Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT SAA RIITTÄÄ! -Suurmielenosoitus 25.4.14

Vierailija
19.04.2014 |

NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!

https://www.facebook.com/events/248255138692900/

 

Nyt Saa Riittää! 25.4.2014 Vapaa keskustelu

https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/

 

NYT SAA RIITTÄÄ! - MIELENOSOITUS KANSAN OIKEUKSIEN PUOLESTA!

 

Helsingissä järjestetään rauhanomainen mielenosoitus perjantaina 25.4.2014, jonka tarkoituksena on tuoda julki kansan tyytymättömyys maan nykyiseen poliittiseen tilaan ja siihen suuntaan, johon se on menossa. Mielenosoituksen taustalla on turhautuminen vaihtoehdottomuuden politiikkaan, joka on johtanut siihen, että hyvinvointivaltiostamme on tullut jotain aivan muuta kuin hyvinvoiva valtio.

 

Mielenosoittajat haluavat kertoa päättäjille, että asioihin on tultava muutos. Talous on laitettava palvelemaan hyvinvointivaltiota. Leikkaamispolitiikka rapauttaa hyvinvointivaltiota ja palvelee ainoastaan markkinoita. Rahallisen hyödyn tavoittelun ja ihmisten hyvinvoinnin vaalimisen välille on löydettävä tasapaino. Tällä hetkellä vaaka on keikahtanut vahvasti rahallisen hyödyn tavoittelun puoleen.

 

Mielenosoituksella halutaan tukea lapsiperheitä, koululaisia, opiskelijoita, köyhiä, työttömiä, pätkätyöläisiä, vammaisia, eläkeläisiä ja jokaista muutakin tavallista suomalaista ja heidän arkeaan.

 

Mielenosoitus alkaa kello 17 Säätytalolta marssilla, josta kulkue kulkee Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien kautta Eduskuntatalon edustalle. Eduskuntatalolle saavutaan poliisin arvion mukaan n. kello 17:45, jonka jälkeen on luvassa kattavasti erilaisia yhteiskunnallisia puheita, esityksiä ja artisteja seuraavan 2 tunnin ajan! 

 

Mielenosoitus on poliittisesti sitoutumaton ja toiveena olisikin, että puoluetunnukset ja liput jätettäisiin kotiin. 

 

Tapahtuman viralliset järjestäjät ovat Jari Ahlfors ja Anita Koivunen! Taustalla pyörii ja hääräilee lisäksi reilut 10 ahkeraa ihmistä erilaisten asioiden parissa tapahtuman tiimoilta!

 

Muistakaa hyvät ihmiset, että me järjestäjät ja taustatiimi emme tee tätä mielenosoitusta vaan te/me, Suomen kansa yhdessä. Nyt ja tulevaisuudessa! Asioihin on saatava muutos, ennenkuin on liian myöhäistä ja vain sinulla on mahdollisuus vaikuttaa! Sinä, joka voit tehdä jotain tämän tapahtuman parantamiseksi, tee se! Kerro tästä vieressä istuvalle mummolle bussissa, kaupungilla, tutuillenne, töissä, ja kotona, jotta saamme kaikki nykypolitiikkaan kyllästyneet kertomaan mielipiteensä, että NYT SAA RIITTÄÄ! Sinun mielipiteelläsi on merkitystä!

 

Nähdään Helsingissä siskot ja veljet! 

 

 

Linkit:

 

Tapahtumaan järjestetään yhteiskuljetuksia ympäri maata, joissa on vielä tilaa.

Tässä linkki yhteiskuljetuksiin: https://www.facebook.com/groups/1402312556707201/

 

Keskustelua pyritään ohjaamaan erilliseen ryhmään, jottei tapahtuma huku ihmisten erilaisiin mielipiteisiin ja uutisiin! 

Tässä linkki keskusteluryhmään: https://www.facebook.com/groups/nyt.saa.riittaa/

 

Facebook: 

Helsinki: https://www.facebook.com/events/248255138692900/

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta kaikki tuet voitaisiin leikata, lakkauttaa ilmainen terveydenhuolto yms.

Ja kyllä olen ihan oikeasti tätä mieltä. Enkä ole ainut joka näin ajattelee..

