NYT SAA RIITTÄÄ! -Suurmielenosoitus 25.4.14
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
https://www.facebook.com/events/248255138692900/
Nyt Saa Riittää! 25.4.2014 Vapaa keskustelu
https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!
Helsingissä järjestetään rauhanomainen mielenosoitus perjantaina 25.4.2014, jonka tarkoituksena on tuoda julki kansan tyytymättömyys maan nykyiseen poliittiseen tilaan ja siihen suuntaan, johon se on menossa. Mielenosoituksen taustalla on turhautuminen vaihtoehdottomuuden politiikkaan, joka on johtanut siihen, että hyvinvointivaltiostamme on tullut jotain aivan muuta kuin hyvinvoiva valtio.
Mielenosoittajat haluavat kertoa päättäjille, että asioihin on tultava muutos. Talous on laitettava palvelemaan hyvinvointivaltiota. Leikkaamispolitiikka rapauttaa hyvinvointivaltiota ja palvelee ainoastaan markkinoita. Rahallisen hyödyn tavoittelun ja ihmisten hyvinvoinnin vaalimisen välille on löydettävä tasapaino. Tällä hetkellä vaaka on keikahtanut vahvasti rahallisen hyödyn tavoittelun puoleen.
Mielenosoituksella halutaan tukea lapsiperheitä, koululaisia, opiskelijoita, köyhiä, työttömiä, pätkätyöläisiä, vammaisia, eläkeläisiä ja jokaista muutakin tavallista suomalaista ja heidän arkeaan.
Mielenosoitus alkaa kello 17 Säätytalolta marssilla, josta kulkue kulkee Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien kautta Eduskuntatalon edustalle. Eduskuntatalolle saavutaan poliisin arvion mukaan n. kello 17:45, jonka jälkeen on luvassa kattavasti erilaisia yhteiskunnallisia puheita, esityksiä ja artisteja seuraavan 2 tunnin ajan!
Mielenosoitus on poliittisesti sitoutumaton ja toiveena olisikin, että puoluetunnukset ja liput jätettäisiin kotiin.
Tapahtuman viralliset järjestäjät ovat Jari Ahlfors ja Anita Koivunen! Taustalla pyörii ja hääräilee lisäksi reilut 10 ahkeraa ihmistä erilaisten asioiden parissa tapahtuman tiimoilta!
Muistakaa hyvät ihmiset, että me järjestäjät ja taustatiimi emme tee tätä mielenosoitusta vaan te/me, Suomen kansa yhdessä. Nyt ja tulevaisuudessa! Asioihin on saatava muutos, ennenkuin on liian myöhäistä ja vain sinulla on mahdollisuus vaikuttaa! Sinä, joka voit tehdä jotain tämän tapahtuman parantamiseksi, tee se! Kerro tästä vieressä istuvalle mummolle bussissa, kaupungilla, tutuillenne, töissä, ja kotona, jotta saamme kaikki nykypolitiikkaan kyllästyneet kertomaan mielipiteensä, että NYT SAA RIITTÄÄ! Sinun mielipiteelläsi on merkitystä!
Nähdään Helsingissä siskot ja veljet!
Linkit:
Tapahtumaan järjestetään yhteiskuljetuksia ympäri maata, joissa on vielä tilaa.
Tässä linkki yhteiskuljetuksiin: https://www.facebook.com/groups/1402312556707201/
Keskustelua pyritään ohjaamaan erilliseen ryhmään, jottei tapahtuma huku ihmisten erilaisiin mielipiteisiin ja uutisiin!
Tässä linkki keskusteluryhmään: https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/
Facebook:
Kommentit (191)
Voi elämä. Jätän menemättä tohon mielenosoitukseen jo ihan noiden fb-ryhmien päättömyyden takia. Marinaa on mutta ei ratkaisuja, ei ainakaan realistisia. Kyllä nyt tarvittais Ymmi Hinaaja kertomaan miten yhteiskunta pyörii.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 16:07"]
Voi elämä. Jätän menemättä tohon mielenosoitukseen jo ihan noiden fb-ryhmien päättömyyden takia. Marinaa on mutta ei ratkaisuja, ei ainakaan realistisia. Kyllä nyt tarvittais Ymmi Hinaaja kertomaan miten yhteiskunta pyörii.
[/quote]
Sinne vaan kertomaan ratkaisuja
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:12"]
Kyllä nämäkin kommentit osoittavat sen, että suomalaiset ovat tyhmiä lampaita. Hyväksytään nöyränä kaikki ja propaganda työttömistä lusmuilijoista uppoaa kuin veitsi voihin. Ei auta, vaikka samoille lampaille esittäisi työttömyys ja työllistymistilastoja kädestä pitäen, muisti ei ole kovin pitkä ja minuutin päästä se jo määkii tyhmistä työttömistä, jotka ei vain kävele töihin. Leikkauskohteita olisi ollut muitakin, mutta ei, kun lauhkea suomilammas hyväksyy kaiken ja halveksii niitä, jotka eivät halua keppiä nilkoilleen. Bää bää!
