Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LTO purkaa oloaan.

Vierailija
09.04.2014 |

Ei voi mitään, mutta pakko purkaa ja hämmästellä. 4-5v lapsiryhmässäni on 21 lasta. Minun lisäkseni on yksi sosionomi ja yksi opistotason lastenhoitaja. Maksimimäärä lapsia siis.

Päivät ovat kiireisiä, huomiota lapsille ei yksinkertaisesti vaan pysty antamaan niin paljon kuin haluaisi. Voitte kuvitella, miten tiukkaa on keskittyä seitsemään 4-5 lapseen kerrallaan, vaikka jakaannuttaisiin kolmeen osaan. Useimmiten kuitenkin kaikki 21 on paikalla samaan aikaan ja haluavat sitä huomiota.

Tänään tein typerän laskelman:

Neljän lapsen äiti on kotona nuoremman sisaruksen kanssa. 

Viiden lapsen äiti on muuten vain kotirouva (ei työtön, ei nuorempia lapsia kotona).

Kuuden lapsen äiti on osa-aikatyössä.

Kuuden lapsen äiti on kokoaikaisessa työssä.

No, tänään oli Hullut Päivät. Näistä äideistä kokoaikatyössä käyvät äidit hakivat lapset töiden jälkeen. Osa-aikatyössä olevien lasten äidit tulivat sulkemisaikaan kassit heiluen. Viiden kotirouvan isät tulivat tänään hakemaan lapsia hoidosta sulkemisaikaan, isät juoksivat autoiltaan viime minuuteilla. Neljä kotiäitiä tulivat kaikki samaan aikaan sulkemisaikaan hakemaan lapsia hoidosta kassit heiluen, nuoremmat olivat muualla hoidossa tänään.

Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa? Miksi ihmeessä meillä on joku idioottijärjestelmä subjektiivinen päivähoito, kun sitä ei oikeasti tarvita!?!

Kommentit (189)

Vierailija
61/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten panneet merkille, että kaikilla muilla työpaikoilla kahvi- tai lounaspaussit tai palaverit on ihan okei, mutta päiväkodin työntekijöiltä tämmöiset on lusmuilua? Juu, ehtii sitä työpäivän jälkeenkin kaikkea tätä, ja on koettu! Toinen lto.

Vierailija
62/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo muuten vaan kotirouvat on, siis nuo jotka eivät ole työttömiä ja joilla ei ole vauvaa/pienempiä lapsia kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivoisin, että ammattihenkilönä esiintyvät ihmiset, jos nyt edes koulutettuja ammattilaisia ovat, eivät tulisi riepottelemaan työssään näkyviä ilmiöitä julkisille keskustelupalstoille!

Vierailija
64/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 07:47"]

Kyllä minua ainakin vttaa ja suunnattomasti ne jotka vie virikehoitoon. En tarkoita töiden tai sairauksien takia. Olisin lähtenyt itse töihin mutta kun ei saa kohtuullisen läheltä hoitopaikkaa!!!!!!!!!!!

[/quote]

Mutta kun nykyajan mammat on niin masentuneita kaikki, että pitää raahata esikoinen hoitoon. Sitten voi taas tehdä lapsia lisää ja masistella.

Ja me muut veronmaksajat maksamme, vaikka Suomi on menossa kohti suurinta lamaa,mitä ikinä.

Siksi, että mammat saa äitiyslomilla pesiä vauvan kanssa rauhassa.

Vierailija
65/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:35"]

Mä niin toivoisin, että ammattihenkilönä esiintyvät ihmiset, jos nyt edes koulutettuja ammattilaisia ovat, eivät tulisi riepottelemaan työssään näkyviä ilmiöitä julkisille keskustelupalstoille!

[/quote]

Miksi? Tämä on asia joa vaikuttaa suureen osaan lapsiperheistä. Sanoisin että suurimpaan osaakllusten Täytyyhän tästä voida keskustella.

Vierailija
66/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 07:47"]

Kyllä minua ainakin vttaa ja suunnattomasti ne jotka vie virikehoitoon. En tarkoita töiden tai sairauksien takia. Olisin lähtenyt itse töihin mutta kun ei saa kohtuullisen läheltä hoitopaikkaa!!!!!!!!!!!

[/quote]

Mutta kun nykyajan mammat on niin masentuneita kaikki, että pitää raahata esikoinen hoitoon. Sitten voi taas tehdä lapsia lisää ja masistella.

Ja me muut veronmaksajat maksamme, vaikka Suomi on menossa kohti suurinta lamaa,mitä ikinä.

Siksi, että mammat saa äitiyslomilla pesiä vauvan kanssa rauhassa.

[/quote]

No heh, ei se nyt kuitenkaan ehkä ole se syy miksi suomi on ajautumassa pahaan lamaan.

Vierailija
67/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 22:05"]

Ei voi mitään, mutta pakko purkaa ja hämmästellä. 4-5v lapsiryhmässäni on 21 lasta. Minun lisäkseni on yksi sosionomi ja yksi opistotason lastenhoitaja. Maksimimäärä lapsia siis.