Vierailija
42/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että nykyään leikataan jo sieltä mistä se moraalisesti on vähiten oikein. Mutta kukaan ei kuollakseenkaan kehtaa ottaa eduskunnassa esiin, että jospa pienennettäisiin päättäjien etuisuuksia ja ääliösuuria palkkoja tyhjästä työstä eli kansan mielipahan aiheuttamisesta. Tietystihän päätäjätkin ovat osa Suomen kansaa, mutta herrat on aina herroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:51"]

Mun puolesta kaikki tuet voitaisiin leikata, lakkauttaa ilmainen terveydenhuolto yms.

 

Ja kyllä olen ihan oikeasti tätä mieltä. Enkä ole ainut joka näin ajattelee..

[/quote]

Miksi?

 

Vierailija
44/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:12"]

Kyllä nämäkin kommentit osoittavat sen, että suomalaiset ovat tyhmiä lampaita. Hyväksytään nöyränä kaikki ja propaganda työttömistä lusmuilijoista uppoaa kuin veitsi voihin. Ei auta, vaikka samoille lampaille esittäisi työttömyys ja työllistymistilastoja kädestä pitäen, muisti ei ole kovin pitkä ja minuutin päästä se jo määkii tyhmistä työttömistä, jotka ei vain kävele töihin. Leikkauskohteita olisi ollut muitakin, mutta ei, kun lauhkea suomilammas hyväksyy kaiken ja halveksii niitä, jotka eivät halua keppiä nilkoilleen. Bää bää!

[/quote]

 

Juuri tuollainen vaahtoaminen ja lietsominen ei auta mitään. Juna meni jo. Isot päätökset tehtiin vuosia sitten. Leikkausten tie ei ole vielä edes alkanut kunnolla.

 

[/quote]

Joten suomilammas seuraa kiltisti mukana, koska mitään ei voi tehdä koska näin nyt vaan on päätetty ja päätetään lisää ja kaikki hyväksytään. Lyödessä käännetään kristilliseen tapaan toinenkin poski. Tai jotain voi lammas tehdä, määkiä idioottina sivukaupalla, ETTÄ LUSMUT TÖIHIN!!! Mihin töihin? Eikä lammas tajua vieläkään, koska ei osaa laskea.

Vierailija
45/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten viestiin 42, tai että maahanmuuttajien sopeuttamiseen käytetään verovaroja enemmän kuin perisuomalaisen hyvinvointiin. Mielestäni on erittäin väärin, että maahanmuuttajalle annetaan kaikki silkkihansikkain, koska heidän tulee sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan. Ei suomalainen saa upouutta älypuhelinta ilmaiseksi vaikka kuinka kiltisti luukulla anoisi...tai että Suomessa on lähes edullisempaa jäädä työttömäksi ja nostaa sossusta rahaa, kuin käydä töissä ja elättää itsensä reilusti, jää vähemmän rahaa käteen.

Vierailija
46/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti potkitaan ulos töistä porukkaa, mistä niitä töitä sitten saa, kysymys näille jotka huutelee että menkää lusmut töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:51"]

Heti kun joku kertoo miten se muutos toteutetaan ja mistä rahat otetaan KÄYTÄNNÖSSÄ, niin olen mukana. Eikä mitään Kreikkapropagandaa, ne rahat menivät jo. Ei ole mitään nolompaa kuin rahaa kinuavia mielenosoittajia, joilla ei ole hyvin perusteltuja näkemyksiä siitä, miten rahavarat jaetaan ja kuka maksaa lystin.

[/quote]

 

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin EU:sta eroaminen ja markkaan palaaminen on se ihmeellinen taikatemppu, joka tuo Armaaseen Suomeemme ikuisen onnen ja autuuden välittömästi.

[/quote]

Tämä onkin joidenkin älypäiden viisastenkivi. Mitenköhän mahtaisi käydä mm. asuntolainojen korkojen kanssa?.

Vierailija
48/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 14:04"]Jatkuvasti potkitaan ulos töistä porukkaa, mistä niitä töitä sitten saa, kysymys näille jotka huutelee että menkää lusmut töihin?

[/quote]

Ja nuorison työnsaantimahdollisuuksia ajatellen; niitä ei ole, sillä joka paikkaan vaaditaan aiempaa, mielellään useamman vuoden työkokemusta. Joku saattaa sanoa, että "no opiskele itselles ammatti!", saattaa olla ratkaisu, mutta useimmat oppilaitokset on kesäisin kiinni, jolloin ei myöskään voi saada opintolainaa/-tukea, joten moni nuori opiskelija yrittää saada kesäksi töitä ja niin alkaa sama virsi alusta; työtä ei ole, jos ei ole kokemusta. Helvetin hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroparatiisikikkailu kuriin.Lopetetaan valtion ja suomen teollisuuden myyminen ukomaille. Kunnollinen progressiivinen verotus, joka keskittyisi todella paljon ansaitseviin. Keskiluokka tämän maan elättää, mun palkasta mikä ei kummoinen ol (3300) menee melkein neljäsosa veroa. Nykyinen verotussysteemi vain hidastaa talouden kasvua ja kun hinnat koko ajan nousee niin sen joukon koko miltä menee suurin osa rahoista elämiseen, eli ei voi ostaa palveluita yms kyllä ymmärrätte mitä tarkoitan. Kaikenmaailman virastojen, ja turhien paperinpyörittäjien kitkeminen, koko hallinnollisen koneiston remontti. Paitsi se ei käy mistä sitten saadaan hyvävelijärjestölle suojatyöpaikkoja.  Rahaliitosta irti mitä pikimmiten, ne kreikan miljoonat meni jo juu mutta lisää on tulossa, Ruotsi ja Norja eivät ole rahaliitossa ja ne ei oo taloudellisesti kusessa niinkuin me.

Vierailija
50/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:51"]

Mun puolesta kaikki tuet voitaisiin leikata, lakkauttaa ilmainen terveydenhuolto yms.

 

Ja kyllä olen ihan oikeasti tätä mieltä. Enkä ole ainut joka näin ajattelee..

[/quote]

 

Ja samat verot silti? Mitään ei saisi niiden vastikkeeksi, joutuisi tuollaisten verojen lisäksi maksamaan vielä terveydenhoidon, päivähoidon, koulumaksut jne?

Todella "loistava" idea!

En tiedä, montako veronmaksajaa suomessa olisi tuon jälkeen, ehkä viisi?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä en jaksa enää kannatella ja elättää tätä yhteiskuntaa. Olen keskiluokkainen, viisikymppinen ja koko ikäni tehnyt töitä. Ja maksanut veroja useita satoja tuhansia eroja. Ja nyt mä näen, että meillä on yhteiskunta, jossa suurinta osaa ei enää kiinnosta tehdä töitä, koska on olemassa tukijärjestelmä, josta saa mitään tekemättä rahaa melkein yhtä paljon kuin töissä käymällä. Kuka hullu siinä tilanteessa viitsii oikeasti mennä töihin? Paitsi minä ja muutama muu. =(.

 

Ihan oikeasti, tuo on naurettavaa että on saanut asua metsän keskellä ja valitella kun ei omalta kylältä satu niitä työpaikkoja löytymään. Tai että täytyy mennä joihinkin muihin kuin ihan just niihin "oman alan" töihin. Tai että nuoriso syrjäytyy, kun ei vaan huvita tehdä töitä tai opiskella, paljon kivempaa on syljeskellä ostareilla ja hakea sossusta rahaa.

 

Ihmisten täytyisi ihan oikeasti alkaa pitää enemmän huolta omasta pärjäämisestään ja tulevaisuudestaan, eikä heittäytyä yhteiskunnan huollettaviksi.

Vierailija
52/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:43"]

Tirsk. Jäi vielä mainitsematta  kodittomien ja kolopesijöiden tukeminen. Vasemmiston mielestä deekutkin ovat tyypillisiä tavissuomalaisia.

[/quote]

 

Sunko mielestä sitten eivät ole?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:28"]

Kuinka mielenosoittajat hankkivat verovaroja, jotka jaetaan? Ottakaa duuni ja maksakaa veroja. Kun ei passaa tehdä työtä, ei sovi ruinatakkaan ylläpitoa!

[/quote]

 

Taidanpa osallistua. Kyllä tässä duunia tehdään, molemmat. Yrittäjä vetää hillot taskuunsa ja maksaa paskapalkkaa ja väläyttelee palkkakeskusteluissa yt:stä. 

 

Ihme propangandaa tuo yrittäjien muka työllistäminen. Meilläkään ei palkata uusia vaikka kuin olisi tarvetta, samaan hengenvetoon suitsutetaan kuinka hyvä oli taas vuosineljännes. Taputtavat käsiään, kun joku jää eläkkeelle tai löytää paremman työpaikan. Kolmeen vuoteen ei ole poistuneiden tilalle otettu ketään.

 

Vierailija
54/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:14"]

Mua kiinnostaisi tietää, mikä on se Suuri Muutos, jota tää porukka penää.

[/quote]

Suuri Muutos on sitä, että valtio vie joka sentin, jonka tienaamme ja sitten jakelee "tarvitsijoille" armopaloja. Lopetetaan lapsiperheiltä turhat tuet, niin rahaa säästyy jo pitkä penni. Ei niiden pentujen tarvitse saada mitään kalliita merkkivaatteita ja -vaunuja meidän muiden kustannuksella. Jos joku tekee lapsia, vastaa myös niiden elättämisestä. Jos joutuu luopumaan sitten jostain muusta, niin on vain tehtävä, elämä on valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa todellinen keino saada kehityksen suunta muuttumaan on äänestäminen, kuten parissa aiemmassa viestissä on jo sanottu. Mielenosoitukset, fb:ssa/twitterissä meuhkaamiset, kansalaisaloitteet ja vastaavat ovat vain silmälumetta. Ei niillä loppupeleissä saada mitään konkreettista aikaan.

 

Nykytilanteessa on käytännössä kaksi vaihtoehtoa:

1. jatkaa nykylinjalla eli syventää integraatiota EU:n kanssa tai

2. alkaa ottaa etäisyyttä siihen.

 

Ensimmäinen vaihtoehto tarkoittaa Suomen kannalta yhä suuremman määräysvallan luovuttamista Brysseliin. Tällöin siis muualta sanellaan entistä enemmän miten asioitamme hoidetaan. Se myös tarkoittaa Suomen nettomaksuosuuden kasvamista, sillä tulevaisuudessa pohjoinen Eurooppa joutuu edelleen tukemaan taloutensa retuperälle holtittomalla rahankäytöllä saaneita Etelä-Euroopan valtioita. Jo nykyisellään Suomi maksaa yli 600 miljonaa/vuosi EU:lle enemmän kuin saa sieltä.

 

Kaikki muut puolueet paitsi Perussuomalaiset, Muutos ja pari pienempää puoluetta kannattavat syvempää integraatiolinjaa. Jos ette usko, katsokaa miten muiden puolueiden edustajat ovat äänestäneet Euroopan parlamentissa. He voivat kyllä olla puheissaan kriittisiä EU:ta kohtaan, mutta äänestyskäyttäytyminen paljastaa heidän asettavan EU:n edun Suomen edelle!

 

Todellisuudessa Suomen puolta pitävät vain ne suomalaiset, jotka haluavat pysäyttää nykykehityksen ja säilyttää päätösvallan omassa maassamme. Siksi on tärkeä huolehtia äänestämällä, että vallan kahvaan saadaan mahdollisimman paljon Suomen edun ensimmäiseksi asettavia poliitikkoja. Suomen valtiolla on velkaa jo järisyttävät 92 miljardia. Nyt on korkea aika alkaa ajatella oman maamme tulevaisuutta eikä vain yrittää parantaa muuta maailmaa. Nykylinjalla tämä maa on ennen pitkää konkurssissa.

 

Eurovaalit ovat toukokuussa eikä eduskuntavaaleihinkaan ole enää pitkä aika. Muista siis äänestää molemmissa, sillä se on AINOA todellinen tapa muuttaa asioita.

 

Vierailija
56/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lapsiperheiden vanhemmista käy töissä, heidän tilannetta autetaan parhaiten alentamalla verotusta, eikä millään tukijärjestelmillä. Lapsiperhe ei suinkaan yhteiskunnassa ole automaattisesti heikosti toimeentuleva taho. Samoin eläkeläisille jäisi enemmän käteen kevyellä verotuksella. Tämä verotuksen keventäminen ei vaan taida sopia tänään höpö mielenosoittajien ideologiaan.

Vierailija
57/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joi en todellakaa osallistu tollaseen pelleilyyn. Sitten kun kuulen mielenosoittajien vinkkejä tilanteen korjaamiseksi niin harkitsen.