[/quote]
Juuri tuollainen vaahtoaminen ja lietsominen ei auta mitään. Juna meni jo. Isot päätökset tehtiin vuosia sitten. Leikkausten tie ei ole vielä edes alkanut kunnolla.
[/quote]
Joten suomilammas seuraa kiltisti mukana, koska mitään ei voi tehdä koska näin nyt vaan on päätetty ja päätetään lisää ja kaikki hyväksytään. Lyödessä käännetään kristilliseen tapaan toinenkin poski. Tai jotain voi lammas tehdä, määkiä idioottina sivukaupalla, ETTÄ LUSMUT TÖIHIN!!! Mihin töihin? Eikä lammas tajua vieläkään, koska ei osaa laskea.
[/quote]
Äläkä jauha paskaa.
Töitä on vaikka mitä jos tehdä haluaa. Työpaikan voi myös itse luoda ryhtymällä yrittäjäksi.
Pahimman hädän edessä koiran ulkoiluttajia, mattojen pesijöitä, lasten hoitajia, mummoille kauppakassin kantajia yms yms tarvitaan aina. :)
En tajunnut mitä asioita mielenosoituksella yritetään saavuttaa. Itse marssisin mielelläni velkaantumisen pysäyttämisen ja virkamiesmafian harventamisen puolesta.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:14"]
Kohta ollaan samassa tilassa Ukrainan kanssa kun venäjä saapuu rauhoittamaan mellakoita ;)
[/quote]
Suomalaiset mellakoimassa, tirsk.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:28"]
Kuinka mielenosoittajat hankkivat verovaroja, jotka jaetaan? Ottakaa duuni ja maksakaa veroja. Kun ei passaa tehdä työtä, ei sovi ruinatakkaan ylläpitoa!
[/quote]
Taidanpa osallistua. Kyllä tässä duunia tehdään, molemmat. Yrittäjä vetää hillot taskuunsa ja maksaa paskapalkkaa ja väläyttelee palkkakeskusteluissa yt:stä.
Ihme propangandaa tuo yrittäjien muka työllistäminen. Meilläkään ei palkata uusia vaikka kuin olisi tarvetta, samaan hengenvetoon suitsutetaan kuinka hyvä oli taas vuosineljännes. Taputtavat käsiään, kun joku jää eläkkeelle tai löytää paremman työpaikan. Kolmeen vuoteen ei ole poistuneiden tilalle otettu ketään.
[/quote]
Ei missään enää uusia palkata kun vanhimmat jää eläkkeelle. Jäljelle jäävät tekee kahden tai kolmen työt yhden ihmisen palkalla.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 08:52"]
Klo. 17.00 pitäisi olla aika ok kellonaika myös lapsiperheen vanhemmille - toinen jää hoitamaan lapsia kotiin ja toinen edes pääsee mukaan.
Tai sitten lapset vanhemmille tai tutulle hoitoon tuoksi ajaksi, niin molemmat vanhemmat pääsevät mukaan.
[/quote]
Lapset mukaan saamaan oppia yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. Muistakaa myös ottaa mukaan äänestyspaikalle (mutta ei koppiin).
Suomalaiset voi erittäin pahoin juuri nyt (iästä ja elämäntilanteesta huolimatta), mm. moni tämän palstan kommentoinnin sävy on suora osoitus siitä :-(
Jaahas. Kiva! En ole koskaan ollutkaan mielenosoituksessa. Nythän sitäkin voisi kokeilla.
Joko joku tietää, mikä on mielenosoituksen linja? Mitä kannatetaan tai vastustetaan? Vai vastustetaanko kerralla kaikkea? Onko maahanmuuttovastainen? Ovatko tuet turhia, vai pitääkö tukia korottaa? Ovatko järjestäjät saaneet keskinäiset riitansa setvittyä?
En tiedä, pitäisikö itkeä vai huutonauraa, kun tämän luin.
Mitäs, jos järjestäisitte mielenosoituksen, jossa kertoisitte loistoideanne siihen, miten Suomeen luodaan lisää vientiyrityksiä ja työpaikkoja ja siten saataisiin rahaa havittelemanne hyvinvointivaltion ylläpidon kuluihin?
Meillä ei vaan ole rahaa. Meillä ei vaan ole työtä. Kukaan ei halua maksaa meidän tuottamistamme tavaroista ja palveluista sitä hintaa, mitä tämän yhteiskunnan pyörittäminen kustantaa. Meillä ei itsellämmekään enää ole varaa asua, syödä, maksaa palveluista ja elämisestä täällä Suomessa.
Tuollaisilla mielenosoituksilla ei ole mitään virkaa tässä asiassa. Kun sitä rahaa ei vaan ole, sitä ei vaan ole. Kurja juttu. Tämän asian kanssa on vaan pärjättävä ja on yritettävä kehittää jotain uusia keinoja siihen, mitä tulisi työpaikkoja ja rahaa. Tuollainen marina ei auta eikä hyödytä enää ketään.
Tulin oikeastaan todella surulliseksi, kun luin tuon tiedotteen tuosta mielenosoituksesta. Ettekö te parempaa keksi?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:11"]
Saisko näkyville ne vaihtoehdot eli mitä pitäisi tehdä toisin ja konkreettisina esimerkkeinä kiitos!
Eli esimerkiksi nyt säästettiin xxx:stä joka oli rahassa xxx,
pitäisi sen sijaan säästää xxy:stä joka olisi rahassaxxx.
Emmehän halua turhaa huutelua kun meillä kerran on parempia ehdotuksia tilalle, eikös vaan?
[/quote]
Eikös kansalaiset maksa palkkaa siitä että kansanedustajat miettisivät näitä asioita, meille kaikille parhain päin?
Mietiskelen tässä lähtisinkö mukaan... vaan kulkueista nousee vääriä mielikuvia. Samaten: en aio Facebookkiin liittyä tämän(kään) takia.
Siihen puheeseen äänestämisestä: muistaakseni perustuslaissa valta kuuluu kansalle. Perustuslaki jatkaa, että tätä valtaa käyttävät kansan valitsemat edustajat. Mietitäänpä hetki. Ellei kukaan äänestä - yksikään - on valta paitsi kansan - ja vain kansan - käsissä (eikä siis ulkoistettu hymyileville selittelijöille), sekä sen jälkeen kaikki hallituskokoonpanot ja eduskunta on kertakaikkiaan laiton ja vailla kansan mandaattia. Eri asia sitten jos joku holhousta tarvitseva kerrassaan HALUAA ulkoistaa omien asioidensa hoitamisen toisaalle vain koska niin kuuluu. Tottakai puhumisen ammattilaiset yrittävät pitää työpaikkansa. Melkein kaikki äänestämisargumentit voidaan johtaa saman puheporukan puolustamiseksi ja lanseeraamaksi. Jos ehdolla on rosvo ja raiskaaja kumpaa "kuuluu" äänestää? Se mitä voisin äänestää kiinnostaa tuskin ketään, vaihtoehto ainakin loistaa poissaolollaan näistä edellisistä. Lisäksi: nykytilahan on äänestetty voimaan, jos kerran äänestämällä niiiiin pystyi vaikuttamaan. Loogisesti: jos väittää että äänestämällä voi vaikuttaa on nykytila äänestetty voimaan, se teidän demokratianne toteutunut ja syytä tyytyväisyyteen, eikä mielenosoitukseen omia aikaansaannoksianne vastaan. Siinä mielessä tämä mielenosoitus pyrkii kumoamaan vaalituloksen. Itse kun en enää koskaan äänestä olen paitsi nykytilaan, myös edelliseen skitsoon ristiriitaan syytön. Voin todella sanoa etten tätä äänestänyt, vastuu on kenties sinulla.
niin mistähän heille maksetaan..
1a sitten kun on jotain protestia kuten Tampereella sitä paheksutaan ja voivotellaan...
"Kuulun oppositioon. Vastustan kaikkea."
Aku Ankan taskukirja
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:58"]
Facebook ilmottautuminen ei mitään takaa. Toivottavasti saatte porukkaa kasaan, itse odotan jotain räväkämpää ja luovempaa.
[/quote]
Sinne vaan ideoimaan ja suunnittelemaan, tämä on kaikelle kansallle tarkoitettu juttu
[/quote]
Itselläni ei ole mahdollisuus tulla ideoimaan tässä elämänvaiheessa. Tuskinpa minun ideoitani siellä kuunneltaisiin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:14"]
Mua kiinnostaisi tietää, mikä on se Suuri Muutos, jota tää porukka penää.
[/quote]
Suuri Muutos on sitä, että valtio vie joka sentin, jonka tienaamme ja sitten jakelee "tarvitsijoille" armopaloja. Lopetetaan lapsiperheiltä turhat tuet, niin rahaa säästyy jo pitkä penni. Ei niiden pentujen tarvitse saada mitään kalliita merkkivaatteita ja -vaunuja meidän muiden kustannuksella. Jos joku tekee lapsia, vastaa myös niiden elättämisestä. Jos joutuu luopumaan sitten jostain muusta, niin on vain tehtävä, elämä on valintoja.
[/quote]
Ja totuushan on, että ajattelet ihan toisella tavalla, kun eläkkeelle jäätyäsi olet pelkästään hoitajien hoidettavana!