Päivät ovat kiireisiä, huomiota lapsille ei yksinkertaisesti vaan pysty antamaan niin paljon kuin haluaisi. Voitte kuvitella, miten tiukkaa on keskittyä seitsemään 4-5 lapseen kerrallaan, vaikka jakaannuttaisiin kolmeen osaan. Useimmiten kuitenkin kaikki 21 on paikalla samaan aikaan ja haluavat sitä huomiota.

Tänään tein typerän laskelman:

Neljän lapsen äiti on kotona nuoremman sisaruksen kanssa. 

Viiden lapsen äiti on muuten vain kotirouva (ei työtön, ei nuorempia lapsia kotona).

Kuuden lapsen äiti on osa-aikatyössä.

Kuuden lapsen äiti on kokoaikaisessa työssä.

No, tänään oli Hullut Päivät. Näistä äideistä kokoaikatyössä käyvät äidit hakivat lapset töiden jälkeen. Osa-aikatyössä olevien lasten äidit tulivat sulkemisaikaan kassit heiluen. Viiden kotirouvan isät tulivat tänään hakemaan lapsia hoidosta sulkemisaikaan, isät juoksivat autoiltaan viime minuuteilla. Neljä kotiäitiä tulivat kaikki samaan aikaan sulkemisaikaan hakemaan lapsia hoidosta kassit heiluen, nuoremmat olivat muualla hoidossa tänään.

Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa? Miksi ihmeessä meillä on joku idioottijärjestelmä subjektiivinen päivähoito, kun sitä ei oikeasti tarvita!?!

[/quote]

Tämä on juuri julkisten PALVELUIDEN huono puoli, että DUUNARIT siellä eivät ymmärrä että ME MAKSAMME tästä ns. PALVELUSTA! Tee työsi, ole onnellinen, että sinulle maksetaan siitä. Sinä olet meitä varten, emmekä me sinua. 

Vierailija
68/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä saa puhua, kun äitiyslomalla olevan mammat syyllistyvät ja tulee paha mieli ja masentuvat.

Vierailija
69/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyisen kaltaista päiväkotia ei olisi, ylemmän keskiluokan perheissä olisi perheessä asuva pienipalkkainen lastenhoitaja niin kuin 60-luvulla. Ja ajatelkaas miten väärin se olisi, äiti voisi mennä Stockalle keskellä päivää ilman vauvaakin tai jopa vanhemmat kaksin lauantai-iltana syömään!!!

Olen aina ihmetellyt miksi vain suomalaiset lapset traumatisoituvat varhaiskasvatuksesta. Ranskassa ecole maternelle alkaa 3-vuotiaana ja Norjassa 1,5-vuotiaasta ylöspäin suositellaan osapäivähoitoa. No ok, Norjassa on varmaan hyvät päiväkodit.

Hassua, että naiset usein haluaisivat toisille naisille mahdollisimman raskaan elämän ja vähän iloja.

Vierailija
70/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 22:33"]

Kaikille osapäivähoito esim. klo 9-12!!! Vain tarvitseville pitkät päivät. Ei aikuisillakaan ole 9 tunnin päiviä.

Itse työssäkäyvänä koitan kauhealla kiireellä hakea lasta ajoissa hoidosta. Sitten siellä on just työttömiä, jotka kehuu "oli kyllä ihana päivä ystävien kanssa ikeassa". Ja sitten joskus kun haluaisin omaa aikaa niin ei oikein mielellään saa lasta pitää hoidossa, jos itsellä vapaa päivä. Ei ole minusta reilua, että työttömät saa pitää aina hoidossa ja työssäkäyvät vain kun ovat itse töissä :(

[/quote]

Niin ,epistä ku työttömät saa pitää lapsia enemmän pois kotoaan ku työssäkäyvät!! Mitä helvettiä oikeesti?

Mä olen aivan samoilla linjoilla ap:n kanssa. Miksi helvetissä te teette niitä lapsia, jos ette niiden kanssa jaksa/halua olla? Lapsia ei ole pakko tehdä kuulkaa, ei niitä tarvitse tehdä siksi koska muutkin tekee, tai egonsa jatkeeksi. Jos ei jaksa olla kuin yhden kanssa kerrallaan kotona, tai vaan muutaman tunnin päivässä lapsensa kanssa, ei olisi kannatanut tehdä ollenkaan. Itse tein vain yhden, ja haluan olla hänen kanssaan aina kun minulla ei ole koulua. En ikinä veisi lastani vapaapäivänäni päiväkotiin, minä haluan olla hänen kanssaan joka hetki, hän on parasta seuraa mitä tiedän, ja hän haluaa olla minun kanssani.

Ärsyttää niin paljon ja säälittää nämä nykyajan lapset, joiden isät ja äidit kilpailee kuka saa pitää lastaan eniten päivähoidossa. Surullista....

Vierailija
71/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä se jollekin tarhan tädille kuuluu missä äidit TAI ISÄT ovat sillä välin kun lapset ovat tarhassa? Mielestäni se kuuluu heille yhtä vähän kuin synnytystapa naapurin juoruämmälle. 