Ensinnäkin tää "tapahtuma" antaa taas hyvän sysäyksen "erotaan eurosta ja eu:sta" ja "kreikkalaiset vei meidän rahat" mielipiteiden huutelulle. Joka yhtään tajuaa mitään maailman rahapolitiikasta nii tajuaa olla nolaamatta itseään noilla konmenteilla.

Toisekseen tää on idiootti idea koska tästä huokuu "kaikille lisää mutta mistään ei leikata" -ajattelu. No lisää lainaako otetaan että saadaan heikko-osaisille paremmat tuet? Tietysti olis kiva antaa kaikille kaikkea mutta kuten joku muu sanoikin täällä ketjussa, niin Suomi seuraa Kreikkaa ellei tätä velkaantumiskierrettä pysäytetä tai edes hillitä nyt. Ja oli muuten Lipposen hallitus joka tän velanoton aloitti, muistutuksena "Käteinen ja kumppanit loi pahoinvointivaltion"-lauseen viljelijöille.

Joten joo mennään osottamaan mieltämme kun valtio yrittää tehdä leikkauksia ja estää Suomen ajautumista lunastuskuntoon.

Ja kolmantena se, ettei suomalaisille nyt vain sovi mielenosoitus. Joku tuttu saattaa vaikka nähdä. Ja onhan se aika kehno ajankohtakin. Kaupaski pitäis vielä käydä. Eikä mulla asiat nyt niiiiin huonosti ole.

Ja seuraavana päivänä ruikutetaa taas kun ei muutosta ole syntynyt. Vai miten muuten on selitettävissä aktiivinen äänestäminen täällä?

Kiitos olen puhunut.

Vierailija
59/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nro 50 tajua että työttömien määrä on kasvanut kun eu:n myötä tänne tulvii ihmisiä jotka suostuvat tekemään paskalla palkalla. Rakennusala on törkeimpiä esimerkkejä ja siellä on työttömyys suurta kun ei suostua tekemään paskalla palkalla. Tiedän erään muurarin jolta oli kahden kesken tiedusteltu että ylitöitä olisi teetkä tunti tunnilta, eli ei ylityölisiä. Ei suostunut yllättäen mutta kun lahden takaa tulee jamppa joka suostuu. Päättäjien vika ja systeemin vika, tottakai ihminen lähtee paremman elintason perään kun siihen annetaan mahdollisuus. Mulla ei oo mitään virolaisia vastaan enkä yllytä ketään heitä vastaan vaan muusta on kyse. Varmaan heidänkin joukostaan löytyy systeemiä surutta ja huolella hyödyntäviä mutta en yleistä. Monet asuvat yhteismajoituksessa tekevät pitkää päivää yötä viikoloppua samalla liksalla, joka on vielä matalampi mitä suomalainen kirvesmies pyytää. Tulevat sillä pienemmällä palkalla toimeen kun eivät paljoo muuta tee kun työtä ja eivät kuluta, rahat menee virossa olevalle perheelle, jotka myös saavat lapsilisää täältä, sen erotuksen verran mikä meidän ja heidän lapsilisänsä on ja sitä erotusta on, uskokaa pois. Yksi vuokratyöfirma jäi kiinni majoitettuaan virolaisia sähkömiehiä täysin kelvottomiin oloihin. Oli vaatinut vuokraakin vaikka kiisti näin tehneensä, Monella on ammataito hukassa tai sitä ei ole ollenkaan ja sen näkee jäljestä ja siitä että nyt on jo äskettäin saneerattuja kohteita jouduttu korjaamaan virheiden vuoksi. Pommi on luvassa kun ammatitaitoinen väki työmailta puuttuu tai on vähemmistönä. Tarkoitan nykyään EU:n myötä sankoin joukon tulevia virolaisia ja varmaan siellä on kunnollisiakin. Osa on tullut jo 90-luvulla, heillä on ammattitaito hanskassa. Rakennusalalla rikotaan työehtosopimuksia ja siten lakia koko ajan. Isokenkäiset ajaa paikallisia työsopimuksia niin saadaan tuokin homma lailliseksi. Samaan aikaan kailotetaan että me tarvitsemme tulevaisuudessa runsaasti matalapalkka työvoimaa. Sitten meillä vasta työttömyys räjähtää käsiin.

Vierailija
60/191 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun siis nro 51 tai jotka nyt narisee että menkään laiskat töihin tms. T.59

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi