuneet. On myös mahdollista että loppuvat kokonaan. Minulla myös migreeni (ei aurallinen) ja ensimmäinen kierrukka.
Ei kiinosta sun persvärkki.
Up