Näillä julkisen palvelun tuottajilla on niin kummallinen asenne ihmisiin, ihan kuin olisivat jotain poliiseja!

Vierailija
72/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mullekin tulee mieleen, että naiset haluaa toisille mahdollisimman rankan elämän. Oikein hermostutaan, jos joku äiti osaa mennä sieltä, missä aita matalin.:)

Vierailija
73/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:15"]

Se mullekin tulee mieleen, että naiset haluaa toisille mahdollisimman rankan elämän. Oikein hermostutaan, jos joku äiti osaa mennä sieltä, missä aita matalin.:)

[/quote]

Niin kauan, kuin me muut maksamme tämän virikehoidon, niin sitä saa kritisoida.

Säästöjä haetaan joka asiasta, niin yksi olisi tämä subjektiivisen hoidon lopettaminen. Kotona makaavat joutaisi itse käyttämään lapsensa pihalla.

Vierailija
74/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa, että vanhemmat maksavat vain hyvin pienen osan itse päivähoitokustannuksista, että siinä mielessä se merkitsee. Mikäli sinne hullareille on pakko päästä, niin palkatkaa joku kotiin OMAKUSTANTEISESTI 100% hoitamaan niitä muksuja. 

Vierailija
75/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ottaisin mielellään pienemmän kunnallisveroprosentin.

Vierailija
76/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä hankkinut lapsia sillä ajatuksella, että olisin itse heidän kanssaan joka ainoa sekuntti syntymästä ylioppilaskirjoituksiin saakka enkä silti koe olevani mitenkään huono äiti heille. Pidän epäterveellistä ajatusta, että nainen ei saisi olla enää ollenkaan ihminen, jolla on omia tarpeita ja omaa aikaa. Vaikka saan vauvan syksyllä, en aio ottaa koululaisiani kotiopetukseen.

Vierailija
77/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Ne jotka sanoivat että päiväkodin henkilökunnalle ei kuulu perheen asiat (sairastapaukset, kuolemat, kriisit yms). Luuletteko tosiaan että se hoidossa oleva lapsi EI OIREILISI jollain tavalla? Kaikki mitä perheessä tapahtuu, vaikuttaa lapseen. Ja kun henkilökunnalle ei kerrota kuulumisia, ei lapsen oloa pystytä helpottamaan/ auttamaan sen käsittelyssä, kun ei tiedetä miksi lapsen käytös ykskaks muuttuu tai lapsi valittaa jatkuvasti masukipua.

Kaikkea ei tietenkään tarvitse yksityiskohtaisesti selostaa mutta jo tieto esim. Mummon kuolemasta auttaa OMAA LASTASI, kun henkilökunta tietää asiasta.

Kasvatuskumppanuus=päiväkoti ja vanhemmat toimivat lapsen parhaaksi ja ovat SAMALLA PUOLELLA.

Vierailija
78/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:15"]

[/quote]

Säästöjä haetaan joka asiasta, niin yksi olisi tämä subjektiivisen hoidon lopettaminen. Kotona makaavat joutaisi itse käyttämään lapsensa pihalla.

[/quote]

VEROJEN MUODOSSA ON TAKUULLA MAKSETTU KOKO PERKELEEN NS. HOITO!! Suomessahan se on pelkkää lasten säilömistä, eikä todellista hoitoa mistään kasvatuksesta puhumattakaan. 

Varsinaisina laskuina maksetaan nytkin liikaa siitä että ämmät seisoo pihalla juoruamassa selin lapsiin, jottei tartte puuttua kiusaamisiin ym. Kiusaamista kun ei ole LAISSA sanottu että siihen pitää tarhoissakin puuttua, niin sen vuoksi ämmät eivät puutu!

Vierailija
79/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässähän on suurin osa ehdotellut HOITOPÄIVÄN LYHENTÄMISTÄ osa-aikaiseksi. Eli kotona lusmuilijat saisivat pitää esim sen 9-13 ajan lastaan päiväkodissa. ja tuona aikana ei edes tarvisi nukkua, vaan ehtisi hyvin leikkiä ja sosiaalistua. Muun ajan saisi sitten olla kotona. Äitikin voisi käydä joogassa ja shoppailemassa vaikka vuoropäivin!

lapsille hyvä, ryhmäkoot täynnä vain aamupvällä, iltapäivä helpottuisi, hyvä vanhemmille, hyvä henkilökunnalle (voisivat vaikka kahvitella sitten kun ryhmäkoot iltapäivällä on pienenyneet ja rankin osa työpäivästä on tehtynä!

Lto minäkin

Vierailija
80/189 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 09:15"]

[/quote]

[/quote]

Tajuatko, että jos subj päivähoito päättyy, moni lastenhoitaja jää työttömäksi? Ei se tarkoita sitä, että ryhmiä pienennettäisiin.

Mulle sopis hyvin, ettei olis subj päivähoito-oikeutta, silloinhan meidän verotus kevenisi, kun ei tarvitsisi maksaa toisten päivähoidosta. Ottaisin heti ylijäävällä rahalla lastenhoitajan alakerran työhuoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi